Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Izraelci a Palestinci zahájili rozhovory, budou jednat každých čtrnáct dní

Po téměř dvou letech obnovili Izraelci a Palestinci přímé rozhovory. Prostředníkem byla ve Washingtonu šéfka americké diplomacie Hillary Clintonová. Jednání potrvají rok a delegace se shodly, že se budou setkávat každých 14 dní. Na konci jednacího maratonu by měl být vznik samostatného palestinského státu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Larry Matejka

Když sedí Hillary Rodham Nuke Írán Clinton

mezi  Benjaminem Netanjahuem a Mahmúdem Abbásem, je to pro mě hned zárukou, že jednání budou úspěšná... ;-D

0/0
3.9.2010 9:14

Eureka!!!

Re: Když sedí Hillary Rodham Nuke Írán Clinton

;-D

0/0
3.9.2010 14:24

Dr No

Obvyklý folklór

Palestinci předstírají, že jim jde o mír a vlastní samostatný stát a Izraelci se tváří, že jim to věří ....

0/0
3.9.2010 9:04

Partyzán

Zahájení rozhovorů

Tyto rozhovory nemohou přinést výslede a ne pro neochotu Izraele.Antisemité na této stránce dobře vědí,že Izrael kromě palestinského státu /tehdy/ vznikl z rozhodnutí OSN zásluhou SSSR a i nás,USA se zdržely a Anglie byla proti.Ještě tentýž den zauútočily za nový stát arabské armády.Izael se ubránil,ale protože nechtěl poslouchat Rusy,ti masivně vyzbrojili jeho nepřátele.Arabové se netají tím,že Izrael chtějí zničit.Není třeba připomínat Ahmadinežáda.Izrael už dvakrát opustil obsazené úzení na znamení dobré-Jižní Libanon který hned obsadil Hibolah a Gazu,kterou ovládl Hamas.Z obou území útočí na Izrael a není důvod se domnívat,že kdyby došlo k dalšímu stažení,dopadlo by to stejně.Izrael nabídl Golany Sýrii výmenou za slib,že budou demilitarizované a Sýrie odtud nezaútočí.Sýrie odmítlaTo Vám Vy antisemitští darebáci na této straně nestačil holocaust s šesti miliony zavražděných Žídů včetně dětí.Svými protitivními příspěvky dokazujete,že byste byli schopni se na něco podobného dívat .

0/0
3.9.2010 7:26

antidepka7

Re: Zahájení rozhovorů

R^R^R^

0/0
3.9.2010 7:39

Infidel

Re: Zahájení rozhovorů

Arabové se ale také netají s tím, že jsou ochotni uznat Izrael s hlavním městem v Jeruzalémě v jeho hranicích z r. 1967. Mnohokrát to potvrdil Hamas, Liga arabských států i Írán. Proč ses rozhodlo tohle ignorovat? Stažení se Izraeli přikazovala rezoluce rady bezpečnosti OSN UN242, ale Izrael se jí rozhodl ignorovat a stavěl na okupovaném území osady, kvůli kterým dnes tvrdí, že nemůže z okupovaného území odejít a tím tedy ani nemůže splnit hlavní podmínku Arabů pro mír.

Názor Izraele bez obalu vysvětlil tehdejší člen vlády Moshe Dayan, když doporučoval kolegům aby nedávali Palestincům falešné naděje. "Pro Palestince nemáme žádné řešení. V Izraeli budou i nadále žít jako psi a komu z nich se zachce, může odejít. Uvidíme, kam tenhle proces povede." proti námitkám se ohradil citací Izraelského premiéra Ben-Guriona, který tvrdil, že kdo tahá morálku do sionismu, není sionista. Nebo také Izraelský prezident Chaim Weizmann: "Na pár stovkách tisíců negrů v židovské domovině nesejde."

0/0
3.9.2010 10:08

Taras Bulba

Re: Zahájení rozhovorů

Izrael v hranicích z roku 1967 znamená vydat bez jakýchkoli podmínek Sýrii Golany, tím se jí vydat na milost a nemilost, a čekat, kdy se Assad špatně vyspí. Nedivím se Izraeli, když z této perspektivy neskáče nadšením. ;-)

0/0
3.9.2010 11:07

Infidel

Re: Zahájení rozhovorů

A co prohlášení ligy arabských států z r.2002, potvrzené v r.2007, že konflikt s Izraelem prohlásý za ukončený a s izraelem navážou normální vztahy? I Írán se ústy Khameneího nechal slyšet, že toto stanovisko podporuje. Tak v čem je problém?

0/0
3.9.2010 11:55

Zamete

Re: Zahájení rozhovorů

V důvěře. Důvěra se těžko získává a lehko ztrácí. Ale hádám, že ty bys klidně odložil v temném parku svou pistoli a neprůstřelnou vestu, když ti parta výrostku s kladivy a baseballkami řekne, že tě okrást nechtějí, potom co tě ta stejná parta výrostku již několikrát přepadla... Pokud jsi takovy a jsi solventni, možná bych ti mohl prodat chatu u Labe - sice občas odplave o kus dál po proudu, ale aspon měníš prostředí. ;-D

0/0
3.9.2010 12:01

Infidel

Re: Zahájení rozhovorů

Důvěru lze budovat v dílčích krocích. Než vložím svůj život do něčích rukou, můžu si na méně důležitých dohodách ověřit, jak spolehlivý partner na druhé straně je. Není náhoda, že se politici tak neradi vyjadřují k něčenu přímo, protože jakkoliv nízké můžem mít o politicích mínění, i oni chápou, že slovo jednou dané platí.

A jakkoliv můžem nenávidět fanatiky jako je Hamas, nebo Hizbalah je třeba uznat, že když už něco slíbí, tak dané slovo obvykle dodrží. To samé platí ve vztazích Izraele s okolními státy. Kdykoliv mezi sebou uzavřely jasnou dohodu, tak dohoda platila a žádná strana se nedovážila jí přímo porušit. Konflikty vznikaly tam, kde byla účelově ponechána nejistota, jako třeba v případě Izraelsko-Syrských hranic, kdy Izrael nedovolil inspektorům OSN jasně vyznačit hranice demilitarizované zóny a vznikaly z toho pohraniční spory a později válka. Pohraniční spory ukončila až dohoda a nové vyznačení hranic po válce v r. 1967(Proto všichni chtějí Izrael na hranicích z r 1967)

0/0
3.9.2010 12:51

Zamete

Re: Zahájení rozhovorů

Hlavním úkolem státu je chránit své občany. Občan vidí, že jeho děti trénují jak se schovat do krytu, že on sám a jeho blízcí museli podstoupit vojenský vycvik, že si není jist svým majetkem, životem. Hamás není schopen (nebo ochoten) potlačit ostatní uskupení a i když uzavře mír, tak rakety létají dál. Je úplně jedno, že jsou dělané na koleně a mají malou účinnost. Důležitý je úmysl, se kterým jsou vyráběné a odpálené. Pokud se někdo ocitne na špatném místě ve špatnou dobu je celkem jedno, jestli exploduje lešenářská trubka plněná hnojivem nebo laserem naváděná puma. Je těžké cítit soucit s někým, kdo ohrožuje moje blízké. Nedivím se izraelcům, že nejsou naklonění dobré vůli vůči Palestincům, kteří je v minulosti podrazili, zvlášť když jsou v pozici silnějšího. Jsou to Palestinci, kteří musí ukázat dobrou vůli a udržet tento stav po nějakou dobu, aby pak mohli něco chtít.

0/0
3.9.2010 13:30

Infidel

Re: Zahájení rozhovorů

Ano, ne všechny rakety odpaluje Hamas, ale když se podíváš na statistiky z období toho více, než pětiměsíčního příměří, tak uvidíš, že na konci tohoto období vylétly z Gazy všeho všudy jedna raketa a jedna střela z minometu což je docela rozdíl oproti 153/84 z měsíce před začátkem příměří. Navíc měj na paměti, že Izrael dělal jen velmi málo pro udržení toho příměří. Zastavil sice svoje útoky proti Hamasu, ale jen velmi pomalu obnovoval zásobování Gazy a neudělal vůbec nic proti pokračujícímu nelegálnímu rozšiřování osad na Západním břehu, kvůli kterému hlavně létaly rakety mimo Hamas.

Příměří s Hamasem přinášelo výsledky a byl to Izrael, kdo ho jako první hrubým způsobem porušil. Záminkou pro Izrael byly plány Hamasu prokopat tunel do Izraele a unést rukojmí z Izraele. Opravdu byl útok jediná možnost? Hamas se i poté pokoušel obnovit příměří a navrhoval příměří na 10 let. Izrael odmítl a rozhodl se to řešit operací Lité olovo v r.2008.

0/0
3.9.2010 13:52

Zamete

Re: Zahájení rozhovorů

Protože příměří na 10 let je poměrně jasně dané Koránem - na konci něho čeká zrada. Na druhou stranu - nebyl ten tunel zničen? To znamena, že existoval nebo ne? Bylo jeho budovaní porušením podmínek příměří nebo ne? Že pomalu obnovoval zásobovaní? No jistě, každý srší nadšením, když má podporovat svého potencionálního kata...

0/0
3.9.2010 14:44

Taras Bulba

Re: Zahájení rozhovorů

Ano ano, příměří s Hamasem přinášelo krásné výsledky. Během "tahadije" od 17. června do 17. prosince 2008 dopadlo na území Izraele "jenom" 424 raket nebo minometných granátů. Ti Izraelci jsou opravdu divní, když takovouto upřímnou snahu o obnovení příměří místo ocenění trestají Litým olovem. :-)

0/0
3.9.2010 14:52

Infidel

Re: Zahájení rozhovorů

37 střel v období od 18.června do 5.listopadu, kdy Izrael příměří přerušil. Ani jednu střelu přitom nevypálil Hamas, což uznávají i Izraelci. V odvetě za Izraelský útok odpálil Hamas 35 střel, ale dal jasně najevo, že je ochoten i přes Izraelský útok v příměří pokračovat.

0/0
3.9.2010 15:37

Taras Bulba

Re: Zahájení rozhovorů

Za prvé, příměří porušil Hamas kopáním tunelu, to neokecáš. Za druhé tvrdíš, že Hamas v odvetě odpálil 35 střel. Teď pominu fakt, že i tady tě tvůj vlastní zdroj usvědčuje ze lži - když se podíváš na PDF zdroj, odkud byla čerpána data pro graf, tak tam zjistíš, že jenom 5. listopadu těch raket a granátů bylo vypáleno 62 (46+16).

Když ale uvážím, že Lité olovo začalo 27. prosince, tak pod těmi dalšími stovkami raket a minometných granátů (nad tebou uváděný počet 35), které byly i podle tvého grafu ve zbytku listopadu a v prosinci vypáleny, si máme zřejmě všichni představit tu hamasáckou ochotu pokračovat v příměří. :-)

0/0
3.9.2010 16:08

Infidel

Re: Zahájení rozhovorů

Obě strany se nějak provinily proti podmínkám příměří. I trvající blokáda Gazy představovala porušování podmínek příměří, když ti na tom tak záleží. Hamas si sice stěžoval, ale neuchýlil se k násilí. Na rozdíl od Izraele, který prostě nemohl odolat a zahodil příměří jen aby mohl trestat, aniž by se předtím pokusil jednat. Hamas v bezprostřední reakci na Izraelský útok odpáli 35 raket proti jihu Izraele a další rakety a minometné střely proti Izraelským vojákům. Na to reagoval Izrael dalšími útoky a roztočila se tradiční spirála vzájemných odvet.

Hamas prohlásil, že prodlouží příměří, pokud se Izrael zaváže plnit hlavní podmínky v plné míře, což tehdy znamenalo hlavně ukončení blokády Gazy. Zároveň ale dodal, že nemá smysl pokračovat v jednostranném příměří, kterým bylo příměří od 18.června do 5.listopadu 2008.

Nabídka desetiletého příměří měla být podmíněná stažením se Izraele na hranice z r.1967, ale to je stará písnička.

0/0
3.9.2010 17:09

Taras Bulba

Re: Zahájení rozhovorů

Nějak jsem si nevšiml, že by Arabáši pustili Gilada Šalita, na jehož propuštění bylo (a stále je) zrušení blokády vázáno. Takže jestli si Hamas mohl stěžovat, tak jedině na svém hlavním nádraží.

Jinak těch 35 střel (tvůj zdroj?) se snažíš okecat snaživě, ale marně. Ten zdroj v PDF jasně říká, že se jednalo o rakety či granáty, které dopadly NA IZRAEL. Zkoušet tvrdit, při pověstné přesnosti těchto střel, že něco bylo určeno izr. vojákům a něco civilistům, působí poměrně usměvně.

A ta tvoje poslední věta, to už je učiněná perla. Izraelci se stáhnou za hranice z roku 1967, dají Arabášům prakticky všechno, co oni chtějí, vydají se jim (hlavně Sýrii) na milost a nemilost a výměnou dostanou co? Deset let klidu (snad, možná) a potom? Potom Arabáši budou moct Izraelce  zase legitimně napadnout a zkusit zahnat do moře, tentokrát již s Golany v zádech? Jejich mentalitu jsi touhle větou charakterizoval přímo ukázkově.

0/0
3.9.2010 19:10

Infidel

Re: Zahájení rozhovorů

Příměří v Grafu.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Rock_mort_gaza_2008.JPG

0/0
3.9.2010 15:38

Infidel

Re: Zahájení rozhovorů

Z Izraelských pramenů víme, že Sýrie mohla klidně pokračovat v ostřelování Izraele, protože mnoho palebných pozic, ze kterých tak dříve činila zůstalo na svých místech. Oboustraně uzavřená dohoda o hranicích zastavila ostřelování, ne Izraelská armáda.

Tohle jsou příklady dílčích dohod, podle kterých lze posuzovat důvěryhodnost partnera.

0/0
3.9.2010 12:52

antidepka7

Re: Zahájení rozhovorů

Problém je v tom, že svoje sliby o míru nikdy nemysleli (muslimové) vážně. Korán jim dovoluje (nařizuje) lhát nemuslimům. Islamisti nikdy nepřipustí mír s Izraelem, protože jim to alláh nedovolí.:-/

0/0
3.9.2010 23:00

pes Muki

Re: Zahájení rozhovorů

No arabove sli do valky prave proto ze hranici s 1967 neuznavali. Kdyz ji prohrali, tak alespon by se chteli dostat do vychozych posic,ktere meli pred valkou, bez jakekoliv vyhody pro viteze. Kdo by takovo vyhodu neuvital, aby si i kdyz prohrajes nakonec dostal vsechno zpet? Nemci urcite. Takze ja se arabum nedivim. Navic by meli postaveni na vrskach a obrana Izraele v pristch valkach by byla tezka

0/0
3.9.2010 12:53

Infidel

Re: Zahájení rozhovorů

Když se mluví o hranicích z r. 1967, míní se tím nejčastěji hranice, které byli nově vyznačeny až na základě poválečných dohod v r.1967. Jsou podobné těm, které tak nějak existovali před rokem 1967, jako výsledek příměří z r. 1949. Hranice z r. 1949 nebyli ale v mnoha případech popsány jednoznačně, a když chtěla OSN v r.1951 hranice upřesnit, Izrael neumožnil jejím inspektorům vstup.

Dohoda z r.67 tedy upřesnila staré hranice z r.49 a jednoznačně označila území za těmito hranicemi jako okupované, což měla být pro arabské státy záruka, že se na ně nebude Izrael rozšiřovat, protože by to odporovalo dodnes platnému mezinárodnímu právu. V té době tento výklad práva podporovaly i USA.

0/0
3.9.2010 13:15

Eureka!!!

Re: Zahájení rozhovorů

arabove v r.67 byli prepadeni Israelem, nebo se mylim?

0/0
3.9.2010 14:23

Taras Bulba

Re: Zahájení rozhovorů

Ano, mýlíš. Šestidenní válka začala arabským válečným aktem v podobě uzavření Tiranské úžiny a zablokování izraelského přístavu Eilat.

0/0
3.9.2010 15:41

Eureka!!!

Re: Zahájení rozhovorů

ja vim ze se nemylim zacala prepadenim Egypta. Uzavreni uziny neni valecny akt sam o sobe.

0/0
3.9.2010 17:33

Infidel

Re: Zahájení rozhovorů

V dnešní době se na to nějak zapomíná, ale válce by měl předcházet pokus vyřešit spor nejdříve diplomatickými prostředky. Izrael věděl, že ho Egypt nechce napadnout, ale nechtěl ustoupit tlaku na vyřešení pohraničního sporu se Sýrií, který se táhl od roku 1951, kdy rada bezpečnosti OSN vydala proti Izraeli rezoluci kvůli hrubému porušování podmínek příměří po válce z r.1948.

Neboli slovy izraelského generála Mattityahu Peleda: "Předstírání, že Egyptské jednotky soustředěné na našich hranicích představovaly hrozbu existenci Izraele je urážkou inteligence kohokoliv schopného analyzovat situaci tohoto druhu."

0/0
3.9.2010 17:36

Taras Bulba

Re: Zahájení rozhovorů

Řešit spor diplomatickými prostředky a několik měsíců či let debatovat, diskutovat a rokovat se dá tehdy, když je spor o nějaký malý zapadlý ostrůvek, ale ne v případě, kdy má stát zabloková důležitý přístav, přes který mj. dováží podsattnou část ropy.

Také tyhle tanečky, se zpětnou platností zdůvodňující, proč čirou náhodou zrovna tehdy musel Egypt obsadit Sinaj a vyhnat odtamtud jednotky OSN, mi připomínají Stalina, který v roce 1939 zdůvodňoval, proč musí tvrdě odpovědět na neustálé finské provokace na sovětsko-finských hranicích.

A pokud jde o nesčetné rezoluce OSN proti Izraeli, té OSN, kde si muslimové díky svému vlivu dokáží prosadit i prohlášení, že slunce vychází na západě, tam není třeba komentovat.

0/0
3.9.2010 19:32

antidepka7

Re: Zahájení rozhovorů

S vaším antisemitsým pohledem vydíte všechno vzhůru nohama (jako každý antisemita). Arabsko-muslimská propaganda od Maroka po Indonésii (v 67roce) jasně mluvila o totální likvidaci Izraele. Egypt udělal chybu typickou pro všechny muslimy: spletli si začátek války s koncem-arabové začali oslavovat svoje vítězství dřív než stačili vystřelit a pak už jen zjistili, že je po všem a že už nemají žádnou armádu. Jejich problém.:-)

0/0
3.9.2010 23:25

Infidel

Re: Zahájení rozhovorů

Ale Arabové jsou taky semité, takže kdo je tu vlastně antisemita? :-)

0/0
4.9.2010 11:58

Eureka!!!

Re: Zahájení rozhovorů

divali jsme se na bombardovani Srbska, na bombardovani v Afganistanu, na bombardovani Iraku 2x v zivem prenosu , mam pocit ze bych se dokazal divat i na bombardovani Tel Avivu

0/0
3.9.2010 13:58

Zamete

Re: Zahájení rozhovorů

Napiš Nasrallahovi - třeba ti vyhoví. Koneckonců, raket má dost...8-o

0/0
3.9.2010 14:46

Eureka!!!

Re: Zahájení rozhovorů

proc bych se angazoval, mate Mossad ne? :-)

0/0
3.9.2010 16:43

sockopankac

dalsi

nic neresici saskarna :-P:-P

0/0
2.9.2010 23:49

greenalien

Re: dalsi

Předběžně si vysvětlí svá stanoviska a začnou řešit umístění stolů v jednací místnosti, načež po měsíci nebo dvou někdo někoho odpráskne a bude po rozhovorech.

0/0
3.9.2010 3:01

chochola

Židovští fanatici,

obklopeni muslimskými fanatiky, to nemůže NIKDY vést k trvalému a bezkonfliktnímu řešení. I kdyby se scházeli denně. Tyto rozhovory vydrží tak měsíc. Ledaže by fanatismus opustil obě strany. Ale to je prakticky vyloučené...

0/0
2.9.2010 20:30

antidepka7

Re: Židovští fanatici,

Ještě, že naši švejci v hospodě u piva (nebo na internetu u piva) všechno po švejkovsku vyřeší, neboť všemu rozumí jako Pepa Švejk.:-)

0/0
3.9.2010 7:47

VB158

češi co tu plácáte

nerozumíte a hlavně nechcete rozumět jen děláte ramena. izrael chce být velký a silný národ i proto chce deportovat děti a mládež imigrantů ale rodiče potřebuje na práci- důvod nechtějí mísit rasu. Je to katastrofa pro národ když chce to co izrael čistou rasu. Co dál dodat.

0/0
2.9.2010 19:46

Tectosagos_/

sionismus = RASISMUS. (rezoluce OSN 1975)

Izrael vznikl jako rasový stát a jako takový pokračuje.

Jeho vznik je válkou proti dosavadním obyvatelům.

Vznikl imigrací placenou židovskými bankéři

- a vyhání imigranty nežidovské.

0/0
2.9.2010 19:55

antidepka7

Re: sionismus = RASISMUS. (rezoluce OSN 1975)

Izrael je jediná země, kde Židé nejsou diskriminováni, jediná země, kde nevládnou antisemiti.:-)

0/0
3.9.2010 7:42

pes Muki

Re: češi co tu plácáte

Protoze cechu je dvakrat tolik, my jasme dvojnasobne velky a dvojnasobne silny narod . To mi naplnuje hrdosti.

0/0
2.9.2010 23:29

Zamete

Re: češi co tu plácáte

Možná jsme dvojnásobně velký národ, leč nás oslabuje již po staletí vlastní nejednotnost. 8-o

0/0
3.9.2010 11:56

pes Muki

Re: češi co tu plácáte

 izraelci v nebezpeci existenece, proto ta jednota.V pripade, ze by arabove byli ta chytri, ze by jim dali mir, tak by se izraelci vlastnimi rozpory zlikvidovali sami

0/0
3.9.2010 12:57

Kosatka Dasha

proc na takovyto clanek lezou sami israelobijci???

8-o ;-€;-€ to je ostudne !!;-€

0/0
2.9.2010 18:45

tučňák na útěku

Re: proc na takovyto clanek lezou sami israelobijci???

Nastaaar :)

0/0
2.9.2010 19:00

pes Muki

Re: proc na takovyto clanek lezou sami israelobijci???

No byt proti muslimum je nebezpecne, je to jedna miliarda lidi no a izraelcu je 5 milionu, takze se nediv, ze je lepsi se drzet silnejsiho. Proto ma Ceska obec muslimska pres 10 000 clenu a zidu je v Cesku sotva 4 a pul tisice.

0/0
2.9.2010 19:46

Zamete

Re: proc na takovyto clanek lezou sami israelobijci???

Proč taková panikářská reakce Muki? Vždyť islám je náboženství míru a všichni muslimové mírumilovní lidé - styď se... ;-) Ty výbuchy jsou přece způsobeny nedodržením bezpečnostních podmínek při transportu explozivních materiálů...8-o

0/0
3.9.2010 11:52

desaty_vysehradsky_jezdec

mor na všechny, co nechtějí mír

0/0
2.9.2010 18:24

alfmy

Re: mor na všechny, co nechtějí mír

Za mír nejvíce bojoval CCCP, dopadl podle toho.;-D

0/0
2.9.2010 18:37

Infidel

"Jednání komplikuje Hamas"

Aby nekomplikoval, když Hamas stvořili sami Izraelci právě pro tento účel. To bylo za časů, kdy budování osad bylo ještě v počátcích a Palestinskému osvobozeneckému hnutí dominovala Arafatova OOP. Arafatovy návrhy na urovnání sporů byly tak nehorázně přijatelné a tehdy i uskutečnitelné, že Izraelci museli začít podporovat opozici proti Arafatovi, aby podkopali jeho vyjednávací pozici. Tou opozicí se měli stát islamisti, ze kterých později vzešel Hamas.

Takovéhle příklady mě nutí se smát, když občas čtu chválu Izraele za to, jak statečně bojuje proti islámu. OOP byla v podstatě nenábožensky zaměřená a Izraelcům přišlo jako strašně dobrý nápad proti nim postavit Hamas.

0/0
2.9.2010 18:02





Najdete na iDNES.cz