Diskuze

Máte v bytě nájemníka, oznámila jí radnice. Teď se bojí exekutora

Svitlana Usenko se z dopisu radnice Prahy 4 dozvěděla, že se jí do bytu přihlásil neznámý muž. Teď se bojí, že kvůli falešnému nájemníkovi přijdou exekutoři. Je to totiž oblíbený trik podvodníků, jak uniknout před dluhy - nahlásit se k trvalému pobytu k cizím lidem nebo na radnici. Stejně se chovají i některé nepoctivé firmy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

vokroj

3. 8. 2010 14:41
To je absurdní, kam ten stát to vede

žijeme v absurdistánu, který jsme  si před lety ani nedovedli představit

0 0
možnosti

martin_simek

2. 8. 2010 10:49
institut TRVALEHO BYDLISTE je nesmysl obecne !

0 0
možnosti

barbud o

2. 8. 2010 10:54
Re: institut TRVALEHO BYDLISTE je nesmysl obecne !

... a nahradíme ho "doručovací adresou" ...

0 0
možnosti

martin_simek

2. 8. 2010 10:48
je potreba ten URAD cely zrusit !

pokud takto "slouzi" lidem a SIKANUJE je timto nehoraznym zpusobem ! cozpak udelaji takovy zavazny krok na zaklade jednoho caru toaletniho papiru ? bezne kazda procedura na urade trva nekonecne dlouho casu a tohle ma byt zjednoduseni procedur a sluzba obcanovi ?

0 0
možnosti

Si0 po druhém zákazu

3. 8. 2010 13:03
Re: je potreba ten URAD cely zrusit !

jaký úřad chceš zrušit? Radnici? To je fakt výborný nápad.

Jiná věc je, jestli ten podpis paní domácí neměl být ověřený. Buď notářsky nebo od kterékoliv matriky v ČR. Já nevím. Ale pokud to zákon ani vnitřní normy úřadu nenařizují, tak s tím úředník nic neudělá.

0 0
možnosti

StanislavS

2. 8. 2010 10:46
Podnájemní smlouva

Cituji: "Nájemní smlouva je dostatečný dokument k získání trvalého pobytu."

Nevíte, jestli stačí k nahlášení trvalého bydliště i smlouva o podnájmu (datum září 2009, obyčejný podpis) + souhlas s pronájmem bytu od družstva (datum září 2009, notářsky ověřená)?

Zrovna před měsícem jsem s nimi přišel na městský úřad, že chci změnit bydliště (abych furt nemusel jezdit přes půl republiky kvůli poště a úřadům), ale bohužel mi nechtěli novou občanku dát, resp. změnit bydliště. Musel jsem mít od pronajímatele a nájemce výslovně souhlas (notářsky ověřený podpis) s umístěním trvalého bydliště.

Já teda nevím, když čtu §10 odst. 6 písm. c) zákona o evidenci obyvatel, tak by mělo stačit "doložit oprávněnost užívání bytu", což jsem doložil smlouvou o podnájmu a souhlasem pronajímatele, přesto mi úřednice bydliště změnit odmítla.

Mohu někam podat stížnost?

0 0
možnosti

Neumětel

2. 8. 2010 11:00
Re: Podnájemní smlouva

Poštu si nechej přesměrovat, viz služba Dosílka.

0 0
možnosti

barbud o

2. 8. 2010 9:54
Cituji z www.portal.gov.cz ...

Při ohlášení změny místa trvalého pobytu je občan povinen:

vyplnit a podepsat "Přihlašovací lístek k trvalému pobytu", který je k dispozici na každé ohlašovně (je nutné použít pouze originální tiskopis),

předložit platný občanský průkaz, u něhož není v důsledku jiné změny místa trvalého pobytu oddělena jeho vyznačená část; občan po ukončení pobytu v cizině předkládá cestovní pas, občan po nabytí státního občanství České republiky předkládá doklad o nabytí státního občanství,

předložit doklad opravňující užívat byt nebo dům (např. výpis z katastru nemovitostí, nájemní smlouvu), anebo pokud doklad nevlastní - úředně ověřené písemné potvrzení oprávněné osoby o souhlasu s ohlášením změny místa trvalého pobytu.

0 0
možnosti

barbud o

2. 8. 2010 9:56
Re: Cituji z www.portal.gov.cz ...

... čili - ta Ukrajinka má pravdu ...

... libovolný bezdomovec se po přečtení jména na zvonku může nastěhovat ke komukoli ...

0 0
možnosti

Bouše

2. 8. 2010 8:41
To je takový problém,

aby nájemní smlouva, předkládaná pro účely nahlášení trvalého bydliště, byla notářsky ověřená? Na kdejakou kravinu je ověření potřeba a tady ne? :-/

0 0
možnosti

Cácorka

2. 8. 2010 10:37
Re: To je takový problém,

R^

0 0
možnosti

neumisa

2. 8. 2010 6:43
to přece nejde ...

... přihlásit se do bytu v OS jen na základě nájwmní smlouvy .... vím to přesně, já se přihlašovala do podnájmu před měsícem - musela jsem na radnici s panem domácím, nájemní smlouvou a on musel mít výpis z katastru. Nikdy by mě úřednice nepřihlásila bez majitele bytu ...

0 0
možnosti

jeen

2. 8. 2010 9:46
Re: to přece nejde ...

Patrně chyběla "hmotná zainteresovanost"!

0 0
možnosti

trdelnik

2. 8. 2010 3:16
Ja teda nevim co tam mate za bordel,

ale tady v Kanade "trvale" bydliste neexistuje. Pokud si nekdo preje dorucit nejake informace nebo postu, muze udat jakoukoliv adresu a tam si postu vyzvedavat (samozdrejme majitel o tom musi vedet). Pokud majitel domu (bytu) dostane postu na jine jmeno a adresa je jeho, muze to ignorovat a hodit do kose (ma-li dobrou vuli tak to vratit na postu, nebo postakovi) a to i vcetne soudnich nebo dluznich predvolani. Jelikoz osobu predvolavanou (nebo dluznika) majitel nezna (anebo zna ale nevi kde je) tak mu jeho majetek nikdo nevezme. V zadnem pripade majitel domu/bytu, u ktereho se jakykoliv dluznik nachazi (legalni nebo podvodny), svym majetkem NIC negarantuje a o NIC neprijde.

Dluhy/podvody se vztahuji na OSOBU  a ne na bydliste, kde tento dluznik nebo podvodnik bydli.

0 0
možnosti

falstaff

2. 8. 2010 8:20
Re: Ja teda nevim co tam mate za bordel,

To budte rad. V Kanade plati normalni pravidla. V Cechach je mozne vsechno. Nebyl by to prvni pripad, kdy majitele bytu exekutori zcela neopravnene "okradou" o jeho majetek. Odvolani neni, exekutor ma podle zakona vzdycky pravdu. A na majiteli je, aby dokazal, ze majetek patri jemu. Postup je jednoduchy - exekutor prijde, za asistence policie vylomi zamek (mel by napsat zaznam, ale to se mnohdy nedeje) a odveze si, co se mu libi. A majitel ma oci pro plac. Nikdo s nim nejedna a hotovo. Muze uplatnit svou pri u soudu, ale v Cechach je to na dlouhe lokte a nikdy nevite, co si soudce vymysli. Jeste, ze mame v ustave zaruceno pravo vlastnit majetek. To se mi vzdycky ulevi.Rv;-(Rv

0 0
možnosti

barbud o

1. 8. 2010 21:10
Takže až se to rozkřikne ...

... zmizí bezdomovci?

... stačí, aby se někdo zapsal na úřadě a naboural se mi do bytu?

0 0
možnosti

starej_vul

2. 8. 2010 7:47
Re: Takže až se to rozkřikne ...

Proč hned bourání? Stačí dojít na policii, že byl proti jeho vůli vyměněn zámek. ...??? :-) .... to je docela sranda, ne?

0 0
možnosti

kocynder

1. 8. 2010 20:23
Myslím,že článek je novinářská kachna .10% pravdy,zbytek lež

0 0
možnosti