Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bárta mluvil s Klausem o škrtech. Nejkritičtější část D8 se bude stavět

Škrty při stavbách silnic a železnic nebudou znamenat zastavení výstavby D8 z Prahy do Ústí nad Labem. Stavět se bude křižovatka u Lovosic, zjistil iDNES.cz. Podle ministra Bárty, který o škrtech přišel informovat prezidenta Klause, je to nejkritičtější úsek. Celý seznam, kde se stavět nebude, zveřejní Bárta až zítra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nesnáším nesouhlas

-

"Od Václava Klause si z Hradu odnesl jako dárek jeho knížku Rok sedmý" 

----

komu dedek ty sve blaboly porad cpe? Copak nema zadnou sebereflexi? ;-D

0/0
12.8.2010 16:35

Jules navždy

Bárta

Bárta se nebojí a to je sympatické. Víc takových schopných lidí.R^

0/0
12.8.2010 15:38

Tom Atom

Re: Bárta

Souhlasím s níže uvedenými pozitivními příspěvky. Bárta je schopný člověk, nemá potřebu brát úplatky, proč by taky měl? Držim mu palce, aby vše dotáhl do konce a reptalům zavřel ústa.

0/0
12.8.2010 15:46

GEORGE MICHAEL

Re: Bárta

Konečně první vlaštovka západního stylu, viďte? Zkrátka do politiky chodí lidé, kteří jsou už finančně daleko za vodou, čili nějaké úplatky je nemohou zajímat a hlavně jsou jim proti srsti...

0/0
12.8.2010 17:07

A22

Bárta: nejsem tak bohatý, abych se nechtěl nakapschovat

"Mohu prozradit, že v mém rozhodování nebude hrát roli jen ekonomika," oznámil pouze oficiálně ministr dopravy z Věcí veřejných po setkání s Klausem. Roli podle něj budou hrát i osobní setkání s lidmi, jichž se plánované škrty ve stavbách kvůli úsporám vlády dotknou. !  Upřímný chlapec ;-DR^

0/0
12.8.2010 15:15

kuttna

Re: Bárta: nejsem tak bohatý, abych se nechtěl nakapschovat

Vidíte, já ten ministrův výrok pochopil docela jinak, než Vy. Že by každý soudil podle sebe? Tak jsem zvědav, jak to dopadne.

0/0
12.8.2010 16:15

Jan9002

Od té doby, co vymysleli nealkoholické pivo

nikdo chlastat za volantem nemusí. O těch škrtech se nevyjadřuji, k tomu nemám dostatek informaci. Kdybych měl, tak bych možná nerozuměl taky.

0/0
12.8.2010 14:59

intalex

Bárta jako ministr příjemně překvapil.

Žádný předchozí ministr neměl odvahu postavit se stavební lobby. Například Řebíček šel naopak stavebním firmám na ruku.

0/0
12.8.2010 14:59

pitoma kavarna

Re: Bárta jako ministr příjemně překvapil.

R^ Přesně tak. Nechápu proč se média neustále zabývají bulvárními zprávami o jeho osobním životě nebo prkotinami typu špatného parkování. Bárta dělá dobrou práci!

0/0
12.8.2010 15:01

Pantau21

Re: Bárta jako ministr příjemně překvapil.

R^ JJ přesně, na všem vidíte jen negativa a to nechápu. Zzdá se, že ono by bylo všechno špatně i kdyby tam seděl sám pán bůh.

0/0
12.8.2010 15:05

První jezdec apokalypsy

Bože.

Kromě toho, že ten člověk zastavil všechny stavby na železnici a zastaví většinu staveb na silnici, NIC JINÉHO NEUDĚLAL.

To by dovedl i vůdčí šimpanzí samec ze ZOO Plzeň. A bral by za narozdíl od Bárty jen pár banánů.

0/0
12.8.2010 14:29

Rebby

Re: Bože.

Nikoliv. On rekl, ze je zastavi, pokud neprijdou slevy. A to je velky rozdil.

0/0
12.8.2010 14:32

První jezdec apokalypsy

Re: Bože.

Na železnici jsou všechny stavby zastaveny.

0/0
12.8.2010 14:33

Rebby

Re: Bože.

...protoze neprisly slevy.

0/0
12.8.2010 14:34

První jezdec apokalypsy

Re: Bože.

8-o

Ty nevíš, že smlouvu podepisují dvě strany?

Chtít slevu z již uzavřené smlouvy je přinejmenším pošetilé. Ale chápu, že většině voličů české neoliberální "pravice" takové jednání může imponovat......

0/0
12.8.2010 14:38

Majkyho_pupik

Re: Bože.

to mate jiste pravdu, ze smlouvy podepisuji 2 strany a presne proto je take mozne chtit slevy na jiz podespane smlouvy. A to proste proto, ze to jsou velmi casto ty same 2 strany, ktere spolu potrebuji jeste podepsat i mnohe dalsi smlouvy... rika se tomu business:-)

0/0
12.8.2010 15:16

První jezdec apokalypsy

Re: Bože.

Mladý pane, o tom kdo získá zakázku na výstavbu železnice rozhoduje výběrové řízení. Nikoliv ministr dopravy. A žádnou firmu nelze dopředu z výběrového řízení vyloučit.

0/0
12.8.2010 15:22

kuttna

Re: Bože.

Firmy jsou běžně vylučovány z výběrových řízení dopředu nebo se ani nehlásí, neboť se předem ví, kdo to vyhraje. Stavyb na železnici nejsou výjimkou.

Ty stavby se staví mj. i z mých daní a nikde jsem se ještě nedopátral přijatelného vysvětlení, proč jsou tak drahé nebo proč se plánují (a asi i realizují) nesmyslné železniční stavby. Proto jsem rád, že je ministr zastavil.

0/0
12.8.2010 16:21

Rebby

Re: Bože.

Vyberove rizeni je mozno zrusit. Je to naprosto obvykla podminka. Tedy: pokud jsou nabidky irelevantni (a nemusi jit jen o jejich vysi), nemusi vyhrat nikdo. Toto pravidlo se tu ovsem neuplatnovalo. A tak kartel jen kvetl. Ze ktere jste spolecnosti, mohu-li se optati?

0/0
12.8.2010 16:33

Majkyho_pupik

Re: Bože.

a kdo mluvi o vylucovani z rizeni? smlouvu podepisuji 2 strany sam jste to rekl a obe tu smlouvu potrebuji. proto aby podepisovali dalsi budou obe strany /tedy stat a jakakoliv stavebni firma/ neco muset udelat

0/0
12.8.2010 17:01

Rebby

Re: Bože.

Jednostranna vypoved smlouvy je obvykle ve smlouve osetrena sankcne. Neverim, ze se firmam vyplati takovou sankci uplatnovat, protoze ji nasledne uplatni jeji subkontraktori. Jinymi slovy - stavebni firma na tom nevydela. Je jednodussi (a levnejsi) uzavrit dodatek ke smlouve. Tohle je business, ne politika.

0/0
12.8.2010 16:35

pitoma kavarna

Re: Bože.

R^

0/0
12.8.2010 14:36

První jezdec apokalypsy

Re: Bože.

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=674703

0/0
12.8.2010 14:40

pitoma kavarna

Re: Bože.

A myslíte si, že ta práce co přijde potom bude tak jednoduchá? Bártovi fandím, protože má nějakou vizi a plán, kterou je schopen naplnit. O peníze mu nejde, těch má svých dost.

0/0
12.8.2010 14:38

První jezdec apokalypsy

Re: Bože.

Šéfovat bandě polointeligentů šerifujcím v Tescu může být odlišné, než vést ministerský resort dopravy v ČR.

Chápeš, že jednání pana Bárty může skončit soudními spory, arbitrážemi?

0/0
12.8.2010 14:43

slv

Re: Bože.

A dovedeš ty pochopit, že si firma, která se zasekne, už nevrzne? Dobře, dostaví letos to, co mají a pak se mohou jít pást.

Copak, copak? Bolí kuří oko?

0/0
12.8.2010 14:47

První jezdec apokalypsy

Re: Bože.

Já jsem se domníval, že nějakou firmu nejde dopředu vyloučit z výběrového řízení.

Ale vzdělaní, inteligentní a bohatí neoliberální diskutéři z IDnes mně to vysvětlí. ;-D

0/0
12.8.2010 15:07

Majkyho_pupik

Re: Bože.

pokud nebudou zadne dalsi stavby, zadna dalsi vyberova rizeni nebudou tez. Takze nebude nikdo muset nikoho z niceho vylucovat:-)A sefove stavebnich firem jiste nechteji jist vecer suchy chleb, ze...

0/0
12.8.2010 15:18

První jezdec apokalypsy

Re: Bože.

V ČR jsou ještě stále oblasti s železniční infrastrukturou na úrovni roku 1945. Z tohoto prostého důvodu se musí další výběrová řízení konat.

0/0
12.8.2010 15:24

kuttna

Re: Bože.

Ale možná už teď nebudou zmanipulovaná a vyhraje ten, kdo tu stavbu postaví kvalitně a levněj. (Jsem moc naivní?)

0/0
12.8.2010 16:25

Majkyho_pupik

Re: Bože.

zadna vyberova rizeni se konat nemusi a ani nebudou kdyz na tyto zakazky nejsou penize. neni to zase az tak slozite pochopit ze?:-)

0/0
12.8.2010 16:59

karelsmíchov

Re: Bože.

Pane Bože do čeho si duši dal ?!;-O

0/0
12.8.2010 18:27

dobrota

Oprava silnic

Mezi obcemi Troubky a Vlkoš a Vlkoš Říkovice se již přes měsíc opravují silnice jezdím skoro každý den na kole a za poslední měsíc jsem jel asi 4krát po této trase vždy dopoledne mezi 8 a 11 hodinou.Ani jednou jsem tam neviděl nikoho pracovat vždy obsluhy strojů spali ve svých kabinách a pozemní dělníci laželi v příkopu.To se není co divit že ty opravy silnic jsou tak drahé.

0/0
12.8.2010 14:26

První jezdec apokalypsy

Re: Oprava silnic

silně pochybuji, že opravu silnice mezi obcemi Vlkoš a Troubky platí ministerstvo dopravy......

0/0
12.8.2010 14:30

karelsmíchov

Re: Oprava silnic

Je jedno kdo to platí ,vždy  to jsou státu, ![>-]

0/0
12.8.2010 18:31

semelik

jsou tam cedule omezení rychlosti a "Na silnici se pracuje"?

Jsou. Takže se pracuje, čímž je to vyřešeno.

Stavte se tam tak za dva roky, kdyby to tam náhodou zapomněli a dejte vědět.

Stejným způsobem se "pracuje" i na dodnes nedokončeném úseku "dálnice" z Ostravy do Lipníka (km přibližně 311-330). Cedule tam jsou, rychlost omezená a chlapa v montérkách nebo nedejbože bafající stroj aby pohledal.

0/0
12.8.2010 14:36

martin_simek

Re: jsou tam cedule omezení rychlosti a "Na silnici se pracuje"?

vetsinou jeste byvaji cedule "jsme dole pod mostem" ;-D

0/0
12.8.2010 17:28

lolek77

Re: Oprava silnic

Především je na každou stavbu vyhlášen tendr a dohodnuta cena díla. Pokud dělníci pracují málo, je to ke škodě zhotovitele nikoliv zadavatele.

Opravy tohoto typu zadává kraj nikoliv ŘSD. Kritika na předražené stavby padá na ŘSD. Tím nechci říct, že kraje umí stavět levně.

0/0
12.8.2010 14:42

A22

Re: Oprava silnic

Ty zakázky js tak předražené, že platy těch Mongolců jsou v tom tak marginální, že se můžou válet v příkopu třeba rok a zakázka bude pořád zisková.... :-)

0/0
12.8.2010 15:21

A22

Re: Oprava silnic

Ono v Česku platí ve spoustě zaměstnání, že zaměstanec splnil už tím, že do práce vůbec přišel. Hlavně ve státní správě je to časté...

0/0
12.8.2010 15:19

wolfskin001

Osobnost?

Četl jsem s ním rozhovor o koncepci dopravy v Respektu. Člověk bez názoru, bez vize... Co do něj bude kým nalito, to bude obsahem jeho rozumu v dopravě. Rv

0/0
12.8.2010 14:03

pitoma kavarna

Podle Klause je

Bárta je osobnost. Ten je podle jeho slov výraznou osobností nového kabinetu, která škrty

ve svém resortu začala provádět skutečně rezolutně.

Osobně za Bártou stojím taky.

0/0
12.8.2010 13:58

molok

Mě by spíše zajímalo

zda nejde nejvíce ušetřit na podmínkách reklamace. Když se u nás postaví nová silnice tak kolikrát dvou let tam jsou už po zimě díry a pak už se jen opravuje a opravuje. V Německu nebo Rakousku jsem něco takového viděl minimálně. Kdo hlídá reklamace, zadává stát (úředník) tyto opravy jako reklamace firmě aby to opravila zadarmo nebo se na ně vypisuje další tendr? Někdy mně to připadá, že české firmy staví naschvál nekvalitně, aby pak mohly rýžovat i za opravy ...

0/0
12.8.2010 13:56

regazzi

Re: Mě by spíše zajímalo

To ti připadá správně. Když Němci v kooperaci začali v jedné české firmě vyrábět bitumenové stroje, byli doslova zhrozeni tím, jakou kvalitu asfaltu si Češi do jejich strojů přáli lít. Bylo jim jemně vysvětleno, že o kvalitu tu nejde, že jde o stabilitu zakázek - nekvalita přináší další zakázky na opravu.

Takhle to tu u nás ve zkratce funguje. Vítejte v reálném Absurdistánu.:-)

0/0
12.8.2010 14:37

Saarinen

Zastavení

stávajících staveb zatím příjde na 680 000 000.?????

0/0
12.8.2010 13:46

davidh2002@volny.cz

Re: Zastavení

Možná jsem to číslo někde přehlédl. Každopádně, i kdyby to byla miliarda, tak kdyby následné úspory byly miliarda a jeden milion a při dalších stavbách ta samá částka už bez nutnosti zastavovat stavby, tak se to vyplatí, ne?

0/0
12.8.2010 13:49

denny2006

Re: Zastavení

na zastavení stavby a jejím zakonzervování se výhledově samozřejmě prodělá a toto nikdo nezpochybňuje.Prostě na pokračování v plném rozsahu zatím prý nejsou peníze a zkvůli dodržení plánovaného shodku stát. rozpočtu na r.2010 není možné si půjčit.To je jediný důvod.

0/0
12.8.2010 14:30

vipeeer2

Re: Zastavení

Tebe potřebují ve vládě, takového experta by nikdy nenašli....

0/0
12.8.2010 13:50

fix

ono

je nejjednodušší bouchat do stolu a říkat, že je všechno špatně a že všichni před ním byli lumpové a zkorumpovanci (alespoň to naznačovat). Teprve čas ukáže, jestli to dokáže dělat líp a laciněji než ti před ním. A laciněji neznamená automaticky lépe - třeba sleva na most nebo na tunel...tak vám nevím..

0/0
12.8.2010 13:34

davidh2002@volny.cz

Re: ono

Ono... to na druhou stranu vypadá, že někde bouchá u stolu u Vašeho počítače. :-) Ono... je jednoduché být anonymní kritik. :-)

0/0
12.8.2010 13:40





Najdete na iDNES.cz