Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jedno pivo před jízdou autem nevadí, rozhodlo ministerstvo

Dát si po obědě jednu desítku a pak sednout do auta bez obav z postihu by už brzy mohlo být možné. Závazné stanovisko expertů ministerstva zdravotnictví potvrzuje, že do hranice 0,24 promile alkoholu není možné prokázat ovlivnění řidičova chování za volantem, informují Lidové noviny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jazik

špatně pochopeno

Věc je velmi jednoduchá. Nulová tolerance stále trvá a jediné co se doplňuje je vyhodnocovat hodnoty dechovým analyzátorem do 0,24‰ jako neprokazující požití alkoholu. Podobný přístup je i u plynové chromatografie, kde se hodnoty do 0,20‰ považují za neprokazující požití alkoholu. Pokud se vyšetření provádělo pouze Widmarkovou metodou byla tato hladina 0,30‰.

Tedy zapomeňte, na pivko před jízdou - nic takového povoleno není! Navíc metoda měření v dechu má jisté neřesnosti a není zaručeno, že odchylka od skutečné hladiny je jen mínusová! (Tedy např. při téměř nulové hladině alkoholu v krvi se vdechu může vyskytnout i vyšší hladina než by se dalo očekávat.)

Tento přístup pomůže jen řidičům, kteří zíkali malé množství alkoholu z jiného zdroje než jsou alkolického nápoje (cukrářské výrobky, léky, ústní vody, aromata,...). Alkohol se pak vyskytuje nějaký čas v dechu.

0/0
3.8.2010 21:41

vokroj

Někdo a není jich málo, je po jednom pivu

z hlediska jeho chování, jako motyka ....

0/0
3.8.2010 15:34

barabura

to sem zvědavá

no tak to doufám, že na kole povolej aspoň dvě

0/0
3.8.2010 15:25

acotakhle

Klasický střet chtěného a možného.

A taky typická ukázka byroratického myšlení - proč celkem jednoduše neopravit parametr vyhlášky tak aby odpovídal dosažitelné realitě? A jako pan odborník Huml považovat řidiče za spolek nezodpovědných individuí, na které je třeba bič.

0/0
2.8.2010 14:39

barbud o

Naprostá trotlovina ...

... to mohl vytvořit jen tydýt, co tvrdí, že reakční doba člověka je jedna sekunda ...

0/0
2.8.2010 14:23

habr

Re: Naprostá trotlovina ...

V průměru ano. Ale zpravidla se hovoří o 0,8 vteřiny. Ono je to o tom, zda jsem či nejsem připraven reagovat, jak jsem unaven, či zda nejsem myšlenkami někde mimo vozovku. Kdysi jsme si hráli takovou hru. jeden držel 30 cm pravítko, druhý měl ruce na dolním konci a když ten první pravítko nečekaně pustil, tak se druhý ho snažil chytit.

Zkusto, je to celkem zajímavé - stačí kkdyž ten první dokáže od pravítka druhému odpoutat pozornost a pravítko padne na zem. Potom zkus počítat volný pád a rychlost reakce podle cm které pravítko proletělo.

0/0
2.8.2010 21:15

MTHRFCKR

"Absolutní nula"

Taky jsem spíše pro absolutní nulu promile v krvi při řízení jakýchkoliv motorových vozidel. Alkohol prostě k řízení nepatří!Rv

0/0
2.8.2010 14:17

Bojovnik proti zlu

v anglii nevadí dokonce 0,8 promile...

..jsou jimým živočišným druhem?

0/0
2.8.2010 12:45

Bojovnik proti zlu

Re: v anglii nevadí dokonce 0,8 promile...

? jsou tedy angličané jiným živočišným druhem?

0/0
2.8.2010 13:52

acotakhle

Re: v anglii nevadí dokonce 0,8 promile...

Asi jo, když jezdí po špatné straně silnice a i volanty mají v autech na opačné straně ;-D

0/0
2.8.2010 14:41

HAL9000

Ale nesmí to být pivo-vyprošťovák ...

:-)

0/0
2.8.2010 11:40

mmedis

to je ale volovina

vemte si, že by se tolerovala hladina 0.24, což se rovná jednoumu pivu, ale také prokalené noci a slušné kocovině.

víte jak vypadáte, když se ráno probudíte a máte tuhle hladinu? bolí a točí se hlava, není vám dobře, jste malátní a určitě ne ve formě sednout za volant a třeba jako řidič z povolání řídit celý den autobus.

a my Češi jsme na tohle zvířata, však se známe ne? ;-)

proto se mě líbí názor ministra dopravy, že za jeho velení, bude nulová tolerance

0/0
2.8.2010 8:23

WIFI

Re: to je ale volovina

zbytkáč 0,24 není následek prokalený noci, to se zbytková hladinka pohybuje někde úplně jinde. 0,24 sama o sobě nic neovlivní, pokud seš unavený, necítíš se dobře, můžeš být za volantem nebezpečnější než s tou 0,24 v krvi

0/0
2.8.2010 9:57

loogieboy

Re: to je ale volovina

to jste uplne mimo. Zkuste si nekdy pro "prokalene" noci dychnout at se vratite do reality!!! Muzu Vas ubezpecit, ze pod 1,0 to urcite nebude!!;-)

0/0
2.8.2010 10:51

mmedis

Re: to je ale volovina

vycházím z vlastní zkušenosti.

pařba do tří do rána na chatě, pivo a všechem možnej tvrdej, po 6 hodinách spánku 0,16 promile a za volantem bych se fakt zodpovědně necítíl.

a znám i z pracovní stránky - občas se setkávám s opilými řidiči na silnici.

když si odpledne jedno pivo, tak je to v pohodě, to beru,

ale ranní zbytkáč je jako čtyři pět piv a to by se tolerovat nemělo

0/0
2.8.2010 11:23

Catumbelan1

Re: to je ale volovina

Špatné měřidlo!

0/0
2.8.2010 13:02

barbud o

Re: to je ale volovina

... ale kdepaak, po opici škodí víc faktorů, než hladina ethanolu ...

0/0
2.8.2010 14:30

kacinecka

Ach bože

To dopadne... :-/Rv

0/0
1.8.2010 15:41

petr.n_22

.

Spíš bych byl pro nějakou takovou rozumnou toleranci, třeba většina diabetiků ván nějaké 00nic dýchne docela často. A ani to není alkohol (což ale testr nepozná), a jen to jen produkt netabolismu. Podobných příkladů by se dali najít spousty. ..tolerance přístrojů.......

0/0
1.8.2010 13:09

net.Xtreme počtvrté

Huml

Tohle vyjádření nechápu, je stejné, jako obhajování třicítek v obci, aby lidé jezdili padesát...to je naprostý nesmysl, zákony musí dávat smysl a pak se musí dodržovat a ne, že budou nesmyslně přísné a pak se drobné přestupky budou tolerovat... žádné, že 0,1 promile je málo, 52km/h v obci nevadí a podobně.

0/0
1.8.2010 8:18

Jerry Fletcher

Re: Huml

Směšujete dvě věci do jedné: hranici postihu a způsob, jak zjistit její dosažení. Podle principu in dubio pro reo nemůžete uložit postih v případě, kdy technické možnosti způsobu, jak jste porušení zjistil, nejsou natolik spolehlivé, aby prokázaly porušení zákona, např. při nenulové fyziologicky dané hladině alkoholu v krvi. Analogicky totéž platí o radarech a jejich míře přesnosti.

Máte naprostou pravdu v tom, že nelze přistupovat k tvorbě zákonů s tím, že "přitvrdíme", protože se pak bude určitá očekávaná míra porušování tolerovat. Na straně druhé je nesmysl postihovat banální přestupky s minimální mírou nebezpečnosti drastickým trestem, protože to neodůvodněně posiluje moc státu nad občanem. Tím je ostatně i v CZ oblíbené neukončené omezení rychlosti.

0/0
1.8.2010 8:39

ODSakEda

Re: Huml

Ale on nic nesměšuje, on píše o zcela jiné věci! A to o způsoby myšlení a to debilního myšlení, že dáme nižší rychlost (značkou tedy jen teoretockou...) prej pro jistotu, stejnak se bude jezdit rychleji, což je spíše špatný přístup ke kontrole a postihu té požadované rychlosti , to neřeší umístění jen značky s nižší rychlostí bz její kontroly a tu nižší schválně nokontrolují a nepostuhují, stejně je vědomě podsazená a tak dávají signál, jaqkoby tomu tak bylo všude a pak tam kde by to skutečně bylo potřeba a mohlo by zachránit lidské životy, by muselo být 0km/h, aby jsme docílili 30km/h???... O to jde o to že úřady již připouští, že se stejnak bude jezdit rychleji... Ale přitom občas někoho opaálkují o +4km/h tam kde není podsazená rychlost značkou a kde to ani není nebezpečné... =buzerace!

O technické toleranci a chybách při měření je jiné téma, které zákon pana šimonovského také ignoroval, diletant jeden... Navíc nechápe že většina tachometrů vozidel proměžuje až +10%, postih je od 1%

0/0
1.8.2010 11:21

Jerry Fletcher

Re: Huml

Článek a příspěvek jsou každý o něčem trochu jiném. Příspěvek o záměrném přetažení některých zákazů s vědomím, že se bude porušovat i apelem na to, aby se zákazy dávaly přiměřeně situaci a pouze v nutné míře na straně jedné a článek o způsobu, jakým se v jiných případech zjišťuje jeho porušení (v kontextu známé nepřesnosti, kterou toto měření provází) a zdánlivě zdůvodňuje nesmyslně tvrdé prověřování na straně druhé. Citovaný to ostatně shrnuje: povolíte jedno a bude jich pět. Toto vyjádření shrnuje oba pohledy zároveň - přehnané nařízení, jehož porušení nelze do určité míry jednoznačně prokázat, ale které je přesto jako prokázané postihováno (a stačí třeba pověstných +3 km/h).

A téma je nakonec jediné: respekt k řádu, který může být jen tehdy vědomý, je-li považován za rozumný a potřebný. Což je velmi subjektivní záležitost a tudíž tohoto stavu nelze reálně plně dosáhnout bez hrozby represe.

A občan to platí z daní.

0/0
1.8.2010 12:16

WIFI

Re: Huml

ale tachomety proměřují směrem nahoru, takže když budeš mít na tachometru 55, v reálu pojedeš třeba 50.

0/0
2.8.2010 10:11

Olda70

Re: Huml

Souhlas

0/0
1.8.2010 11:25

WIFI

Re: Huml

samozřejmě, že 52 v obci nevadí, za tuhle rychlost nikdo pokutovaný nebyl. Nedostaneš pokutu ani když budeš mít na tachometru 55

0/0
2.8.2010 9:58

net.Xtreme počtvrté

Správně

Nulová tolerance je naprostý nesmysl, protože nikdo nebude mít skutečně 0,0000promile alkoholu v krvi, navíc přístoje, které by detekovali skutečně jen ethanol a ne i něco jiného by byly dost drahé, pokud vůbec jsou. Takže než podobný nesmysl by bylo lepší zavést určitou hranici a tvrdě stíhat její překročení (bez výjimek. Jinak se jedná vlastně jen o legalizaci současného stavu.

0/0
1.8.2010 8:04

ODSakEda

Re: Správně

R^ Jen si připomenme, kdo takovou i technicky nesmyslnou intoleranci do zákona přinesl: pan šimonovský za KDU.čSL v koalici s čSSD! Nezapomínejme na to! Kdy i za jízdu jen na kole po vinařské(!) cyklistické stezce, jsem nesměl mít ani 0,000nic, jinak byla pokuta i body!!! Ty jsou na Rč! A tak opakovaním přestupku nebo při vyšší hladině alkoholu i na nemotorovém vozidle vám odebrali oprávnění i na motorové vozidlo, dle stávájícího zákona to stále ještě platí!!!!!!!!!!!!!!!!!;-€

0/0
1.8.2010 11:24

tequiladrinker

má to super logiku

hlavně že se říká, že je jedno pivku výborný aby člověk hezky usnul... ...u mě to tak funguje, když si dám jen jedno chce se mi spát, od třetího vejš sem naopak dost aktivní a cca po 12tým kousku už se zase utlumuju....;-)  to bude zase výmluv, že sem si dal jen jedno pivo a k tomu patnáct margotek...:-/

0/0
1.8.2010 7:25

ODSakEda

Re: má to super logiku

Pivko před jítdou neude poviné nebojte! ;-)

0/0
1.8.2010 11:25

ODSakEda

Re: má to super logiku

OPRAVA: jitdou = jízdou :-/

0/0
1.8.2010 11:26

Libor256

Re: má to super logiku

Přesně tak, tady se k tomu každý vyjadřuje stylem: bude (jakoby) povoleno jedno pivo, tak ho automaticky každý bude pít před jízdou. To je chybný předpoklad, který vždycky použijí zastánci nulové tolerance, aby bylo se na co vymluvit. Já před jízdou nepiju nikdy a nebudu pít ani v případě uvedení výše uvedené tolerance do praxe. Stejně je to tak, že kdo pil dřív a sedal za volant, bude pít stejně dál, žádný zákaz a nulová tolerance ho nezastaví.  -A jen jako poznámku: mně ani tak nevadí nulová tolerance, jako spíš nemožnost přesného měření - tolerance přístrojů je různá (+- autobus) a na změření "alkoholu" v dechu má, bohužel, vliv i spousta jiných věcí. Opravdu se občas bojím, až někdy budu foukat, aby se zrovna "přesně zkalibrovaný" přístroj nezbláznil a nezačal ukazovat 0,1% alkoholu. Úplně vidím tu buzeraci na místě, nutnost nechat si odebrat krev v nemocnici, abych dokázal, že v krvi žádný alkohol nemám - jistě to bude radostný zážitek.

0/0
2.8.2010 17:12

Paul Weiss

Re: má to super logiku

Bez obav - 0,1% alkoholu byste na sobě zcela jistě poznal nejen vy. A za 0,1 promile vám nikde řidičák neseberou...

0/0
2.8.2010 21:58

libynn

Pivo mám rád,

"mám i nyní před sebou", ale s tolerováním jisté hladiny al. u českých řidičů, bych přeci jen ještě chvíli počkal! To proto, že máme problém dodržovat i ta pravidla sil. provozu, která jsou jasná, nezpochybytelná a přesto přitom tak často vědomě porušována.

0/0
31.7.2010 21:35

Olda70

Re: Pivo mám rád,

Vidím to spíš tak, že nesmyslné pravidlo nikdo dodržovat nebude. A nulová hranice je nesmyslná, protože např. i nealko pivo obsahuje alkohol. Takže když bych měl být důsledný, tak bych ani po nealku neměl řídit. Ale jak dlouho? Proto to už teď řeším tak, že malé pivo si dám bez obav a děj se co se děj. Zastřelit mě za to snad nezastřelí :-)

0/0
1.8.2010 11:29

avlida

Máme asi

málo mrtvých na silnicích :-/ . Chápu, že za všechny nehody nemůže alkohol, ale Češi jsou Češi.

0/0
31.7.2010 20:08

citrón123

Re: Máme asi

Za kolik nehod může jedno pivo a hladina 0,24 promile?

0/0
31.7.2010 21:22

ODSakEda

Re: Máme asi

0,001% S alkoholem (rozuměj pravidla přes 1promile, ale to nikdo nechce povolit!) pak cca 10%. Zato střízliví způsobují přes 80% nehod! ;-)

0/0
1.8.2010 11:29

Catumbelan1

Re: Máme asi

Na takovou otázku nikdo není schopen odpovědět. Ukázalo by se, že to je zanedbatelné. Ale puritáni by tvrdili, i jeden život stojí za to aby se to zakázalo. Přesto se ale ty nehody budou přes zákaz opakovat, protože se při alkoholu nebere v úvahu jiná příčina, byť by byla!

0/0
2.8.2010 13:09

ODSakEda

Re: Máme asi

Zatím co havarovali měli přes 1promile! Né 0,00nic! Ujasněmesi co je to "alkohol" za volantem?! O to jde! O to 0,0nic

Aby se nebuzerovali ti co nic nezpůsobili a přitom se trestu vyhnou často i ti co zúůsobili i zranění smrt!;-€

 

0/0
1.8.2010 11:28

Lady Humussprey

Tak ještě jednou a polopatě

Deset stupňů pivo má 4% alkoholu a tak zákonitě má půllitr 20g alkoholu. Podíl krve na váze člověka je cca 7%. Tedy 70Kg člověk má asi 5 litrů krve, to je 5.000 ml.

Podíl akoholu v krvi je tedy 20:5.000 a to je 0.04 promile. Tedy vypijete pivo, říhnete si, nasednete do auta a když vás policie vytáhne ven, jste bez ŘP.

0/0
31.7.2010 19:07

Lady Humussprey

Re: Tak ještě jednou a polopatě

Oprava, pochopitelně 0.4 promile.

0/0
31.7.2010 19:24

net.Xtreme počtvrté

Re: Tak ještě jednou a polopatě

A nejsou to dokonce 0,4%, tedy 4 promile?

0/0
1.8.2010 8:09

ODSakEda

Re: Tak ještě jednou a polopatě

4 promile z 1 piva???...;-D;-D;-DR^

0/0
1.8.2010 11:30

lu2222

Re: Tak ještě jednou a polopatě

za 1. tester který používá policie neměří kolik je alkoholu v krvi nýbrž v dechu

za 2. jak jsi došel k tomu, že veškerý akohol, který vypiješ ti přejde do krve?

0/0
31.7.2010 22:18

Cislo 2

Re: Tak ještě jednou a polopatě

Prostě aplikuje pivo injekční stříkačkou ...

0/0
31.7.2010 22:24

michal II

Re: Tak ještě jednou a polopatě

1) je jedno, co meri. Nemyslim si, ze je to jen alkohol, ale i VOC, ruzne acetony... Dulezite je ze to prepocte na obsah v krvi.

2) vypocet ma spravny, pouze opomnel, ze se alkohol uklada i jinde. Tedy ne 0,4 ale 0.2. Myslim ze to sedi na 70kg a jedno pivo. Bacha, i desitka ma treba od 3 do 4%

0/0
31.7.2010 23:52

unterwasser

jedno nevadí

Jedno pivo před jídou nevadí:

http://www.stream.cz/video/494698-branik-dvoulitr  :-P

0/0
31.7.2010 18:46

iuos

hmm

á jé, to zase bude ubožáků, co budou po třech kouscích tvrdit, že měli jen jedno malý... kdepak, už nás ještě nejsme na takový mentální a morální úrovni, aby se mohly povolovat uzdy

0/0
31.7.2010 18:15

exekutor

Re: hmm

přesně, vždyť když si můžu dát jedno, tak ani tři nenadejchám

0/0
31.7.2010 18:19





Najdete na iDNES.cz