Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spor o sexuální výchovu ve školách vrcholí, zapojil se do něj i Nečas

Nový ministr školství Josef Dobeš řeší nečekaný problém: jak mají učitelé s dětmi mluvit o sexu. Příručka o sexuální výchově, která vznikla ještě za předchozího vedení ministerstva školství, totiž vzbuzuje emoce. Ministr se kvůli ní v pátek sejde s jejími autory i kritiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Macek.

STÁT MÁ PŘECE VŽDYCKY PRAVDU..."Hra na pravdu"

Ve všech totalitních  systémech byla především ideologická výchova dětí (nemyslím tím vzdělání) prioritou pro udržení režimu. ŽÁDNÝ RODIČ NEBUDE PROTESTOVAT PROTI TOMU, ŽE JEHO DÍTĚ DOSTANE ŠPATNOU ZNÁMKU Z BIOLOGIE NAPŘ. ZA TO, ŽE NEVÍ, CO TO JE SPERMA NEBO DĚLOHA. Ne každý však bude  nadšen z toho, když mu jeho vyškolené dítě bude tvrdit, že existuje několik zcela  rovnocenných sexuálních styků a že si každý může vybrat a vyzkoušet, co se mu bude  líbit víc. Nebo že promiskuita už  není společensky nebezpečné chování, protože stačí prý používat kondom a vše je vyřešené. HLAVNĚ JDE O TO, ŽE NA VŠECHNY DĚTI BUDE V TÉTO INTIMNÍ OBLASTI JEDEN METR A NÁZORY RODIČE BUDOU V PŘÍPADĚ DOTAZŮ NAHRAZENY NÁZOREM KONKRÉTNÍHO UČITELE.

0/0
14.8.2010 22:12

Helen_Prag

příručka

Myslím si, že příručka není nijak závadná. To spíš lidovci jsou zpátečničtí.

Ještě v dnešní době jsou mladí dost neinformovaní (díky rodině) a často se stává, že holka neplánovaně otěhotní v šestnácti. O nutnosti informovat o pohlavních chorobách ani nemluvě.

0/0
7.8.2010 16:37

Templ

Tak mám dojem,

že zde diskutovali především učitelé. (Kolem druhé hodiny měli padla.) Nedivím se jejich odporu. Komu by se to chtělo těm rozumbradům vysvětlovat.;-)

0/0
6.8.2010 16:29

Krak

Re: Tak mám dojem,

Neuniklo ti, že jsou prázdniny? 8-o

0/0
6.8.2010 18:58

Templ

Re: Tak mám dojem,

No jo.....uniklo. Ale že by si neodskočili podiskutovat?

0/0
6.8.2010 19:15

Templ

??????

Proč tolik povyku. Příručku jsem sice nečetl, ale pokud ještě aspoň trošku rozumím dnešní češtině, tak se nejedná o učebnici. .....Jen aby byla dobře zpracovaná - učitel by mohl lehce přijít o autoritu. Lepší informace si rybízci najdou na internetu.

0/0
6.8.2010 14:46

sluni-sluni

Re: ??????

to máte pravdu, že najdou na netu....

nicméně každá taková příručka je většinou brána jako  zavazující, a přečtěte si hru kompot - exhibouši prostě dostanou šanci, ostatní budou mít oči v sloup, holky se budou hihňat...

0/0
6.8.2010 20:19

vsetinsko

SK

Spise mate potize s vychovou, maturitou a s nizkou uovni vs vzdelania...

0/0
6.8.2010 12:16

Templ

Re: SK

Čtete někdy svůj text?

0/0
6.8.2010 14:48

ZbR

Výchova v rodině

Nechci se nikoho dotknout ani soudit, ale z diskuze tady mám pocit, že výchova dětí v rodině není žádná výhra. Pokud tato výchova má stejnou úroveň jako diskuze tady.

0/0
6.8.2010 12:02

vsetinsko

sk

No pozrite sa , je to vyresene (aj s tou vasou podivnou maturitou) vsade na svete, aj v Kameruni..... Lenze, vy Cesi musite premyslat a tam nemusite robit. Mozna by vam mali dodavat sex s mozkom.

0/0
6.8.2010 11:51

martin_simek

Ano, tak bezna vec jako SEX

vzbuzuje EMOCE 8-o

0/0
6.8.2010 10:51

Templ

Re: Ano, tak bezna vec jako SEX

Sex bez emocí....je....?;-D

0/0
6.8.2010 15:16

procensora@seznam.cz

Re: Ano, tak bezna vec jako SEX

Cha ! Na to hraji hlavne zensky :-P

0/0
6.8.2010 19:08

Templ

Re: Ano, tak bezna vec jako SEX

Nech té srandy......emoce mohou způsobit i obrácení žaludku naruby.:-P;-)

0/0
6.8.2010 19:17

Juras

Výchova, výuka, praktika

Výchova, výuka, praktika. S tím třetím bude možná problém, prvňáčci ještě většinou nejsou potřebně vybaveni...;-)

0/0
6.8.2010 10:30

holkazhane

Re: Výchova, výuka, praktika

To jistě. Jenže tady nejde ani tak o výuku, jako o odpovědi na otázky, které tyto děti mají už v předškolním věku. Pokud na ně rodiče reagují se zděšením, jsou pro děti ještě zajimavější. Můžete si být jist, že odpověď získají jinde, jen to může být pěkný nesmysl, přibarvený kreativním kamarádem. Je mi padesát a pamatuji si stále, jak asi ve 3. třídě nás spolužačka "odborně" informovala o menstruaci starší sestry. Dlouho jsem tomu věřila, doma se o TAKOVÝCH  věcech nemluvilo. Moje dcera se mohla zeptat a dostalo se ji odpovědi.

0/0
6.8.2010 10:51

Juras

Re: Výchova, výuka, praktika

Mně tohle vysvětlovat nemusíte. To byl vtip zaměřený na ty, kteří se rozčilují, protože o tom nic neví. Jestli si přečtete moje jiné příspěvky, tak pochopíte... :-)

0/0
6.8.2010 10:55

Kruton

Nashledanou

Děkuji za všechny urážky, kterých se mi dostalo, za projevení názoru...Rv

0/0
6.8.2010 10:27

garii v13.0

Re: Nashledanou

Nikoli, jednalo se o projevení skutečnosti, že jsi tu příručku nečetl, nevíš, o čem to je a zbytečně plácáš. Jinak by debata byla s tebou celkem v pohodě, protože hned neodsuzuješ. :-)R^

0/0
6.8.2010 10:28

pesimistka7

Re: Nashledanou

Já jsem Vás sice neurážela, ale není zač. Každopádně neodpustím si: je lepší projevovat názor na něco o čem něco opravdu vím (navíc mám-li odkaz "u nosu", v článku pod nímž přispívám do diskuse). Pokud se vyjadřuji k něčemu na základě doměnek "o čem že to nejspíš je", může to vznívat až hloupě.;-)

0/0
6.8.2010 10:32

Maxx12

Re: Nashledanou

já jsem Vás taky neurážel, protože Vaše hloupost mluví sama za sebe...až tu příště budete mít potřebu vyjadřovat svůj názor, zjistěte si o té věci alespoň elementární fakta, jinak tu zase budete za hlupáka. Sbohem...

0/0
6.8.2010 11:42

garii v13.0

Většina dnešních škol vznikla z církevních

Ach jo...

0/0
6.8.2010 10:22

tappat

no nic koncim

bylo mi potesenim a nocni murou se s vami setkat. mam tu na posledni chvili nekoli krad:

1) pro citrona-nez o necem zacnes diskutovat, sesbirej o tom informace, at pak nevipadas jako blb. Kdyz diskutujes o prirucce pro ucitele, mel by sis ji nejdriv aspon projet.

2) pro ty tri sasky, co me nazvali soudruhem, protoze jsem napsal, ze nase skolstvi v poslednich 15 letech vyklizi pozice - nez nekomu napisete, ze je komunista, myslete hlavou, ne prd3li.

3) pro ty z vas, kdo nevi, ze sexualni vychova je naukou o vztazich - prectete si ten text, pomuze vam to. Mejte se.

0/0
6.8.2010 10:22

garii v13.0

Re: no nic koncim

:-)R^ Ciao.

0/0
6.8.2010 10:23

pesimistka7

Re: no nic koncim

;-)R^

0/0
6.8.2010 10:25

čombák

Re: no nic koncim

rady dobrý, ale ta hrubka v tvém věku ...?                    ;-)

0/0
6.8.2010 11:45

garii v13.0

Dětem se má vysvětlit

zrůdnost bolševismu, manipulace institucí zvanou církev a taky něco o tom sexu by se šiklo. Číst, psát a počítat neuškodí. :-)

0/0
6.8.2010 10:18

pesimistka7

Re: Dětem se má vysvětlit

;-)R^

0/0
6.8.2010 10:20

Kruton

Re: Dětem se má vysvětlit

Dospělým by se měl vysvětlit vliv kulturního marxismu na jejich myšlení aby nepropadali neomarxistickým manipulacím...

0/0
6.8.2010 10:24

garii v13.0

Re: Dětem se má vysvětlit

Souhlasím. :-)R^

0/0
6.8.2010 10:25

garii v13.0

Je to zajímavé

Citron by rád určoval, co se smí a nesmí dětem říkat - z pozice vševěda rodiče, ale že se čerstvě narozené děti křtí, aniž by se zjišťovalo, jestli o to stojí, to mu nevadí. :-)

0/0
6.8.2010 10:15

Si0 po druhém zákazu

Re: Je to zajímavé

To je stejné jako když přijmou české občanství. Taky se jich nikdo neptá.

.

Jinak děti se křtily od počátku existence církve, je to v souladu s tradicí. A je to v návaznosti na obřízku novorozenců u židovské tradice, taky se jich nikdo neptal.

0/0
6.8.2010 10:23

garii v13.0

Re: Je to zajímavé

Ehm... Občanství se řeší zákony - a pravidly - ius soli, ius sanguinni...

Že se děti křtí od počátků církve, je mi srdečně jedno. Není to lidská přirozenost. Tečka. :-)

0/0
6.8.2010 10:24

Si0 po druhém zákazu

Re: Je to zajímavé

Je to úplně stejná lidská přirozenost. Děti, které se narodí rodičům ve společenství církve, se stávají součástí toho společenství.

A příslušnost k církvi se taky řeší pravidly společenství, to je úplně stejné jako u státních zákonů, ty jsou taky jen jakýmisi pravidly..

To, že se děti křtí od počátků, je to docela důležité. Je to úctyhodná dvoutisíciletá tradice.

0/0
6.8.2010 10:28

garii v13.0

Re: Je to zajímavé

Hodláš tedy tvrdit, že církev je na úrovni státu? OK.

Mimochodem, lidé spolu spí už od té doby, co byli opicemi. je to úctyhodná téměř pět milionů let trvající tradice. ;-)

0/0
6.8.2010 10:29

Si0 po druhém zákazu

Re: Je to zajímavé

Pokud vím, církev tu byla už před dnešními státy a bude i po nich.

0/0
6.8.2010 10:31

garii v13.0

Re: Je to zajímavé

No, tak to víš blbě... :-)

0/0
6.8.2010 10:32

Si0 po druhém zákazu

Re: Je to zajímavé

Příklad: Církev tu byla už před Československem a je i po Československu. A tak to bude pořád.

0/0
6.8.2010 10:34

k.fuksa

Re: Je to zajímavé

ale tak mluvil jste o statech obecne...

0/0
6.8.2010 10:36

garii v13.0

Re: Je to zajímavé

Chytá se stébla, protože nemůže popřít, že sex tu byl prostě dřív - je to úctyhodnější tradice než nějaké paběrkování dva tisíce let zpátky. :-)

0/0
6.8.2010 10:37

garii v13.0

Re: Je to zajímavé

Příklad - první státy vznikly v mezopotámii - a bez církví...

Anyway - sex vznikl ještě před člověkem - před církví. :-)R^

0/0
6.8.2010 10:36

Si0 po druhém zákazu

Re: Je to zajímavé

Čti přesně, píšu, že církev tu byla před DNEŠNÍMI státy.

0/0
6.8.2010 10:44

k.fuksa

Re: Je to zajímavé

jako ze tu byla pred rokem 1992? Az tak jste to myslel? Nebo treba v Nemecku pred rokem 1990... To snad vi kazdy

0/0
6.8.2010 10:52

Si0 po druhém zákazu

Re: Je to zajímavé

Myslel jsem hlavně to, že během 2000 let existence církve se státy vyvracely, zakládaly a zase vyvracely atd., ale církev zůstala stále táž. Mimochodem, pokud nastaly ve státech rozvraty, tak v řadě případů místní církve dočasně přebíraly i administrativní funkce, protože to byly mnohdy jejiné struktury, které ještě existovaly. (Např. po rozvrácení Říma od Langobardů.) Ale to je jak když hučím do duba.

0/0
6.8.2010 10:57

k.fuksa

Re: Je to zajímavé

Uvadite tu Rim, pricemz ten sam existoval i pred vznikem krestanske cirkve. Rikal jste tedy ze cirkev existovala pred dnesnimi staty - pocitate tedy mezi ne i Rim???? Nebo az tu CR od roku 1992? Svymi historickymi znalostmi nemusite zase tak oslnovat, o rimu a stredoveku taky neco malo vim :)

0/0
6.8.2010 11:01

Si0 po druhém zákazu

Re: Je to zajímavé

Římské impérium pokud vím, už dávno neexistuje.;-D Dnes je kolem jejího centra, jak každý ví, Itálie, s hodně pohnutou a složitou historií. Proč se ptáte na věci, které jsou v každé učebnici dějepisu?

0/0
6.8.2010 11:04

k.fuksa

Re: Je to zajímavé

no ja jsem si chtel jenom ujasnit tu Vasi definici dnesnich statu ptz jste tu zacal plantat i Rim... :) Ano v tom pripade souhlasim, ze 31. 12. 1992 bylo na nasem uzemi krestanstvi (ad. absurdum)

0/0
6.8.2010 11:11

Juras

Re: Je to zajímavé

;-D;-D;-D Co jsou dnešní státy? A "církví" myslíte katolíky?

0/0
6.8.2010 10:59

Si0 po druhém zákazu

Re: Je to zajímavé

Církví myslím to, co ze samotného významu slova (řec. kyriaké) vyplývá. Co jsou dnešní (dnes existující) státy, snad není tak složité.

0/0
6.8.2010 11:02





Najdete na iDNES.cz