Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cyklistka se srazila s mladíkem na kole. Pád bez přilby nepřežila

Dvacetiletá cyklistka zemřela v úterý večer v Ostravě. Srazila se s mladíkem jedoucím na kole vedle ní a spadla. Záchranáři se snažili dívku, která na kolo sedla bez přilby, oživit skoro hodinu. Podlehla však zranění hlavy a mozku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kolda501

takhle to dopadá ....

..... když si mladý člověk koupí silný kolo.8-o

0/0
27.7.2010 12:43

chemba

tragedie

Ta dívčina mohla mít krásné děti, spokojený dlouhý život, radovat se na stará kolena z vnuků a vše zhatila jedna maličkost, neměla přilbu. Toho chlapce nelze z ničeho vinit, to se prostě stává. Nikdo už nezjistí, jestli kolizi navinila ona, on, hrbolatý terén, nebo je vytlačilo auto. Ono je to nyní už jedno. ŽIVOT JÍ NIC NEVRÁTÍ.

0/0
22.7.2010 12:42

kosatkan

tak tohle bych chtel videt....

...nic ve zlem, je to tragedie, ale jak je to psane - oni jeli VEDLE SEBE a na krizovatce to do sebe narvali tak, ze se to "dotklo" az mozku?8-o

0/0
22.7.2010 1:10

martin_simek

Nekolik komentaru:

1. je to TRAGEDIE a UPRIMNOU SOUSTRAST rodicum.

2. helmu doporucuji, ackoliv neni povinna, moje dva kluky bych na kolo bez helmy nevzal, ackoliv ja ji nikdy nenosil, ted uz delsi dobu ano.

3. nejen helma zachranuje, ale s kola se musi i umet padat, bohuzel je to pravda, bohuzel i to, ze opilcum se vetsinou nic nestane v techto situacich ...........

0/0
22.7.2010 0:14

individual

Re: Nekolik komentaru:

Není to žádná tragédie, ale prostě výsledek dobrovolného rozhodnutí člověka bez špetky zdravého rozumu. každému, co jeho jest.

0/0
22.7.2010 9:08

kolda501

Re: Nekolik komentaru:

je to tragédie.

0/0
27.7.2010 12:47

Chytry.Kocour

hlavní je opatrnost,neriskovat

a žádná helma není potřeba.nikdy to nebyla jako povinnost jí mít a to i včetně dětí a dalo se s tím žít. zase nějaké novoty z EU.

0/0
21.7.2010 23:57

Chytry.Kocour

nechápu,jak se mohla zabít...

když se srazila s cyklistou. jediná možnost je ,že do sebe vrazili ve vysoké rychlosti. nebo musela opravdu neštastně spadnout na hlavu. já jezdím běžně 50 km/ hod bez helmy z kopce.ale jen tam,kde je kvalitní afaltovka a kde nejezdí nikdo. ani auta,ani cyklisti.

0/0
21.7.2010 23:54

martin_simek

Re: nechápu,jak se mohla zabít...

to vazne neni zavisle na rychlosti 8-o

0/0
22.7.2010 0:05

kolda501

Re: nechápu,jak se mohla zabít...

..... to je jednoduché ........ rozeběhněte se aspoň na 30km/h odražte se a hlavou padněte přímo na obrubník .... nejlépe na roh ...... možná pochopíte.;-)

0/0
27.7.2010 12:46

mosulský machredz

oo

hrůza, nechtěl bych bejt v kůži rodičů té dívky ale taky rodičů toho kluka - to bych musel bejt denně naloženej v lihu, abych takovej psychickej nápor vydržel ;-(

0/0
21.7.2010 18:10

Smil

příčina?

Podle mě do ní vjel zezadu. Jinak by ho viděla.

0/0
21.7.2010 13:22

Smrť

Re: příčina?

Podle článku jeli vedle sebe - takže se prostě střetli při nějakém špatném manévru a holka měla smůlu, že dopadla hlavou na tvrdý povrch... a že neměla přilbu :-(.

Jízda cyklistů vedle sebe je čím dál rozšířenější nešvar a zvláště na silnicích by to policajti měli nelítostně pokutovat. Takoví cyklisté, roztažení přes celý jízdní pruh, vykecávají se, nedávají pozor na provoz, bez zpětných zrcátek a zřejmě také bez znalosti předpisů, způsobují potenciálně dost nebezpečné situace nejen pro sebe, ale také pro řidiče... a když si dovolíte je decentním zatroubením upozornit, že mají uhnout, dočkáte se leda zdviženého prostředníku a nadávek.

0/0
21.7.2010 16:06

maci

Re: příčina?

Jako řidičce mi dva cyklisti vedle sebe na silnici nevadí. Tam, kde nepředjedu dva cyklisty, tam nebudu předjíždět ani jednoho a zbytečně ho ohrožovat. Radši počkám, až bude v protisměru volno. Často tak jezdí závodní cyklisti a osobně si myslím, že je to pro ně i bezpečnější. 

0/0
21.7.2010 17:42

martin_simek

Re: příčina?

VELMI SOUHLASIM, diky

0/0
22.7.2010 0:09

martin_simek

Re: příčina?

a ted jsem se docela nastval a musim reagovat. Jsem ridic, cyklista, chodec, plavec. Nenadrzuji zadne skupine, ale ..... vite, co je v ceske silnicni vyhlasce ? vite, ze se musi blikat VZDY pri objizdeni cyklisty ? vite, kolik ceskych ridicu to dela a jak blizko vedle riditek jezdi ? dela to jen kazdy desaty ridic a tim vazne ohorzuji cyklisty, protoze pokud je nezabiji onim, tak to bezpecne udela ten za nimi (uz se mi to malem taky stalo) > dokavad se cesky ridic nenauci blikat, ja budu radit vsem cyklistum, at jezdi vedle se¨be a chovaji se jako hodne siroke auto !!! sorry

0/0
22.7.2010 0:09

martin_simek

Re: příčina?

i na prazdne silnici vzdy cyklistu objedu v protismeru a blikam a kdyz jedu na kole ja, tak muze byt 5km dlouha rovina a auto me objede 5cm od leveho riditka > vote, co se stane, kdyz si ridic v rychlosti 90kmh preladi radio z CR1 na CR2 ? jista smrť !!!

0/0
22.7.2010 0:11

martin_simek

Re: příčina?

ale ne jeho, BOHUZEL ;-(

0/0
22.7.2010 0:11

radegast_premium

Helma

Já osobně jsem proti povinné helmě. Je to věc každého. Já osobně jezdím na "RDečku" spoustu let bez ní a budu jezdit tak stále. A co se týče povinností  nosit helmu podívejte se třeba sem: http://www.cyklistikakrnov.com/Clanky/09/cyklisticke-prilby-vybaveni-kola-v-zahranici.htm kde je všude povinná (4 státy v Evropě)

0/0
21.7.2010 12:59

BořekŠikula

Re: Helma

No jo, a pak budete mít nehodu jako ta dáma, a ten, s kým se střetnete bude stíhaný za zabití z nedbalosti, zatímco jinak by to byl otřes mozku.

0/0
21.7.2010 16:05

Krak

Re: Helma

A neni teda lepší na tom kole nejet, to by neměl žádnou nehodu...:-/

0/0
21.7.2010 17:17

Bernard1

Co třeba světla na kole?

V noci samozřejmě. Ty jsou povinná, je to buzerace?

Potkali jste neosvětleného cyklistu? Kde není věřejné osvětlení nebo pláň a svítící měsíc, není vidět dřív jak na 4m. Takže takový motající se ozžrala bez světel, to je něco. Světla chrání jak jeho, tak vlastně i toho, kdo ho srazí, třeba jen kvůli pocitu. Asi to nebude tak příjemný pocit někoho sundat.

0/0
21.7.2010 12:00

pettyo

Re: Co třeba světla na kole?

Souhlas. Někteří lidi jsou doslova sebevrazi. Za neosvětlené kolo v noci by měla být pěkně mastná pokuta.

0/0
21.7.2010 12:27

borovec

Re: Co třeba světla na kole?

A bruslaři to samé,když jedou vyklánějí se do stran,kamínek a je malér hned.Bruslaře na silnici bych zakázala úplně.Ať si jezdí po cyklostezkách nebo chodníku.

0/0
21.7.2010 12:51

Deleter

Re: Co třeba světla na kole?

Pozor, srazíte-li cyklistu sice bez světel, který vám nevjel před auto, je to vaše chyba.

0/0
21.7.2010 12:56

tygřice

Re: Co třeba světla na kole?

Světla na kole nejsou buzerace, protože kdo jede bez světla, ohrožuje nejen sebe, ale především ostatní. Když například řidič se pokusí nečekaně vyhnout neosvětlenému cyklistovi, může se přitom v protisměru srazit s jiným autem. Prostě neoznačená a neosvětlená překážka, a tou cyklista je, nemá na silnici co dělat.  Naproti tomu helma je ochranná pomůcka čistě toho cyklisty. Když ji nemá, ohrožuje jen sám sebe a nikoho jiného. Proto helma - narozdíl od světla - je buzerace. Stejná buzerace, jako kdybychom povinně museli v zimě nosit předepsané teplé oblečení a chránit se tak před nachlazením.

0/0
21.7.2010 12:58

kolda501

Re: Co třeba světla na kole?

... souhlasím, pokud zároveň bude platit že vyplacená pojistka při nehodě na kole bude krácena pokud nebude mít účastník přilbu (myšleno: poškození cyklisty). Zároveň to platí pokud cyklistovi někdo způsobí újmu. ;-)

0/0
27.7.2010 12:52

Mumrli !(milovnik romů)

Re: Co třeba světla na kole?

Jo, jednoho takovyho jsem malem sundal zezadu.

Predjel jsem, hamtnul na brzdu, nechal ho lehnout, a neosvetlene kolo hodil do Vltavy.

Nez se magor stihnul sesbirat, byl jsem pryc.

0/0
21.7.2010 13:22

martin_simek

Re: Co třeba světla na kole?

dneska jsem jel z Kladna na Vysocinu a cestou od Jihlavy pres Terbic na Velke Mezirici (lesem) jsem vjel po 22h do nejake vesnice, kde koncila sichta v nejakem podniku a nestacil jsem se divit, kolik "cyklistu" vyjelo domu absolutne neosvetlena 8-o byla to jako ultra brutal PC hra na to, jestli jednoho z nich zabiju, jeste jezdili po ruznych stranach silnice, kde byli Pomahaci a Chranici ? jsem taky cyklista, ale tyhle bych postrilel vsechny !!!

0/0
22.7.2010 0:18

R@VI

"činnost srdce postižené se nepodařilo obnovit"

Postizene?? Me teda spis autor prijde "postizeny" ... nedostatecnou slovni zasobou ...

0/0
21.7.2010 11:30

Dr.Onufrakova

Cyklistka s mladíkem na kole

Minule tu boli havíři s horníky.

0/0
21.7.2010 11:28

Ghost of Ebo

Re: Cyklistka s mladíkem na kole

se nedivím, že sebou švihla, když měla na zádech naloženýho mladíka na kole..

0/0
21.7.2010 11:32

Socialismus popírá přírodu

Re: Cyklistka s mladíkem na kole

;-D

0/0
21.7.2010 11:37

Bonelord666

Re: Cyklistka s mladíkem na kole

;-D

0/0
21.7.2010 12:37

da Vinci

Helma i pro chodce

Když pro cyklisty tak i pro chodce, jsou taky účastníky silničního provozu a upadnout na hlavu mohou jakbysmet ;-D

0/0
21.7.2010 11:28

lopee

Re: Helma i pro chodce

Jak tak koukám, tak někdo i opakovaně. ;-D

0/0
21.7.2010 11:30

Smil

Re: Helma i pro chodce

a do auta taky!

0/0
21.7.2010 12:23

Cocotus_____Interruptus

A ještě něco k těm co potřebujou nařídít ochranu od státu

Když se tady někdo ohání zdravotním pojištěním a náklady na léčbu, tak to je opravdu kouzelné. Víte, s tím sem zase přijďte, až bude výše zdravotního pojištění odvozena od rizikovosti daného pojištěnce, nikoliv od jeho příjmu. Tedy stejně, jako je tomu např. u úrazového nebo životního pojištění. Do té doby si nechte podobné argumenty od cesty, jsou mimo mísu. Rv

0/0
21.7.2010 11:28

Kidkid

Re: A ještě něco k těm co potřebujou nařídít ochranu od státu

Souhlasím, aby byla výše zdravotního pojištění odvozena od rizikovosti pojištěnce. Takže v praxi to asi bude vypadat tak, že někteří pojištěnci nedostanou ze svého platu ani životní minimum, protože: na kole jezdí bez přilby a osvětlení, na on line bruslích bez chráničů, v autě se nepřipoutají pásy a navíc nedodržují předpisy a překračují povolenou rychlost, tím jsou v rizikové skupině a zaplatí několikanásobně víc, než ti, co předpisy dodržují.

0/0
22.7.2010 0:36

Socialismus popírá přírodu

Helma hlouposti a jiné hlouposti dané zákonem

Na úvod - helmu na 99% používám, pokud nejedu 400m do trafiky po silnici skoro bez provozu...

-

Přikazování chránit se pomůckami při rekreační činnosti je sockomančovské zvěrstvo, které dělá lidi méně opatrnými a dělá z nich větší ivce než jsou, neb tito líní a nesamostatní jedinci vlmi rádi přestanou přemýšlet úplně.

-

Zaregistrovali jste npříklad, že odebráním značek na silnici se zmenší nehodovost? Proč asi? Lidi se bojí, dají pozor a přemýšlejí!!! Vodt za ručičku od státu i v tomto  může chtít jen ubožák.

0/0
21.7.2010 11:21

lopee

Re: Helma hlouposti a jiné hlouposti dané zákonem

Vidíte, já ji používám, když jedu na kole. Těch 400m mi nedělá problé dojít tam i zpátky. A věřte tomu, že to, že se chráním, nijak nezmenšuje mou opatrnost.

0/0
21.7.2010 11:25

Socialismus popírá přírodu

Re: Helma hlouposti a jiné hlouposti dané zákonem

nevěřím, nevěřím tomu ani u sebe i když bych chtěl. je to podvědomé, takže si to uvědomíte leda až potom...

0/0
21.7.2010 11:32

Krysator

Re: Helma hlouposti a jiné hlouposti dané zákonem

Já s vámi souhlasím. Přesto tvrdím, že nošení helmy je jak o osobní zodpovědnosti, tak (v menší míře) i o ohleduplnosti vůči ostatním. Také si myslím, že přemíra nařízení je škodlivá a "socialistická", přesto v případě dětí nejsou některá nařízení od věci - např. autosedačky jakoochrana před rodiči, kteří neumí počítat atd.

0/0
21.7.2010 11:26

Socialismus popírá přírodu

Re: Helma hlouposti a jiné hlouposti dané zákonem

já mám teorii - špatné geny by měly z populace vypadnout (zmizet). Bránit jim v zániku je vpodstatě protispolečenská činnost, která zpomaluje rozvoj člověka ;-)

0/0
21.7.2010 11:35

u.boat

Re: Helma hlouposti a jiné hlouposti dané zákonem

Také souhlasím, a souhlasil bych i s dobrovolností pásů v autě, byť je důsledně používám.

A nechť si pak následky své lehkovážnosti nese každý sám. To znamená např. netrestat viníka této nehody za zabití, ale jen za zranění.

A léčebné výlohy - to je věc jeho pojišťovny zda to bude nebo nebude chtít hradit. Nebo zda na "jízdu bez pásů" nabídne připojištění...

0/0
21.7.2010 11:38

Krysator

Minimalizace rizik

Helmu bych nikomu nepřikazoval, snad jen dětem (částčně jako ochranu před jejich rodiči...). Vždy jde přece ale o to, jak minimalizovat riziko - kdekoli a kdykoli. Já to beru tak, že kdyby se mi něco stalo, kdo bude živit rodinu, platit hypotéku, starat se o děti atd. Proto se v autě poutám, beru si přilbu na kolo, na lezení atd. To si ale každý musí srovnat sám. Myslím, že i ten nezarytější odpůrce přileb uzná, že riziko snižují. Spor je asi je o to, zda míra snížení rizika je úměrná jejich pocitu, že vypadají jako "blbci" nebo "teplouši" nebo se jim "paří hlava" apod. To si ale budemuset srovnat taky každý sám. Jak tady již zaznělo - samotné nošení helmy nikoho neohrožuje ale může pomoct. To by mělo stačit. Siceníže popisuju imaginární situaci, kdy je přilba také ohleduplnost vůči ostatním, přesto bych to nechal na každém.

0/0
21.7.2010 11:16

Ghost of Ebo

Re: Minimalizace rizik

ano.. asi tak..  každého volba jest..

0/0
21.7.2010 11:19

lopee

Re: Minimalizace rizik

Určitě ano. Ale pokud jezdí bez ní, tak ať si pak hradí veškeré náklady sami. Bez možnosti odvolání. Stejně jako je to s kuřáky. Jejich volba. Jen nevím, proč bych pak, jako daňový poplatník, měl ze svých daní hradit léčení podobných svobodomyslných machrů. To opravdu nevím, když si někdo chce dobrovolně ohrožovat své (!) zdraví, ať to dělá. Ale neobtěžuje tím společnost. Prostě ať mají i povinnosti.

0/0
21.7.2010 11:23

persona-non-grata

Re: Minimalizace rizik

Já jezdím bez přilby a nechci, jako daňový poplatník, zase ze svých daní hradit léčebné výlohy těm, kteří jezdí a bourají v lesích, byť s přilbou !!

0/0
21.7.2010 11:30

lopee

Re: Minimalizace rizik

Vidíte, jenže tak nějak není v žádném zákoně nic, co by to zakazovalo.;-)

0/0
21.7.2010 11:31





Najdete na iDNES.cz