Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Státní maturita bude těžší. Vyletí od ní pětina studentů

Ministr školství Josef Dobeš chystá dramatickou změnu pro studenty. Počítá s tím, že u nové státní maturity v budoucnosti neuspěje pětina středoškoláků. Má to vést ke zvýšení kvality vzdělávání.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

wcbaba

25. 8. 2010 3:10
Žae budou maturity těžší - možná, ale že vyletí pětina

studentů - není možné.  Jsme přeci v Čechách, kde se nic neutají - vypracované maturitní testy budou předem předávány stylem známý známým a každý student který půjde ke zkoušce bude sebou mít vzorně vypracované odpovědi .... vzpomínám jak kdysi když byly temata oznamována ráno rozhlasem, tak několik dnů předem vešly ve známost a celé rodinné tými  pracovali, aby svoji ratolest mohli vybavit příslušnými podklady.

0 0
možnosti

felia

31. 8. 2010 13:30
Re: Žae budou maturity těžší - možná, ale že vyletí pětina

týmy pracovaly

0 0
možnosti

Terina92

25. 8. 2010 0:46
Hrůza

Zase je to tady... Děkujeme... Že my jsme prý demokratický stát, jo to možná, ale "o nás, bez nás"... Když už ty maturity chcete rozjet, tak proč ne třeba letošním studentům prvního ročníku? Dělali přijmačky, měli by celé 4 roky na přípravu, ale co my? Budeme na to mít s bídou půl roku... Jsem na odborné škole, a je nesmysl mít stejnou maturitu jako Gymnázia;-€

0 0
možnosti

captain cook

25. 8. 2010 8:55
Re: Hrůza

maturita ma byt jen jedna a mela by byt poazadovana stejan obtiznost zadanych otazek i stejne znamkovani v kazdem danem predmetu od vsech studentu bez ohledu na skoly.

Matematiku bych (podobne jako se to dela v zahranici) rozdelil na dva stupne podle obtiznosti a maturanti by si mohli vybrat, jestli budou maturovat z Matematiky 1(obtiznejsi) nebo Matematiky 2( snadnejsi). To by pak meli presne oznacene na vysvedceni,aby bylo jasno jaky stupen maji. Absolventi prumyslovek by zas vydelali na predmetech z oboru, kde by vynikli nad ostatni.

Melo by byt uplne jasne, ze na kazdy predmet s nazvem cestina, ceska literatura, nemcina, anglictina, matematika 1, matematika 2, fyzika, chemie......fyziologie, farmacie....chemicka technologie....jsou uplne stejne pozadavky vsude ve state a ze jednicka z nej znamena stejnou uroven bez ohledu na typ skoly. Podobne dvojka, trojka...

0 0
možnosti

nettwor vs. darth.v

24. 8. 2010 22:35
Je načase přitvrdit

dnes už má maturu kde kdo :-) a přitom oplývá znalostmi orangutana

0 0
možnosti

STAVA79

24. 8. 2010 21:11
inteligenci nedělají školy

Viz. podpis našeho zákazníka, který nebyl schopný zavolat a jen poslal SMS (text) a podpis BC. Mgr. František Procházka ;-D

0 0
možnosti

tonycze

24. 8. 2010 14:47
Jako pedagog říkám: "Je to lež!"

Úmrtnost bude tak 4-5% maximálně. Centrálně se maturuje např. v angličtině jen z 1/8. Zbytek opravují a hodnotí učitelé na školách. Tak, jak je tomu i nyní. Pro maturanty bude zkouška subjektivně obtížnější, ovšem zvládnou ji i tak.

Dobeš chce vypadat populárně a mluví populisticky. Není to ale učitel. V životě neučil a je vidět, že problematice maturit vůbec nerozumí. Ať zruší tak 1/3 gymnázií, na kterých studují lidé, kteří tam nemají co dělat. Jenže to neudělá, gymnázia mají plné třídy, i když průměrných studentů. Zbytek odborných škol má smůlu. Ten člověk úplně zničí síť SŠ v ČR. Budou jen gymnázia a učiliště. A úroveň maturit bude pořád nízká.

0 0
možnosti

vitaboch

24. 8. 2010 16:19
Re: Jako pedagog říkám: "Je to lež!"

Výuka AJ u nás je všeobecně tristní, ale řešením není snížit laťku (na učňákách se nebude maturovat), ale víc na studenty tlačit.

Osobně by se mi líbilo, kdyby maturita z angličtiny byla nahrazena nějakou mezinárodní zkouškou, kterou by stát financoval (problémem je, že stojí tak 3 500), ukázala by se skutečná úroveň angličtiny i ve srovnání s cizinou a navíc by to donutilo studenty víc dělat, protože taková zkouška je dost záhul..

Mně se osobně líbí americký TOEFL, protože na rozdíl od Cambridgských testů tam získáte skóre a podle toho se určí úroveň (například 100 ze 120 = C1 Evropského referenčního rámce - maturita je tuším B2, respektive by měla být. C1 je víc, jak B2). Ten test nemá žádné udělal/neudělal hodnocení, ale udělal na téhle úrovni či na téhle...Oproti tomu cambridgské testy jsou dělané na určitou úroveň (FCE - B2, ACE - C1) a hodnocení je udělal/neudělal.

Maturita by měla i na učňácích být alespoň na úrovni B1 (58 z TOEFLu), ale žel bohu to mnohdy není snad ani A1

0 0
možnosti

Wabo

24. 8. 2010 13:10
Konečně!

Konečně!

To s sebou ovšem nese nutnost kontrolovat, aby učitelé při testech "nenapovídali". Ředitelé a mnozí  hejtmani je k tomu jistě budou tlačit. V době vyspělých digitálních technologií by neměl být problém to ohlídat (při nákladech, které už maturity stejně stojí!), ale je nutné na to myslet.

0 0
možnosti

tonycze

24. 8. 2010 14:48
Re: Konečně!

Většina SŠ dodnes nemá ani CD-přehrávač, který je k maturitě potřeba. Nejsou peníze.

0 0
možnosti

izotop240Pu

24. 8. 2010 11:48
jop

logicke, jednoduche

0 0
možnosti

reinkarnované kotěxxl1

24. 8. 2010 11:45
S tím plně souhlasím, dnes udělá maturu každý ...

znám slečnu, která ZŠ prolézala se čtyřkama a byla ráda. Nastoupila na soukromé SOU, kde opět procházela jen tak tak. Někteří učitelé ji řekli rovnou, že nemá šanci odmaturovat. A světe div se - odmaturovala a hned na první pokus!!! Nebylo to tím, že by po třinácti letech docházky do školy dohnala veškeré mezery, ale na soukr. školách se od matury moc nevyhazuje ( je to cca 4 roky zpět).  Tímto se maturita devalvuje na nulovou hodnotu, meboť je dnes už  samozřejmá (většinou) jako absolvování ZŠ.

Za dob mých studií byl někdo s maturou "NĚKDO", před pár lety maturanti byli normálka a "NĚKDO" byli vysokoškoláci. Dnes už je téměř běžný i VŠ titul, zejména po skandálech v Plzni .

Doufám, že nyní po zavedení státních maturit bude mít vzdělání zase nějakou hodnotu, úroveň vzdělání stoupne i v gramatice - třeba na stránkách iDnes. Věřím, že jednou budou všechny články bez gramatických chyb :-P

0 0
možnosti

avlyslakecod

24. 8. 2010 13:13
Re: S tím plně souhlasím, dnes udělá maturu každý ...

státní maturita opravdu úroveň vzdělání nezlepší :-/

0 0
možnosti

STAVA79

24. 8. 2010 11:32
co to má za logiku

aby student 4 roky studoval a pak nedostal maturitu ? pak má jako jít na 3 roky na učňák ? takže bude studovat 7 let ?

Neni lepší selekce při výběru střední školy a učňáku ?

0 0
možnosti

izotop240Pu

24. 8. 2010 11:51
Re: co to má za logiku

Mno, pokud prostudoval ty ctyri roky poctive, tak nevidim duvod proc by neudelal maturitu? A samozrejme by nemusel znova studovat ucnak, urcite by se to dalo zaridit tak, aby se ucil jen dalsi rok (popr.: dva roky) a jen odborne predmety. No a pak by delal rovnou zkousky. Byla by to proste dan za to, ze an to kaslal a nebo si vybral velke sousto. Zase si vemte, ze kdypak udela ucnak, uplatni se daleko snaz nez nouma s maturitou, ktereho odevsad vyhodi, protoze sice ma maturitu, ale jinak vlastne neumi nic.

0 0
možnosti

Tom841

24. 8. 2010 11:24
Hodnocení

Ano 20% bude neúspěšných , ale těch 20% se stanoví podle toho že nejhorších 20% tu maturitu neudělá, a když těch nejhorších bude mít 0 bodů což se klidně  v dnešní úrovní škol může stát. Tak bude potom stačit splnit maturitu na 20% a je to, tak že bych to tak nedramatizoval.

0 0
možnosti

Radijo1

24. 8. 2010 11:50
Re: Hodnocení

To asi chápete špatně. Žádných x procent se "stanovovat" nebude. Bude nějaká dolní hranice "počtu bodů", takže je klidně možné, že maturitu neudělá nikdo z celého ročníku.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Řidička vezoucí dítě obrátila auto na střechu, při nehodě zbořila cihlový plot

7. května 2024  14:17

Rychlá jízda zřejmě stojí za pondělní dopravní nehodou v Sedleci na Orlickoústecku. Řidička vezoucí...

Letouny F-16 budeme považovat za nosiče jaderných zbraní, varovalo Rusko

7. května 2024  14:14

Rusko bude považovat stíhačky F-16 americké výroby za nosiče jaderných zbraní bez ohledu na jejich...

Policisté v Praze vytáhli z Vltavy utonulého muže, může to být pohřešovaný Brit

6. května 2024  8:30,  aktualizováno  7.5 14:08

Policisté v neděli vpodvečer vytáhli z Vltavy v centru Prahy tělo utonulého muže. Kriminalisté...

Městské byty za úplatek. Soud popsal fungování mechanismu, dvojice se přiznala

7. května 2024  13:52

Městský soud v Brně dnes rozdal první tresty za korupci při přidělování městských bytů. Při...

Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?
Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?

Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...