Diskuze

Praha chce auta pod zemí, tunely ale metropoli ohrožují

Problémy s propady půdy, jež se objevily při stavbě pražského tunelu Blanka, se mohou opakovat. Může za to zvětralé a nestabilní podloží. Městský okruh přitom v metropoli počítá s výstavbou dalších tří tunelů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mitchell

15. 7. 2010 11:07
Praha chce auta pod zemí?

Řekl bych, že Praze je to celkem jedno. Ovšem obyvatelům Prahy, stejně jako řidičům, to jedno není. Obě tyto skupiny určitě tunely uvítají (jedni pro klid doma, druzí pro klid při jízdě bez kolon). :-)

0 0
možnosti

Eldi

14. 7. 2010 17:43
delka

Říká, že razicí štít se může vyplatit až od 2,5 km délky, a Blanka má 6,5 km - nebylo by to už teda lepší?

0 0
možnosti

TigerM

15. 7. 2010 10:40
Re: delka

Blanka ma 6.5km, ale vetsina je hloubena z povrchu, nejdelsi razena cast ma celkem 2.2km pod Kralovskou Oborou (dva propady) a tento razeny tunel kde doslo k poslednimu propadu ma celkovou delku razene casti 550m.

0 0
možnosti

Mirco1

14. 7. 2010 15:07
Takže naše trapná mediakracie...

.... se začne svými strašícími články zasazovat za znovuvzkříšení komunistické povrchové šílenosti zvané ZAKOS?

0 0
možnosti

Shieldt

14. 7. 2010 14:04
Milé dámy,

mícháte jablka a hrušky do jednoho regálu. Speciálně u tunelu Blanka, jehož nejvhodnější (a to z mnoha různých důvodů) profil má nad sebou tenkou vrstvu nadloží nezpevněných naplavenin a jílů, měl být původně hloubený. Nadělalo by to ekologickou paseku a proto je ražený. Je to specialita tohoto místa, sledujte: městský park - není možné hloubit, blízkost raženého tělesa s povrchem - tenká skořápka, mimořádně vlhká zima - nasátý povrch je nyní mnohem těžší a mnohem méně stabilní. JE TO POUZE PROBLEMATICKÝ ÚSEK RAŽBY, která se chýlí ke konci. Pokud vím, tak zástavba je na kopci a na spevněném svahu, takže tam toto nehrozí (nadloží mnohokrát silnější), podobná situace jinde u nás vznikne těžko, takže Vám přeji klidné léto! Shieldt, Kung Pao

0 0
možnosti

roedor

14. 7. 2010 12:00
víte někdo víc o tom tunelu v Libni?

8-o

0 0
možnosti

Thingie

14. 7. 2010 9:03
Vazeni i nevazeni spoluobcane

jezdit chceme vsichni pohodlne a hlavne rychle. Kdo Prahou projizdite, vite o cem mluvim. Ze se neco propadlo? Je mi lito  najemniku, kterych se to tyka, ale uvedomme si, ze se jen napravuji chyby komunistu viz. zbourani secesniho skvostu - nadrazi Tesnov. To je opravdova tragedie kulturniho dedictvi. Co je proti tomu jedna uboha dira v zemi.  Pevne verim, ze se najde dost nadsencu a po zapusteni magistraly pod zem se nadrazi v podobe kulturniho centra znovu obnovi.R^V

0 0
možnosti

Lvy

13. 7. 2010 19:55
Ražba pomocí PPRS (plnoprofilový razící stroj)

je dle mého názoru absolutní nesmysl, tyto stroje potřebují razit v tvrdém materiálu a když najednou do měkkého tak nastává problém. Je jasné, že v osmi metrech asi těžko bude nějaká pevná skála, opak je pravdou jak vidno z toho co se děje. Pražáci fakt mají patent na blbost, protože těch keců kolem jsou mraky. To že když se něco razí, tak to občas prostě padá je notmální, jen holt tady je to jaksi víc vidět, ale když to padá v kiloletrové hloubce a sype se to třeba dva roky, tak se to v Praze stejně nedozví a je klid. ;-D

0 0
možnosti

TigerM

14. 7. 2010 1:01
Re: Ražba pomocí PPRS (plnoprofilový razící stroj)

dovedete si predstavit takovy stroj pro dalnicni tunely? A jinak, nemusi razit pouze v tvrfem materialy, viz stavba linky Jubilee v Londyne, je to mozne, ale drahe a nakladne...

0 0
možnosti

veskawesi

13. 7. 2010 16:54
To je zase moda

takz eletos se nadava na tunely. Hmm

Ja se na Blanku tesim. Umiste si predstavit tu pohodu, ze v holesovickach zaplujete pod zem a vykouknete na vypadovce na strakonice, zadne semafory, pekne ciste pod centrem.

Zaplatpanbuh za tunel. A ze jim parkrat spadl? Mozna by stalo za to zazalovat aktivisty, kteri zabranili razeni z povrchu a donutili Metrostav do podzemni razby i tam, kde bylo nadlozi jen par metru.

0 0
možnosti

nexus98

13. 7. 2010 16:23
Nejsou to tunely kdo Prahu ohrožují. Nebezpečí je

v nenažranosti velkých firem. Pokud by musely firmy odvést poctivou práci tak by se podobné sesuvy nekonaly. Takhle se firmy snaží ušetřit kde se dá ale i kde se nedá. Jde jen o to odrbat zadavatele, mít co nejvíc do vlastní kapsy bez ohledu na bezpečnost...

0 0
možnosti

ingchemik

13. 7. 2010 14:20
Diskuse variant

Takže v případě městského okruhu máme tyto možnosti:

1) Nechat okruh nedokončený od Pelc - Tyrolky (vyústění na R/D8). Asi nejjednodušší, ale nekoncepční řešení. "Okruh" - až už MO nebo R1 - je plně funkční až po dokončení. Jinak by zákonitě některé varianty průjezdu Prahou nefungovaly - např. cesta z R10 na R8 by vypadala následovně: R10 - Štěrboholská - Jižní spojka - Strahovský tunel - Blanka - R8...

2) Dokončit po povrchu - NESMYSL, nelze.

3) Pokračovat jako doposud s tím, že to snad příště spadně zase na prázdné ploše...

4) Pokračovat bezpečněji za cenu vyšších nákladů a delších termínů. Asi nejlepší řešení. Nevím, jestli je nutný stroj za stamiliony, ale určitě existuje nějaká vyzkoušená metoda pro ražbu v nestabilním podloží. Takže, pánové z Metrostavu, přemýšlejte.

0 0
možnosti

TigerM

14. 7. 2010 0:57
Re: Diskuse variant

5) Pokracovat tunelem z Pelc-Tyrolky do Liberecke ulice pobliz Slovanky, prestavbu krizovatky Liberecka, Kbelska, Cinovecka, Veselska, tak aby hlavni smer byl Liberecka-Kbelska a najezdy do D8 Cinovecka, poracovat mostem z Kbelske zhruba od Vysocanske radialy az do Prumyslove ulice zhruba v oblasti nad Celokovickou ulici, drobne upravy Prumyslove, prestavba krizovatky Prumyslova-Jizni Spojka, rozsireni Jizni spojky po Skalku...

Tohle reseni je mnohem levnejsi a pouze s jedinym tunelem Vychovatelna, ktery je tak jako tak planovan... zbytek je na povrchu, a prakticky uz postaven,....

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

V Baltimoru obří loď zbořila dálniční most. Selhal motor, kolos byl neovladatelný

26. března 2024  8:17,  aktualizováno  27.3 1:10

Aktualizujeme V Baltimoru na východním pobřeží Spojených států se v pondělí zřítil čtyřproudový silniční most, do...

Střelba, výbuchy a požár. Ozbrojenci zabili na okraji Moskvy přes 62 lidí

22. března 2024  18:41,  aktualizováno  23.3

Přímý přenos Nejméně 62 mrtvých, včetně dětí, a 146 zraněných si vyžádal ozbrojený útok v koncertním centru na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K útoku u Moskvy se hlásí Islámský stát, teroristé prchli v bílém renaultu

22. března 2024  22:04,  aktualizováno  23.3 7:01

K zodpovědnosti za útok v Krasnogorsku u Moskvy se na ruské sociální síti Telegram přihlásila...

„Ukrajinci to nebyli.“ Islámský stát ukázal video z masakru u Moskvy

24. března 2024  14:47,  aktualizováno  17:17

Islámský stát (IS) prostřednictvím zpravodajské agentury Al-Amaq zveřejnil video z pátečního útoku...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

ANALÝZA: Čtyři Tádžici svlékli Putina do naha. Ten musí něco udělat

25. března 2024

Premium Sotva týden poté, co si Putin zajistil páté prezidentské období, masakr v Moskvě rozbil moderní...

Tajemný pan Pacička z Tábora. Příběh muže, který spojil velké korupční kauzy

29. března 2024

Premium Dlouhá léta byli hlavními tvářemi velkých kauz v Česku kontroverzní podnikatelé z Prahy. Například...

Útok Hamásu byl ozbrojený odpor, řekla ikona feminismu. Ničíte levici, vyčítají jí

29. března 2024

Premium Jedna z nejznámějších feministických autorek, americká filozofka židovského původu z Kalifornské...

Předali si to v Praze. Německý poslanec Bystroň podle BIS přijal peníze od Rusů

28. března 2024  22:03

Německý poslanec strany Alternativa pro Německo Petr Bystroň byl podle české Bezpečnostní...

Vyřizování účtů, nebo ruská vlivová operace? Polské odvolání generála šokuje

28. března 2024  21:10

Varšava náhle odvolala generála Jaroslawa Gromadzińského z prestižní funkce velitele evropského...