Diskuze

Typický pragocentrismus, bouří se Ostrava proti Bártovým škrtům v kraji

Rozhodnutí ministra dopravy Víta Bárty zastavit stavbu několika již rozestavěných silnic v Moravskoslezském kraji vyvolalo v regionu ostrou kritiku. Sílí i hlasy, které říkají, že ministrovo rozhodnutí je projevem pragocentrismu, zjednodušeně řečeno znevýhodňování okrajů republiky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DZ

zapalik

27. 8. 2010 11:20
Slezkocentrismus

je ještě horší. Jak mohl vůbec alespoň částečně vzdělaný člověk (Miroslav Gebauer) napsat, proč ministr nezastavil raději tunel Blanka? Ten k tomu má stejnou pravomoc jako pro štelování antény na Gebauerově zchátralém OKD paneláku.

Blanku si staví Praha ze svého, nemá ze státního rozpočtu ani korunu. I kdž by měla, výhody poplynou nejen Pražanům, ale i projíždějícím.

0 0
možnosti
SP

Skeptik Pavel

28. 8. 2010 0:10
Horká kaše

Mě dojímá jak se  neustále nadává na Prahu, resp. na celý správní systém u nás. Typické chození okolo horké kaše. Přitom, kdyby se po roce 1989 obnovilo zemské zřízení, tj. i samospráva Moravy a Slezska, tedy obnovil model, který dobře funguje v Rakousku  a Německu, navzdory rozpadu Československa, tak se tady neustále nemusí řešit věci kdo na koho doplácí. Nějakou dobu jsem pobýval ve výše uvedených zemích. Že by tam existovala obdobná nespokojenost či provleklé, nekonečné diskuse na téma, kdo doplácí na Vídeň nebo Berlín, tak to rozhodně ne. Kdy už to tzv. politické  ale i společenské elity pochopí, že změna je nutná. Protože silné residuum komunistického centralistického pojetí státu vesele přežívá dál.  Kontrola toku penězi musí být  absolutní  a té se Praha nevzdá a tak se vymýšlejí  různé krajské modely, jenže výsledek je typu vlk nažral ale koza zůstala celá. Z moravského pohledu poměry před listopadem 1989 přetrvávají dál. A stát jako celek to v rozvoji brzdí.

0 0
možnosti
JT

Jsem tady

27. 8. 2010 10:58
Hmm..

Praha vs zbytek, Ostrava vs. zbytek.

Moravskoslezský kraj je druhý největší kraj v republice, přesto byl posledních 60 let zneužíván. Podívejte, praha je 4 evropské město, co se týče životní úrovně. Moravskoslezký kraj, Ostrava díky své zapomenutosti má pro všechny inteligentní lidi jediný potenciál - opustit ho. Neznám nikoho generace 1985 a mladší zůstávavajícího zde z jiných důvodů než nostalgie. Sám jsem se přesunul do Brna na výšku a cílem je Erasmus a země jako Holandsko, Británie, či podle toho jaká bude nabídka. Bydlet v Praze rozumím, tam je ale naprosto jiná životní úrovn než ve zbytku republiky. Brno je na tom lépe, ale zdaleka ne tak jako Praha. Proto není divu, že lidem nebydlícím v Praze se zdá postup některých politik/zákonů vskutku divný a nepraktický. Ale co uděláte. Snad to povede ke zlepšení, ale upřímně na to vskutku nikdo nechce čekat, když pro to sám nemůže nic udělat, než se rozčilovat....

0 0
možnosti
JT

Jsem tady

27. 8. 2010 11:05
Re: Hmm..

Ad mé rodné město 8km od Ostravy - Byl zde strhnut most spojující dvě městské části, a místo 2 minut, které trvala cesta, to nyní trvá zhruba 30 minut po jednoproudé cestě, kde je třeba zastavit v jednom směru a sjet až na hlínu, aby mohl druhé projet. Byl strhnut protože bylo v plánu postavit nový. A to je nyní zastaveno. Hmm... takže nevím nevím, ale tohle mi příjde jako poměrně důležité, když zrovna před strhnutím se do města začaly dostávat nové firmy(počítačové/technolgické v městě, pekárny/věci pro ostravu za městem) a celkem zvedat "úroveň města"(snad poprvé tak výrazně od 89, (a jen pamětníci ví, kdy předtím)). Nyní se to samozřejmě zastavilo, když spousta obchodování probíhá např s polskem/sloveskem dalším městy jihovýchodně, a cesta která trvala 40 minut nyní trvá hodinu 30. Já vím, v praze se to může zdát směšné, ale tohle opravdu není praha.:)

0 0
možnosti
MT

tetek.

25. 8. 2010 7:45
A potom se pražáci diví, že je nikdo kromě jich

samotných nemá rád. :-P

0 0
možnosti
DZ

zapalik

27. 8. 2010 11:25
Re: A potom se pražáci diví, že je nikdo kromě jich

Nás to ale nemrzí, protože nás je hodně a máme se rádi navzájem. A to nám stačí. ;-D

Dělám si legraci.

Fakt bych nevyvolával vášně. Je to hloupé. Normální Pražan vážně nemůže za rozhodnutí úředníků, které se nakonec stejně podařilo zvrátit.

0 0
možnosti
PM

Mitchell

24. 8. 2010 18:19
Je to normální?

D1 už vede až do Ostravy, R 48 bohužel končí u Bělotína, ale pokračuje čtyřproudová silnice I/48 až po Hukvaldy a pak je (bohužel) dvouproudová. Na I/58 se staví obchvat Příbora. I/11 je ještě celkem hodně slušná přes Opavu a Bruntál až do Šumperka. Stav I/57 na Krnov neznám. I/44 přes Červenohorské sedlo je zrekonstruovaná. Tak co tu pořád někdo vyřvává o Pragocentrismu? A ještě argumentovat stavbou tunelu Blanka, který financuje město. Chachaři, chce to trochu realismu. Nové cesty se staví především na hlavních tazích - a to byla D1 a bude R 48. Zbytek holt musí počkat.

A nésu z Práglu. :-)

0 0
možnosti

honza83

24. 8. 2010 20:34
Re: Je to normální?

D 1 vede z Prahy do Kroměříže a pak z Lipníka před Bohumín, jen jaksi chybí dostavět úsek mezi Kroměříží a Lipníkem. Než něco plácneš, chce to zjistit fakta. No a I/11 je tak "slušná", že v zimě jet po ní je opravdu dobrodružství, člověk neví, zda dojede z Ostravy do Opavy nebo zda v některém kopci bude stát kamión. Jinak ti doporučím jít na týden žít do některé z obcí na silnici I/11 mezi Českým Těšínem a Mosty (kromě Jablunkova a Mostů, ty už obchvat mají) - přejít cestu v jakoukoli hodinu je záležitost tak na půl hodiny, o dodržování 50 km rychlosti si může člověk nechat jen zdát. V Ostravě zase jako jediném městě je nutno mít dálniční známku pro použití dálnice vedoucí přes město.

0 0
možnosti
JN

Jules navždy

24. 8. 2010 17:52
Vždycky bude lidem něco vadit,

ale obecně těch staveb zastavil ještě málo, takže severomoravoslezané mohou být ještě rádi.

0 0
možnosti
S

semafor

24. 8. 2010 18:15
Re: Vždycky bude lidem něco vadit,

Ty také. Do Tvé vesnice ještě nedorazily zvěsti o povolení dokončit dvě výstavby? Ve které vísce žiješ?

0 0
možnosti
J
EP

Aqua

24. 8. 2010 15:26
To by mohla říct každá vesnice

vod vostravy po Sibiř, "máme se špatně, tak je to třeba Washingtonocentrismus"... vodtrhnout je a bude klid, Praha si zaslouží lepší periferii...

0 0
možnosti
VR

daBmV

24. 8. 2010 15:27
Re: To by mohla říct každá vesnice

porad mi prichazi na mysl jak dopadli nasi ex bratri, ktere jsme tak vykoristovali, ze se z toho ani po odtrzeni nedokazali dodnes vzpamatovat...

0 0
možnosti
JH

Sub7

24. 8. 2010 15:15
...

Tak to zkusme bez primitivních výkřiků o pragocentrismu: Napojení Místecké má být dokončeno do 3 měsíců. Kolik bude stát zakonzervování stavby (a její pozdější obnovení), případně penále za nedodržení podmínek uzavřených smluv - a kolik by stálo tu stavbu dokončit? I další 2 zastavené stavby lze obhajovat závažnými argumenty, ale toto se příčí zdravému rozumu.

0 0
možnosti
VR

daBmV

24. 8. 2010 15:26
Re: ...

jo, tak to by me taky zajimalo. naivne doufam, ze to maj pravne podchycene a spocitane, ze to takhle vyjde levneji. horsi varianta je ta, ze to vyjde levneji ted a za par let nekolikanasobne draz...

0 0
možnosti

honza83

24. 8. 2010 14:29
Tahle věta mě rozesmála

"Ujišťuji vás, že v Moravskoslezském kraji se bude z národních peněz stavět výrazně více než v rámci Prahy." No bodejť by ne, když z Prahy už není dálnice a rychlostní silnice kam stavět snad jen s výjimkou D3. Naopak v Moravskoslezském kraji chybí dobudovat D1, postavit silnici R 48, silnici Krnov - Opava - Ostrava a Český Těšín - Slovensko.

0 0
možnosti
F

FandaVV

24. 8. 2010 14:34
Re: Tahle věta mě rozesmála

Proč jen Krnov? I Vidnava si zaslouží dálnici za národní prachy...;-) V Praze mne napadá jednak dodělat oba okruhy (safra - to nějak moc velký luxus, co?), kromě D3 (je víc pro "pražáky" nebo obsluhu JČ?) ještě nová R12 (rychlostní kolínská).

0 0
možnosti