Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bárta řešil jezy na Labi a dálnici D8. Peníze neslíbil, ale dohled ano

Ministr dopravy Vít Bárta se vydal na sever Čech. S rejdaři mluvil o vysněných jezech na dolním Labi a prohlédl si i nedostavěný úsek dálnice D8 přes České středohoří. Její dokončení označil za prioritu, ale peníze neslíbil. Dálnice má však před jezy přednost, vzkázal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lokýt

Dálnice má přednost před jezy...

...aneb jedna část likvidace CHKO České středohoří před druhou. To je tedy potěšující :-/

0/0
7.8.2010 0:36

Vifon

Re: Dálnice má přednost před jezy...

Pán je zelené přiblblo???? Rv

0/0
7.8.2010 7:12

lidka2

Stop jezům

Jako stavební vodohospodář, kterého v roce 1977 učili o více jak sto let starém snu propojení řek Dunaj-Odra-Labe do jednoho kanálu, a jako milovník ústeckých, děčínských a jiných východočeských a severočeských chrněných kajiných oblastí a jako babička tří vnoučat, jsem na jedné straně se všemi ekology, kteří říkají v současnosti stavbám jezů na dolním toku NE!!!!!. Neexistuje k tomu racionální důvod a dokumentaec, která by ekonomicko sociálně a hospodářsky odůvodňovala jejich potřebu. Sní o ní akorát pár úředníků na Ministerstvu zemědělství, dopravy a akademických učitelů a jejich žáků, kteří se chtějí nějak zapsat do dějin v historii Čech.

0/0
6.8.2010 18:52

citron123

Re: Stop jezům

Hlavně je to pohádkový kšeft pro betonárky, lomy a stavební firmy. Šífem se dnes už toho moc nevozí ani když je stav.

0/0
6.8.2010 19:43

modrý blembák

Re: Stop jezům

na jezu se spotřebuje podstatně méne betonu než na dvou nadjezdech s křižováním ....

0/0
7.8.2010 12:19

Vifon

Re: Stop jezům

STOP zeleným škůdcům!!!!;-D

0/0
7.8.2010 7:13

Švec Trča

Stavba jezu u Malého Března "ekologům" strašně vadila.

Zajímavé je,že jim nevadí právě probíhající stavba cyklostezky ve stejné lokalitě.Co tam už buldozery a ostatní stroje zničily potenciálních bobřích lokalit,kolik stromů,ohlodaných těmito roztomilými zvířátky už padlo,kolik tůní plných vzácných ryb bylo zasypáno ....;-(

0/0
6.8.2010 18:33

Deliveres

Re: Stavba jezu u Malého Března "ekologům" strašně vadila.

Jezy a dálnice vadí těmto ekoteroristům proto, že jejich zahraniční chlebodárci potřebují, aby se tyto stavby zdrželi a nemohlo po nich proudit nové zboží do okolních států. To je totiž ta pravá příčina, zastavit příliv produktů od konkurence.

0/0
6.8.2010 18:37

Deliveres

Už je nejvyšší čas

zrušit v zákonech možnost, aby pár magorů vydávajících se za ekology mohlo blokovat jakoukoliv stavbu nebo činnost. A pokud to v zákonech zůstane, je třeba do zákona vložit podmínku, že ti, kdo vyvolají ekologický spor budou ručit svým majetkem a životem za vzniklé škody a před zahájením sporu budou skládat na účet velmi vysokou jistinu, aby se později nemohli vymlouvat, že peníze nemají. Dětí země, kteří blokují dálnici D8 je 5000 a takováto hrstka drzých spratků blokuje důležitou stavbu. Kdo jim dal právo, kecat do věcí, kterým nerozumí a nikdo je přitom nevolil?

0/0
6.8.2010 17:32

vaclavko

Re: Už je nejvyšší čas

A že jim to ten soud uznal, když tomu nerozumějí ???

A za 2. - já jsem ty neschopmé úředníky, co neumějí připravit stavbu podle zákona, také nevolil. Vy ano ?

0/0
6.8.2010 19:09

daBmV

"o vysněných jezích"???

to fakt nemate na korektora? nebo  uz je cestina tak doje.... ze je to korektni tvar? ano existuje pomocny vzor les, ale jez se sklonuje podle vzoru hrad!

0/0
6.8.2010 15:35

vaclavko

Re: "o vysněných jezích"???

Korektor by to pustil jako správný výraz odpovídající pravidlům českého pravopisu (viz např. http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=228

"Některá neživotná podstatná jména, která končí v prvním pádě jednotného čísla na -l, -s, -z a -x a která se skloňují podle vzoru „hrad“, event. podle podvzoru „les“, mohou mít v 6. p. mn. č. koncovku -ech nebo -ích. Např.: kostel, bez kostela, o kostelích i o kostelech, hotel, bez hotelu, v hotelích i v hotelech, v okresech i okresích, na plesech i plesích, na jezech i jezích, v hertzech i v hertzích ; ojediněle též po -p: sklepech i sklepích."

0/0
6.8.2010 15:53

Amper77

Populista Bárta

Jsou jen dvě varianty. Buďto je chytřejší, než vypadá a jde mu jen jen o jeho MOC, s.r.o s příjmy za zakázka do společností, které nevlastní a už k nim nemá žádnou vazbu /:)/ anebo je to ještě horší a je to fakt omezený policajt, který dělá co chce lid. Což je cesta do pekel, cizím slovem se to nazývá populismus.

To z Bazalou je taky jen komedie. Musí vědět, že ho nikdy nezavřou ale lidu se to určitě líbí. A mimochodem, zdůvodňuje to tím, že se snaží zabránit nekontrolovanému propadu  tisku ČD Cargo. Jaký je rozdíl, mezi tím, když bude Bazala sedět doma nebo za mřížema? On to ještě teď nějak ovlivní? Ne. Jen komedie.

0/0
6.8.2010 14:54

Amper77

Re: Populista Bárta

Jj, s kým čím. Musím se polepšit.

0/0
6.8.2010 14:55

Scout_duck

Re: Populista Bárta

Bárta měl dvě varianty: buď se nechá všechno běžet a obrovsky se zadlužíme, ještě víc než teď, nebo se něco stopne a někde se ušetří.

Zatím neudělal jediný krok, který by zpochybňoval to, že nastoupil jako manažer do řízení firmy a snaží se, aby firma začala prosperovat. Nějaký s prominutím kecy o tom, že mu jde o moc a zakázky pro ABL ... Jak asi souvisí doprava s ostrahou nákupních center?

0/0
6.8.2010 15:32

stev

Re: Populista Bárta

Myslím, že Bárta je slušný člověk. Věřím, že peníze na financování černé stavby nikdy neuvolní.

0/0
6.8.2010 17:12

D.Brux

Sobouš má pravdu!

Sobotka má pravdu. Česko je takový stát, v němž minimálně polovina lidí přímo závisí na přerozdělování nebo nějaké spotřebě toho státu. Někteří to ani nevědí. Česko je furt centrálně řízená země a že by se  kolikrát někdo, koho třeba nepřímo živila státní zakázka, přeorientoval třeba na německé odběratele, často nikoho ani nenapadne.

Bárta je takový chytrák, který si myslí, že ze socialisticky smýšlející, žijící a chovající se dojné krávy škrtnutím pera udělá fialovou švýcarskou Milku;-D. To máte jako ti nejrůznější administrativní pracovníci tohoto státu, samospráv atd, na nejrůznějších jeho úřadech a kancelářích, by se v životě nechytli ve skutečně fungující soukromé sféře, se svými pracovními návyky a omezenými schopnostmi.  

0/0
6.8.2010 14:48

antigogo

Stavby se zakonzervují a proti krádežím se asi budou muset

hlídat a monitorovat. Zbytek si doplňte sami.........:-/

0/0
6.8.2010 14:46

Roko Blábola 07

Žádám zdejší chytrolíny,

aby na konkrétních datech a oficiálních zdrojích doložili neekologičnost říční dopravy. Bláboly neinformovaných demagogů mě nezajímají, pouze doložená fakta.

0/0
6.8.2010 14:45

---Pintbull---

Re: Žádám zdejší chytrolíny,

Pro německý Svaz pro ochranu přírody a životního prostředí (BUND) vypracoval tamní Institut pro ekologický hospodářský výzkum studii Říční plavba na Labi a Sále. Ta byla nedávno zveřejněna v Berlíně a její výsledky prezentoval BUND společně s českou organizací Arnika také v Praze. "Ani plánovanými stavebními úpravami v korytě Labe není možné dosáhnout rentabilní hloubky plavební dráhy, která činí dva až dva a půl metru," sdělil předseda BUND Hubert Weiger.

"Stavbou jezů by se příroda podél Labe v Německu poškodila tak, že už dnes nejsou jezy politicky prosaditelné," zdůraznil Weiger. "Česká republika by měla vědět, že pět set padesát kilometrů řeky v Německu v budoucnu splavněno nebude, protože náklady by byly příliš vysoké," vysvětloval.

0/0
6.8.2010 14:50

Roko Blábola 07

Re: Žádám zdejší chytrolíny,

Chci fakta založená na datech, nikoliv účelových objednávkách tzv. "ekologických" organizací. Můžeš číst závazky Spolkové vlády o horním toku Labe:

http://www.rvccr.cz/?s=6&m=35&sm=41

Ovšem otázka zněla na ekologičnost, nikoliv splavnost. Ta se posuzuje podle počtu dnů v roce, kterých nebude nikdy 365, ale mohou se velmi přiblížit právě díky tomuto závazku a Plavebnímu stupni Děčín. Minimální hladina je otázkou několika dnů v roce :-)

0/0
6.8.2010 15:07

---Pintbull---

Re: Žádám zdejší chytrolíny,

Mladý pane, já jsem se s Vámi o ekologičnosti nebyl.

Já jen tvrdím, že jez v Prostředním Žlebu je nesmysl, protože Labe v SRN splavné nikdy nebude.

Ještě si dovolím upozornit českého prostoduchého neoliberála, že Strana zelených v SRN těch 10% celoněmecky má. A onen BUND má k zeleným celkem blízko.

0/0
6.8.2010 15:16

procensora@seznam.cz

Tak dohled jo?

:-/

0/0
6.8.2010 14:33

Roko Blábola 07

Pokud tu někdo pochybuje o ekologii říční přepravy,

doporučuji přečíst:

http://www.rvccr.cz/?s=6&m=36&sm=49

0/0
6.8.2010 14:32

albert10

Re: Pokud tu někdo pochybuje o ekologii říční přepravy,

Já sice nižší extarnality lodní dopravy nezpochybňuji, ale má to dva háčky. Nižší externality jsou zanedbatelná výhoda, pokud pro jejich dosažení musíme zničit přírodní koryto řeky. Za druhé v článku je vše počítáno na hmotnost nákladu, říční doprava při typické přepravě sypkých materiálů samozřejmě dopadá dobře, náklad kamiónů je ale často hlavně objemový. Základní otázka ale je, jestli nákladní dopravu na Labi tento stát potřebuje, a odpověď je jasná - ne.

0/0
6.8.2010 14:47

Lady Humussprey

Mezi Bílým Kostelem a kruhákem u Hrádku nad nisou

se nákladně buduje silnice dálničního typu, mine Hrádek a ouha. Měla by pokračovat do polské Bogatyně, jenže na polské straně končí dálnice a dále pokračuje polní pěšina k wjesce Kopaczów.

0/0
6.8.2010 13:19

Cynyc

Re: Mezi Bílým Kostelem a kruhákem u Hrádku nad nisou

Vidíte, u Vás bych čekal, že budete mít zmáknuté spíše cesty do Běloruska, nebo možná Severní Koreje.

0/0
6.8.2010 13:39

Šimpy

Re: Mezi Bílým Kostelem a kruhákem u Hrádku nad nisou

No to se ozval ubožák. Kam máš zmáknutý cesty Ty? Do Kosmonos a Bohnic?;-DRv

0/0
6.8.2010 13:57

Šimpy

Re: Mezi Bílým Kostelem a kruhákem u Hrádku nad nisou

Poláci na to teď nemají a v dohledné době mít nebudou, proto bylo změněno územní rozhodnutí na základě dohody magistrátu města Liberce a ŘSD. Již hotová dálnice z Liberce přes Chrastavu se do Hrádku dobuduje, nicméně se napojí do Německa přímo, vyústění u přivaděče na obchvat Bautzenu a dále na A4. Polsko bude mít možnost se připojit dodatečně, pokud bude chtít a bude na to mít.

0/0
6.8.2010 13:56

Lady Humussprey

Re: Mezi Bílým Kostelem a kruhákem u Hrádku nad nisou

Neumím si představit, jak kolem Zittau. Pořád je problém jak přes ten polský štráfek.

Tam Poláci nikdy nedovolí průjezd náklaďáků a jsme, kde jsme byli. Se železnicí je to stejné. Mezi Hrádkem a Zittau, ten kousek přes Polsko vlaky zpomalí na 15 Km v hodině a přesto cestující létají po vagóně, jak je ta trať v dezolátu. Drží nás v šachu a vsadím se, že nakonec to bude muset zaplatit EU, protože s nimi nikdo nehne.

0/0
6.8.2010 15:22

drsny_zasveceny

než začnete nadávat,

...doporučuju si prostudovat ještě něco, aby byl názor úplný:

http://byznys.lidovky.cz/ekologove-d8-jsme-zdrzeli-jen-o-6-mesicu-za-zbytek-si-muze-stat-sam-phy-/ln-doprava.asp?c=A100806_105135_ln-doprava_nev

0/0
6.8.2010 12:45

Vifon

Re: než začnete nadávat,

To je bezva propagační článek oslavující ekoteroristy!!!!Rv

0/0
7.8.2010 7:17

čombák

mám rád přírodu, snažím se ji neubližovat a chránit

jak to je jenom v mých silách, ale když slyším "...ekologický aktivista ..." naskočí mi husí kůže a začnu vidět trochu rudě ...! ;-€ 

Tyto "skupiny ochránců přírody" by měly zmizet z povrchu zemského, případně být zavřeny v rezervacích bez elektřiny, bez potravin, bez aut, bez lodí, bez letadel, bez civilizace, ...,  ať ukáží, jak budou schopni  přežít, jak jim ti brouci a rostlinky pomůžou!

0/0
6.8.2010 12:43

rabul

Re: mám rád přírodu, snažím se ji neubližovat a chránit

a specielne hnut deti zeme nejsou zadni ekologicti aktiviste, ale teroriste! nejlepe do jednoho zabetonovat do zakladu d8 EU

0/0
6.8.2010 13:37

Cynyc

Re: mám rád přírodu, snažím se ji neubližovat a chránit

Uvědomte si, že když použijete termín "teroristé" pro skupinu, která charakteristiky tohoto pojmu evidentně nesplňuje, nestane se tím v tato skupina očích ostatních nečím jako Al-Kaida, ale dojde jen k devalvaci toho pojmu. Takže svého cíle nedosáhnete, akorát deformujete jazyk.

0/0
6.8.2010 13:42

rabul

Re: mám rád přírodu, snažím se ji neubližovat a chránit

terorismus ma ruzne formy - treba agresivni a militantni - a nebo skrytou a umirnenou v pozadi - ktera je o to nebezpecnejsi, ze se tvari jako legalni snaha o zmenu. vyznam slova terosrismus mi nemusite vysvetlovat - pouzivam zde to slovo pouze v prenesenem slova smyslu.

0/0
6.8.2010 13:46

Cynyc

Re: mám rád přírodu, snažím se ji neubližovat a chránit

Já jsem ho také nevysvětloval. Když připustíte "skrytý a umírněný" terorismus, pak budou "teroristy" všichni političtí protivníci a ten termín úplně ztratí smysl. Někteří ekologičtí aktivisté jsou radikálové, několik jedinců by se dalo označit i za extremisty, ale nejsou to teoristé.

0/0
6.8.2010 13:54

Šimpy

Re: mám rád přírodu, snažím se ji neubližovat a chránit

Já jim říkám ekoteroristé, nazývejme věci pravými jmény. Když mě a mé děti někdo nutí dýchat ve městě nebo vesnici výfukové plyny z kamionů, které můžou jezdit mimo po obchvatech a dálnicích, tak je to u mě opravdu ekoterorista, v lepším případě ekologický ignorant. Navíc na dálnici může jet kamion podstatně rychleji s daleko menší produkcí emisí než ve městě v kolonách. Osobně lituju všechny obyvatele Lovosic a všech obcí na trase až do Ústí a přál bych všem těm pseudoekologům, aby si tam šli bydlet, aby taky věděli, proti čemu tak vehementně protestují.;-€!!

0/0
6.8.2010 14:03

albert10

Re: mám rád přírodu, snažím se ji neubližovat a chránit

Zrovna obyvatelé Lovosic jsou sice chudáci, co se znečištění týče, ovšem důvod je chemička, nikoliv kamióny. Jinak ale souhlas.

0/0
6.8.2010 14:50

Volpone

Re: mám rád přírodu, snažím se ji neubližovat a chránit

Chlapče,ty vidíš RUDĚ pořád...

0/0
6.8.2010 18:25

Roko Blábola 07

Řada našich lidí vzdělaných v lodnictví se živí

na lodích v Německu, protože kvůli dvěma posledním místům na Labiˇ(Děčín, Přelouč) je říční doprava zatím závislá na počasí (Děčín) a na lidské hlouposti (Přelouč).

0/0
6.8.2010 12:34

---Pintbull---

Re: Řada našich lidí vzdělaných v lodnictví se živí

Chlapečku, zaráží mě, že zrovna ty píšeš o lidské hlouposti.

Postaví se jez v Prostředním Žlebu. K čemu to bude? ;-D Už v Dolním Žlebu žádná voda nebude. Němci si žádná takové monstrum na své straně nepostaví. ;-)

Ale hlavně, že se bude dát doplout z ÚL do DC. ;-DRv Jak je vše krásně stupidně české.

0/0
6.8.2010 13:50

Roko Blábola 07

Re: Řada našich lidí vzdělaných v lodnictví se živí

S někým, kdo nemá ani ponětí o tomto projektu, je zbytečné diskutovat. Jsi vzácným spojením hlouposti s neznalostí. Ale ztrapňovat se umíš mistrně;-)

0/0
6.8.2010 14:35

---Pintbull---

Re: Řada našich lidí vzdělaných v lodnictví se živí

Myslím, že uděláš nejlíp, když místo dovolenou v Chorvatsku vyrazíš do Labských pískovců, abys viděl jaké nesmysly tu píšeš.

0/0
6.8.2010 14:43

JózaRóza

Napište Dětem země

Napište Dětem země, co si myslíte o obstrukcích a soudních žalobách na dostavbu D8.

Miroslav Patrik má tento mail: miroslav.patrik@enc.cz

Jistě bude potěšen vašimi názory ;-€;-€;-€.

0/0
6.8.2010 12:28

martin_simek

Re: Napište Dětem země

MOzna bych s Vami i souhlasil,ale jeslusne, kdyz uz na nekoho zverejnujete mail, zverejnit i ten svuj :-/

0/0
6.8.2010 12:29

David__Rockefeller

Re: Napište Dětem země

tak už sem mu napsal.R^

0/0
6.8.2010 15:29

---Pintbull---

Jenom úplně negramotný člověk může začít stavět

jez v prakticky panenském kaňonu Labe za Děčínem.

To je zcela holý nesmysl.

Proti tomu se zvedne veřejné mínění v Německu, i ti moudřejší v ČR.

Němci nikdy nepovolí zvýšenou lodní dopravu v letoviscích pár kilometrů za hranicí ČR.

To si jen nějaký český chytrák chce namastit kapsu na nesmyslném projektu.

0/0
6.8.2010 12:15

Roko Blábola 07

Re: Jenom úplně negramotný člověk může začít stavět

Jednak tu trapně spamuješ, jednak vůbec nevíš, o čem píšeš.

0/0
6.8.2010 12:27

Honza13

Říční doprava

je neekologická a neúsporná. Jeďte se kouknout na Dunaj do Rakouska, je z něho hnusný kanál mezi hrázemi nad úrovní krajiny, nákladní lodě se na plný výkon rvou šnečím tempem proti proudu.

0/0
6.8.2010 12:07





Najdete na iDNES.cz