Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Báňští záchranáři: Vyprošťování bagristy zdržovaly další sesuvy půdy

Sesuv půdy při práci na tunelu Blanka v Praze 6 zavalil v levé části tunelu jednapadesátiletého bagristu. Jeho vyprošťování v úterý zdržovaly další sesuvy hornin a sypkého materiálu. Muž tak musel pod zemí zůstat asi šest hodin. Ražba pražského tunelu Blanka bude podle mluvčího Metrostavu Poláka zastavena na několik týdnů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zakov

Amaterismus.

Nejsem dulni expert, ale jestli se pri razeni tunel uz na 3 mistech propadl, nebude problem jiz v priprave projektu? Kdo a jak zjistoval povahu uzemi, kde se melo razit? Jak je mozne, ze jinde to jde bez zriceni domu a propadani stropu? Napr. v Londyne kopali pod historickym centrem a velmi blizko parlamentu (nejsem si tim uplne jisty), ve velmi nestabilnim podlozi a nic jim nespadlo. Cim to asi bylo? Zaklad je v priprave....

0/0
7.7.2010 14:54

Praotec

Re: Amaterismus.

Jako vzdy vse odflaknute od pripravy po fizicke razeni.Vzdy se betonuje okamzite tunel po odsraneni zeminy par metru za prednimi stroji z pohyblivymi vystuhami. Hold jina zeme jiny pristup..............V[>-]

0/0
7.7.2010 18:32

super61

x

vysvětli mi ten rozdíl prosím

0/0
7.7.2010 14:06

super61

Re: x

chtěl jsem to hodit pod první příspěvek - rozdíl mezi razením a hloubením, myslím technika použitá atd.dík

0/0
7.7.2010 14:07

;-)

Re: x

ražený se razí se v podzemí (jako štola v dole), hloubený se hloubí se z povrchu jáma, na jejím dně se postaví tunel a pak se to zaveze. Z pochopitelných důvodů je ražený dražší, hrozí sesuvy, ale snáze se prosazuje proti protestům veřejnosti. Jen bych se poopravil - Část tunelů Blanka je hloubená - jde o kombinaci. Ovšem nechápu, proč se nehloubily třeba úseky pod stromovkou či ministerskou zahradou, kde došlo k propadům.

0/0
7.7.2010 14:15

super61

Re: x

díky za vysvětlení R^

0/0
7.7.2010 14:20

xrobocop

Re: x

Tunel pod Stromovkou hloubit? Dovedeš si vůbec představit, jak by byla pak Stromovka zdevastovaná?

0/0
7.7.2010 14:36

;-)

Re: x

.....když se vám víc líbí propady......je to vaše věc. Park by se obnovil poměrně rychle po dokončení stavby a nebyla by ohrožena bezpečnost....a ještě by se ušetřilo. Samozřejmě by to znamenalo stížosti rozhořčených zástupců veřejnostil, protesty proti kácení stromů.....ale park se dá dnes obnovi/zbudovat velmi rychle - jen by na té části, kde by se kopalo nebyly staré vzrostlé stromy, ale jen mladé......a i to by se časem změnilo.

0/0
7.7.2010 14:41

luke777

Re: x

http://technet.idnes.cz/podivejte-se-jak-se-stavelo-metro-v-praze-unikatni-fotografie-stare-40-let-1qe-/tec_technika.asp?c=A090315_211959_tec_technika_rja

0/0
7.7.2010 14:45

;-)

Proč se vlastně tunel razí a ne hloubí?

Alespoň části pod parky, ulicemi a zahradami šlo hloubit - bylo by to levnější i rychlejší. Metro se tak také v Praze stavělo.

0/0
7.7.2010 13:58

Radeczek1

Re: Proč se vlastně tunel razí a ne hloubí?

Žeby ekologové ;-)

0/0
7.7.2010 14:18

luke777

Re: Proč se vlastně tunel razí a ne hloubí?

ekologove beceli a nadavali a tady je vysledek nechal bych je cast tunelukopat krumpacema

0/0
7.7.2010 14:24

lepidlo999

Re: Proč se vlastně tunel razí a ne hloubí?

Metro v Praze, se především razilo. Hloubily se stanice.

0/0
7.7.2010 14:31

luke777

Re: Proč se vlastně tunel razí a ne hloubí?

asi malo koukas na obrazky ze? najdi si stanici hlavni nadrazi v praze

http://technet.idnes.cz/podivejte-se-jak-se-stavelo-metro-v-praze-unikatni-fotografie-stare-40-let-1qe-/tec_technika.asp?c=A090315_211959_tec_technika_rja

0/0
7.7.2010 14:45

javky

Re: Proč se vlastně tunel razí a ne hloubí?

Vždyť je to i v tom článku napsané. Tunely se převážně razily, stanice hloubily. Navíc se to týká jen úseku IC, na takovém IA a IIA byly až na Leninovu ražené jak tunely, tak stanice (hloubené jen horní vestibuly). Totéž platí i o béčku v centru.

Jinak Hlavák je značně atypická stanice, protože se nestavěla pro metro, ale pro tramvaje. Proto například obsahuje nelogickou odbočku tunelu pro napojení tramvají z Opletalovy ulice a jiné vychytávky.

0/0
7.7.2010 15:24





Najdete na iDNES.cz