Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Říkali mu Dusík aneb neznámý příběh čtvrtého od Mašínů

Kdyby se Dušan Kašpar v osudovém roce 1952 zdržoval na své původní, liberecké adrese, mohl být dnes hrdinou a na jeho pohřeb by přijeli řečnit nejvyšší státní představitelé. Nebo mohl být krátce poté zastřelen na útěku cestou do Západního Berlína. Nebo by byl zajat a vzápětí pověšen na šibenici. Každopádně by měl své místo v učebnicích dějepisu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

modrá_krkavka

Juklíčku, já už nevím co s Tebou!

Ty jsi nenapravitelná trubka. Válka v Korei skončila 27.června 1953!!!!! Uzavřením příměří, které trvá do dnešní doby! Vrazi Mašínové a spol., byli ještě v říjnu 1953 na území NDR, kde zavraždili německé policajty! Tak už tady proboha vysvětli, jak mohli bojovat v korejské válce!

0/0
12.8.2010 21:34

modrá_krkavka

Re: Juklíčku, já už nevím co s Tebou!

A to byli ještě vrazi Mašínové několik měsíců na území SRN v internačním táboře pro emigranty!!

0/0
12.8.2010 21:36

_M_

Re: Juklíčku, já už nevím co s Tebou!

Jak se po takové době ještě můžeš divit šášovi Juklíčkovi?

0/0
12.8.2010 22:34

Homer.Simpson

Dusík

a koho udusil? Jestli nikoho, tak to nebyl žádnej hrdina teda...;-(

0/0
12.8.2010 20:55

Oerteplur

Koukám že v ČR jsou samí hrdinové

[>-]R^

0/0
12.8.2010 18:59

el.bunda

pane huml

kdysi kazdy policajt a prislusnik LM tak jako pokladnik byli cleny ksč te ksč ktera zavraždila horakovou ,gen.piku a eliase a spoustu dalsi lidi ,zaroven clenove ksč se dopustili vlastizrady když tady pozvali v 68 urde vrahy kteri taky vrazdili na podkali a to jeste i tankama tak proč je nenazyvate pravymi jmeny  jsou to take vrazi  ;-€;-€;-€

0/0
12.8.2010 16:43

jamski

Re: pane huml

To co píšete je poněkud zcestný názor.

Obviňujete všechny členy KSČ. Nevím jestli je vám známo, že i matka Mašínů byla členkou  KSČ.

Takže podle vaší logiky je i ona tím vrahem...

Uvědomujete si hloupost, kterou tady šíříte ?

0/0
12.8.2010 18:31

zab4

Takže děkuji za snahu babáčkům

a všem dalšm í z Mašínfans ale opět jsem se nedozvěděl, co že odbojvého ti chlapci dokázali a na co diverzního potřebovali uloupit peníze a zavraždit pokladníka. Počkám další rok, než si na něco vzpomene Zdena Mašínová nebo nějaký spolužák ze školky.

0/0
12.8.2010 15:08

juklíček

mašíni se postavili svinskému režimu kerej

nebylo možné změnit ve svobodných volbách. ti kdo tady říkají že nezlikvidovali žádného významného komouše, tak říkám i kdyby, tak by se nestalo vůbec nic , kdyby zlikvidovali třeba gottwalda, komouši  by ho nahradili jiným dobytkem a zvětšili by teror proti vlastnímu obyvatelstvu.

0/0
12.8.2010 15:06

zab4

Re: mašíni se postavili svinskému režimu kerej

Kdyby zlikvidovali Gottwalda, bylo by jasné, že jim nejde o prachy a o osobní důvody. Dalo by se tomu oprávněně říkat odboj. Takhle můžeme nazvat odbojářem i Spartakiádního vraha.

0/0
12.8.2010 15:11

juklíček

Re: mašíni se postavili svinskému režimu kerej

to říkáš ty. já říkám že likvidací gottwalda by nastal teror. asi jako po atentátu na heydricha.

0/0
12.8.2010 15:13

zab4

Re: mašíni se postavili svinskému režimu kerej

Atentát na Heydricha pozvedl povědomí českého národa. I vůči světu. Pleteš se.

0/0
12.8.2010 15:15

juklíček

Re: mašíni se postavili svinskému režimu kerej

 atentát sice pozvedl sebevědomí ale to bylo asi tak všechno.

0/0
12.8.2010 15:19

nibor

Re: mašíni se postavili svinskému režimu kerej

Byly uznány předmnichovské hranice. Nemluvě o tom, že odstraněním velmi schopného nácka se přispělo  k vítězství.  

0/0
12.8.2010 15:21

juklíček

Re: mašíni se postavili svinskému režimu kerej

odstranění heydricha přispělo k vítězství. hm. tak jo.

atentát na heydricha byl zbytečný protože každýmu snad muselo být jasné že se němci budou mstít a že ho nahradí jiným dobytkem.

0/0
12.8.2010 15:23

109e

Re: mašíni se postavili svinskému režimu kerej

To je jedna stránka věci. Druhá stránka věci je ta, že jim hořelo pod nohama na všech okupovaných územích. To vázalo velkou část vojska, kreré nemohli použít na frontách. To je obrovský hmatatelný přínos.

0/0
12.8.2010 15:27

nibor

Re: mašíni se postavili svinskému režimu kerej

Tak to teda zírám!!. Někdo, kdo zuřivě obhajuje Mašíny, zároveň snad bude kritizovat atentát na Heydricha. Hele, poraď , jak se měl porazit nacismus bez obětí? A bez toho, že se střílelo na ozbrojené síly Reichu, přičemž čím vyšší šarže, tím efektivnější? Krista boha, jsem si myslel, že základní věci si fakt nemusíme vysvětlovat, ale fanatičtí příznivci Mašínů se opravdu nezastaví před žádnou absurditou:-)

0/0
12.8.2010 15:35

juklíček

Re: mašíni se postavili svinskému režimu kerej

nerouhej se. nacismus porazily armády. odkráglování jednotlivců nic neřešilo.

0/0
12.8.2010 15:43

nibor

Re: mašíni se postavili svinskému režimu kerej

Podle tvé geniální logiky se ale příslušníci vítězných armád chovali pošetile a marně, když oddělali nějakého nepřátelského vojáka, protože odkráglování jednotlivců nic neřešilo. Kam až proboha zajdete:-)?

0/0
12.8.2010 15:48

juklíček

Re: mašíni se postavili svinskému režimu kerej

nikam, ses do toho zamotal.

0/0
12.8.2010 16:15

nibor

Re: mašíni se postavili svinskému režimu kerej

Jo, jo. Tak příště mysli, než něco plácneš.

0/0
12.8.2010 16:21

109e

Re: mašíni se postavili svinskému režimu kerej

Řešilo. Po celé Evropě vázal odboj velkou část armády. Jugoslávie, Francie, slovensko.... I u nás muselo být několik tisíc Němců.

0/0
12.8.2010 16:23

Hulvat

Re: mašíni se postavili svinskému režimu kerej

Ty voe, snad Heydrich byl nějaký pokladník? Víš jaký ohlas to mělo v celé okupované Evropě, co lidi nad tím jásalo? Ale když psali o ukradených prachách a zastřeleném účetním, co si asi takový frantík z Paříže o tom myslel i když se to stalo v komunistické zemi. Až napíšou, že v severní Korei vykradli banku, tak budeš mít hned ty lidi za odbojáře? A budeš si myslet, že to je konec  režimu, že se vzápětí zhroutí. Jukl, ty ale tomu asi uvěříš, viď?

0/0
12.8.2010 15:49

109e

Re: mašíni se postavili svinskému režimu kerej

Pro někoho možná málo. Naštěstí jen pro někoho.

0/0
12.8.2010 15:21

nibor

Re: mašíni se postavili svinskému režimu kerej

Ehm, a jak jinak bojovat než se snažit vyřadit nepřátele, pokud možno ty nejvýše postavené? a na co by to údajné povzbuzení bylo, když to dle tebe stejně nemělo cenu?

0/0
12.8.2010 15:16

109e

Re: mašíni se postavili svinskému režimu kerej

A tak, jaká je definice odboje? Proti těm, co něco rozhodují NE !, proti těm, co nemají absolutně na nic vliv ANO !? Přiznám se, že nyní zastáncům vrahů už nerozumím vůbec.

0/0
12.8.2010 15:17

109e

černobílé vidění

Neodsuzujte Mašíny. Jinak se stanete odboráři, či komunisty. ichabod.crane vám to rád vysvětlí.

0/0
12.8.2010 14:58

modrá_krkavka

Re: černobílé vidění

Tak to je zřejmě větší společenská angažovanost než za komunistů!

0/0
12.8.2010 15:01

109e

Re: černobílé vidění

To nechť posoudí odborník ichabod.crane.

0/0
12.8.2010 15:12

ichabod.crane

Re: černobílé vidění

nesnažte se o černobílý náhled na činy a skutky Mašínů a Paumera, potažmo celý 3. odboj....zapletete se do definice hrdiny jako se to stalo dole zabovi...anebo se z vás stane odborář jako z 109e.....radí ichabod.crane;-D

0/0
12.8.2010 15:04

zab4

Re: černobílé vidění

Já se do ničeho nezapletl. Řekl jsem svůj názor a vy mi ho nevyvrátil.

0/0
12.8.2010 15:12

ichabod.crane

Re: černobílé vidění

dobře, jinak....uznáváte legitimitu 3. odboje? má právo účastník tohoto odboje vzít a použít zbraň v rámci tohoto odboje? má právo zabít svého spoluobčana, protože ten přísahal věrnost zločinnému režimu? má 3. odboj nějakého hrdinu?

0/0
12.8.2010 15:14

zab4

Re: černobílé vidění

To přísahal i Topolánek. Srando. To je ten, co ho vyznamenal. Proč nezabili strýce a svou matku? Ti byli taky v KSČ? Asi neměli prachy, ne?

0/0
12.8.2010 15:17

ichabod.crane

Re: černobílé vidění

no vidíš...dole se rozčiluješ, že ti údajně neodpovídám na otázky a sám děláš to samý...jak můžeme diskutovat, když se zakopanej v těch svejch zákopech a nevystrčíš z nich ani hlavu...:-)

0/0
12.8.2010 15:19

109e

Re: černobílé vidění

Dal ti konkrétní příspěvek a tak proč konkrétně neodpovíš?

0/0
12.8.2010 15:20

ichabod.crane

Re: černobílé vidění

haf, haf...neštěkej na mě, odboráři:-)

0/0
12.8.2010 15:23

109e

Re: černobílé vidění

Neztrácej nervy, je to diskuse, snaž se věcně.

0/0
12.8.2010 15:25

109e

Re: černobílé vidění

Takže stále bez konkrétního argumentu.

0/0
12.8.2010 15:14

babacek

Údajně statistika říká...

Údajně statistika říká, že 51% jsou zastánci třetího odboje 50% odpůrci. Já bych to však viděl jinak.

Odpůrci ve 100% budou voliči KSČM.  Celkem jich bude dost i z řad voličů ČSSD malé procento z řad ostatních stran včetně nevoličů. Takže si každý může vše spočítat kolik asi je ve skutečnosti odpůrců a zastánců.

Oprava, téměř každý si může spočítat…:-P

0/0
12.8.2010 14:53

zab4

Re: Údajně statistika říká...

Že by ses alespoň pokusil mi odpovědět, babáčku, a nechal těch svých blebtů jak od Štajgrwalda?

0/0
12.8.2010 14:57

babacek

Re: Údajně statistika říká...

Nebudu se stále opakovat! Ve tvém případě platí, chytrému napověz a hloupého nakopni. Sorry.

Když koukám na diskuse tak ty neuznáváš veškeré odpovědi které nejsou v souladu s tvojí mentalitou a tak to dříve bude na Měsíci skupina antropologů než ty se uvolíš něco pochopit. ;-D

0/0
12.8.2010 15:04

zab4

Re: Údajně statistika říká...

NEJSI SCHOPEN mi odpovědět jinak, než urážkama. A přeci je to při tvé inteligenci tak jednoduché, ne? Jedna - dvě věty. Nemusel bys tu hodinu cancat.

0/0
12.8.2010 15:14

babacek

Re: Údajně statistika říká...

No když myslíš, že tě urážím potom se tedy omlouvám, ale opět zdůrazňuji, že tě nehodlám předělávat proti tvé vůli. ;-(

0/0
12.8.2010 15:32

modrá_krkavka

Re: Údajně statistika říká...

Kdes to vyčetl, já jse to viděl obráceně, i když ten rozdí taky nebyl velký!

0/0
12.8.2010 15:03

babacek

Re: Údajně statistika říká...

Nevyčetl jsem to nikde. Zaznělo to na pohřbu od státníka když hovořil o rozpolcené společnosti a následně to ve stejném znění odvysílala i veřejnoprávní TV.

0/0
12.8.2010 15:27

radio_svobodna_evropa

nevim co redakce idnesu sledujete

neustalym vydavanim clanku o masinech a spol., dokonce uz mluvite o masinech jako o odboji, ten termin pro ne jste vzali vazena redakce kde? je zbytecdne se k vasim cintum vice vyjadrovat, a prijdou na to i ostatni, ze ty slinty nebudou ani cist, diskuze je plna fanatickejch magoru kteri jsou schopni neuznat i vlastni matku jenom proto, ze zila za husaka, fakt tohle musi u vas rozsirovat a protlacovat do vydani totalni ....  

0/0
12.8.2010 14:48

perc

Re: nevim co redakce idnesu sledujete

A to ještě nevíme, kolik kamarádů Mašínové v dětství měli a o kolika tedy ještě bude idnes psát. Já měl také mnoho kamarádů, se kterými jsme vyváděli vylomeniny a nikdo o nich nepíše.

Ať idnes napíše, co tak záslužného udělal pan Kašpar za totality, že o něm píše. Jeho dětská léta mne nezajímají.

0/0
12.8.2010 14:57

zab4

Mašíni poškodili odboj.

Prokázali jen obrovskou medvědí službu všem, kteří se snažili s bolševizvem jakkoli bojovat. Kromě zabití a zmrzačení civilistů a naprostých pěšáků nedokázali zhola nic, naopak dali bolševikovi obrovskou ideologickou zbraň - ukázali, jací jsou nepřátelé režimu bezohlední vrazi a lupiči a lehce získai další lidi na svou stranu. Po útěku tito "vlastenci" neudělali pro změnu režimu v ČSR vůbec nic. Tlachy.

0/0
12.8.2010 14:46

ichabod.crane

Re: Mašíni poškodili odboj.

tak to je taky odvážné tvrzení.....bojovali třeba v Koreji proti komoušům...to se počítá, si myslím...a nejspíš v deziluzi, že Západ se do otevřeného konfliktu s Východem nepustí, i když tomu po válce ledacos nasvědčovalo a lidé s tím počítali...

některým lidem mohli dát naději, že existuje někdo, kdo to nezabalil...

slyšel jsem i názor, že všude jinde (např. v Polsku) by takoví lidé byli považováni za Hrdiny....možná to je naše další české špecifikum

0/0
12.8.2010 14:52

zab4

Re: Mašíni poškodili odboj.

To jsi slyšet klidně mohl ;-) Do armády chlapci vstoupili proto, aby nebylo tak jednoduché jejich případné vydání zpět a aby snáze dostali občanství. Jestli se domníváte, že v Koreji bojovali za demokracii v ČSR, jste stejný demagog, jako ti, co ve Vietnamu bojovali za lid USA.

0/0
12.8.2010 14:56





Najdete na iDNES.cz