Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

NÁZOR: Pohádka o tom, kterak Řebíček ke čtvrt miliardě přišel

Říká se o nás, že jsme milovníky pohádek. Nejspíše je to pravda: vždyť v málokteré jiné zemi na světě se každoročně napíše a natočí tolik divácky úspěšných příběhů pro nejmenší. Možná právě proto se byznysu s příběhy, jež nesou ponaučení, chytili i naši vysloužilí politici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kyskot

pohádka o tom jak hřebíček ke štěstí přišel

velice zajímavé a ještě by byla zajímavější pohádka o hřebíčkovi policajtovi ten se nepobratřil,možná že to bude ještě zajímavější,kdo ho z basy vyplatí;-O;-D8-o:-)

0/0
28.7.2010 21:33

mstuch

KORUPCE a okrádání,ale

hlavně výsměch všem poctivým,slušným a pracovitým lidem.No prostě přesně podle modrých pravidel a zájmů.

0/0
28.7.2010 20:57

čtenář987

chce to psát fakta

další pohádka o vzdělaných a informovaných novinářích

není už trochu nudné to omílání, jak nevýznamný regionální podnikatel se vstupem do vlády přišel k majetku?

Když pominu absolutně nerozlišování co je Viamont a.s., co je Viamont DSP a.s. apod., což je novinářům úplně jedno, hlavně,když bude nějaký peprný článek.

Ten zadlužený a nevýznamný podnikatel již v roce 2001 založil společnost firmu VIamont DSP a.s. se společnosti Dálniční stavby Praha, jednou z nějvětších v oboru a kterou vlastnila významná něměcká stavební firma a poté jí koupila nějvětší rakouská stavební firma Strabag. Proč se ti Němci, resp.  Rakušané, zahazovali s nějakým maličkým neúspěšným podnikatelíčkem? Asi už podle autorky a jiných věděli, že za 5 let vyhraje volby ODS a Řebíček se stane v roce 2006 ministrem dopravy a bude si dohazovat zakázky.

0/0
28.7.2010 14:07

vsetin

Bohužel

Bohužel, zatím u nás převládá názor, že "úspěšným" závidí jen socky. A to mladí a perspektivní nejsou - proto mladí volili, koho volili a najivně si myslí, že jednou taky přijdou  lehce nebo i přes mrtvoly ke stamilionům8-o

0/0
27.7.2010 16:45

Catumbelan1

Re: Bohužel

Co je to úspěšný a co je to socka? Definici prosím.

0/0
30.7.2010 11:19

RAT

Re: Bohužel

Pokud neznas rozdil, tak ses socka!

0/0
3.8.2010 16:25

FanFanTulipan

...

Jediným řešením u státních zakázek jsou transparentní výběrová řízení - všechny informace dostupne komukoliv + jasná pravidla-zákony pro celý průběh zakázky.

0/0
27.7.2010 7:20

pětrandočepice

Aleše Řebíčka považuji za grázla od pohledu.

On a jemu podobní připravili ODS o hodně voličů.

0/0
26.7.2010 16:54

krasachvile

Re: Aleše Řebíčka považuji za grázla od pohledu.

ano, já byl mezi nimi..

0/0
26.7.2010 17:35

pan_kacena

Re: Aleše Řebíčka považuji za grázla od pohledu.

...ja tez...

0/0
28.7.2010 9:20

honzinulanek2

Re: Aleše Řebíčka považuji za grázla od pohledu.

i já...

0/0
30.7.2010 7:55

logar

Re: Aleše Řebíčka považuji za grázla od pohledu.

a uchýlili se ke stranám, kde čest a poctivost je zaručena lidmi jako je například Kalousek,Barták Tvrdík,Pecina, knížebecherovka a tak podobně. Pohádky jen tak neskončí.;-(

0/0
27.7.2010 7:07

Karel2002

Řebíček a spol. znovu vyhráli volby

lidi je prostě mají rádi, zvláště mladí lidé. Asi si mladí lidé život bez korupce a zlodějiny nedovedou představit. Musíme se s tím smířit. ODS se svými spojenci dosáhla  o 18 mandátů více než minule, což pokládám za jasný důkaz toho, že obyvatelé České republiky Řebíčky a Dalíky obdivují a mají je za vzory.

0/0
24.7.2010 18:20

FanFanTulipan

Re: Řebíček a spol. znovu vyhráli volby

Co ODS úplně neposlalo do propadliště dějin byl a je P.Nečas a lidé, který mi se obklopil... Kdyby výměnu předsedy před volbami udělala ČSSD a nahradila jej někým přijatelným, mohla v poklidu vyhrát volby a možná by udělala i těch 35%...

0/0
27.7.2010 7:12

liskaliduska

Re: Řebíček a spol. znovu vyhráli volby

Ani bych neřekla

0/0
27.7.2010 13:03

Henry Ford

A nějaké zdroje?

A z čeho autor čerpal? Dle výroční zprávy se žádná dramatická změna nekonala.

2004 780 mil. 2005 793 mil. 2006 936 mil. 2007 1018 mil.

0/0
24.7.2010 11:54

Henry Ford

Re: A nějaké zdroje?

2008 985 mil.

0/0
24.7.2010 11:59

W Dog

Re: A nějaké zdroje?

nevím odkud čerpáš ty, ale doporučuji stránky Viamont DSP, o společnosti, výroční zprávy 2008. Tam je ten nárůst do roku 2004 z cca 580 mil na 7,7 mld v roce 2008.

0/0
27.7.2010 13:46

Henry Ford

Re: A nějaké zdroje?

Já čerpám právě z té výroční zprávy. Mohl byste uvést na které straně to je? Možná jsem něco přehlédl.

0/0
27.7.2010 17:41

Henry Ford

Re: A nějaké zdroje?

tak už jsem to našel ,ale vaše čísla jsou pořád jiná. 2004 1mld, 2005 1mld. 2006 2 mld 2007 3,5 mld 2008 4mld 2009 4 mld.

0/0
27.7.2010 18:06

ian69

našlo by se jich víc

Co rodinný klan kolem ing. Klause, jeho vykutáleného syna a manželky?

0/0
24.7.2010 8:09

jardahol

Co je na to špatného???

Jako ministr  přihazoval firmě zakázky, aby ta mu vyplatila jeho podíl. No to je ten praktický příklad korupce na nejvyšší úrovni. 

A  mnozí se ptají co je na tom špatnýho ?????   Kdo to nedělá je prej línej a tupej.

Fakt super.

0/0
23.7.2010 22:22

Henry Ford

Re: Co je na to špatného???

A proč prodávali dopravu když měli vývar ze státních zakázek, který ale jaksi není vidět ve výroční zprávě. Asi to platili na ruku.

0/0
24.7.2010 12:01

xlukv04

Řešení????

Dělají to lidi napravo i nalevo v podstatě za každého režimu (a to ta čtvrt miliarda jsou v podstatě drobné s porovnání třeba s tím, co se děje v ČEZu...). Jako jediné rozumné východisko vidím, aby stát vlastnil co nejméně...přece jenom, ze statního se krade krásně, to totiž "nikomu" nepatří....ale zkuste takhle jednoduše okrást soukromníka

0/0
23.7.2010 9:21

RumBum

Re: Řešení????

R^

0/0
23.7.2010 13:04

div

Re: Řešení????

Přesně tak. Ať už vládne pravice nebo levice, tak z "cizího krev neteče". Stát má vlastnit co nejméně.

0/0
26.7.2010 16:47

FanFanTulipan

Re: Řešení????

Bohužel je to tak :-/ Je jen otázka míry, co si korytáři dovolí. Jinak s tím státem máte pravdu.

0/0
27.7.2010 7:14

jbo

Řebíček do rakve

Pan Aleš je jedním z velmi dobře umístěných hřebíčků do rakve ODS.

0/0
23.7.2010 8:47

ragingox

A co je na tom spatneho ?

Nebo si snad myslite ze zbohatne linej a tupej XY ...

0/0
22.7.2010 13:56

Bennu

Re: A co je na tom spatneho ?

Co je na tom spatneho? Treba to, ze pred prichodem Rebicka na ministerstvo by Viamont na zadnou statni zakazku neziskal? Co se tedy natolik zmenilo, ze se z male bezvyznamne firmy stane velke hrac ve statnich zakazkach? Clovek by rekl, ze tu firmu muselo potkat pekelne stesti.

0/0
22.7.2010 15:14

Martin108

Re: A co je na tom spatneho ?

Tobě to asi moc nepálí, viď Rv

0/0
22.7.2010 17:34

watchdog

Re: A co je na tom spatneho ?

Problém této země jsou především primitivní nechápavci tvého ražení.

0/0
23.7.2010 7:40

já občan

Re: A co je na tom spatneho ?

Špatného na tom nic není, pan Aleš si jen uhrál malou domů a tobě pošle Kalousek příště složenku s ještě vyšší částkou.

0/0
23.7.2010 14:04

KarlKubrt

Re: A co je na tom spatneho ?

R^

0/0
24.7.2010 19:13

REMET

Re: A co je na tom spatneho ?

Bohuzel vyberova rizeni v cechach jsou fraska a to nejen ta statni. Reseni by asi byla nezavisla povinna kontrola kazdeho z nich vzdy pred podpisem smluv. Ale kdo by byl ten nezavisly?

0/0
23.7.2010 14:13

FanFanTulipan

Re: A co je na tom spatneho ?

Pane Řebíčku, dobré ráno :-) A co by bylo na tom špatného, kdybychom vám váš majetek znárodnili? Zlodějna jako zlodějna ne? ;-D

0/0
27.7.2010 7:16

MikeXH

Dobře Řebíček

Jen tak dál. Můžeme třeba nyní sledovat firmu ABL. Nicméně každý z nás může založit firmu, pak jít do politiky a přidělovat jí státní zakázky. Jen prostě musí mít trochu štěstí jako Standa a výše zmíněný pán.

0/0
21.7.2010 13:03

opportunity

Re: Dobře Řebíček

Založit si firmu můžeš. Jít do politiky můžeš. Ale 99% lidí v té politice akorát přicmrndává a platí členské příspěvky. K lizu tě nepustí.

0/0
21.7.2010 20:21

clara2

Re: Dobře Řebíček

Ano to je pravda. Jenom ti největší grázlové a bezpáteřní lumpové se dostanou na vrchol.

0/0
22.7.2010 8:22

já občan

Re: Dobře Řebíček

pravda, do politiky může jít každý, ale pouze pár jedinců se dostane ne takové posty, kde se může chovat tak jako Řebíček. A těch pár jedinců mezi sebe další štiku jen tak nepustí, takovéhle kšefty musí zůstat v rodině.

0/0
23.7.2010 14:07

pětrandočepice

Re: Dobře Řebíček

A žaludek na tyhle grázloviny. Ne každý ho má - naštěstí.

0/0
26.7.2010 16:44

Bouše

Na to jsme všichni krátcí, stejně jako na Grossův

fantastický "kauf", neboť každý si může koupit firmu (nebo podíl v ní) za jakkoli nevýhodnou cenu. My můžeme jen vědoucně pokyvovat hlavou, ale to je tak to jediné, co můžeme. :-/

0/0
21.7.2010 12:24

Hagenbaden

Re: Na to jsme všichni krátcí, stejně jako na Grossův

Ono to zcela jiste bude odporovat nekolika zakonum, ale on se tim nikdo zabyvet nebude. Ale ikdyby se tim prece jen nekdo zabyval a dokonce ho soud za neco odsoudil, tak bz mu dali pokutu ... treba 10kKc, takze by to byl vlastne vysmech, jak danovym poplatnikum, tak praci lidi v trestnim rizeni. :-/

0/0
21.7.2010 14:25

ego2

.

no máte v čechách pekne netransparentné verejné obstarávanie a zmluvy so štátom. a to si necháte len tak páčiť?

0/0
21.7.2010 11:28

REMET

Re: .

No ono je to v zasade na slovensku jeste horsi. V cechach je to vicemene o tom kolik se strci do kapsy. Kdo da vic, ten jede. Na slovensku je to spise o tom kdo ma kde stryka. Penize jsou druhorade, prvotni je rodina :-)

0/0
23.7.2010 14:16

Ghost of Ebo

holt

žijeme v takové hezké pohádkové zemi.. :-/

0/0
21.7.2010 0:41

tenkdomacas

Pokud vím,tak pan Řebíček nebyl nikdy z ničeho

obviněn a jako jeden z prvních poslanců podával daňové přiznání.Zkuste si nejdříve zjistit fakta a pak můžete úspěšně kecat. Tedy ono to jde i bez toho, jak je vidět. Jeho jednání se mi taky nelíbí ,ale je vidět,že na něm nikdo neshledal nic protiprávního. Takže trochu objektivity by neškodilo,že paní Blažková!

0/0
20.7.2010 22:43

BigpetBig

Re: Pokud vím,tak pan Řebíček nebyl nikdy z ničeho

A ona snad říká, že udělal něco protiprávního nebo sis to takhle srovnal sám a domyslel?

0/0
21.7.2010 0:14

kernas08

Re: Pokud vím,tak pan Řebíček nebyl nikdy z ničeho

lidi kolem kauzy LTO ve své době podle vyjádření i vysoce postaveného státního úředníka nedělali nic protizákonného či nemorálního...

0/0
21.7.2010 8:28

kernas08

Re: Pokud vím,tak pan Řebíček nebyl nikdy z ničeho

To mělo být o úroveň výš (jako reakce na první příspěvek ve vlákně).

0/0
21.7.2010 8:29





Najdete na iDNES.cz