Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slovenští nacionalisté nechtějí v Bratislavě památník s Masarykem

Odpor jednotlivců, části odborné veřejnosti i kulturně osvětové organizace Matice slovenské vyvolává plánovaná nová podoba památníku československé státnosti na nábřeží Dunaje v Bratislavě. Její součástí totiž má být socha prvního československého prezidenta T. G. Masaryka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

blizz.boz

Socha Jozefa Tisa v prahe

Ja som za to aby sa v Prahe pred orloj postavila socha Jozefa Tisa, ktorý nás v roku 1939 oslobodil od českej hrôzovlády. A keby nás po vojne českí komunisti znovu neobsadili tak je dnes zo slovesnka druhé Švajčiarsko.

0/0
28.10.2010 21:35

Beham Bosky

Jde o mensinovy nazor

Za prve, jde o mensinovy nazor, za druhe, je to vec Slovaku co si tam postavi, ne?

0/0
23.8.2010 19:28

lapac hmyzu

poloha pamatnika

ak by masarykovi nasli rovnako dostojne miesto, ake sa naslo levovi medzi euroveou.. tak by si to nevsimli nielen kotlebovci:-( cele zle

0/0
23.8.2010 14:40

donny175

čoboláci vypadněte z ČR!!!! nejsme na vás zvědaví!!!!

asi by bylo nejlepší, kdyby si čoboláci zabalili pár svých švestek, uvolnili pracovní místa co zabírají čechům, opustili vysoké školy, který tu studují zadarmo a odtáhli na slovač pást ovce .... stejně nejsou na nic jinýho dobrý ....!!

0/0
23.8.2010 8:34

SkSlovan

Re: čoboláci vypadněte z ČR!!!! nejsme na vás zvědaví!!!!

Oh mein Gott, viac sa snaz a cobolaci ti nebudu vadit.

0/0
23.8.2010 10:11

Brůžek

Re: čoboláci vypadněte z ČR!!!! nejsme na vás zvědaví!!!!

Co šílíš? Vždyť je zcela jejich věc, jakou sochu si kde nechají postavit. Ať si to její odpůrci a zastánci vyříkají mezi sebou na Slovensku. Nám to může být úplně jedno. Nehledě k tomu, že už i u nás začíná být poněkud "přemasarykováno". :-P 

0/0
23.8.2010 10:15

libynn

Nejde o to,

 že někteří Slováci nechtějí Masarykovu sochu v Bratislavě, ale o to, že dostávají takovýto prostor k presentování svých myšlenek a názorů!

0/0
23.8.2010 1:50

SkSlovan

Re: Nejde o to,

... na iDnese ... v slovenskych novinach, ani poratloch som tuto spravu ani nezaznamenal. Tu posluzila naramne :)

0/0
23.8.2010 10:09

Eureka!!!

myslim ze to cechunum muze bytjedno

rozbiti rakouska uherska dali zelenou ceskym zlodejum :-)

0/0
23.8.2010 1:35

2mmmm_2

Na Slovensku to asi nebude většinový názor,

tak bych to nedramatizoval...Nacionalisté si neuvědomují, že stačila ještě jedna generace vlády Maďarů, a ze Slováků zůstala jakási obskurní menšina typu Lužických Srbů (existují-li ještě). Takže ten Masaryk měl pro Slováky nějaký význam - i pro ty, co dnes propadli nacionalismu...

0/0
22.8.2010 14:30

CCIR

Re: Na Slovensku to asi nebude většinový názor,

To isté by čakalo presne za tých istých podmienok aj Čechov! Počuť češtinu by bolo veru tiež vzácnosťou! Nezabúdaj že kto druhému jamu kope, sám do nej padá ... !!

0/0
22.8.2010 17:37

ramm

Re: Na Slovensku to asi nebude většinový názor,

haha .. tak to je tedy dobrý vtip ... vzdyt slovaci nemeli ani jednu stredni skolu slovenskou do 1918 .. proto tam aj jezdili cesti ucitele atd. jednodusse proto ze na to nebyla na slovensku intelgence ... a meli jsm evubec vyspelou kulturu atd ... uherský utisk byl mnohem vetsi nez ten rakousky ... rakouska cast byla take mnohem vic demokraticka, existovala tu nejaka samosprava atd ...

0/0
22.8.2010 19:30

Nenic mi me triangly

Re: Na Slovensku to asi nebude většinový názor,

skolu mozna ve slovenskem jazyce nemeli, ale kulturu meli scela urcite :-) mas pocit nadrazenosti? :-P

0/0
23.8.2010 7:23

ramm

Re: Na Slovensku to asi nebude většinový názor,

Nemám a ani si myslím, že to že na tom bylo Slovesnko hur, bylo nejakou nasi výjmecnosti nebo jejich neschopností ... proste ten utisk byl v uhrách vetsi, roli hralo urco i to, že my jsme si spravovali svoje zálezitodti az do 1620 povetsinou sami (nejprv panovniky, pak stavy, meli jsme vlastni vyspele pravo, o kterem samo na slovensku nemuze byt moc rec), kdezto oni naposledy nekdy za "krále klacka"... a tezko tak meli napr zlatou eru humanismu v 16. století jako my.... a kulturu nemohli mit na stejné urovní ani pozdeji... i národní divadlo dostali az po 1918 nebo se staci podívat na významní skladatele, malire ... jak muze byt plne rozvinutá kultura bez vzdelání?

0/0
23.8.2010 8:30

wcbaba

A co jim takhle vyhlásit rovnou válku

Slováci jsou přeci samostatný a svébytný národ nebo chcete-li stát. Je přeci jen a jen jejich věcí zda si nějakou sochu postaví nebo ne. Naučíme my se někdy respektovat právo druhých na samostatné rozhodnutí. Dovedu si představit tu emocionální diskuzi, kdyby to náhodou bylo opačně a Slováci nám chtěli mluvit do toho jakou sochu si postavíme v Praze. Nevím k čemu nebo komu má sloužit takovéto rozdmýchávání vzájemné nevraživosti - obyčejným lidem určitě ne.

0/0
22.8.2010 12:46

DaliborX

Re: A co jim takhle vyhlásit rovnou válku

Pokud Slováci vnímají 1.republiku a TGM jako něco cizího a jim nepřátelského, bude lepší nic nestavět. Otázkou je, proč to tak je? Pročetl jsem celou diskusi, a pořád to nechápu. Kdesi jsem četl, že člověk nejvíc nenávidí ty, kteří mu pomohli, nebo ty kterým nejvíce ublížil. Něco na tom bude.

0/0
22.8.2010 15:00

Rataslaw

Re: A co jim takhle vyhlásit rovnou válku

Nezabudaj pri tom ze cely ten clanok je o zopar jednotlivcoch !!

0/0
22.8.2010 16:35

biggles

Re: A co jim takhle vyhlásit rovnou válku

to už je tady takový oblíbený sport - např. kvůli pár desítkám ujetejch jedinců, se tady dělaj dalekosáhlé závěry, spekulace a opatření. ;-)

0/0
22.8.2010 17:22

CCIR

Re: A co jim takhle vyhlásit rovnou válku

Aspoň vidíš čo dokáže vyslovenie iného názoru niekoľkými jednotlivcami ako je názor väčšiny! Máš pravdu, zbytočne sa tu robia ďalekosiahle závery, špekulácie a prehnané opatrenia mnohými prispievateľmi, nehovoriac už o urážkach a výlevoch všetkého druhu ako aj prehnané prehodnocovanie histórie až niekam do 5. storočia! ;-D Ale tak ako sa hovorí že všetko zlé je aj na niečo dobré, aj táto diskusia má určite svoj význam. Zakazovať niekomu vysloviť svoj názor verejne a dokonca za ten názor na neho aj útočiť, či vynucovať si po ňom iný názor so slobodou a demokraciou nemá nič spoločné! Treba sa tiež učiť počúvať opačné názory, brať ich na vedomie a rešpektovať. Jednoducho dialóg! Kto by si dovolil mať v ČR verejne opačný názor na TGM ako má väčšina? Na Slovensku sa našli aj takí! Hoci ich názor nejako neschvaľujem, rešpektujem ho a beriem ho na vedomie že je tu aj takýto názor!

0/0
22.8.2010 17:57

CCIR

Re: A co jim takhle vyhlásit rovnou válku

wcbaba máš svätú pravdu! R^

0/0
22.8.2010 18:00

Livrak 3

Jsem rád že jsou samostatný

No jo, bratři jak stehno, ty to s náma vždycky mysleli dobře. ;-D

0/0
22.8.2010 12:15

CCIR

Re: Jsem rád že jsou samostatný

A to Česko nie a nie aj po zbavení sa "záťaže" nejako raketovo postúpiť dopredu! Mladí vstupujú hromadne do KSČM, to už je len pokrok! O čom to značí? ;-D

0/0
22.8.2010 18:24

perpartes

Je to od nich velmi nízké...

Doporučuji,ať si daji na piedestal ovci.

Ta nenávist je nepochopitelná....

0/0
21.8.2010 23:53

CCIR

Re: Je to od nich velmi nízké...

Prečo si myslíš že názor niekoľkých ľudí na Slovensku znamená nepochopiteľnú nenávisť Slovákov proti Čechom? Ovca je ušľachtilé zviera, uznávané aj v iných krajinách, tam ti nevadí? Tá nepochopiteľná nenávisť ide skôr z tvojich slov! Nemyslíš? Nemysli si že keď u vás panuje náhubkový zákon, že na Slovensku sa ním budeme riadiť tiež!

0/0
22.8.2010 0:05

perpartes

Re: Je to od nich velmi nízké...

Trochu jsem nadsadil...

Ale v podstatě je to tak...

Je mi to líto...

Myslím,že mě to trápí víc než tebe.

0/0
22.8.2010 0:08

CCIR

Re: Je to od nich velmi nízké...

Vďaka za odpoveď a prehodnotenie svojho príspevku! Nemusí ťa to vôbec trápiť tak ako mňa, neboj, tá socha T.G-Masaryka tam určite bude!!! ;-D Treba len rešpektovať názor aj iných a netreba sa nad ním zbytočne ihneď  rozžeraviť! Ako vidím, táto téma je "vďačná" na rozpútanie vášní medzi Čechmi a Slovákmi asi vždy! Daj si otázku kto ju rozpútal a načo komu vlastne slúži! 

Slováci veľmi dobre vedia že T.G.Masaryk má v ČR veľké a čestné miesto a Česi zasa vedia že u Slovákov toľko miesta nemá. No a čo? Je to vec názoru a preto to treba rešpektovať obojstranne a všetko bude zasa v poriadku. Uvidíš! Je to len vec názoru, nič viac a nič menej. Tie rôzne obojstranné výčitky, urážky, dehonestácie čo tú čítam sú úsmevné a na zamyslenie že ako málo stačí Čechom a Slovákom aby boli okamžite v sebe! Teraz postačila aj socha TGM v Bratislave, ktorá tam určite bude. 

0/0
22.8.2010 0:31

perpartes

Re: Je to od nich velmi nízké...

Vážně se nechci hádat.

Ovšem vyžaduji respekt.

Nikdo v Česku neprotestuje proti adoraci Slovenských osob.(Pokud tyto osoby nebyly fašisty ..viz hlinka etc...).

To je celé.

Dále to nemíním hrotit.

0/0
22.8.2010 0:48

CCIR

Re: Je to od nich velmi nízké...

Taktiež si nemyslím že hádka niečo niekedy a niekde vyrieši! Osobnosť TGM bola zaznávaná len komunistami tak ako na Slovensku, tak aj v Česku! Tá adorácia TGM na Slovensku má tiež svoje miesto, to mi ver!

Andrej Hlinka bol katolícky kňaz a politik za 1. ČSR. Jeho myšlienka bola autonómia Slovenska v rámci ČSR. Nemohol sa totiž preniesť cez nedodržanie Pittsburskej dohody. Zomrel v roku 1938 ešte pred druhou svetovou vojnou! Nemal čas byť teda fašistom. Počas 2. svetovej vojny sa po ňom pomenovala Hlinkova slovenská ľudová strana, s ktorou by ani sám iste nesúhlasil keby žil. Len toľko na vysvetlenie.

0/0
22.8.2010 1:16

perpartes

Re: Je to od nich velmi nízké...

Dobrá,tedy ještě jednou.

Někdo s fašistou šel.

Někdo nešel.

Jak prosté...Ovšem každý si to musí urovnat ve svém svědomí...

Opravdu je mi to líto....

0/0
22.8.2010 1:27

CCIR

Re: Je to od nich velmi nízké...

Máš pravdu, niekto s fašistami šiel, niekto nie! Toto však platí žiaľ nielen pre Slovákov a Čechov, ale aj pre iné štáty. Vtedy bola taká doba a bolo vtedy veľmi ťažké uhádnuť čo je dobré a čo zlé. Ísť- zle, neísť-ešte horšie! Až odstupom času vieme zodpovedne povedať čo bolo dobré a čo zlé a kto má dôvod, mal by si to vyrovnať aj vo svojom svedomí.

0/0
22.8.2010 2:10

perpartes

Re: Je to od nich velmi nízké...

Omlouvám se,ale máte svoje Lidice ?

Chci být objektivní.A korektní.

A opravdu to nechci hrotit.

0/0
22.8.2010 2:19

CCIR

Re: Je to od nich velmi nízké...

Máme Ostrý Grúň, Kalište a aj iné obce! Fašisti vypálili na Slovensku počas pol roka okupácie 102 obcí a zahynulo 5300 civilistov!!! Aj ja chcem byť len objektívny a korektný a nechcem nič vyhrocovať.

0/0
22.8.2010 2:37

CCIR

Re: Je to od nich velmi nízké...

Kalište je jedinou vypálenou dedinou, ktorú po vojne už nikdy neobnovili!

0/0
22.8.2010 2:39

CCIR

Re: Je to od nich velmi nízké...

Ak neveríš, pozri:

www.sme.sk/c/5291720/vypalene-obce-dostali-medaily.html

0/0
22.8.2010 2:42

unknown???

Re: Je to od nich velmi nízké...

Zbytočne je niektorým niečo vysvetľovať.Oni majú tiež svoje mýty,v ktorých žijú.

Nepriznajú si,že mali najviac kolaborantov na počet obyvateľov v celej Európe,nepriznajú si hrozné veci,ktoré popáchali na civilistoch krátko po vojne.

Vidia len Slovenský Tisov štát...sám nie som naňho hrdý,ale predchádzal tomu Mníchov,ktorý podpísali oni,potom ešte Homolovým pučom načisto utvrdili Slovákov,že sa s nimi rovnocenne nedá.Slováci inú možnosť vtedy nemali,iba ,žeby ich rozobrali Maďari,aj Poliaci....za vývoz Židov sa hanbím,ale všetko bolo trochu inak ako tu niektorí odborníci na slovenskú históriu popisujú.

0/0
22.8.2010 12:15

Rataslaw

Re: Je to od nich velmi nízké...

Snad len....predstavitelia CSR Mnichovsku dohodu nepodpisovali, boli postaveni pred hotovu vec :-(

0/0
22.8.2010 14:36

CCIR

Re: Je to od nich velmi nízké...

Trpezlivosť ruže prináša! Uvádzajú tu len ako takí papagáji niekoľko neoverených a nijako nepodložených faktov získaných niekde pri pive stále dookola! Treba im to neustále a trpezlivo vysvetľovať. Ako čítaš, mnohí tu majú fakt pomýlené názory a o Slovensku akoby  len počuli. Beriem ich takých akí sú, ale za pokus to stojí. Pevne verím že toto je len mizivé percento Čechov čo majú takýto názor ako sa prezentujú na tejto diskusii.

0/0
22.8.2010 18:36

pm22

A le

investice, ktere musel, ze sveho, kazdy velky cesky podnik utratit na Slovensku, treba Martinske strojarne ci Dubnica ci banovce na Bebravou ( Skoda Plzen) a dalsi, to slovenska vedecka verejnost, vcetne matice Slovenske z martina, to si radi nechaji. Zejo. Tam jim Masaryk moc nesmrdi. Bacove.

0/0
21.8.2010 21:29

CCIR

Re: A le

A koľko si do nich investoval ty alebo tvoja rodina? Vyčítaš to, o čom nemáš žiaden prehľad! S tým nemá T.G.Masaryk nič spoločné!

0/0
22.8.2010 0:08

Durika

Re: A le

Myslim, ze po 17 rokoch to uz mozeme zhodnotit. Je uplne zrejme, ze Slovaci v nicom nezaostali a ani Cesi po zbaveni ,,pritaze'' nejak raketovo neodstratovali, t.j. tento mytus padol.

Masaryk nikomu nesmrdi, ale je legitimne hovorit napr. aj o takychto veciach:

"Niet slovenského národa, je to vynález maďarskej propagandy." (Masaryk pre francúzsky denník Le Petit Parisien z 14. 9. 1921)

Ja sa priznam, ze od spolocneho prezidenta by som cakal trochu viac.

0/0
22.8.2010 14:24

wcbaba

Za to bych s nimi okamžitě přerušila diplomatické styky,

uzavřela hranice a zakázala dovážet halušky a sýry.

0/0
21.8.2010 20:53

CCIR

Re: Za to bych s nimi okamžitě přerušila diplomatické styky,

Veľmi milé riešenie od teba! Len za názor iných, ktorý nie je totožný s tvojim? Nič ti to nepripomína? :-P

0/0
22.8.2010 0:11

Ludo Balazec

Fasisti a komunisti ...

... pochopitelne nemaju radi Masaryka. Ani ceski ani slovenski. Neviem koho to prekvapuje.

0/0
21.8.2010 20:52

kreond

Slovensko chtěl

Masaryk jen proto, aby při volbách neměl problémy s německou menšinou která čítala velkou část obyvatel hlavně v pohraničí. ONo se mohlo stát , že by ty volby bez Slováků vyhrála. Proto taky byla vytvořená národnost československá a ne česká a slovenská. Jinak jak v pohraničí, kde žili němci, tak na Slovesku či Zakarpatské vykonávali důležité funkce hlavně čeští uředníci. I ten obyčejný financ na Zakarpatské  Ukrajině byl z Čech...

0/0
21.8.2010 20:26

pm22

Re: Slovensko chtěl

Kdyby nebyla byla vznikla CSR, patrilo by Slovensko, jako Horni Uhry Madarsku a nikdo by s nima nedebatoval, vzdyt tehdy na "Slovensku" nebylo skoro s kym debatovat. Isten Bizon.

0/0
21.8.2010 21:31

CCIR

Re: Slovensko chtěl

Povedal si Á, tak povedz aj B! A ako by bolo vtedy dopadlo Česko bez Slovenska? To ťa v tejto súvislosti nenapadá? Kto by vzal Česko? Hm? :-)

0/0
22.8.2010 0:36

Homer _5

Re: Slovensko chtěl

Tak to "B" by bylo s vysokou pravděpodobností následující: Čechy a Morava by byly součástí dnešního Rakouska ale narozdíl od Slováků měli svůj jazyk, historii, literaturu, vědu, vysoké školy, etablovanou inteligenci, politickou reprezentaci, hospodářskou a průmyslovou elitu,  kulturní ellitu,atd., atd., atd. Byl to narozdíl od vás emancipovaný a samostatný národ, který by dokázal žít a spravovat se v samostatném státě (což i historicky potvrdil). Slováci neměli NIC z výše jmenovaného. Neměli jste šanci na přežití. Češi by se do dnešních dob v pohodě udrželi jako samostatná a svébytná kulturně-národní skupina. A dnes, v českých školách by se děti možná učily, že kdysi dávno žily nějaké podivné slovanské kmeny i v údolí mezi Tatrami ale byli asimilováni dílem maďarským živlem a dílem polským.

0/0
22.8.2010 10:55

Rataslaw

Re: Slovensko chtěl

au ;-D;-D;-D

0/0
22.8.2010 11:22

unknown???

Re: Slovensko chtěl

Ale čo,V Čechách už zase majú svoju Sybilu...teraz si nám to "nandal",to už žiaden Slovák týždeň v noci spať nebude;-D

Ale sa teším,že ťa naša existencia tak ubíja,takým to patrí:-)

0/0
22.8.2010 12:07

CCIR

Re: Slovensko chtěl

Ale si samoľúby !! Vidíš to pre Česko akosi všetko ružové a súčasná situácia v ČR tomu vôbec ani len nenaznačuje! Zasa len kopu svalnatých a kvetnatých rečí a tak ako sa v Česku hovorí: a skutek utek ... ;-D

0/0