Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražský okruh pomůže obyvatelům metropole méně, než se čekalo

Představě o snadno průjezdných silnicích v metropoli měla pomoci další část pražského okruhu, která vede mezi dálnicemi D1 a D5. Ta bude otevřena 20. září. Jenže kvůli protestům některých Pražanů nebudou řidiči moci novou dálnici dostatečně využívat. Kvůli omezenému počtu křižovatek nebudou mít možnost na dálnici pohodlně najet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

;palič_

-

Občanská sdružení opět otravují lidem život. Už je prostě na čase začít jednat a pozavírat

tyhle šmejdy za sabotáž. Stačí prvních pár, ten zbytek si dá pozor.

Pryč s "občanskou společností", kde může kdejaká nula odstřelit projekt

za miliardy, jen kvůli ukojení své úchylky.

0/0
23.8.2010 10:48

;palič_

Občaská sdružení

opět otravují lidem život. Už je prostě na čase začít jednat a pozavírat tyhle šmejdy za sabotáž. Stačí prvních pár, ten zbytek si dá pozor. Pryč s "občanskou společností", kde může kdejaká nula odstřelit projekt za miliardy, jen kvůli ukojení své úchylky.

0/0
23.8.2010 10:46

Petr1234

navíc to znamená

že všechny doprava co jede do prahy pojede opět po D1 až do centra, místo aby bylo dalších 5 možností.

0/0
14.7.2010 13:16

Petr1234

blázni

 hlavně v komořanech, kde stojí každý den a hlavně v pátek kolona směrem k zbraslavskému mostu. Ta by tam v případě nájezdu nebyla, protože by auta plynule vyjela z prahy. Takhle to bude furt stejné. Zácpa v břežanksém údolí a z komořan taky. Děs běs tyhle sdružení.

0/0
14.7.2010 13:07

Sailor 36

Vyšší zájem

Žiji 40 let ve Stockholmu. Je pro mě nepochopitelné, že v Česku neexistuje jako ve Švédsku zákon vyššího zájmu, kdy každý občan má včas právo vznést svůj názor a připomínku, pak ale vyšší instace rozhodne a to je platné. Jak je možné teď když projekt spojky u Prahy dávno existuje, stavba je téměř hotová a teď se diskutuje sobčaskými skupinami protestantů že se budou umísťovat betonové bloky na nové přípojky? Dálnice i Hradce Králového je ještě děsivější příklad. Samozřejmě je třeba ctít soukromý majetek. Známému tu vykoupil stát domek, protože stál v cestě plánované nové silnice. Proces byl krátký, úředně stanovená cena, žádné vyjednávání. Pavel

0/0
8.7.2010 16:52

CART09

Burani

Tak ať se burani z komořan a spol třeba udusí a trmácejí se po rozbitých uzoučkých silničkách, když nejsou schopni ani schválit nájezd na dálnici...

0/0
8.7.2010 13:32

novacek15

funkce dálničního okruhu

Dálniční okruh kolem měst je dálnice. Její smysl je vést tranzitní dopravu mimo město.  Na jihu Prahy se povedlo tlakem veřejnosti oddálit trasu okruhu za Jesenici (dlouhá trasa), ale v Komořanech zůstala dálnice městem. Tranzit se přesouvá jen z jedné části města do jiné části města. Je to vina pražských politiků, kteří prosadili 50 let staré projekty.

Bohužel ani na jihu Prahy se problém nevyřešil. Souběžně s okruhem v dlouhé trase vzniká i krátká trasa, prosazovaná vedením Prahy v čele s primátorem Bémem a přejmenovaná na Vesteckou spojku. Ohrožuje desetitisíce lidí a přírodní rekreační území. Podle ale skoupily pozemky firmy Tesco a Eurospektrum pro největší obchodní centrum v Evropě.Stavba dlouhé trasy okruhu končí u dálnice D1 a její pokračování na D11 je v nedohlednu. Tak je možné, že se prosadí krátká trasa pod názvem Vestecká spojka až na D11 a oficiální trasa (dlouhá) v úseku od D1 k D11 nikdy nevznikne. Uvedené firmy si namastí klapsy a pražští radní jim v tom pomáhají.   

0/0
7.7.2010 1:55

kenx

Re: funkce dálničního okruhu

Vestecká spojka má spojit R1 s D1 pro dopravu mířící do centra (nebo na Jižní spojku). Že by se prodlužovala Vestecká spojka k D11 se nebojím, nejen že nemá potřebnou kapacitu, ale ani není reálné takovou komunikaci prosadit. Komplikace očekávám do dostavby stavby 511 (R1 v úseku D1 - D11). Jestli se D1 před Spořilovem zacpe kamiony, asi nebude moc řidiče z R1 a jihovýchodu vůbec lákat využít D1 a pustí se do centra klasicky po Vídeňské. Nebo nedejbože po KOMOMO a dále k barranďáku, protože to je zatím ještě nepřetížená radiála. Problém by se vystupňoval dostavbou D3 u Prahy před zprovozněním D11, ale tady doufám, že to D3 nestihne :)

0/0
7.7.2010 15:33

kenx

zábavné

Zábavné pokroucení informací novináři. MÚK Komořany v plánech R1 na jihu vůbec nebyla, je to změnový požadavek MČ Praha 12 (magistrát je v tomhle výjimečně bez viny). Navíc spolu s celou KOMOKO zbytečný, když o kus dál je už MÚK Strakonická x Radotín, která by si zasloužila připojení z Komořan (nový most) a zkapacitnění (oboje ale neprojde kvůli žabičkářům). MÚK Komořany navíc způsobí zmatek na komunikaci, když je hned na druhém konci mostu megakřižovatka a okruh je převážně poddimenzován - má jen 2 pruhy. Navíc v pravém budou popojíždět kamiony .. MÚK Cholupice byla vždy plánována jen pro údržbu. MÚK Písnice čeká na výstavbu obchvatu Písnice, pak je otevření průchodné. Na obchvatu se už pracuje. Vestecká spojka dostane pravý smysl, až když povede po D1. Největší průser, o kterém se zatím mluví minimálně, je pro náklaďáky od Plzně na Polsko od podzimu nová trasa D5-R1-D1 na Spořilov a pak Jižní spojka. Spousta km navíc a D1 včetně Spořilova na to není připraveno. Budou nové problémy..

0/0
6.7.2010 16:21

ToskanskyDedek

Propojeni D11-D1(D5) je treba zprivatisovat a vydelat!

Odpovedi na vsechny pochybnosti je zjisteni, kdo skupoval pozemky okolo trasy D11-D1 a od koho je stat draze musi vykupovat...¨

'

Moje Toskanska pravicujici Baba o tom vi sve, rka a dic

§

"Bez pravicujicich ceskych oVcanu, volicu a najmutych pravicujicich zelenych a na ne napojenych moUdrych "ekologickych" iniciativ, bychom nase [>-]Toskanske Spindly[>-] tak lehce a rychle nikdy bohda nevybudovali". Moje Toskanska pravicujici Baba planuje jeste Villku pro nasi vnucku a pravnoucka, takze vime, koho musime v podzimnich volbach sponsorsky podporit! Baba k tomu dodava: "Za jeden km vykoupeneho uzemi ci prostavene dalnice = 1 Villka v Toskanskem Spindlu pro nase rodiny a budouci pravicujici generace"R^

0/0
6.7.2010 14:38

jural

Vetsi vyuziti

toho obchvatu by bylo docileno dostavbou propojeni D11 - D1, aby byla plynula jizda D11-D5, ale to by to nesmel zas nejaky ekologista zablokovat.

0/0
6.7.2010 12:28

pskoda

Re: Vetsi vyuziti

Přesně tak. Spojka D1-D5 má ulehčit především od tranzitní dopravy. Proto jako mnohem větší chybu vidím nedokončení propojení s D11, protože většina kamionové dopravy ve směru od Rozvadova směřuje do Polska, takže na D11.

Bohužel, mám takový dojem, že v realizaci spojky D1-D11 je problém s obyvateli Běchovic, kteří zablokovali další postup.

0/0
6.7.2010 13:24

Lvy

Inu co k tomu dodat?

Prostě pražáčci a spol se jaksi nezapřou, jsem rád, že při cestách na západ už nebudu muset do té jejich Prahy ani páchnout. ;-D

0/0
6.7.2010 11:27

Jonathan007 banán

Re: Inu co k tomu dodat?

Tobě někdo nekoupil v zologický zmrzlinu, když jsi byl malý a máš z toho mindrák doteď, ne ?;-D

0/0
6.7.2010 12:10

nekdoosmdesatyšesty

Re: Inu co k tomu dodat?

V pořádku, nám se po tvém zápachu stýskat nebude. ;-)

0/0
6.7.2010 12:11

pan bloumal

Re: Inu co k tomu dodat?

A Vás na západ pustí? Já jsem myslel, že na německé hranice všechny blbce chytají a deportují na východ od Kolína (toho středočeského, jen pro pořádek).

Víte v Praze se říká, že chytrého moraváka poznáte podle toho, že už je dávno v Praze (mezi kolegy mám pražáky k moravákům tak 1:9). Když je tedy Praha tak příšerná a všude jinde je to tak úžasné, tak proč se sem všichni cpete? Takže klídek příteli z venkova.

0/0
6.7.2010 14:04

p555

neni potreba

neni potreba zbytecne vyjezdy... dalnice je pro dalkovou dopravu a ucel tohoto useku je odlehcit barrandovu a jizni spojce - co se jiste stane, tranzit tvori velikou cast teto dopravy...

a nac vyjedzy nekomu, kto nedavno rval, ze nebude prece platit za dalnici aby se dostal z obchodaku domu...  kdyby tam vubec nebyly planovane mohlo se usetrit od zacatku...

0/0
6.7.2010 11:05

munkiki

Re: neni potreba

Vy jste telepat ? R^:-) Dostanou,co chtěli . :-)

0/0
6.7.2010 11:54

nekdoosmdesatyšesty

Komořany a další

MUK Komořany není součást stavby Pražského okruhu, staví si ji samo město a jsou s ní jen problémy - krátká vzdálenost od MUK Zbraslav, míchání místní a dálkové dopravy atd. Nejlépe, kdyby vůbec nevznikla.

Že neotevřou nájezd pro údržbu veřejnosti ani komentovat nebudu 8-o ;-D.

Jen ten poslední sjezd zůstane opravdu neotevřený, přestože otevřen být měl :-/.

0/0
6.7.2010 11:05

heerer

Re: Komořany a další

tak radeji nestavet zadne dalnice ani nove silnice, nechat vse pri starem a jen nadavat a nadavat.

Klasicka ceska vlastnost;-O

0/0
6.7.2010 11:27

nekdoosmdesatyšesty

Re: Komořany a další

Heh, snad nemyslíte mě 8-o, to byste byl hodně vedle ;-D. Asi jste nepochopil význam mého příspěvku, protože nevidím žádnou souvislost s tím, co jsem napsal :-/. A jaké nadávání?

0/0
6.7.2010 11:48

i-Petr

Tranzit nemá nahradit místní dopravu

Ano, pan redaktor je pravděpodobně v zajetí bludů některých místních politiků. Měl by se podívat do zahraničí - sjezdy z dálnic jsou tak po cca 50 km i více a dálnice nenahrazují místní silnice, ale slouží k tranzitu. Pak teprve dojde k oddělení místní a dálkové dopravy.

0/0
6.7.2010 10:48

Mitchell

Re: Tranzit nemá nahradit místní dopravu

Nemáš úplně pravdu. Někde jsou (v zahraničí) sjezdy po 50 km, někde třeba po 10. Faktem ale je, že hustota těch sjezdů je podstatně nižší než u nás.

0/0
6.7.2010 10:57

Hufo

Re: Tranzit nemá nahradit místní dopravu

u měst je počet sjezdů vyšší, aby právě lidi z města mohli najet na tranzit a zmizet do dáli. a nemuseli kvůli tomu jet přes celý město

0/0
6.7.2010 11:01

Queribus

Re: Tranzit nemá nahradit místní dopravu

Jiste, ale prave toto nejsou nekteri lide schopni pochopit. Je to tady jako v Kocourkove...

0/0
6.7.2010 11:13

nekdoosmdesatyšesty

Re: Tranzit nemá nahradit místní dopravu

Vy se o to nějak zajímáte? Spíše střílíte od boku, že? Samozřejmě, že u měst je možné stavět MUK hustěji, umožňuje to norma. Jenže v případě MUK Komořany nebyla dodržena ani tato vzdálenost a celá stavba se proto staví jako silnice I. třídy, přitom to mělo být v kategorii rychlostní silnice. Problém je hlavně v bezpečnosti. Kde byste na tomto úseku chtěl mít další MUK?

0/0
6.7.2010 13:27

Antonek1

Re: Tranzit nemá nahradit místní dopravu

V zahraničí při stavbě dálnic platí sjezdy "navíc" města které je chcou a většina z nich si rozmyslí tak vysoké investice, na které nemá.

0/0
6.7.2010 11:49

Hufo

no co, tak při cestách do dolních břežan

budu dál smrdět přes písnici nebo jesenici, místo po obchvatu.

0/0
6.7.2010 10:27

český_vesničan

Re: no co, tak při cestách do dolních břežan

..neměls podepisovat pitomé petice....:-P

0/0
6.7.2010 11:00

Mitchell

Jak už tu několikrát padlo:

Pan redaktor je hodně mimo. Když odpadne tranzit, tak bude Jižní spojka podstatně volnější a nebudou na ní ty problémy jako teď. Chce to používat meziušní prostor i k něčemu jinému (třeba k přemýšlení). :-)

0/0
6.7.2010 10:26

11prezdivka11

hehe

K tomuhle článku zas není, co dodat. Rychlostní silnice a dálnice slouží dálkové dopravě, takže není jediný důvod, proč by tam měl jakýkoli Pepik s taškama 3 km na nákup nebo si krátit cestu do práce.

0/0
6.7.2010 9:22

Fare.l

Re: hehe

Nejsem Pražák, ale když už to stojí tolik peněz, tak bych uvítal "víceúčelové" stavby. Nechápu, kde se pořád bere ten dojem, že jsme bohatí.

0/0
6.7.2010 9:51

martin5.3

Re: hehe

Právě, je lepší postavit jednoučelovou komunikaci dobře, než víceučelovou, která ani jeden účel neplní správně.

0/0
6.7.2010 11:16

Jesuslives

klasika

pár chatařů si bere za rukojmí desítky tisíc motoristů. No a když tam po pěti letech konečně prosadí otevření křižovatky, tak si místní na protest prosadí aspoň nějakej most pro žabičky natruc silničářům!!

0/0
6.7.2010 9:17

Unikatni prezdivka

Re: klasika

Obavam se, ze jste si neprecetl ten clanek. Spor se vede o to, zda se na sestiproudou dalnice ma privadet doprava rezidencnimi ctvrtemi s dvouproudymi silnicemi. Treba Komorany vede uzka silnice, na ktere se jezdi ctyricitkou. Kdybyste v te oblasti bydlel a videl jste, co tam bylo pred dalnici a co je tam ted, psal byste stejne hloupe prispevky, ale z opacne strany.

0/0
6.7.2010 10:28

sámvelkýmao

no

ten protestuje ,tamten taky.přitom každej řve,jak je prágl ucpanej.postavit sjezdy a nájezdy tam,kde je to potřeba a nazdar.....................

0/0
6.7.2010 8:54

heerer

uz aby

Uz se na to nemohu dockat, po dlouhe dobe nejake zlepseni a to i ze chybi nektere sjezdy. Ja to rozhodne preziju!

0/0
6.7.2010 8:33

MiroTR

Nějak tomu nerozumím.

Šlo snad o to, aby se odklonila tranzitní doprava z centra Prahy.  Což se zřejmě stane.  No a pokud pražáci nebudou moci najet na dálnici pohodlně, najedou nepohodlně.  ;-)  Je to jejich věc, že nechtěli nájezdy.

0/0
6.7.2010 8:12

MIR80

Nechapu

komu se zde nadava.Za to,ze z Vasi obce nebudete moci najet na okruh muzete podekovat jen a jen obyvatelum a zastupitelum Vasich obci, kteri psali petice, ze sjezd nechteji. Jak jinak si vysvetlit, ze sjezd byl namyslen, zhotoven, zprovoznen a jsou na nem panely ?

0/0
6.7.2010 7:52

pavlik12

Re: Nechapu

R^

U liniovych staveb by mel byt zakonem urcen okruh ucastniku rizeni jen na krajske samospravy a ministerstva - ne jako dneska ze ucastnikem je kazdy kdo to o sobe prohlasi. Jinak tu uz nikdy nic nepostavime nebo extreme draze. Proti cemukoliv se vzdycky najde alespon jeden clovek ktery bude protestovat uz z principu.

To je jak u magistraly - lidi se tam pred 30 lety nastehovali, vedeli co maji pod oknama a ted se soudi s Magistratem aby tam snizil hlucnost.

To je snaha asi stejna jako by soud prikazal Magistratu at zajisti aby slunce bylo rano na zapade.

0/0
6.7.2010 8:19

MIR80

Re: Nechapu

To se nepovedlo ani komunistum, zaridit aby slunce nebylo do vecera na zapade

0/0
6.7.2010 8:33

pjb1

Zdravím.

Panu redaktorovi koukám vadí, že kamiony z D5 na D1 a opačně už nebudou tolik paralyzovat Jižní spojku. Nestačím se divit. Když na ní ubyde tranzitní doprava, nebude tam pro toho Pražana volněji?

0/0
6.7.2010 7:49

heerer

Re: Zdravím.

nj asi na to nejak pozapomel;-D

0/0
6.7.2010 7:59

MiroTR

Re: Zdravím.

Pan redaktor asi nebydlí u jižní spojky, ale potřebuje ušetřit pět minut při výjezdu na dálnici. ;-)

0/0
6.7.2010 8:13

pavlik12

Re: Zdravím.

Je to jednoduche - pan redaktor to pise z pozice novocecha, ktery si koupil krasnou 200m parcelu s domeckem v satelitu a chce kazde rano za 10 minut autem dovezt deti do skoly a sebe do centra Prahy do prace.

Na druhou stranu ale samozrejme nechce za svym utulnym domeckem dalnici a uz vubec aby "jeho" obci vlastne projizdela auta - jedine to jeho.

Z tohoto pohledu by mistni souhlasili s najedzem na okruh kazdych par metru, ale s omezenim pouze pro jejich auta, zadni cizaci.

0/0
6.7.2010 8:23

novakjara

Re: Zdravím.

Co mi má kdo jezdit kolem baráku!;-O Ať si jezděj jinudy. Kudy? To mě nezajímá!

0/0
6.7.2010 8:38

antitop

okruh

A jak to uděláš ?

0/0
6.7.2010 7:30

reactt

Tohle je opravdu vrchol..

Takže dílo, na které jsem se roky těšil nám tu přivede akorát smrad.. Co víc dodat. Pokud nebudou otevřeny všechny křižovatky v našem okolí, tak otevřeně říkám, že se postarám o to, aby spojka nebyla průjezdná vůbec a nebudu sám!!

0/0
6.7.2010 6:44

tekapo

Re: Tohle je opravdu vrchol..

Ty jsi ale drsňák :-) Nějací místní jsou docela všem ukradení, jde hlavně o to spojit D1 s D5 a R6 a příp. dál po dostavbě dalších částí. Těším se až si na okruh půjdeš na protest lehnout nebo jak se vlastně postaráš.

0/0
6.7.2010 7:31

reactt

Re: Tohle je opravdu vrchol..

Však to všichni brzo uvidíte.. ;-D

0/0
6.7.2010 7:32





Najdete na iDNES.cz