Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ostravsko tlačí na ministra dopravy: Nerušte stavby, nebo se udusíme

Za skandální označují severomoravští politici rozhodnutí ministra dopravy Víta Bárty zastavit některé již zahájené stavby silnic v jejich kraji. Kvůli chybějícím úsekům cest může citelně zhoršit stav ovzduší. Na společném jednání se pokusili Bártův plán zvrátit. Nepovedlo se, ministr na svém rozhodnutí trvá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tetek.

Tyhle dálnice už byli slíbeny před 20 lety!!!!

Zatímco Praha si neustále staví za státní peníze - zase je mě z toho na blití. ;-€

0/0
17.8.2010 7:20

spiegel

Vážení VV vyvolení

nevím, proč jste se tak cpali do ministerstva, které je z nejproblematičtějších a navíc tam dosadíte člověka, který umí vydělat peníze, ale jenom na jiných firmách. Šetřit ho nikdo neučil. A teď mluví do něčeho, čemu vůbec nerozumí. Zůstane tu po něm jenom kupa nasr. lidí, kteří oproti němu, který si užívá jinde zde musí bydlet. Mám dojem, že na Moravě máte pohnojeno, ale nic Vám z toho nevyroste. ____________toto je Váš "Pilíř"  ODBORNOST – aktivní, otevřené a věcné hledání řešení problémů, které

občany tíží nejvíce, a to ve spolupráci s odborníky pro danou oblast. A MÁTE NA TO LAIKY. nASHLE U VOLEB!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
16.8.2010 17:54

pat1

Proč jede do Číny?

Jen nějak nechápu proč chce pan Bárta tak daleko. V Německu se přece staví za polovinu toho co u nás a to pominu kvalitu materiálu a práce. Jinak v Ostravě dělá největší binec Mittal, o tom žádná ...;-)

0/0
16.8.2010 17:29

Bouchal

Špinavá Ostrava

Více než 80% znečistění v Ostravě je způsobeno průmyslem, provozujícím své předpotopní technologie z 50let s pouze minimálními investicemi. Toto se děje  za tichého souhlasu města a kraje. Hra na zlepšení životního prostředí investicemi do dopravní infrastruktury má pouze odlákat pozornost voličů od skutečných příčin (Mittal,.....) a  k tomu aby si mohli ukousnout z tohoto koláče. Nemůže však přinést zásadní zlepšení, které Ostrava potřebuje!!

0/0
16.8.2010 16:23

Jaco007

Re: Špinavá Ostrava

Je vidět, že o této problematice zase tolik nevíte, jinak by jste tu nekydal takové bludy...Rv

0/0
16.8.2010 17:19

spiegel

Re: Špinavá Ostrava

Tak úplně mimo nenní,protože Mitall má dodnes tandemy, které zrušily Vítkovice, dnes Evraz už v roce 1985. Je to vlastně hutní muzeum. A ta minihuť je k smíchu.

0/0
16.8.2010 17:43

Roboter

grrr

Pan Bárta mě tímto svým rozhodnutím poněkud rozhořčil. Přes Bohumín jezdívám na kole a asi by bylo více než žádoucí dopravní práce co nejrychleji dokončit! Rv

0/0
16.8.2010 16:13

Kopakopa

Pan Bárta přece jedná přesně podle

poslaneckého slibu a hájí zájmy "všech" - na prvním místě je u něho Praha, na druhém místě je u něho Praha, na třetím místě je u něho Praha...

Pokud ho na to jeho poradci upozorní, zjistí, že okolo Prahy leží Čechy, takže ty jsou na čtvrtém místě....

Ovšem má český stát vůbec nějaký důvod a zájem investovat na "daleké" Moravě - o té i poradci často jen matně tuší, kde přibližně leží...

Z toho přece pan Bárta, pražáci a Češi absolutně nic nemají a ještě to ubírá zbytečně peníze velkolepým a nenahraditelným projektům v Praze, pak v Praze, pak v Praze, pak v Čechách, pak v Čechách, pak v Čechách, pak v Čechách, pak v Čechách...

0/0
16.8.2010 15:54

dědeček

Re: Pan Bárta přece jedná přesně podle

Ještě dodejte, že v Ostravě jezdí víc aut než v Praze a proto je tam taky horší ovzduší.:-/Rv

0/0
16.8.2010 15:57

tetek.

Re: Pan Bárta přece jedná přesně podle

V Praze je metro postavené za státní prachy, zatímco na Ostravku slibují 20 let cesty! ;-€

0/0
17.8.2010 7:21

dědeček

Když je to tak důležité pro krajské zastupitele,

tak proč si ten most a komunikace nepostaví z vlastních prostředků ? Když měli desítky mil. na protizákonné proplácení 30Kč poplatků, jistě by našli peníze i na postavení jednoho mostu. Rv!

0/0
16.8.2010 15:35

tetek.

Re: Když je to tak důležité pro krajské zastupitele,

A co metro, chytráku? To si postavila Praha za své prachy???! 8-o

0/0
17.8.2010 7:26

Clar

Jak to je?

Léta je znečištěné ovzduší. Začnu stavět novou silnici, abych odtáhl část znečišťujících aut. Když to ale neudělám, pořád přece budu mít stejně znečištěné ovzduší...? Co se jako bude zhoršovat? Může mi to někdo z místních vysvětlit?

0/0
16.8.2010 14:59

halagajda

Re: Jak to je?

no v pripade Bohumina jednoduche- v ramci stavby shodili(a meli znovu postavit) jeden z nadjezdu pres zeleznici, cili ted veskera doprava vyuziva ten jediny co zustal a ten vede do centra mesta. Staci?!

0/0
16.8.2010 15:06

dědeček

Re: Jak to je?

Jo, jenže auta jezdí všude. Na ostravsku se podílejí na znečištění ovzduší pouze cca. 10%. oproti ostatním krajům. Zastavení prací bude mít tedy nulový zhoršující vliv oproti současnému. Někdo chce jen lobovat na úkor druhých. 

0/0
16.8.2010 15:23

halagajda

Re: Jak to je?

Prosim vas, nejdriv se tam zajedte, potom komentujte, je to tam des a hruza- mimo to ten jediny nadjezd je taky v zubozenem stavu.. Take bych dodala ze cena za prezervaci teto stavby je skoro totozna s cenou za dokonceni-tak jakepak setreni?

0/0
16.8.2010 15:34

dědeček

Re: Jak to je?

No a vy se zase zajeďte podívat někam jinam. Až budete 4hod. popojíždět na 3km úseku v Praze nebo někdy i v Plzni, tak budete zase někde úplně jinde.

0/0
16.8.2010 15:45

halagajda

Re: Jak to je?

no o zacpach bych mohla napsat knihu, vy si myslite ze mimo Prahu a Plzen nejsou? ;-D

ale zastavit v ramci setreni stavbu jejiz prezervace bude tak nakladna jako jeji skonceni proste nedava smysl, me to spis pripada jako mrhani penezi...

0/0
16.8.2010 15:55

dědeček

Re: Jak to je?

Pozastavit je to přesné slovo. A mezi tím je rozdíl.

0/0
16.8.2010 16:01

halagajda

Re: Jak to je?

aha takze o tom "setreni" nechcete mluvit;-D

0/0
16.8.2010 16:02

dědeček

Re: Jak to je?

Proč myslíte? Bárta ví moc dobře, že stavební firmy musí stavět, jinak zkrachují a o to tu právě jde! Jak myslíte, že vydrží dlouho stávkovat na předražených pracech? Jiné zakázky totiž nedostanou a budou muset nakonec souhlasit s běžnou cenou jako v zahraničí.

0/0
16.8.2010 16:09

Hornikov

Nové silnice zlepší ovzduší?

Sice jsem nerad, že to nejvíce postihlo zrovna region, kde žiju, ale šetřit se musí.

Obchvat F-M, už mohl být hotový před 10-ti lety, pokazili si to tenkrát sami zastupitelé. Po otevření D1 není průjezd zdaleka tak tragický, obchvat může klidně počkat.

Spojení Ostravy s Opavou je dnes zajištěno dvěmi hlavními cestami, přes Hlučín a přes Velkou Polom, třetí souběžná silnice by pomohla, ale opět, může počkat.

Prodloužená Místecká už stojí tak půl roku, jen občas se něco kopne, problém bude asi hlubší:-) Přivaděčů v Ostravě je dost, Místecká nijak zvlášť nechybí a už vůbec netuším, jak by její otevření pomohlo ke zlepšení ovzduší v Ostravě.

0/0
16.8.2010 13:50

A_Ales

Re: Nové silnice zlepší ovzduší?

Pokud podle vás I/11 a prodloužená Rudná nebo Místecká nic neřeší, pravděpodobně jste se v posledních 10 letech nepohyboval na Nádražní, Poděbradově, na východním konci Mariánskohorské nebo na 17. listopadu ve špičce. Píšete z cesty.

0/0
16.8.2010 13:55

Galmar

Re: Nové silnice zlepší ovzduší?

add silnice na Opavu. jezdite tama casto? Pres Hličín i přes Hrabyni? Ano o vikendu tato trasa je v poradku a prujezdna. Ale pres pracovni den je to jedna velka kolona a navic nebezpecny usek za Hrabini.

A navic nejedna se o postaveni uplne nove silnice z Ostravy az do Opavy, ale jedna se jen o usek Velká Polom - Mokré Lazce - tedy 7.9km !!!  Tedy neni to zadna soubezna silnice navic.

Proudlouzena mistecka I. je tesne pred dokoncenim. na casti II se neustale i ted pracuje (vidim delniky z okna). Most pres Cihelni je temer dokoncen. Ano Mistecka v tuto chvili neni az tak dulezita ohledne napojeni na D1 (jedno napojeni uz na marianskohorske je nyni) ale je sakra dulezita pro prutah mestem aby se clovek vubec mohl dostat na marianskohorskou a dale na vodarnu, porubu ... aniz by musel projizdet kolony na ul. 28 rijna nebo po Hornopolni, novinarska, nadrazni, Sokolska trida a dalsi. Z toho duvodu je dokonceni Mistecke nutna!!

0/0
16.8.2010 14:16

halagajda

Re: Nové silnice zlepší ovzduší?

jste totalne mimo, zajedte si do Bohumina mrknout jak to tam vypada- neco udesneho... Jo a jen pro predstavu- konzervace teto stavby je skoro stejne nakladna jako jeji dokonceni- tak jakepak setreni?!

0/0
16.8.2010 14:17

Pablo82

Re: Nové silnice zlepší ovzduší?

R^

Asi tak. Nejprve se strhne starý most a pak... Pak nic... Jen totálně zapráskané ulice v centru. Snad se najdou prachy aspoň na ten most, když už ne celý přivaděč. :-/

0/0
16.8.2010 14:37

halagajda

Re: Nové silnice zlepší ovzduší?

no nanestesti to zatim vypada blede, myslim ze by meli trvat na tom aby se tam pan ministr podival-myslim ze by mu dosly argumenty:-(

0/0
16.8.2010 14:52

hlista

Re: Nové silnice zlepší ovzduší?

asi jezdíš tramvají a vlakem, jinak bys tohle nenapsal ;-O

0/0
16.8.2010 14:24

Tom Atom

Re: Nové silnice zlepší ovzduší?

R^Souhlasím s vámi.

0/0
16.8.2010 14:24

intalex

Bárta

Souhlsím s Bártou. Ten musí v současné chvíli cítít velké tlaky z krajů, ale nějak rozhodnout musel. A líbí se mi, že rozhodl a stojí si za svým. Konečně něco někdo udělal a jen nekecal. Má moje sympatie.

Jo a nikde není psáno, že se stavby zastaví už na pořád. Možná konečně stavební firmy pochopí, že už jim jen tak na ruku nikdo nepůjde.

0/0
16.8.2010 13:13

Pantau21

Re: Bárta

Naprosto s vámi souhlasím. Takhle by za ním mohli postupně přijít všichni a jak by potom vysvětlovat, komu ustoupit mohl a komu ne? Šetřit se musí a nikdo nemohl čekat, že to bude příjemné.

0/0
16.8.2010 13:37

Tom Atom

Re: Bárta

R^

0/0
16.8.2010 13:42

halagajda

Re: Bárta

je s promimutim b*bec, nejdriv si overte co zastavil a v jakem stadiu a potom plkejte- prezervace takovychto staveb jsou nakladne a cele to jen prodrazi... RvRvRv

0/0
16.8.2010 14:19

dědeček

Re: Bárta

A vy se zajeďte podívat třeba do Prahy a potom plkejte. Tam jezdí 10x více aut, než na celém ostravsku a ovduší je tam srovnatelně lepší.

0/0
16.8.2010 15:55

Ernesto Che Guevara

Re: Bárta

vy mate v praglu nejaky tovarny apod?... mate prd

0/0
16.8.2010 21:03

Lvy

Tak zatím jsem tohoto ministra bral s rezervou...

Ale aktuálně musím uznat, že doba hájení skončila a je nutno uznat, že je to velmi slušně řečeno velký hlupák. Uznejte sami, stavba propojení D1 s dálnicí na FM se fyzicky staví už řádově 4 roky a do dokončení zbývají asi tři měsíce. Tohleto fakt může zastavit jen hlupák.

Stejně tak problém Bohumín, zbourali tam most a je tam objížďka, nechat to v takovém stavu může opět pouze hlupák. Když už tak se měla zastavit jen část na Polsko, ale dodělat to co rozkopali v Bohumíně jako takovém.

No a část na Opavu to nemám tušení, ale je pravda, že výjezd z OV na OP je hodně tristní, ale ten se snad ještě ani nezačal stavět tak budiž.

Celkově tedy pane ministře RvRvRv

Ale Praha tam se staví, tam se musí...

0/0
16.8.2010 12:55

peterudes

Re: Tak zatím jsem tohoto ministra bral s rezervou...

tak tak v Praze a především okolo Prahy je potřeba stavět  ;-)

0/0
16.8.2010 12:58

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: Tak zatím jsem tohoto ministra bral s rezervou...

Ano. Stavět souběžně s D1 i rychlostní silnici na FM, tak to je luxus, který si může dovolit jen severní Morava. Zapomínáte na oblasti v ČR, kde není propojení ani tou rychlostní. Karlovarsko, Chomutovsko, Mostecko, Ústecko...........

0/0
16.8.2010 13:23

Lvy

Re: Tak zatím jsem tohoto ministra bral s rezervou...

Jste jaksi zcela mimo mísu, já jsem psal o něčem úplně jiném a to o tom, že dodnes není dokončeno napojení D1 v OV na dálnici do FM, staví se to asi čtyři roky a chybí tři měsíce. Jinými slovy, zastavením této stavby se víc prodělá než vydělá nehledě na to, že díky tétoo stavbě je v centru OV objížďka...

0/0
16.8.2010 13:28

Galmar

Re: Tak zatím jsem tohoto ministra bral s rezervou...

podivejte se poradne na mapu. prodlouzena mistecka I, II, III je usek rychlostni silnice o delce zhruba 3.3km a spojuje soucasnou R56 s D1 a neni soubecna ale napojeni je z temer praveho uhlu. Silnice R56 uz davno stoji.

dale tato stavba je v rozestavenosti jiz 3 roky a ma 3 mesice pred dokoncenim a presto sa ne naurcito zastavuje. Podotykam ze jde o stavbu v centru mesta a tedy puvodni silnice a nektere ulice jsou k vuli ni zablokovane a rozkopane.

0/0
16.8.2010 13:52

peterudes

citelné zhoršení ovzduší...

větší blábol jsem už dlouho neslyšel...Rv

0/0
16.8.2010 12:53

expítrpaul

Stačí stavět za tolik,

za kolik se staví např. v západní Evropě. Ale je pravda, že když nebudou mít takový přísun financí, na který si v dosavadním rozkrádání státních prostředků zvykli, že se asi udusí. Dobře jim tak R^

0/0
16.8.2010 12:44

Danny_Kay

No a proc nepozastavi...

...stavby v Praze? V Praze se nestavi s vysokyma marzema?

0/0
16.8.2010 12:36

Moše Dajan

Re: No a proc nepozastavi...

A co se staví v Praze za státní?

0/0
16.8.2010 12:38

A_Ales

Přátelé, zůstal bych v klidu

Dodavateli zastavených staveb jsou samozřejmě firmy, které mají sídlo v Praze (Skanska a ODS - dopravní stavby Ostrava, neboli skupina Eurovia). Pokud bude Bárta trvat na svém, máme k Vánocům nového ministra. Tlustý Novák si může dát nohu za krk, to v Praze nikoho nezajímá, i kdybychom se na ostravsku brodili po krk v prachu.. Ale až se ozve stavařská lobby, začne mávat uzavřenými kontrakty a začnou pochodovat po stole sumy za penále, zmařené investice a konzervaci staveb, bude všechno vypadat jinak.

Mimochodem, takový nápad - co kdyby se regionální stavby dálnic zadávaly z regionu a stát na to dával peníze do krajů? Já vím, utopie, přece si kapři v Praze nevypustí rybník...

A také škoda, že na prodloužené Rudné, na kterou měla navazovat zastavovaná komunikace z Opavy, se ještě nekoplo. Aha, já jsem zapomněl, magistrát musí budovat knihovnu a novou Karolínu.. Nojo, jen jestli ti naši otcové zastupitelé nechtějí rajtovat na moc koních najednou... Že by chytali nějaký pražský syndrom?:-)

0/0
16.8.2010 12:33

Lord Helma

Re: Přátelé, zůstal bych v klidu

promovaný ekolog (jo tenkrát se tomu říkalo životní prostředí - 1986) = náměstek primátora, Odbory: financí a rozpočtu, majetkový

kvalifikace jak noha a pak to tu nemá tak vypadat.

0/0
16.8.2010 12:39

Konstrukter

Re: Přátelé, zůstal bych v klidu

Novou Karolínu buduje soukromý investor. Knihovna se nebuduje, ikdyž měla dávno stát a kdyby ji náhodou někdo budoval tak to bude za peníze kraje a EU, magistrát s tím nemá nic společného. A se zmiňovanými silnicemi to taky nemá nic společného protože ty staví stát.

0/0
16.8.2010 12:40

A_Ales

Re: Přátelé, zůstal bych v klidu

Je mi líto, ale mýlíte se. Prodloužená Rudná, která má navazovat na I/11 je investicí magistrátu. Bez ní prakticky nová I/11postrádá smysl, protože to nejužší hrdlo přes Porubu zůstane nedotčeno (navíc ještě obratně zkomplikované kruháčem u Globusu)

0/0
16.8.2010 12:45

Konstrukter

Re: Přátelé, zůstal bych v klidu

Ale kdepak, je to investice ŘSD, čili státu.

0/0
16.8.2010 12:48

A_Ales

Re: Přátelé, zůstal bych v klidu

jj, máte pravdu, beru zpět. Tím spíš postrádá zastavení I/11 smysl, když by měla na něj navazovat. A jak jsem si přečetl, je vysoutěženo a zřejmě i nasmlouváno.

0/0
16.8.2010 13:44





Najdete na iDNES.cz