Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cessna narušila vzdušný prostor Air Force ONe, startovaly i stíhačky

Malý letoun typu Cessna se nevědomky přiblížil příliš blízko k letounu amerického prezidenta, který právě parkoval na letišti v Seattlu. Na obranu speciálu okamžitě vzlétly i dvě stíhačky F-15.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

John Rambo

To jsou veci

aby z toho pohotovy Cowboys  z USA nedostali prujem.;-D

0/0
19.8.2010 5:45

procensora@seznam.cz

Dobry:-):-)

A co by delali s Cesnou, kdyby A.F.O. letel?:-)

0/0
18.8.2010 14:14

ID6071

No tedy

Divím se, že Američani tentokrát první rovnou nestřileli.

Ještě, že když F-15 dolétly na místo, tak tam již nebyli. Umím si představit jak by to dopadlo. Stát se to v ČR, tak o tom ani nikdo neví ;-D

0/0
18.8.2010 12:06

tučňák na útěku

Re: No tedy

Ani kdyby Cessnu doletěli, tak by nestříleli - pokud by osádka Cessny uposlechla důrazného varování ;-)

0/0
18.8.2010 12:11

modrá_krkavka

Re: No tedy

A to jaké varování? K přinucení přístání takového letadla (cest.rychlost cca 180-240 km/hod.) je třeba min. 3 stihaček. Když ho nechtějí sestřelit!

0/0
18.8.2010 12:44

tučňák na útěku

Re: No tedy

Stačí dvě - a běžně se to praktikuje třeba s letouny podezřelými z pašování droh nad mexiským zálivem. Jeden komunikuje a druhý krouží ve výšce a je připravený zasáhnout při pokusu o únik.

0/0
18.8.2010 13:07

Nenic mi me triangly

Re: No tedy

jsem na tebe hrdy, jask to vsechno vis a umis vysvetlit, jen to ma jeden hacek, nedoleteli vcas ;-D

0/0
18.8.2010 14:10

Deleter

Re: No tedy

Jako vždy ;-D;-D;-D

0/0
19.8.2010 9:32

flaneker

a kdeže byly ty stíhačky z PVO

když jim na emerykou čundrovalo 5 boeningů sem a tam ? :-)))))))))  

0/0
18.8.2010 11:45

tučňák na útěku

Re: a kdeže byly ty stíhačky z PVO

1. 4, 2. stíhačky PVO byly v té samé situaci, jako v tomto případě - na cestě, s přídavným spalováním. A startovaly dokonce rychleji, než byl požadavek nouzových plánů :-P

Fyziku neočůráš :-P

0/0
18.8.2010 11:46

NightFlight

Re: a kdeže byly ty stíhačky z PVO

no tehdy evidentně fyzikální zákony, na nějakou dobu, platit přestaly. ;-D

0/0
18.8.2010 12:07

tučňák na útěku

Re: a kdeže byly ty stíhačky z PVO

Soryy, ale to, že tíhová síla působí u povrchu Země k jejímu středu je běžný stav, ne výjimka, stejně tak je běžným stavem teplotní roztažnost materiálů a ztráta mechanické pevnosti :-P

0/0
18.8.2010 12:10

NightFlight

Re: a kdeže byly ty stíhačky z PVO

... ale například První Newtonův zákon neplatil u paty zdi Pentagonu. Prokazatelně. Na jeho neplatnosti (neexistenci) je postavena "dramatická" rekonstrukce BBC.

0/0
18.8.2010 12:20

tučňák na útěku

Re: a kdeže byly ty stíhačky z PVO

V čempak neplatil? Výslednice sil při nárazu rozhodně nebyla nulová :-P

0/0
18.8.2010 12:22

NightFlight

Re: a kdeže byly ty stíhačky z PVO

V dané rekonstrukci, která, předpokládám, sleduje oficiální verzi, v okamžiku nárazu (přes 800km/h) cca 1,5 tuny vážící motorové gondoly letadla udělaly čelem vzad, spolu s křídly se připažily k trupu letadla, vlétly do sklepa, kde se vzorově odpařily. A právě jejich čelem vzad si neumím představit ...

0/0
18.8.2010 12:27

tučňák na útěku

Re: a kdeže byly ty stíhačky z PVO

Předpokládám, že BBC použila v dokumentu stejný model, na který odkazuje na svých stránkách:

http://wiki.cs.purdue.edu/cgvlab/doku.php?id=projects:visualization_large-scale_simulations

Žádné "čelem vzad" tam vidět není a "simulované" poškození odpovídá reálnému.

0/0
18.8.2010 12:38

Deleter

Re: a kdeže byly ty stíhačky z PVO

Jasně. Všechno se vypařilo, krom DNA pasažérů.:-)

0/0
18.8.2010 12:59

tučňák na útěku

Re: a kdeže byly ty stíhačky z PVO

A vida, už zase lžeš :-P Ostatky pasažérů byly identifikovány právě pomocí DNA :-P

0/0
18.8.2010 13:08

Deleter

Re: a kdeže byly ty stíhačky z PVO

Škoda, že neumíš číst. Řekni mamince, aby ti ozřejmila význam věty "Vše se vypařilo, krom DNA pasažérů," neboli vylučovací fukci předložky "kromě."

A pak, kdo se tu ztrapňuje. ;-D;-D;-D

0/0
19.8.2010 9:38

JmX1977

Re: a kdeže byly ty stíhačky z PVO

a hlavne nikto nepocital s tym ze teroristi hcu lietadlami vrazit do budov - ocakaval sa klasicky scenar s vykupnym, tym padom stihacky mali len eskortovat lietadla na nejake letisko kde by prebehlo vyjednavanie....

0/0
18.8.2010 12:01

tučňák na útěku

Re: a kdeže byly ty stíhačky z PVO

Po prvním nárazu už počítal, ale holt se vymstily rozpočtové škrty let 90., málo pohotovostních základen a tím pádem velké vzdálenosti...

0/0
18.8.2010 12:04

Deleter

Re: a kdeže byly ty stíhačky z PVO

Přesně tak. Washington je takové nevýznamné město, proč by tam měly být nějaké stíhačky, že.:-)

0/0
18.8.2010 12:47

tučňák na útěku

Re: a kdeže byly ty stíhačky z PVO

Už zase se chceš ztrapnit jako s tou kinetickou energií? ;-D

0/0
18.8.2010 13:09

pes Muki

Re: a kdeže byly ty stíhačky z PVO

Neber mu to, ze to bylo spiknuti CIA, Mossadu, Iluminatu a jestirku, je to tak mnohem vzrusujici.

0/0
19.8.2010 5:36

Deleter

Re: a kdeže byly ty stíhačky z PVO

To ses ztrapnil ty ;-D;-D;-D

0/0
19.8.2010 9:32

El Mexicano

za naruseni vzdusneho prostoru jim

krome sestreleni nehrozi zadny postih :D

0/0
18.8.2010 11:41

rafol

Obama

Takze Obama take zneuziva statni sluzebni letadlo pro predvolebni agitaci sve strany!! Rv

0/0
18.8.2010 11:21

tor11

Re: Obama

mam tuseni ze on nicim jinym zen zrovna timhel 747 litat nemuze ikdyby chtel

0/0
18.8.2010 11:37

tučňák na útěku

Re: Obama

Může, ale v marine One by ho to při přeletu USA docela vytřáslo ;-)

0/0
18.8.2010 11:40

JmX1977

Re: Obama

najlepsie by bolo keby tam siel na pltke

0/0
18.8.2010 12:03

tučňák na útěku

Re: Obama

Nebo pěšky :-)

0/0
18.8.2010 12:11

avatar3

Že by v Seattlu v životě neslyšeli stíhačku, která

překonavá rychlost zvuku.;-D

0/0
18.8.2010 11:11

m. l.

Re: Že by v Seattlu v životě neslyšeli stíhačku, která

Je to možné :-) V USA není dovoleno za normálních okolností překonávat zvukovou bariéru takže výcvik se dělá nad mořem. Proto třeba Concorde nelétal na západní pobřeží, protože nad USA by musel letět podzvukovou rychlostí a ztratil by tím výhodu rychlosti.

0/0
18.8.2010 11:22

tučňák na útěku

Re: Že by v Seattlu v životě neslyšeli stíhačku, která

Co je na tom divného? Něco jiného je to třeba v okolí L.A., kde námořní piloti často zneužívají horšího dozoru nad mořem a občas je to slyšet až na pevninu (z toho tam koneckonců taky vznikly povídačky o Auroře), ale jinak je nadzvuk nad pevninou jen ve cvičných prostorech nebo při nouzových situacích.

0/0
18.8.2010 11:26

pes Muki

Re: Že by v Seattlu v životě neslyšeli stíhačku, která

Take to zkouseji v udoli, ktere je paralelne s udolim smrti, tam skutecne nikdo neni.

0/0
19.8.2010 5:38

pipi02

Re: Že by v Seattlu v životě neslyšeli stíhačku, která

Já už jsem neslyšel supersonický třesk, ani nepamatuji.

Zato vy ho zřejmě slýcháte každý den.

0/0
18.8.2010 11:31

tor11

Re: Že by v Seattlu v životě neslyšeli stíhačku, která

jj kde jsou ty doby kdy do po republice praskalo celkem bezne..  jenze ono to nesplnuje hlukove limity, takze kdyz nas pilot potrebuje trenovat ndzvukovy let musi napred nekam na zakladnu k mori...  no aspon v zahranici vydelaji

0/0
18.8.2010 11:39

Kladýnko

No jistě...

Za narušení vzdušného prostoru jim prý nehrozí žádný postih... Na Guantanámu už mají připravenou útulnou klícku.:-P

0/0
18.8.2010 10:52

cenzura je totalita

No co

No co, tak by se dosadil jiný loutkový prezident.

0/0
18.8.2010 10:31

poznamka

Nevěděli a za co by měli být postižení?

Všechno kolem prezidenta je tajný, tak jestli je tam letecký dozor pustil, tak co? V Česku by se nikdo nenamáhal startovat stihače. Tamti stejně přiletěli pozdě, to si to nespočítali?

0/0
18.8.2010 10:10

modrá_krkavka

Re: Nevěděli a za co by měli být postižení?

Nedělám si (z vlastní zkušenosti) iluze o bystrosti amerických soukr.pilotů, ale  i v USA, když někdo vyrazí do TMA, příp.CTR nějakého  doprav. letiště, tak se musí podívat na vypublikovaná omezení platná pro konkretní den. Kdyby letěl na letový plán tak mu jej ŘLP nevezme. I v USA se platí za leteckou nekázeň tučné pokuty.

0/0
18.8.2010 10:21

m. l.

Re: Nevěděli a za co by měli být postižení?

Třeba to řekli pozdě... Kdyby bylo všechno jak má a on tam přesto letěl tak by mu to dala FAA pěkně sežrat :-)

0/0
18.8.2010 11:24

tučňák na útěku

Re: Nevěděli a za co by měli být postižení?

No tak FAA mu to asi sežrat dá, článek píše jen že nebude žádná reakce od Secret Service nebo FBI ;-)

0/0
18.8.2010 11:27

NightFlight

Re: Nevěděli a za co by měli být postižení?

KBFI nevydalo žádný NOTAM, který by se toho týkal. Resp. jsem žádný nenašel. Jen jakýsi 140ft vzsoký jeřáb v ose dráhy.

0/0
18.8.2010 12:23

chestburster

A já myslel, že je to Air Force One pouze v případě ...

..., že je na palubě prezident. Jinak to má normální označení, ne?

0/0
18.8.2010 10:09

JmX1977

Re: A já myslel, že je to Air Force One pouze v případě ...

len v pripade ze je na palube ineho lietadla - vtedy to lietadlo prebera oznacenie Air Force One.

0/0
18.8.2010 10:12

Deleter

Chudáci vystrašení,

opatření drsnější, než v Ruzyni za Brežněva, a ještě je vyděsí přelet letadel, kterej tu býval na denním pořádku. Strašpytlové, ORANGE ALERT!

:-)

0/0
18.8.2010 10:09

JmX1977

Re: Chudáci vystrašení,

ako casto ti tam lietaju lietadla nadzvukovou rychlostou?

0/0
18.8.2010 10:13

Kladýnko

Re: Chudáci vystrašení,

Dříve (před rokem 89) opravdu bývala rázová vlna při překonání rychlosti zvuku běžnou takřka každodenní kulisou, nikdo se nad tím nepozastavoval. Teď jsem tu ránu už mnoho let neslyšel.

0/0
18.8.2010 10:39

Deleter

Re: Chudáci vystrašení,

Přesně. Jak v Brně, tak na Vysočině...

0/0
18.8.2010 10:42





Najdete na iDNES.cz