Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mucha v barabizně? Starosta s radním se přeli o vhodné místo pro epopej

Je zámek v Moravském Krumlově vhodným místem pro Muchovu Slovanskou epopej? Podle starosty Krumlova Jaroslava Mokrého je zámek v dobrém stavu od střechy až po sklep. Pražský radní Ondřej Pecha má ale odlišný názor: Podmínky v prostorách zámku jsou nevhodné. Mokrý a Pecha se utkali v on-line duelu na iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zetor Milda

Hanebné hašteření o Slov.epopej jitří moravsko-české vztahy.

Hašteření o Slov.epopej jitří moravsko-české vztahy.

Přání p.Alfonse Muchy nebylo vyslyšeno a žádné polovičaté rozhodnutí nepřipadá v úvahu. Patrně dost užitečných rozhodnutí spadne pod stůl, stejně jako léta letoucí rozhodnutí vystavět v Praze odpovídající stavbu pro Slovanskou epopej. Jakoby byly důležitější témata. Open card a další..... Inu, kde kdo při onom rozhodování si řekl, ale což, vždyť je v Moravském Krumlově o Sl.epopej řádně postaráno a máme jiné starosti.... Náhle je vše jinak. To jen hlupák si může myslet, že jde nyní o něco jiného, než o politiku! Pan Mucha se musí obracet v hrobě! :-/

0/0
2.8.2010 15:20

KOLDAK

Že si vzpomněli

tak najednou

0/0
30.7.2010 14:01

Kopakopa

Pan Pecha je typicky pražský

vždy "pravdomluvný" politik, který konečně zjistil, kde že leží ta bájná "Morava", kterou zná z pověstí...

0/0
30.7.2010 13:58

Brainwashingtonsban

PS A ještě k umístění:

Co tahkle postavit vyhořelé křídlo Staroměstské radnice a Epopej umístit tam. To by bylo věru důstojné místo! Zatím tam chodí turisté jen za Vorlojem, kde se nemohu ubránit dojmu, že ochranné sítě tam nejsou ani tak kvůli nenechavcům, ale spíš proto, aby kusy rozpadajícího se díla někoho z turistů nepřizabily!

0/0
30.7.2010 13:41

Brainwashingtonsban

Upřímně pochybuji o tom, že Praha je vůbec schopná

něco postavit, aby dílo mistra Muchy bylo zachováno příštím generacím! Nezapomínejte, že severojiřní magistrála je taky 45-ti leté provizórium, a že, jediné, na co se za tu dobu Praha zmohla, bylo zúžení o 1 pruh! Dejte Epopej do Prahy a do 5-ti let buď shnije nebo shoří! Viz Kovo a Veletržní palác! :-/

0/0
30.7.2010 13:25

razer12

Tak po přečtení odpovědí

Pana Pechy se vážně ničemu nedivím to je hlupák nehorazný;-D;-D;-D

0/0
30.7.2010 13:20

naif1

Duel

Odpovědi pana Pechy jsou odpovědi "politika na svém místě" - odpoví pouze na to co chce a to ještě mlhavě a to co se mu nelíbí,taktně pomine - že by usiloval o místo "tiskového mluvčího" ?

Myslím si,že takto asi ne - nebo že by usiloval o stejný post jako pan Paroubek?

Dost trefně to vystihuje tento článek

http://martisek.blog.idnes.cz/c/148768/Kam-patri-Slovanska-epopej.html

vzhůru do EU !!!

0/0
30.7.2010 11:42

JaroNov

pravoprav

Stále se vede diskuze o tom, proč chamtivá Praha nepřenechá epopej M.Krumlovu, který k ní má prý morální nárok, jak řekl pan hejtman Hašek (kdybych nevěděl, že je právník, tak bych toto jeho prohlášení pochopil). Nikdo z těchto osob si ale neuvědomuje, že i kdyby nyní Praha chtěla M.Krumlovu epopej přenechat, a vazba pana prezidenta (který si to přeje) s panem primátorem hl.m. Prahy se k takové úvaze nabízí, nemůže to Praha vzhledem k zcela nezákonnému rozhodnutí úřadu v M.Krumlově učinit. Sám M. Krumlov totiž svým rozhodnutím, kterým zakázal s epopejí manipulovat, zpochybnil vlastnictví Prahy k tomuto dílu, a posečkává až do rozhodnutí soudu. M.Krumlov a celý tento kraj tak chce od Prahy to, co jí, dle jejich názoru, ani nepatří, resp. chtějí věc po někom, jehož vlastnická práva zpochybňují. Kdyby epopej v soudním sporu dostali potomci Muchy, máte pocit, že ji M.Krumlovu přenechají ? Zapomeňte. M.krumlov tak svým rozhodnutím udělal sám sobě a svému kraji medvědí službu.

0/0
30.7.2010 11:15

vita.nek

Re: pravoprav

Co jsem měl možnost dočíst se, tak Moravský Krumlov nic nezpochybňuje, vydal předběžné opatření, zpochybnil to ten kdo o toto opatření požádal, což je Muchova rodina.

0/0
30.7.2010 11:40

Sir Humphrey Appleby

hehe

nehodlám řešit kde mají být plátna vystavena, protože mi to je šumák, z uměleckého hlediska mne vůbec nezajímají a podívat se na ně určitě nepůjdu ani na místo A ani na místo B, ale moc mne baví ty stesky o tom jak Praha něco krade, jak si chce všechno přivlastňovat apod - vám asi uniká že ty plátna odjakživa praze patří ne? to že to po X desítek let bylo uložené v krumlově na věci nic nemění. Přijde mi to podobné jako bych sousedovi půjčil na pár let sekačku a když bych jí chtěl vrátit tak by mi soused začal nadávat že jsem hamoun,že jí nepotřebuju a začal zpochybňovat mé vlastnitví té sekačky ještě předtím nežli jsem mu jí půjčil. fakt sranda... 

0/0
30.7.2010 11:11

antigogo

Re: hehe

Tak kdyby ta sekačka byla v dezolátním stavu a Vy ji sousedovi dáte, protože nevíte , co s ní (a k tomu ještě s nějakou mlhavou smlouvou) a on ji dal do pořádku a Vy ji chtěl najednou zpátky, protože nemáte peníze a najednou si na ni vzpomenete, tak bych se nedivil, kdyby se soused cukal.

0/0
30.7.2010 13:35

tuc_tuc

Re: hehe

Ono je to trošku jinak. Moravský Krumlov měl plátna zapůjčena bezplatně a Praha po celá léta platila jejich restaurování. Není moc pravda, že by se Krumlov o plátna po této stránce staral. Naopak měl jen zisk ze vstupného a z dalších aktivit, které mohl okolo propagace svého města a regionu (díky epopeji) provádět

0/0
30.7.2010 16:25

Chanuka

Asi 50 let

se tady v Praze nikdo nestaral, co s epopejí bude. Nebyli jsme schopni obstarat důstojné místo na vystavení tohoto díla. Bylo nám (Praze) dobré, že je uschovaná na Moravě a teď se s těmi Moraváky budeme tahat a soudit a házet na ně špínu? At už jde ta politická "elita" z Prahy někam do pryč, už se na to nedá dívat a obrací se žaludek.;-€

0/0
30.7.2010 11:07

silný kuřák

Nic není trvalejšího

než provizorium. Chudinka bude cestovat po provizoriích tak dlouho, až najednou z ní zbyde obrázek jeden o rozměrech 20x20 cm.

Už byste vy Pražáci měli nechat toho hamounění. Cpete všechno do Prahy a pak vřískáte, že Praha není schopná vyřešit dopravu. Což je jistě pravda. Ale nejste schopni vyřešit ani víc věcí. Jen nevíte, co byste za všechno chtěli peněz, abyste je mohli rozfrcat.

0/0
30.7.2010 10:45

giovanninero

Naděje pro Moravský Krumlov

Ač bydlím blíž k Praze než k Moravskému Krumlovu a jsem velkým ctitelem Alfonze Muchy, fandím tomu, aby se Epopejí zatím nehýbalo. Moje naděje vzrostly po vyjádření pana prezidenta, protože se domnívám, že má velký vliv na pražského primátora (viz. např. Kaplického knihovna).

Na druhé straně snaha Prahy shrábnout, co se dá, je vlastní všem metropolím (Slováci by mohli vyprávět) a tedy s tou nadějí to asi nesmím přehánět..

0/0
30.7.2010 10:29

l.g

Re: Naděje pro Moravský Krumlov

Tohle by bylo logické. Bohužel Krumlovu to dílo nikdy nepatřilo a vždy ho měl "jen" zapůjčené z Prahy. Na druhou stranu optimální vyřešení situace znamená, že se v Praze postaví (jak jinak než za miliardy) na obrazy extra budova. To je poněkud přehnaný a nesmyslný luxus. A než provizorně do Veletržního paláce, tak to ať radši zůstane dílo tam kde je.

Kdyby Praha poslala ty 2mil. které chce dát na pronájem Veletržáku radši Krumlovu na opravu zámku a epopej převezla až bude definitivně vyřešeno kam s ní, považoval bych to za velkorysé gesto, které by možná zmírnilo emoce.

0/0
30.7.2010 10:41

Ove_support

Re: Naděje pro Moravský Krumlov

Naprostý souhlas......R^R^R^

0/0
30.7.2010 10:46

triada

Re: Naděje pro Moravský Krumlov

Naprosto s Vámi souhlasím....pečlivě čtu odpovědi duelantů a nemůžu se prostě zbavit dojmu, že v této zemi je jen Praha, Praha, Praha a pak všechno a všichni ostatní...je mi špatně z odpovědí,které se dočítám od pražského radního...to je až k neuvěření...mám se prý přijet podívat na epopej do Prahy...proč Praha nepřijede do M.Krumlova????

0/0
30.7.2010 10:57

bludvik

Re: Naděje pro Moravský Krumlov

Myslíte to tak, že Praha má dát slovenské Inchebě peníze na opravu zámku, který si firma v Moravském Krumlově koupila? Při vší úctě, asi jste se zbláznil. Pokud by někdo ze samosprávy dal takto peníze sukromé firmě, okamžitě by ho zavřeli. A právem. 

0/0
30.7.2010 11:09

Fai Rodis

Kam to chteji

na tom Vitkove strcit? Tam, pokud vim, neni zadny velky prazdny sal, kam by se 20 platen techto rozmeru dalo instalovat. Mne pripada, ze vyzdoba pamatniku Vitkova je uz jaksi uzavrena...hotova.

0/0
30.7.2010 10:24

bludvik

Re: Kam to chteji

Není to o istalaci epopeje v památníku na Vítkově, ale o výstavbě nových výstavních prostor. Uvažované lokality jsou v této chvíli dvě, Vítkova prostor na Letné vedle zemědělského muzea.

0/0
30.7.2010 11:11

Akire

epopej = mocenský boj

měla by zůstat tam kde je už několik desetiletí. Nač měnit provizorium za provizorium? Jen proto, že si pražští radní honí ego? Bude to stát nemalé peníze, možná , že už vědí  jak si jejich část přilít do vlastních kapes . Jsem z Prahy-uvítala bych referendum, myslím že většina spoluobčanů by nechala epopej na Moravě

0/0
30.7.2010 10:13

Fai Rodis

Re: epopej = mocenský boj

Mne povidejte...

0/0
30.7.2010 10:25

l.g

Re: epopej = mocenský boj

Jak pražák rovněž souhlasím, až dílo zustane v Krumlově.

0/0
30.7.2010 10:30

Spalovač_šancí

Proč se z toho dělá takové téma

8-o 8-o 8-o ?

Stejně jednou ta Epopej v Praze skončí ...

0/0
30.7.2010 10:13

TatankaYotanka

dejte to americanum

ja bych celou tu epopej na dobu tak sto let pujcil za kacku amikum ... jednak by byli schopni pro to postavit odpovidajici prostory a za druhe - nebyt Amiku, a jejich zajmu o Muchu a nasledne popularite tohoto malire tak po nejaky epopeji u nas nestekne ani sousedovic cuba :./

0/0
30.7.2010 10:09

Fai Rodis

Re: dejte to americanum

Mozna, ze to chteji povesit do Kaplickeho chrchle, az ho postavi. Vedle tech "lesklych, lesklych sloupu" by se to sqele vyjimalo. Anebo to muzou strcit rovnou pod zem, k tem kniham.

0/0
30.7.2010 10:26

Fatboymiki

zajíma to vůbec někoho,

vyjma pražáků a obyvatelů dané obce. Vždyť to je diskuze jen pro oba dotčené subjekty, které se mezi sebou hádají jako 2 zahrádkáři o jablko.

0/0
30.7.2010 10:08

Lotus I.

Re: zajíma to vůbec někoho,

nevím, ale ani jako pražáka mě to nezajímá :-)

ale je fakt, že v Praze by se z toho vytřískalo více peněz na vstupném... část z něj dávat dědicům a vše je vyřešeno

0/0
30.7.2010 10:09

Ove_support

Re: zajíma to vůbec někoho,

Jsem Ostravák, bez velkého zájmu o umění - ikdyž Muchovu Epopej samozřejmě znám...Nevím jaká je závěť, ale pro mne je důležitější, že město Moravský Krumlov je s tímto umělcem velmi úzce spojeno.

Nechápu proč by se mělo stavět něco nového pro toto dílo. Proč raději neinvestovat do rekonstrukce stávajících prosor či zviditelnění tohoto díla mezi turisty (nejen v Praze) - tím podpořit region i město Moravský Krumlov, místo převozu do Prahy, kde je nepřeberné monžství jiných zajímavých uměleckých děl.

To nemluvím o faktu, že jen převoz takového díla je velmi riskantní...

0/0
30.7.2010 10:45

spokojený volič

vemte si do Prahy všechno

i naše obecní odpadky. Ale hlavně udělejte už ten obchvat ,abychom tamtudy nemuseli jezdit.

0/0
30.7.2010 10:07

ken

Re: vemte si do Prahy všechno

Obchvat se dostaví, to už je schválené. Podívejte se na videa:

http://tn.nova.cz/zpravy/doprava/obchvat-prahy-kvuli-skrtum-v-rozpoctu-ohrozen-neni.html

Tato stavba na pilířích a tunel spolkne celý rozpočet Min.dopravy. "Zbytek" ČR může jezdit po polňačkách.

0/0
30.7.2010 11:21

Lotus I.

To je ten samej!

Jen o pět let starší! Takhle si z nás vystřelit...

0/0
30.7.2010 10:07

everlast1

_

Ta podoba;-D

0/0
29.7.2010 15:34

pablodiablo@seznam.cz

nasi radni

Radni by se meli nejdriv zeptat, chteji-li prazane platit ty miliony za pronajem mista ,nebo zda vlastne zde vubec Epopej chteji. A muzou Moravskemu Krumlovu penize za prip. pronajem poslat, aby tedy zamek zrekonstruovali.

Jestli si prazska ODS / a to jsem ji volil/ mysli, ze takle vyhraje v Praze volby tak se plete a navic vytvari napeti mezi Prahou a Moravou.

Radni maji slouzit obcanum, ne abychom my platili za jejich prostoduche napady

0/0
29.7.2010 15:22

Rudla.

Re: nasi radni

Proč by měla Praha platit rekonstrukci zámku, který patří soukromé firmě?

0/0
30.7.2010 10:08

pablodiablo@seznam.cz

Re: nasi radni

Hmm, to mate pravdu, ale i tak by tech cca 5 milionu utratili efektivneji nez to nacpat jako najem do Veletrzniho palace (ktery stejne plati Praha??)

0/0
30.7.2010 10:51

bludvik

Re: nasi radni

Nějak se asi pohybujeme ve špatných finančních relacích, oprava zánku v MK je otázka minimálně stovek milionů korun, za těch pět miliopnů ho můžete maximálně schovat za plachtu. A jak už tady někdo řekl, je to soukromý majetek Incheby.

0/0
30.7.2010 11:15

babacek

Epopej

Proč v duelu a ne v ringu ? ?;-D

0/0
29.7.2010 15:08

hafusak2

Re: Epopej

Když duel, tak duel. Bude to na pistole nebo na šavle?

0/0
29.7.2010 16:21

babacek

Re: Epopej

Bohužel jen na kecy.

0/0
30.7.2010 7:52

yarrda

Re: Epopej

Šavli hodí náhodný svědek, obávám se.

0/0
30.7.2010 10:08





Najdete na iDNES.cz