Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Český řidič - vraždící monstrum

Silniční smrtka skosila během prodlouženého víkendu 26 lidských životů. Od pátku do úterý. Jedna školní třída. Hrůza. Jako by si nová vláda nechala dát shůry smuteční "razítko" na svůj plán zpřísnit bodový systém. Doufá, že větší přísností omezí agresivitu zdejších řidičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nakej_nick

a jak to bylo s monstry ve skutečnosti?

viz poslední sekce článku

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2010070701

0/0
15.7.2010 11:34

jciurkkrar

ryba smrdí od hlavy

Hodně cestuju a lze docela dobře vypozorovat, jak situace na silnicích a nejen na nich kopíruje kulturu a zejména tu politickou v té které zemi. Bohužel lidé kopírují chování "autorit", takže platí staré známe: Ryba smrdí od hlavy (když nemusí dodržovat pravidla ti v čele, tak proč by je musel dodržovat ten, kdo je následuje). Účinější než dále zpřísňovat bodové systémy by bylo, aby ti nahoře začali dodržovat pravidla, jinak cesta autem prostále pro každého z nás spíš než požitkem bojem o břežití.

0/0
9.7.2010 10:14

Jan9002

Jak jste správně napsala:

policajti sledovali ostřížím zrakem něco jiného. Vrátil jsem se z dovolené v řecku. Jel jsem autem a i Srbové jezdí slušně. Protože jim přitvrdili tresty (za 30 přes jdete do basy na 14 dní) a policajti to hlídají. Opravdu se do té basy dostanete. U nás jsem poliscajta nepotkal ani nepamatuji. A když, tak kontrolují doklady.

0/0
9.7.2010 8:06

Tomach

Re: Jak jste správně napsala:

Nojo, ale kdo by se pokusil neco takoveho zavest v CR tak ho ukamenujou jak cizoloznici v Iraku. Takovej policejni stat prece cesi nechtej, chtej DEMOGRACII! Delat si co se jim zlibi kde se jim zlibi jak se jim zlibi. A kdo jim v tom chce branit je fasista, demagog a policejni svine....:-/

Vsak oni takhle nadavaji i na to kdyz je kontroluje policajt v Nemecku ;-D

0/0
10.7.2010 12:02

anti-multi

Osobni horrory:

Kdyz jsem po dvaceti letech prijela z Kanady, najala jsem si taxika z Ruzyne. Po desti minutach zbesile jizdy povidam: "Clovece zpomalte, vzdyt nas zabijete!" A on na to: "Nebojte se, ja umim ridit." O par set metru dal jsme objizdeli cerstve trosky sanitky a osobniho auta. Pak zpomalil.

Muj cesky svagr obycejne vybira neprehledne zatacky v protismeru - jinak to nejde protoze jezdi prilis rychle. Nevim jestli v neco veri - o takovych vecech se nebavime - domnivam se vsak, ze ano. Na vlastni logiku se rozhodne nespoleha.

Toto jsou pouze dva z mnozstvi silnych zazitku z ceskych silnic. Zlata Kanada!

0/0
9.7.2010 4:25

Tomach

Re: Osobni horrory:

Bohuzel musim naprosto souhlasit. Lide v CR si pletou demokracii s anarchii a beda kdyz je nekdo chce omezovat. Ridic v CR ma mit prece PRAVO na to jezdit jak chce kde chce a kdo ho omezuje zaslouzi nakopat :-(

Podobne zazitky z navstevy CR mam take, vcetne me na miste spolujezdce neustale mackajici imaginarni plynovy pedal, protoze u nas (Australie) bezny rozestup 3sec je v CR vec nevidana a rozestupy jsou bezne spis tri metry (leckdy ani to ne).

A bohuzel i mezi mymi znamymi v CR kdyz reknu jaka pravidla funguji v Au tak rikaji jaky jsme policejni stat.

No, kazdemu co jeho jest. Je pravdou ze v CR je ten kdo projede obci 100kou (protoze prece specha) hrdina, kdezto u nas kdyz by nekdo neco takoveho udelal tak se tim chlubit urcite nebude protoze by byl za debila.

0/0
10.7.2010 12:10

paltt

Re: Osobni horrory:

Zlata slova. Vcera jsem u jine dikuze - take na tema rizeni a ridicu v CR - napsal, ze kdyz jsem jeste zil v Australii, nepotkal jsem tam takove magory, jaci se pohybuji na silnicich v CR. Povinnosti a prace me zavali zpet do Evropy. Nastesti, ale nemusim po ceskych silnicich jezdit moc casto. Ale ono i jednou, dvakrat do roka je v tomto pripade skor az nad moje sily.

Zkratka je to v lidech. Je to v nevymahatelnosti prava v CR. V tom, ze kdo nedodrzuje narizeni a vyhlasku je v ocich svych kamaradu a znamych borec, misto aby o nem rekli ze je slabomyslny hazarder. V tom, jak policie dusledne kontroluje chybejici zavirai spendlik v lekarnicce, a pro samou praci ji na potencialni, ba i skutecne vrahy za volantem nezbyva cas.

Ani tady to neni uplne dokonaly, ale kdyz jedu autem zde, nemam pocit, ze lezu jednou nohou do hrobu.

0/0
10.7.2010 15:35

Baud

?

Jestli to vono neni tím, že je málo dopravních metodiků na policejním prezidiu.

0/0
9.7.2010 0:44

harius

řidičky..

Někdo tu obhajuje řidičky, tak vězte, že více jak polovinu prasáren na silnici, kterých jsem byl za poslední týden svědkem, mají na svědomí dámy, zpravidla v SUVéčkách. Bavím se tím, že si dělám takovou malou statistiku. 2x červená, jednou na Vypichu, jednou dole u Pyramidy, šest přejezdů z pruhu do pruhu bez blinkru a asi i bez podívání do zrcátek, rychlost už ani nepočítám a jeden pěkný výjezd z parkoviště přímo pod kola Tatry se štěrkem v Řepích, naštěstí jela Tatra krokem. Ženských jezdí čím dál víc, nic proti, ale minimálně půlka z nich jezdí jako dobytek.

0/0
8.7.2010 23:07

DarkSicek

Re: řidičky..

za ty prejizdeni bych taky zabijel. V mem pripade je to nicmene 6:1 ve prospech muzu. Pro zajimavost 3x audi a6. nechci vyvozovat zavery, jen ze by meli byt smejdi na kamerach a o hodinu pozdej bez bodu. pak uznam ucinnost bodoveho systemu a ne systemu pro vyvolene.

0/0
8.7.2010 23:23

raz36

Re: řidičky..

Pro zajimavost nejvic prestupku maj ridici Skodovek. Proc? Protoze4 jich jezdi v CR nejvic. Usuzovat ze znacky vozu chovani ridice muze jen debil jako TmavejSejcek.

0/0
9.7.2010 0:49

DarkSicek

Re: řidičky..

mate problem s chapanim psaneho textu? rikam ze nevyvozuji zavery. kazdy muze mit jinou zkusenost.

0/0
9.7.2010 9:23

Mirco1

No, paní Bendová...

.... tak jste jako zástupkyně naší mediakracie, (ta se jinak pod vlivem socialistů tak vehementě vysmívá a popírá existenci něčeho jako "národní povaha" či "národní vlastnosti") dostala k tomu, že " nějaké společné rysy chování, zděděných návyků a tradičních postojů

máme". No a co jiného tohle je, než pojem "národní povaha"? Jediné, co je zapotřebí si uvědomit, že "není povinná" tj. že takto nelze stoprocentně generalizovat na každého, což je bohužel častý "protiargument" ale ve skutečnosti reductio ad absurdum výše zmíněnch levičáků - že totiž "já znám lidi, kteří se tahle nechovají, takže je to blbost".

0/0
8.7.2010 22:55

DarkSicek

Re: No, paní Bendová...

tady nikdo negeneralizuje. Jen byl konstatovano, ze nekteri se tim ridi. A me jako ridici co jezdi podle predpisu muze byt jedno, zda me zabije jeden frajer, ci zda pojedou dva za sebou.

0/0
8.7.2010 22:58

Schmouddle

be positive

Tak a teď se na to podíváme z druhé strany:

Co u drtivé většiny řidičů funguje? (pohled Pražáka jezdícího autem po celé ČR a autem a na skútru po městě)

plynulý zip, uvolňování jízdního pruhu při připojování na dálnici, ponechání prostoru pro motorku v koloně, pouštění z vedlejší při silném provozu, můžete mě průběžě doplňovat. Co docela funguje je dodržování rychlosti v obcích, ti co na to kašlou jsou fakt jedinci, zbytek stáda jede spořádaně 45-55.

To, že to za stávajícího stavu infrastruktury a policejní a městské buzerace funguje tak jak to denodenně vidím je zázrak, nic jiného.

Perlička na závěr, Dánové, co tady měli půjčené auto byli naprosto vyndaní, že v ranní špičce se dá přejet magistrála od parkovacího domu u Opery do odbočky k Opletalově. Oni je lidi pustili (Dáni měli pražskou SPZ, auto z půjčovny) a ještě jim mávali. Říkali, že něco takového by se jim v Kodani nestalo.

0/0
8.7.2010 22:52

DarkSicek

Re: be positive

ted zvelicujete vy. me zkusenosti z Basileje,  dokonce i z Buenos Aires (a tam clovek pozna vyznam slova kolona) jsou lepsi.

0/0
8.7.2010 22:56

Schmouddle

Re: be positive

Ehm, jaké zveličování? To že si dovolím citovat autentický výrok mě osobně známého Dána je zveličování? Nebo je zveličování to, že si dovolím konstatovat co na místních silnicích funguje?

Ovce bečí jak jsme strašní řidiči a jak kašleme na předpisy. Média se toho chytnou a je to skvělý způsob pro buzerační lobby jak zase trochu přitvrdit.

Doporučuju se projet na trase Szeged-Arad-Sibiu...tam poznáte jak jezdí opravdoví borci a to co se děje u nás rázem začnete považovat za vrchol civilizovanosti.

Nejde totiž o jednotlivce, jde o to stádo. A to je tady zatraceně vycepované buzerací.

0/0
9.7.2010 8:48

lexmark

No jo, no

Všechno se zpřísní, zdraží na všechno doplatíme díky pár idiotům. Zpětně, kdyby se zde jezdilo normálně a slušně, byly by tak vysoké pokuty nebo bodový systém? Možná ne. A co ta stupidita, kdy se rozhlasové stanice předhánějí ve varování na měřené úseky;-(

0/0
8.7.2010 22:23

DarkSicek

Re: No jo, no

Cesi jsou holt narodem smejicich se bestii a vzdy si najdou nejaou tu skulinu v zakone. Pro poslouchanost cokoliv... Rv[>-]

0/0
8.7.2010 22:41

zsomr

Jen a jen perzekuce .

Bohuzel se ve zdejsich vodach klade duraz zejmena na perzekuci a nehledaji se motivy v dusich a myslich jedincu ( ridicu ) . Ke kazdemu zakonodarci ( dopravne - predpiso darci ) byl pridelil pet nebo deset kvalitnich psychologu . V rodine se uz take preci netresta bitim rakoskou , zaviranim do temne komory . Proc nenaucit silene ricice , ze spechani uz neni " in " , ze zivot neni o tom kolik vydelas a jak rychle se kam dostanes .

0/0
8.7.2010 21:46

Tomach

Re: Jen a jen perzekuce .

Ne ze bych byl proti prevenci, urcite by mela byt a velkou cast viny na dnesnim stavu je (krome pausalniho odmitani jakychkoliv predpisu a zakonu v CR) i "hrdinstvi" podobnych dopravnich uchylu. Ne ze by to v cizine nebylo taky. Vyjimecne. Mezi nactiletejma zfetovanejma magorama. Ale vazne chceme radit cCR na uroven nactiletejch zfetovanejch magoru? (ne ze bych so o CR delal iluze, ale snad az tak hrozne priserny to neni?... nebo je???)

Ovsem vychovna metoda uzitim rakosky je neco co zatim NIKDO nedokazal prekonat. Bohuzel to vidim kolem sebe a co si dovoli deti kde se zakaz fyzickych trestu dodrzuje tak to je neco neskutecneho. Z toho pak rostou frackove o kterych jsem psal o par vet drive. Nejsem zastancem "mlaceni", ale placnuti pres zadek nebo pres dlane je lepsi nez jakakoliv jina vychovna metoda. A prevence sama o sobe nestaci.

0/0
10.7.2010 12:40

Mikula

Čech za volantem =

= prase za volantem.

0/0
8.7.2010 21:06

Tomach

Re: Čech za volantem =

Jo.. bohuzel to minimalne v 90% plati :-(

0/0
10.7.2010 12:16

cejkis2

Odstupy a včasné dávání blinkrů

A to si Češi opakujte pořád dokola, než to pochopíte.

0/0
8.7.2010 19:59

peepa-007

Vážená paní Bendová,

paušalizujete rizika a hystericky zveličujete důsledky často marginálních přestupků. Dobře - nějaký pitomec vás málem ťuknul a možná by vám zmuchlal plechy, ale takový řidiči vždycky byli a vždycky budou. Jenže s tímto přístupem se dostaneme akorát k tomu, že se pravidla dále zpřísní a budou trpět opět pouze slušní řidiči, kteří budou zvýšení represe trpce akceptovat. Ti, co nerespektují stávající pravidla, nebudou respektovat ani nová.

A navíc - jednu z těch 26 nehod jsem viděl na vlastní oči. A co bylo příčinou? Neodhadnutí zatáčky a srážka s protijedoucím kamionem. Tu zatáčku jsem za pár dní projížděl znovu a musím říct, že je fakt jedovatá; jen jsem měl výhodu, že jsem jel autem a ne na motorce... 

Takže co z toho plyne - že náhoda je blbec a smůla je smůla. Vykašlete se na paušalizování a populismus, nebo se dostaneme tam, že si někdo s podobným přístupem zlomí nohu doma na schodech a budou se všechna schodiště přestavovat, aby se zmenšil jejich "nebezpečný sklon"...

0/0
8.7.2010 19:51

DarkSicek

Re: Vážená paní Bendová,

urcite mate do jiste miry pravdu. ovsem nelze obhajovat prestupky, byt by se pri nich milionkrat nic nestalo a jednou z toho byl smrtak. Proste smejdi maji jit ze silnic. Druhou veci je vymahatelnost prava. Prace policie je vlazna a kdyz stale ozrala dostane papiry,

diky znamym behem 14 dni zpet, pak je to smutne....

0/0
8.7.2010 22:48

Tomach

Re: Vážená paní Bendová,

;-D DEKUJU!!!!!!

Prejizdeni krizovatky na cervenou, dvojnasobne prekroceni rychlosti, nedani prednosti v jizde a prejizdeni vlakoveho prejezdu se spustenymi zavorami - marginalni prestupky, nad kterymi se muze pohorsovat vazne jen nejaka hysterka.

DEKUJU, ze jste mi ukazal ze to opravdu v CR nema smysl, ze to je v lidech (a asi ve vetsine). Tech kteri takovi nejsou je mi uprimne lito, a Ti ostatni kdyz pak na silnicich pomiraji, tak snad maji ten spravny adrenalin z toho ze prece nejakej takovej marginalni prestupek neni hoden nejakeho hysterceni a dodrzovat predpisy neni nutne.:-/

0/0
10.7.2010 12:21

lbc59

novinářské kecy

které se opět snaží děllat z čechů cosi exotického.Vybočujeme nějak zásadně z Ev ropské statistiky? Myslím si že ne,jedden týden chvalospěvy ,jakl se to na silnicích zlepšilo,další týden zase obráceně.Nestahujte kalhoty,když brod je daleko,t.j. počkejte na nějaká čísla za delší období,pak zjistíte že jsme jako vžyd jen trapný průměr..Rv

0/0
8.7.2010 19:26

DarkSicek

Re: novinářské kecy

nevim jak u vas, ale me, behem posledniho tydne malem sundali 2x ze silnice. Co na tom ze jse mel prednost... Kdybych nezareagoval vcas, muzou byt cisla jina. Ne pokazdy musim mit stesti.

0/0
8.7.2010 22:52

šmudlíček

jojo,

znám jednoho,zabil člověka,a vesele si jezdí dál.Bez jakéhokoli trestu,bez jakéhokoli pocitu viny.;-€

0/0
8.7.2010 19:24

John Coffey II

+++++

Velmi trefný text. R^

0/0
8.7.2010 18:59

modern725

Inu ...

s vyčůraností a povahou čechů, nejen jako řidičů, souhlasím. Jsme vyčůraní. Vždy a všude. Nesouhlasím s voláním po dalších represích. To je jak vidět zbytečné. Tento víkend totiž několik akcí probíhalo, policie byla připravená a na silnicích jich bylo vcelku hodně. I pokuty padali - v číslech 152 akcí, 5,7 mil. Kč. Zřejmě lékárničky a 55 na 50. Standard a lehké prachy - Pachové mají na výplaty. Co z toho plyne? Bodový systém nefunguje, stejně tak, jako jeho prosazovatelé - policie. O víkendu na dovolenou odjíždělo přes milion lidí. Statisticky 26 mrtvých na silnicích z 1 milionu, to tak nějak pořád nic moc - sice je to hrozné, ale stále standard. Vraždící monstrum? Jezdím autem a řídím. A nikoho jsem nezabil a ani to nemám v plánu.

0/0
8.7.2010 18:54

PIsa.lek

Re: Inu ...

A kolik těch, kteří někoho zabili, to v plánu mělo??

0/0
8.7.2010 19:11

paltt

Re: Inu ...

Jeden kazdy, i kdyz si to nepripustili. :-/

Ale svym chovanim a jednanim privodili neci smrt. Svym stylem a zpusobem rizeni mohou za to, ze je zde o nekolik - treba i nevinych - lidi dnes mene.

A my je snad za to mame omlouvam, nebo pochopit v jake jsou ted tezke situaci?

P.R.D.L.A.J.S !!

0/0
8.7.2010 19:29

modern725

Re: Inu ...

Když někdo někoho zabije v autě svoji bezohlednou a tím pádem i úmyslnou jízdou, jsem pro, aby se to vyšetřovalo jako vražda. V každém případě vytrhujete z kontextu poslední neuváženou větu. Zeptám se znovu. Řídíte auto? Pokud ano, jste jak to autorka napsala vraždící monstrum. To je to, s čím rozhodně nesouhlasím a to přes to, že vás neznám ... :-)

0/0
8.7.2010 21:37

paltt

Re: Inu ...

Zrejme jste mel v planu reagovat na prispevek nademnou. A rozhodne s vami souhlasim. Pokud nekdo bezohlednou jizdou nekoho zabije, je treba to vysetrovat jako vrazdu. A tvrde trvat na vykonani celeho trestu. Pomuze jedine dusledna represe. V tom jsme rozhodne za jedno.

A myslim, ze ani vy nebudete z tech, kteri pozustalym budou podstrkovat myslenku, ze ten kdo zabil jejich blizke, je dostatecne potrestat jiz tim co udelal. Bohuzel spousty humanitarnich natvrdliku to s gustem dela. Zacinam z konani ruznych lidumilu posledni dobou dostavat divne svrbeni v pestech. :-/

0/0
10.7.2010 15:19

kiv

Český plavec, cyklista atd.je též vraždící monstrum

nemyslíte madam Bendová?  

0/0
8.7.2010 18:28

John Coffey II

Re: Český plavec, cyklista atd.je též vraždící monstrum

Mimo mísu.

0/0
8.7.2010 18:59

kiv

Re: Český plavec, cyklista atd.je též vraždící monstrum

Proč?8-o

 Za tu samou dobu se utopilo 11 lidí , zabilo vlastní blbostí 5 cyklistů, tak 6 lidí spadlo ze střech a žebříků nebo ze skály, cca 150-180 zemřelo na následky kouření, chlastu a obezity ... Přesto se nedočteme cosi o "vraždících"  plovárnách , bůčku  nebo šatflích ...  ;-D  

0/0
8.7.2010 20:14

Naked and petrified

Re: Český plavec, cyklista atd.je též vraždící monstrum

vuf? To melo byt vtipne, nebo k tematu?

0/0
8.7.2010 19:16

Kocka Domaci Angorka

zprisnit autoskolu,ne pustit kdejakou

husicku za volant,pze papinek to zacvakaRvcesi jsou nevyjezdeni a mysli si opak.kazdy je presvedceny o svych ridicskych kvalitach,ale panu ridicu je malo

0/0
8.7.2010 17:46

phi

Re: zprisnit autoskolu,ne pustit kdejakou

husičku ?  to nejsou obvykle nevyježděné husičky, to jsou řidiči, co maj napraseno sta tisíce kilometrů ....

0/0
8.7.2010 17:52

Gmur

Re: zprisnit autoskolu,ne pustit kdejakou

predevsim tohle co se popisuje v clanku delaji ridici, kteri si o sobe mysli, ze jsou borci.

TOHLE nedelaji ridicky!

0/0
8.7.2010 17:59

Kocka Domaci Angorka

Re: zprisnit autoskolu,ne pustit kdejakou

dobra tedy,priklad nebyl nejlepsi,ale presne tak,jak odpovidas,jsem to myslel.namistrovani borecci,ale needi,co jejich auto umi,jak se na jakem povrchu chova.citi jen pedal plynu:-/a to je spatny.navic jsou hodne bezohledni

0/0
8.7.2010 18:12

DarkSicek

Re: zprisnit autoskolu,ne pustit kdejakou

zajimalo by me, kolik soucasnyc ridicu by udelalo zkousky znova

0/0
8.7.2010 23:05

phi

jen více mrtvých

snad se povraždíte všichni a chodci budou mít klid

0/0
8.7.2010 17:41

Kocka Domaci Angorka

Re: jen více mrtvých

opravdu lidsky pristup:-/ Rv

0/0
8.7.2010 17:44

phi

Re: jen více mrtvých

;-D a co jako ? když je největší frajer ten, kdo svede přestupek na osobu blízkou nebo se mu podaří vyhnout přestupkovému řízení, když idiot v v silným autě setřelí někoho, napíše se o tom dvakrát v novinech a ten člověk za rok zase jezdí, tak to jinak nepůjde.

blbec v tramvajovém pásu ukazující fakáče na tramvajáka či jinej, co předjíždí stojící auto na přechodu, to jsou opravdu nádherné ukázky lidského přístupu :-P

0/0
8.7.2010 17:50

Kocka Domaci Angorka

Re: jen více mrtvých

pravdu dis:-/

0/0
8.7.2010 18:13

raz36

Prestante si vymejslet

Pane redaktorko, prestante si uz prosim vymejslet.

1. Lide bezne projizdi na oranzouvou proto, aby to do nich nidko zezadu nenapalil (bohuzel doprava je prilis husta a dodrzovani bezpecneho rozestupu je nemozne)

2. Jedte po kruhovem obejzdu tak, abyste ostatni nezdrzovala (na 50-ce se jezdi 50km/h, ne 35)

3. Mate to zmereno certifikovanym meridlem? Prozradim Vam sladke tajemstvi. Vas rychlomer "premeruje" 5 - 15km/h (v zavislosti na rychlosti, neni to linearni), porovnejte se skutecnou rychlosti vozu dle GPS navigace

4. A nebylo to bylo tak, ze zavory byly dole 10 minut, aniz by jel nejaky vlak? (jak se bohuzel deje na nemalo prejezdech, znam prejezd, kde se cekalo 15 minut a pak sly zavory nahoru bez prujezdu vlaku - on ten vlak nejdriv stal a pak projel pres vyhybku na odbocku mimo prejezd)

0/0
8.7.2010 17:19





Najdete na iDNES.cz