Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Řidiči shořelo BMW, když místo nafty natankoval benzin

Hasiči vyjížděli půl hodiny před půlnocí k požáru BMW 745d do Želechovic nad Dřevnicí. Jeho řidič natankoval místo nafty benzin. Odjel od čerpací stanice, ale když pocítil problémy s motorem, zastavil u krajnice. To už zpod auta šlehaly plameny, proto přivolal hasiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

???...!

To je nějaké divné.

Já také cca. před dvěma rokama omylem z roztržitosti natankoval do nafťáka (moderní common rail) benzín - po natankování tam byla směs přibližně 1:3 ve prospěch benzínu (běžný natural 95).

Auto jelo naprosto normálně, subjektivně jsem na chování motoru nepozoroval vůbec žádnou změnu. Je fakt, že pokaždé, jakmile jsem někde míjel benzínku, tak jsem hned dotankoval naftu abych směs ředil.

Nicméně víc jak 40 litrů benzínu jsem s tím autem vyjel a všechno stále vypadá naprosto OK.:-P

0/0
20.7.2010 19:32

Velmi prolhaní novinaři

Ale ty stojany jsou označené docela viditleně...

0/0
20.7.2010 16:43

tříska

Re: Ale ty stojany jsou označené docela viditleně...

A koukal jste někdy na označení Verva a Verva 100? Rozdíl prakticky žádný, a v noci? Škoda mluvit, mezi černou a tmavě modrou hadicí rozdíl nepoznáte :-/

0/0
20.7.2010 20:27

Lulu z Honolulu

Hmmm

e65 fmetle a nahlínách R^

0/0
19.7.2010 16:58

VLDX

Pojistovaci podvod?

Bouracky uz nejsou v kurzu, radeji neco takoveho :-)R^EU[>-]

0/0
19.7.2010 14:45

namestii

Re: Pojistovaci podvod?

A která pojištova toto zaplatí?

0/0
19.7.2010 15:12

blekekeke

Re: Pojistovaci podvod?

pojistka na blbost ...

0/0
19.7.2010 16:47

Unleashed

To se mi stalo také

Tohle se mi také nedávno stalo, zjistil jsem to blb asi až po 100km kdy to začalo smrdět jako blázen a moc to nejelo... To jsem tam narval cca 20l benzínu do 20l nafty... Dostal jsem radu od známého nalít do nádrže litr mogulu a zbytek domlasknout naftou... A vše bylo v pohodě, žádné následky. Mám Octavku 1.9TDI... 

0/0
19.7.2010 14:43

sn63

já to chápu

taky jsem jezdila tankovat naftu i benzín ale naštěstí manželův dieslák jen velmi málo tak jsem si dávala bacha ale jestli tankoval často různá auta tak mohl udělat takhle drahou botu

0/0
19.7.2010 14:14

TristanTzara

Re: já to chápu

Kdyby neškudlil, tak se mu to nestane :-P

0/0
19.7.2010 14:18

yamajka89

Re: já to chápu

to moc nechapu, na čem jako škudlil?

0/0
19.7.2010 14:25

TristanTzara

Re: já to chápu

No na čem. Koupil si dýzláka a byl po zásluze potrestán R^

0/0
19.7.2010 14:27

Lukke-Luk

Re: já to chápu

Ty to máš v hlavě hodně pomotaný. ;-D

0/0
19.7.2010 14:33

TristanTzara

Re: já to chápu

Chrocjty chrocht ;-D

0/0
19.7.2010 14:35

Lukke-Luk

Re: já to chápu

20 let starej benzínovej střep přeleštěnej? ;-D

0/0
19.7.2010 14:40

TristanTzara

Re: já to chápu

Supermoderní dýzlák R^

0/0
19.7.2010 14:41

Lukke-Luk

Re: já to chápu

...BMW 745d, 240kW při 10litrové spotřebě. Chápu, že tvé vozidlo je na tom lépe. ;-D

0/0
19.7.2010 14:45

TristanTzara

Re: já to chápu

To neni, ale aspoň nechrochtá R^

0/0
19.7.2010 14:49

Lukke-Luk

Re: já to chápu

Tak to máš dobrý. ;-D

0/0
19.7.2010 14:53

individual

Re: já to chápu

Papírové spotřebě by u 240kW auta věřil jen naprostý bIb.

0/0
19.7.2010 14:49

Lukke-Luk

Re: já to chápu

Ty 745d máš? ;-D Můj známý ano, vsadím se, že mám více informací a zkušeností s BMW diesely, než ty.

0/0
19.7.2010 14:52

Deleter

Re: já to chápu

Známý ;-D;-D;-D

0/0
19.7.2010 14:54

Lukke-Luk

Re: já to chápu

Ano, známý má 745d, já vlastním 330d (již 7 let a najel jsem s ní přes 220.000km). Tvé zkušenosti jsou jaké, když můžeš tak fundovaně vyvracet mé tvrzení o 10 litrové spotřebě?

0/0
19.7.2010 14:55

Deleter

Re: já to chápu

Já nic nevyvracím, já se tomu akorát směju.

0/0
19.7.2010 14:57

Lukke-Luk

Re: já to chápu

Koukám, že ti došly argumenty. No nic. :-)

0/0
19.7.2010 14:58

Deleter

Re: já to chápu

Já jsem neargumentoval, mně prostě přijde směšný kopit si sedmičku bávo v provedení sazomet.

0/0
19.7.2010 15:01

Lukke-Luk

Re: já to chápu

To, že to přijde směšný tobě neznamená, že to tak cítí všichni stejně (jinak by se BMW v naftě ani neprodávaly, že).

0/0
19.7.2010 15:02

Deleter

Re: já to chápu

No jistě ;-D

0/0
19.7.2010 15:03

individual

Re: já to chápu

BMW s dieselem se prodávají, protože je lidé chtějí. Stejně jako třeba sádrové trpaslíky - každý soudný člověk ví, že je to kolosální voIovina, jenže těch ostatních je také pořádná kupa...

0/0
19.7.2010 15:04

Lukke-Luk

Re: já to chápu

Jasně, takže jen proto, že je to dle tebe "kolosální volovina" budu vyhazovat peníze do vzduchu, naprosto zbytečně, že. ;-D On je trochu rozdíl najet na nádrž 800 nebo 400km. Ale pokud to někomu nevadí, prosím. :)

0/0
19.7.2010 15:29

individual

Re: já to chápu

Dělej si co chceš. Já spotřebu neřeším. Bávo jsem si nekoupil kvůli tomu, abych šetřil, ale kvůli požitku z jízdy. Připadal bych si jako úplný tupec, pokud bych byl ochotný dát 1,5 mil. Kč za auto a pak bych řešil, jestli mi to žere 9 nebo 12 litrů. Kdybych chtěl šetřit na provozních nákladech auta, nekoupím si třílitrový motor v autě střední třídy...

Tohle je ale důsledek toho, že si lidi kupují věci, na které ve skutečnosti nemají. Samotnou koupí se vyšťaví a pak šetří na provozu....

0/0
19.7.2010 15:42

Lukke-Luk

Re: já to chápu

Tohle je holý nesmysl. Sám jsem si 330d kupoval jako nové s tím, že zkrátka budu jezdit za 8 (dlouhodobou za 7 let mám 7.4) místo za 13 při podobném stylu jízdy (150 vs 170kW). Po najetých 250k km už je to docela rozdíl, nehledě na to, že nemusím tak často k pumpě. Tohle není o šetření na provozu, ale zkrátka o bezdůvodném vyhazování peněz. To, že ty rád auto vytáčíš do červeného a užíváš si zvuk benzinového šestiválce neznamená, že to tak chtějí dělat všichni. Majitelé 745d jsou právě ti, kteří chtějí zkrátka pohodu, sílu pod kapotou, a pokud stojí oba motory stejně, sáhnou logicky po tom úspornějším. Nechápu, co je na tomhle k nepochopení, vidíš to moc jednostranně.

0/0
19.7.2010 15:52

individual

Re: já to chápu

Děkuji za poučení. Jsem moc rád, že právě ty tady v diskusi vystupuješ jako nedemagogicky a věcně argumentující člověk schopný pohledu z více úhlů ;-D.

.

Viz například to "bezdůvodné vyhazování peněz". Je to obecně platné nebo platné z tvého pohledu? A platí to jen u spotřeby? Je bezdůvodným vyhazováním peněz jít ve dvou na večeři do SaSaZu za 2500 Kč, když stejnou nutriční hodnotu tělu poskytne jídlo nakoupené v Albertu za 120 Kč? Co je tou vahou, přes kterou se "důvodnost" poměřuje. Ujetá vzdálenost? Množství živin? Nic víc?

0/0
19.7.2010 16:03

Lukke-Luk

Re: já to chápu

Tvé označení "kolosální volovina" nákupu BMW v dieselu je asi tak na stejné úrovni jako mé "bezdůvodné vyhazování peněz za stejný výkon v benzinu". Osobně si za zážitek si velice rád zaplatím, naopak auto beru jako spotřební věc a troufám si tvrdit, že stejně k tomu přistupoval majitel 745d, o kterém je tato diskuse. Ušetřených 300 tisíc, o které jsem díky naftě "bohatší" jsou pro mě osobně důležitější, než vytáčení benzinového motoru do červeného. Uvědom si, že ne každý si kupuje auto jako hračku, ale bere ho jako normální spotřební věc. Proto tvůj výrok o tom, že majitel auta za 3 miliony neřeší spotřebu (a nezáleží mu tedy na penězích, které projezdí) je obecně zcela mimo mísu.

0/0
19.7.2010 16:10

individual

Re: já to chápu

Škoda, že se bojíš odpovědět na položené otázky...

0/0
19.7.2010 16:38

Deleter

Re: já to chápu

No jestli někoho fakt zajímá čtrnáctidenní příjem v horizontu osmi let, tak to je spíš na doktora.

0/0
19.7.2010 20:50

blekekeke

Re: já to chápu

co ušetříš na pohonných hmotách, stejně u takového auta narveš do náhradních dílů a oprav ....

0/0
19.7.2010 16:51

Deleter

Re: já to chápu

Ono kdyby byla nafta tak jednoznačně levnější, jak se snaží občas někdo tvrdit, tak by se benzíny vůbec neprodávaly.

0/0
20.7.2010 11:07

Filas77

Re: já to chápu

Měl jsi někdy dieselové auto? já měl i benzín ale po vyzkoušení diesela bych už neměnil, jiné nechci, od té doby už jen diesel.....

0/0
20.7.2010 15:09

Deleter

Re: já to chápu

Tak v traktoru se snad projel každej, kdo nedělal autoškolu na škůdce.

0/0
20.7.2010 19:15

individual

Re: já to chápu

Ne, 745d nemám, mám "jen" 530i. Ale už jsem v životě seděl v dost autech na to, abych věděl, že papírová spotřeba je fikce. Ono to jaksi vyplývá už jen z metodiky a podmínek jejího měření, které jsou v reálném provozu neuskutečnitelné.

0/0
19.7.2010 14:56

Lukke-Luk

Re: já to chápu

Jojo, seděl jsi v dost autech, abys objektivně zhodnotil, jakou má 745d spotřebu, že. ;-D Tvrdím ti, že za 10 litrů se dá se 240kW 745d jezdit s klidnou nohou (tak, že budeš nejrychlejší na silnici) naprosto s přehledem. Mysli si co chceš, nehodlám tě tady přesvědčovat.

0/0
19.7.2010 14:58

individual

Re: já to chápu

Já vím. Známy říkal...

A člověk s tvými názory by mě nepřesvědčil ani o tom, že nebe je modré...

0/0
19.7.2010 15:00

Lukke-Luk

Re: já to chápu

Hele jdi si přeleštit Felicii a diskusi o dieselech od BMW přenechej lidem, kteří s nimi mají alespoň zkušenosti. ;-)

0/0
19.7.2010 15:01

Deleter

Re: já to chápu

Jasně, jednou tě v tom ten známej svez, takže už umíš i vyměnit rozvody, žejo ;-D

0/0
19.7.2010 15:03

Lukke-Luk

Re: já to chápu

BMW má řetěz, to jen tak pro tvoji informaci. ;-D

0/0
19.7.2010 15:04

individual

Re: já to chápu

Jako že rozvod řetězem není rozvod? nebo že se řetěz NIKDY nemusí měnit?

0/0
19.7.2010 15:07

Lukke-Luk

Re: já to chápu

Pro tvoji informaci - životnost rozvodového řetězu je stavěna na délku životnosti celého motoru. Pochybuju, že s tím najedeš více, jak 500.000km. Zkrátka - u BMW se rozvody nemění.

0/0
19.7.2010 15:14

individual

Re: já to chápu

...což ale nemění nic na faktu, že existují situace, kdy rozvodový řetěz potřeby vyměnit nastane. Ale v poho, chápu, že ty tohle svou kapacitou nepobíráš.

0/0
19.7.2010 15:21

Lukke-Luk

Re: já to chápu

Reakce hodná génia. ;-D

0/0
19.7.2010 15:23





Najdete na iDNES.cz