Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ústecký masakr před 65 lety: Němce srazili tyčemi a pak ho utloukli

K vyvolání davové hysterie ten den snad nemohly panovat příhodnější podmínky. Bylo úmorné vedro, modrou oblohu zakrýval černý kouř z hořícího skladu munice. Náladu, poznamenanou děsy sotva skončené války, ještě jitřily neutuchající výbuchy a řev trýzněných lidí. 31. července 1945 se v Ústí nad Labem odehrál jeden z nejznámějších masakrů německého obyvatelstva v poválečné historii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

typhone

Násilí plodí násilí

Kdo tenhle masakr Němců schvaluje, tak by si měl zopakovat mateřskou školku a oprášit si kognitivní schopnosti. Ve zdejších diskuzích se často zaměňuje část a celek. Za zvěrstva z druhé světové války jsou obviňováni víc Němci, než nacisti... prostě Němec jako Němec. Stejně tak v případech krádeží nikdo nenadává na zloděje, ale do pytle se hážou jednoduše Cikáni. Přitom z druhé strany už to tak příjemné není... "Češi nekrást tady" atd. Představte si, že by nás naši sousedé všechny hodnotili podle našich politiků.

0/0
3.8.2010 13:46

opinen

Názory na odsun

Jistě názory na odsun mohou být různé,ale,to,co píše AH88,to jsou názory,za které se musí každý slušný člověk stydět,pokud se tady tomu pánovi nelíbí,nechť se odstěhuje,on totiž nekritizuje způsob odsunu,který zaslouží kritiku,ale plive po českém národě.

0/0
2.8.2010 16:40

Bojovnik proti zlu

náslilí na němcích po

2svtěkové válce není omluvitelné. obecne. Individuálně jistě qano. Ale je to černé místo naší historie...chovali jsme se jak náckové....

0/0
2.8.2010 12:51

flaneker

Re: náslilí na němcích po

kdo s čím zachází, tím také schází.  Neznám, nevím zda existuje, jediný případ, že by naše armáda, či občané vyrazili do Německa a tam masakrovali občany Německa. Zato znám případy Lidic, Ležáků, Javoříčka ........ Byl jsem jak v Osvětimi, Terezíně, Buchenwaldu ....... Moje matka zažila 2 x vystěhování - díky "hodným a nevinným němcům", moji dva strejdové skončili v koncentráku.  A věren klasikovi - dodávám : " Z hlediska vyššího principu mravního i já schvaluji atentát na Heidricha, vystěhování Němců včetně všeho co se v roce 1945 stalo.

0/0
2.8.2010 12:59

richu_ch

Re: náslilí na němcích po

proc se neprestehujes do Israele?

0/0
2.8.2010 13:01

Picolik

Re: náslilí na němcích po

Proč by se měl stěhovat když ti slaboučtí němčíci odtáhli s ocasem mezi nohama;-D

0/0
2.8.2010 13:09

richu_ch

Re: náslilí na němcích po

tam by si aspon mohl chrlit tu svou rasovou nenavist mezi svyma a neotravovat s tim normalni lidi.

0/0
2.8.2010 13:14

skalin2000

Re: náslilí na němcích po

To jako tebe jo ? ;-D

0/0
2.8.2010 13:34

richu_ch

Re: náslilí na němcích po

me ne, ja nastesti normalni nejsem. Ale myslim, ze je normalni respektovat zakony - treba ty o rasismu. V nich nestoji nic o tom, ze by se Nemcu tento zakon netykal.

0/0
2.8.2010 13:40

AH88

proc se neprestehujes do Israele?

Tam by totiz nemohl kydat takovy provokativni howadiny.....mosad je mosad

0/0
2.8.2010 13:20

Friederike

Re: náslilí na němcích po

Milý pane, také schvaluji to že Heidrych byl zavražděn, ale právě kvůli tomuto jednomu člověku byly, jak Vy vzpomínáte, Lidice, Ležáky atd. A násilí na ženách a dětech je neomluvitelné. Bylo po válce a házet kočárky s dětmi do řeky, no to je tedy hrdinství.

0/0
2.8.2010 16:04

richu_ch

Re: náslilí na němcích po

zadne nasili na civilnim obyvatelstvu neni omluvitelne ...

0/0
2.8.2010 12:59

someone_else

Re: náslilí na němcích po

Zkušenost č. 1: pětašedesát let po válce, to se to kecá. Zkušenost č. 2: ty skopčáky tam lynčovali stejní chytráci jako Vy, tj. ti, kteří by civilní mouše nikdy neublížili. Závěr: s mlékem na bradě jste kompetentní hodnotit válečná a poválečná svinstva leda tak do bryndáku.

0/0
2.8.2010 14:05

richu_ch

Re: náslilí na němcích po

a to vsechno neco meni na faktu, ze nasili na civilnim obyvatelstvu neni omluvitelne? Pokud ano, tak by me opravdu zajimalo, ktera tak obrovska zivotni zkusenost vas k tomu vedla, a za jakych okolnosti by teda omluvitelne bylo ...

0/0
2.8.2010 14:10

someone_else

Re: náslilí na němcích po

Poněvadž Vás vůbec nezajímají skutečnosti a nechcete chápat aspekty obou stran, sotva máte jiný než úchylný důvod zajímat se zrovna o moje zkušenosti. Doufám, že Vám postačí, že jedna větev našeho rodu skončila v Lidicích.

0/0
2.8.2010 15:02

richu_ch

Re: náslilí na němcích po

asi stejne uchylny duvod jako psat o mliku a bryndaku ... ze. No nic: ja nepsal, ze to neni pochopitelne, nybrz, ze to neni omluvitelne. A to je podstatny rozdil. Aspekty obou stran chapu, to ale jeste ani jednu stranu neomlouva ani neospravedlnuje. A to s tim vasim rodem je mi opravdu lito.

0/0
2.8.2010 15:38

-=koloděj=-

Re: náslilí na němcích po

To je Váš názor. Někdo zase může mít názor takový, že násilí na okupantech vůbec není potřeba jakkoliv omlouvat (no takže vlastně souhlasí s Vaším názorem, že není omluvitelné - protože ho necítí potřebu vůbec omlouvat a považuje ho za zcela v pořádku).

Někdo holt na ránu kamenem odpoví chlebem a nastaví druhou tvář, a někdo jiný zase odpoví kamenem a považuje za správné pravidlo jak ty ke mě, tak já k tobě.

0/0
2.8.2010 14:31

richu_ch

Re: náslilí na němcích po

tenhle naroz ale trochu hapruje s faktem, ze Sudetaci nebyli okupanti, kdyz tam bydleli uz pred valkou. Navic, civilni obyvatelstvo neokupuje - okupuje vojsko. Vase argumentace popisuje jenom zaminku k definitivni likvidaci problemu pohranici.

0/0
2.8.2010 14:42

flaneker

idnes mistrně využívá toho co se její

redaktoři naučili od svých soukmenovců . :-)))))) Pan Goebbels by měl radost . :-)))

0/0
2.8.2010 12:49

AH88

Re: idnes mistrně využívá toho co se její

RvRvRv

0/0
2.8.2010 13:21

flaneker

chudák malej.

Oleje do ohně přilil i fanatický nacista, který na Benešově mostě provolával slávu Německu, a rozlícený dav ho shodil do Labe. - jen hajloval a oni hnusní ho utopili. chudáčka skopčáckýho . A ano, Ústí nad Labem nikdy nebyly v sudetech. :-)))

0/0
2.8.2010 12:47

Nomad

Re: chudák malej.

Zeny a deti do reky hodi pouze zbabelec. podle tvych mailu odhaduji, ze by ses na takovych aktivitach rad podilel. Vojaci, vezni z koncentraku obecne tyto veci nedelali. Spis cesi, kteri za valky kolaborovali nebo remcali v soukromi doma.

0/0
2.8.2010 13:54

tenosten

tak nevím, jestli redaktoři iDNES

a MFdnes, jsou tak nevzdělaní, nebo mají od Frau Ringier zakázáno používat výraz  - česká pohraničný území - a výhradně používají výraz Sudety ? Sudety, - je přece označení gegrafické,  zaokrouhleně řečeno, počínaje Krkonošemi, přes Orlické hory a Jeseník. Plocha tohoto území, je 6.500 km/2. Jedině toto, jsou Sudety. Ostatní pohraniční území, takto nesprávně nazývané, jsou  vlastně  jen souhlasem  s nacistickou fabulací, jakéhosi pana Hitlera. Jestli o něm již někdy slyšeli. Adolfa.

0/0
2.8.2010 12:18

richu_ch

Re: tak nevím, jestli redaktoři iDNES

Frau Ringier to ma na haku - ta je Svycarka.

0/0
2.8.2010 12:28

AH88

Češi musí konečně pochopit

své místo a úkol v středoevropském prostoru, nazřít, že jsou zde doposud tolerováni, ale to neznamená, že se zde budou chovat drze a zpupně, a že jejich zločiny budou navěky pardonovány. Čeledín, který okrade hospodáře a s pomocí svých podruhů jej násilně vyžene, může od tohoto po návratu vyprošovat odpuštění, na to ale není nárok......Zpytujte svá svědomí cesti vlastenci, času již mnoho není!

0/0
2.8.2010 12:12

Caretaker

Re: Češi musí konečně pochopit

Tvůj nick hovoří za vše. ;-D;-D;-D

0/0
2.8.2010 12:25

richu_ch

Re: Češi musí konečně pochopit

tim hospodarem myslis ten stat na zapad od Prahy, stat s prebujelym socialnim systemem a plny nemakacenskych odboru?

0/0
2.8.2010 12:26

Pohodomil

Re: Češi musí konečně pochopit

Tys to pochopil opravdu rychle a prolézáš germánské anály tak mistrně, že se možná dočkáš i pochvaly svých soukmenovců. Neraď ale ostatním. Běž se raději zeptat, zda budeš tolerován, když si vezmeš bonbónek.a zapiješ šťávou;-D

0/0
2.8.2010 12:33

xaeris

Doba se mění ale malé ryby vždycky šly ke nejdříve dnu

A co teprve Amíci, kteří  tehdy už porazili Japonce, ale přesto ještě shodili na konci války na  japonské civilisty dvě atomovky.Stejné, jako když nyní exekutoři smaží chudáky co dluží tisíce, ale miliardoví dlužníci jsou vysmátí v blahobytu.Velké ryby nechteš plavat a drobky předhoďte plebsu.PROPAGANDA se tomu říká a učí se to to od nějakého Goebelse.

0/0
2.8.2010 11:59

t-k

Nestrannost

Po sérii článků na téma masakrování Němců jsem zvědav, jestli iDnes bude stejně podrobně referovat, co se stalo v Habartově, až bude výročí.

0/0
2.8.2010 11:52

modrá_krkavka

Ha, ha, před chvílí se ten zarostlý autor článku

chlubil na ČT 24 jaké má ten jeho příspěvek reakce!

0/0
2.8.2010 11:38

AH88

Nehorsi jsou lzive pohadky

o tom , ze sem nekdo nekdy pozval Nemce za praci apod......germani tu zakladali osady drive nez Slovani.....to nechcou ale cesti vlastenci slyset

0/0
2.8.2010 11:04

richu_ch

Re: Nehorsi jsou lzive pohadky

no, ono cesti vlastenci maji docela velky problem s tim, ze Kralovstvi Ceske bylo soucasti Imperia, posleze soucasti Habsburgske monarchie (Habsburgove meli na ceskou korunu narok na zaklade dedicne smlouvy s Luxemburgama). Povazuji uzemi Koruny Ceske za ryze ceske - to ale nebyla pravda ...

0/0
2.8.2010 11:08

Dynko

Re: Nehorsi jsou lzive pohadky

ten argument "Germani byli driv nez Slovani", tomu uz se jenom smeju :D a kdo tady byl pred Germanama? ja jen, abych vedel, komu mam dat klice od bytu, az prijde :D:D:D

0/0
2.8.2010 11:22

opinen

Re: Nehorsi jsou lzive pohadky

Před Germány,tu byli Keltové,co kdybychom napsali do Irska,aby se jejich potomci,jež tam žijí,vrátili a nám českým blbečkům udělili lekci.Milý pane,pokud to chcete brát,tak jak to bylo před více než 1000 lety,museli by se vrátit Germáni na sever,Slované na východ,Ameriku bychom museli vrátit Indiánům a místo angličtiny,coby hlavního světového jazyka ,používat latinu,jako v době antiky.

0/0
2.8.2010 11:29

richu_ch

Re: Nehorsi jsou lzive pohadky

mam takovy pocit, ze on mluvil o Sudetech a o drivejsim argumentu nekoho, ze Sudetaci prisli do pohranici "na pozvani" ...

0/0
2.8.2010 11:34

opinen

Re: Nehorsi jsou lzive pohadky

Ne,on mluvil o Germánech na území celého českého území.

0/0
2.8.2010 11:55

richu_ch

Re: Nehorsi jsou lzive pohadky

tak v tom pripade je pochopitelne naproste zcestna - stejne jako tvrdit, ze se jednalo o "ceske" uzemi.

0/0
2.8.2010 12:17

flaneker

opakuji

Válku začalo Německo !!!! - Bordel v ČSR začali dělat sudeťáci .  Oko za oko zub za zub. A jak i v dnešním právním řádu je řečeno - morálka nemá nic společného se spravedlností, tak ani v roce 1945 . Tedy nedivím se občanům okupovaných států , že se mstili.  Ne , že se nedivím, ale považuji to za naprosto adekvátní chování. A nemusíme chodit daleko - šikanování občanů této republiky skopčáky pokračuje i dnes.

0/0
2.8.2010 10:53

kirduk 4

Re: opakuji

Přesně tak !

0/0
2.8.2010 10:55

mlhouš

Re: opakuji

Dovedu si snad představit poválečnou nenávist vůči všem Němcům. Ale nedokážu pochopit, jak někdo může vzít dvouleté dítě a hodit ho do řeky. Na to už musí být sakra povaha.

0/0
2.8.2010 10:58

Ezechiel

Re: opakuji

jak je vidět, někteří diskutující by to rádi udělali :-/

0/0
2.8.2010 11:31

AH88

Re: opakuji

neopakuj hovadiny...cesti vlastenci hajlovali az padala v restaoracich omtka ze stropu....

0/0
2.8.2010 10:59

richu_ch

Re: opakuji

No, ze se mstili Rusaci, Polaci, Srbove, Francouzi, Holandani, ... to jeste chapu, ale Cesi?

0/0
2.8.2010 11:03

AH88

... to jeste chapu, ale Cesi?

Cesi byli vzdy chrabri a odvazni rekove az bylo po vsem....to jsme se snad vsichni ucili v dejepise...

0/0
2.8.2010 11:05

richu_ch

Re: ... to jeste chapu, ale Cesi?

jo ;-D

0/0
2.8.2010 11:09

modrá_krkavka

Re: opakuji

A co na tom nechápeš? Bylo málo popravených Čechů náckama!

0/0
2.8.2010 11:40

richu_ch

Re: opakuji

ale protektorat snad nebyl s Nemeckem ve valce ...

0/0
2.8.2010 11:55

AH88

Cesi se dopustili

zlocinu srovnalelnych se Stalinem v jeho nejvetsim rozkvetu....Cesi nejen nenavidi vsechny ostatni narody a nensiny.....cesi nenavidi totiz aji sami sebe...

0/0
2.8.2010 10:50

flaneker

Re: Cesi se dopustili

ha ha ha . No ještě štěstí, že nejsem Čech . musel bych tě asi nenávistně  pomočit. :-))))))

0/0
2.8.2010 10:54





Najdete na iDNES.cz