Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Drobil nechtěl životní prostředí, jenže Nečas rošádu s křesly zarazil

Místopředseda ODS Pavel Drobil se včera ještě pokoušel změnit ministerské křeslo, které mu Petr Nečas vyjednal. Osmatřicetiletý právník je z ministrů za ODS nejvíce nespokojený s přiděleným resortem životního prostředí. Dlouho se připravoval na ministra průmyslu a obchodu a prohlašoval, že "bude dýchat za český průmysl".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lokýt

Nevěřím svým očím!

Takže ten člověk objektivně životnímu prostředí nerozumí, sám subjektivně ví že životnímu prostředí nerozumí, ministrem životního prostředí být nechce - ale je členem toho správného sdružení, takže prostě ministrem bude a bude, i kdyby mělo jít o zodpovědnost za technickou stránku kosmonautiky.

Neuvěřitelné...

0/0
2.7.2010 19:10

Kocka Domaci Angorka

a proc to v cr nezrusite?

solar muze byt pod enrgetikou a vetrnouny taky.nechapu,proc ma kotlinka zp k nicemu,akorat tk k sypani penez:-/

0/0
2.7.2010 17:35

Cynyc

Re: a proc to v cr nezrusite?

Jistě. Stejně tak může být např. armáda pod zamini, stejně naši vojáci akorát jezdí na zahraniční mise. Takový návrh kvalifikovaností plně odpovídá tomu Vašemu.

0/0
2.7.2010 18:01

Kocka Domaci Angorka

svazaku svazaku,zaraz to cele,nez bude pozde

:-/

0/0
2.7.2010 17:31

Reptilia

---

Tak ministr životního prostředí veřejně přizná že o životním prostředí nic neví. Jestli jsou i ostatní noví ministři takoví ..odborníci,, tak to teda potěš koště. Rv

0/0
2.7.2010 17:30

Kocka Domaci Angorka

Re: ---

ministr nemusi nic vedet,ten ma zvedat ruku

0/0
2.7.2010 17:36

jjenda

ŽP

Pod článkem o složení vlády jsem psal, že se ukázalo, jak malý význam vláda (potažmo společnost) přikládá obsazením p. Drobila otázce životního prostředí. Teď se to jenom potvrdilo. Restort životního prostředí je něco, co se dává "odpadlíkům". Vzpomínám na své přijímací řízení na fakultu, kde jsem mohl jít na ty nejžádanější obory, ale vybral jsem si pravý opak v podobě životního prostředí:) Nikdo to moc nechápal a velké procento mých nových spolužáků (spolustudentů) byli přesně takoví Drobilové. Byli umístěni tam, kam ostatní moc nechtěli.

Naše společnost má před sebou ještě hodně dlouhou cestu k vyspělosti...

0/0
2.7.2010 14:08

999

Re: ŽP

Jo, tento závěr se přímo nabízí.

laici si často představují, že být ministrem něčeho je jako být toho oboru generálním ředitelem. A to je veliký omyl. Být ministrem znamená PŘEDEVŠÍM mít jened hlas z patnácti při všech ostatních záležitostech, vycházející z ostatních ministrestev do jednání ve vládě. O TO JDE! I Pavlu Drobilovi o to jde. A když už má ministerstvo které nechtěl - on tam nějaký sir Humphrey jistě už dávno sedí.

A premiérovi možná šlo cíleně o to, aby tam propána nepřistál někdo kompetentní, jako pan Moldan. Byly by s ním akorát problémy - tedy z hlediska premiéra, ne z hlediska životního prostředí. 

0/0
2.7.2010 14:15

jjenda

Re: ŽP

Já jsem sice komentoval jenom působnost ministra v rámci svého ministerstva a ne v rámci vlády, ale jinak samozřejmě souhlasím. Škoda, že nemůžeme vědět, jak vyjednávání o personálním složení vlády probíhala:) To by bylo sakramentsky zajímavé. Nějak to p. Drobilovi zdůvodnit museli a těžko věřit tomu, že jen a pouze tím, že MŽP na něj jednoduše zbylo.

0/0
2.7.2010 14:55

999

Re: ŽP

Jo, těžko věřit - ale je to pravděpodobné.

1.   Pan Nečas chce Pavla Drobila ve vládě. Může to být silná figura do hlasování případně proti Kalouskovi.

2. Pavel Drobil chce do vlády. Je nejspíš extrémně ambiciózní - což politikům sluší.

  - takže tady máme shodu zájmů. :-) no a to ministerstvo na něj prostě zbylo. Opravdu jsem nakloněn věřit tomu, že Petr Nečas NEPOTŘEBUJE silného ministra životního prostředí. Přeci jen je to Petr Klausovič...

Já osobně souhlasím s tím, že naše politická scéna je v oblasti "životního prostředí" dost zaostalá.

0/0
2.7.2010 15:04

jjenda

Re: ŽP

Zní to celkem logicky, ale počkejme si na konkrétní činy nového ministra ŽP - tedy pokud s ním bude souhlasit prezident ;-) Jsem opravdu zvědavý, jakým směrem se bude MŽP ubírat. A nejenom MŽP, ale celá vláda v oblasti environmentální politiky. Taky je zajímavé, že ODS má teď MŽP i MZe, dvě blízká a přesto názorově někdy velmi vzdálená ministerstva. Uvidíme, jak se k sobě tyto dva úřady budou mít.

Přeju pěkný den, musím si jít užít ven globálního oteplování:) :)

0/0
2.7.2010 15:14

Fai Rodis

Re: ŽP

Vyjimecne toto celkem vitam. Bejt tak pokrokovi, jako treba Velka Britanie,  tak to neumese ani rozpocet, ani trpelivost obyvatelstva.

0/0
2.7.2010 22:41

zipx

bylo by krasne

kdyby ministerstvo ŽP v příštích letech neudělalo žádný další megaprůšvih typu podpory solární energie, takže ekonomicky zdartný ministr je v tomhle rezortu třeba.

0/0
2.7.2010 13:51

999

Re: bylo by krasne

Já bych odhadl, že ten průšvih neudělalo MŽP, ale poslanecká sněmovna.

0/0
2.7.2010 14:09

WorldWidePimpaku

Re: bylo by krasne

2005. posl. ČSSD Iva Šedivá (alias Šedivá Myška :-)

0/0
2.7.2010 14:18

999

Re: bylo by krasne

Celou větou, prosím?

0/0
2.7.2010 14:22

WorldWidePimpaku

Re: bylo by krasne

http://www.pimpaku.cz/content/o-slunecniku-vetrniku-potemniku

0/0
2.7.2010 14:55

Fikus 1

Re: bylo by krasne

Vážně. A kde bereš tu jistotu, že ekonomický zdatný ministr tyhle průšvihy nebude dělat. Pokud sis nevšiml, tak zakázaky u nás se nevymýšlejí podle to zda-li jsou potřeba nebo ne. Ale podle korupčního potenciálu. Tzn. podle toho na kterých se nejlím nabalí. Jan pro info obří ekotendr je výmysl Kalouskův.  Mr. Kalousek rovněž hlasoval pro solární elektrárny. Takže poslední koho tam potřebujeme je nějaký chytrolín typu Kalousek. A to Drobil určitě bude. Osobně si myslím, že to bude kádr typu Dalík.

0/0
2.7.2010 14:42

zab4

Pokud si vzpomínám, tak na ministersrvech

životního prostředí seděli ve vládách vždy lidé, pocházející z odborných kruhů ochránců přírody. teď, chudáci, nemají, koho by tam dali, tak tam šoupnou i přes jeho protesty průmyslníka. Na ministerstvu kultury byli zase vždy lidé z kulturní branže od Uhdeho přes Dostála, Tigrida až třeba po Jehličku. Teď tam dají zubaře. Taknějak mám pocit, že nemáte lidi, milé strany ,a neodpovídá to vašim velkohubým prohlášením

0/0
2.7.2010 13:08

Profík

Re: Pokud si vzpomínám, tak na ministersrvech

Nemají. Přitom na těch postech nemusí být nutně straníci.

0/0
2.7.2010 13:12

zdendalbc

Re: Pokud si vzpomínám, tak na ministersrvech

Toto vláda pro privatizaci veřejných prostředků nesníží ani ten dluh, což byl její jediný program, a zas akorát zatne  další megasekeru. Kalousek už si brousí zuby na zadání megazakázky na likvidaci ekologických škod nějaké společnosti, která vznikne týden před vyhlášením výběrového řízení, jako onehdy s padákama. ;-D

0/0
2.7.2010 13:25

999

Re: Pokud si vzpomínám, tak na ministersrvech

Nedali tam zubaře. - přesně takhle ty kecy vznikaj!

Ministerstvo kultury dostal dlouholetý a patrně úspěšný starosta.

Když se stane ministrem odborník, je to nebezpečný. Potencionálně vždycky. Bývají často slabí, nebo zkorumpovaní, nebo "tlačí" své zájmy proti těm z oboru, kdo jsou jeho nepřáteli. Přesně tak to bývalo dvacet let na MKult. A poslední ministr Riedlbauch, kulturní to osobnost - to je přímo pohroma. Skoro jako MUDr. Rath na zdravotnictví.

Jaký bude Besser nevíme, uvidíme. Protože to není jen on, ale v jeho osobě i koaliční půlpartner STAN, tak jsem na něho zvědav.

0/0
2.7.2010 13:52

zdendalbc

Re: Pokud si vzpomínám, tak na ministersrvech

Jeden z těch, podle kterých byl právník na MF zločin, ale chemik je nejlepší řešení? :-)

0/0
2.7.2010 13:57

999

Re: Pokud si vzpomínám, tak na ministersrvech

Jaký právník a jaký chemik?

0/0
2.7.2010 13:58

zdendalbc

Re: Pokud si vzpomínám, tak na ministersrvech

Dluhoslav a Lihousek. ;-)

0/0
2.7.2010 14:01

999

Re: Pokud si vzpomínám, tak na ministersrvech

Co to plácáš? Jsi střízlivý? Je teprve poledne!

0/0
2.7.2010 14:02

_Clayman

Řešení je prosté...

... měli by mu okamžitě sebrat ministerstvo životního prostředí, když sám říká, že té problematice nerozumí, a dát tam někoho jiného. Drobil nemusí být ministr vůbec. Jestli to neudělají, mají u mě další mínusový bod - nevím, proč by někdo měl dostat ministerské křeslo, ke kterému nemá kvalifikaci, jen proto, aby nějaké dostal.

0/0
2.7.2010 13:03

Profík

Re: Řešení je prosté...

R^R^ Přesně. Chápu, že se premiér nechce shodit rošádou, ale tohle řešení je špatné, protože odporuje zdravému rozumu.

0/0
2.7.2010 13:06

pavel.61.

Re: Řešení je prosté...

a co když je to naopak záměr. Nerozumí a musí se poradit. Půjde za vedcema nebo za ekologistama (laičtí aktivisté jednající podle svých nábožensko ideologických představ nezatěžující se vědou a rozumem nazývajíce se "ekologama" ač mezinima žádný není). Snad bude mít minystr rozum

0/0
2.7.2010 13:51

pletiplot

Re: Řešení je prosté...

Naprostý souhlas. Interní konkurz na ministerstvo průmyslu jsi neudělal, ŽP nechceš, tak hybaj. Maximálně bych mu dal náměstka na tom průmyslu.

0/0
2.7.2010 13:06

Krak

Re: Řešení je prosté...

Jaká je ta správná kvalifikace na ministerské křeslo vyjma stranické příslušnosti? 8-o

0/0
2.7.2010 14:04

Mc_Bain

Jak říkám ...

... neštěstí v tomto státě vládne Rv

0/0
2.7.2010 12:59

Fikus 1

To je dobře že to Drobil nedostal....

To, že Drobil nedostal průmysl je jedině dobře. O ODS je všeobecně známo, že její členové mluví kódovanou řečí. To jak říkal že bude dýchat za český průmysl mně rozesmálo. U mím si totiž v praxi živě představit jak by to vypadalo. Už jen proto, že je to jeden z tzv. Toplánkových princů. Což v podstatě znamená Dalíkovy klony. Doporučuji přečíst  si tento článek. http://aktualne.centrum.cz/domaci/volby/lide/clanek.phtml?id=653951

0/0
2.7.2010 12:40

Fikus 1

Re: To je dobře že to Drobil nedostal....

jenom doplním o menší citaci z článku. To je asi proč je pro něho ztráta postu na MPO taková rána.

"...Kamarád multimilionář - Přátelství pojí taky Pavla Drobila s podnikatelem Danešem Zátorským. Ostravský multimilionář Zátorský je jedním z nejvlivnějších byznysmenů na severní Moravě. Média spekulovala, že to byl právě Drobil, který mu k milionům pomohl.Zátorský zbohatl na obchodu s akciemi a později ovládl množství tamních značek od Slezského kamene přes stavební firmu VOKD. Jeho impérium s názvem Geofin staví řadu domů, například bytový komplex Slezská nebo Bazaly.

"Jsme rodinní přátelé, ale odmítám, že bych mu pomáhal získat nějaké zakázky. To v mé moci rozhodně nebylo a není," odmítá spekulace médií Drobil...."

0/0
2.7.2010 12:45

phi

zvláštní, všichni tu mluví o ekoteroristech

ale jak si pán či kmán staví vilu či chatu, tak je to kdesi v přírodě minimálně dotčené lidmi, nejlépe chráněné oblasti.

je to snad podivné mystické nutkání stavět v prostředí, o jehož zachování nemají zájem ?

0/0
2.7.2010 12:32

pavel.61.

Re: zvláštní, všichni tu mluví o ekoteroristech

ano toto je např. otázka ŽP. Ale MŽP se spíš zajímalo o klima, energetiku, dopravu (co zastavit a brzdit a ne jak posílit vlaky a lodě). Možná nyní konečně MŽP sáhne ke vědě a né k zelenorudé ideologii.

0/0
2.7.2010 12:36

zdendalbc

Re: zvláštní, všichni tu mluví o ekoteroristech

Pro lidi vašeho typu rezervovat místa na obydlí a chaty poblíž dálnic, železničních koridorů, na hranicích průmyslových zón, v měsíční krajině po těžbě uhlí apod. Zákaz vstupu do chráněných oblastí a dalších ekoteroristických výmyslů. Klaus vám může udělovat odznak čestného antiekoteroristy. :-)

0/0
2.7.2010 12:56

pavel.61.

Re: zvláštní, všichni tu mluví o ekoteroristech

Díky za uznání. Prostředky společnosti nejsou neomezené a proto by se mělo s nimi hospodařit uvážlivě a podle vědy a ne ideologicky az nábožensky. Hospodářský růst ŽP zlepšuje. Jeho omezování, ekonesmysly,  způsobuje škody a to především na ŽP.

Kdybych si mohl vybrat jestli bydle u silnice nebo nad uložištěm jadrného odpadu, beru to druhé

0/0
2.7.2010 13:07

Profík

Re: zvláštní, všichni tu mluví o ekoteroristech

R^ Správný pozitivní přístup.

0/0
2.7.2010 13:10

zdendalbc

Re: zvláštní, všichni tu mluví o ekoteroristech

No tomu už se nejde ani smát, životní prostředí se přestalo v Evropě zhoršovat (a v některých oblastech trochu zlepšovat) někdy v 70. letech právě v důsledku občanských hnutí ("ekoterorismu.") Ten svůj blábol o hospodářském růstu zlepšujícícm ŽP si běžte vykládat do Číny nebo Indie.

0/0
2.7.2010 13:19

pavel.61.

Re: zvláštní, všichni tu mluví o ekoteroristech

obávám se že se mýlíte. Ekoteroristi nikde ŽP nezlepšili, vždy naopak. V ČR kupodivu ŽP zlepšila ODS, když dala odsířit naše uhelné elektrárny. 

To není můj blábol ale pokud použijete i mozek pochopíte to. Dokud lidi v Číně Indii, v Africe.., nebudou mít co do huby, budou za ten smrad okolo továrny vděční. Jak zbohatnou už se jim na skládce nebude líbit a budou ŽP považovat za hodnotu zkvalitnující život a v té chvíli bude i na "ekologii". Do té doby ne. je to ještě směšné?

0/0
2.7.2010 13:31

zdendalbc

Re: zvláštní, všichni tu mluví o ekoteroristech

Neobávejte, mýlíš se ty (na internetu je zvykem si tykat, jestli mi musíš vykat, je to tvoje věc, nicméně to nepokládej za neslušnost).

Řešit problémy způsobené nadměrnou spotřebou a s tím souvisejícím nadměrným vypouštěním odpadů dalším růstem spotřeby je samozřejmě holý nesmysl. Až se nároky průměrného Číňana na život přiblíží západní úrovni, bude to samozřejmě konec okamžitý našeho stylu života, akorát ty surovniny už jaksi nemáme, takže to bude ještě tuze zajímavé...

0/0
2.7.2010 13:38

pavel.61.

Re: zvláštní, všichni tu mluví o ekoteroristech

opět se mýlíš. Zdrojů přibývá a ne ubývá. To je zásadní problém ekologistů - vidět věci strnule, bez života. Podívej se na společnost jako na vyvíjející organismus. Pravda beze spalování "uhlí" nebude růst životní úroveň nikde, je to přímo úměrné. Tedy více uhlí nebo méně lidí nebo zazračný zdroj. Tzv jadrný zdroj ale to by se zase ekologisti zvencli

0/0
2.7.2010 13:55

zdendalbc

Re: zvláštní, všichni tu mluví o ekoteroristech

Jediné neobnovitelné zdroje, kterých je na Zemi tolik, že si zatím příliš nedovedeme představit, že by došly, je železná a hliníková ruda. Takže buď omezení spotřeby, nebo exploatace vesmíru, třetí cesta není.

0/0
2.7.2010 14:00

pavel.61.

Re: zvláštní, všichni tu mluví o ekoteroristech

asi "dojit" muže cokoliv... Fligna je v tom, že jediný neomezený zdroj je lidská vynalézavost a pokud bude dost svobody, může se projevit a tedy zdroje porostou a ŽP se bude lepšit. Znovu upozornuju, že se díváš na společnost strnule. Uhlí nám došlo, podle katastrofiolů Tvého typu, už před 200lety! Vyčerpanost půdy a tedy zlom v životní úroni v USA před 30lety atd. Římský klub se mýlí a Ty s ním.

0/0
2.7.2010 14:37

Fai Rodis

Re: zvláštní, všichni tu mluví o ekoteroristech

O tu tvorivost se zrejme hodlaji postarat principem predbezne opatrnosti. Takze radsi vsecko zahy zastipnout , aby se proboha neco nestalo...

Kdyby tak mysleli nasi predkove, tak jsme jakzivi nevylezli z tech jeskyni...

0/0
2.7.2010 22:47

Fai Rodis

Re: zvláštní, všichni tu mluví o ekoteroristech

Vvezme-li se v uvahu, ze Cina industrializuje a v podstate se nachazi v dobrem i ve zlem v 19. stoleti, tak se neni cemu divit. Ano, maji tam sajrajt, stejne jako byl v 19. stoleti ve Walesu a v Poruri, ale lidi tam maji taky ten drajv, jako meli Evropani jeste pred sto lety...

0/0
2.7.2010 22:45

Profík

Re: zvláštní, všichni tu mluví o ekoteroristech

Zdendo, myslím si, žes ho vůbec nepochopil.

0/0
2.7.2010 13:09

zdendalbc

Re: zvláštní, všichni tu mluví o ekoteroristech

Někdo holt u těchto záležitostí bydlet musí, a bylo by jen spravedlivé, aby to byli nositelé těchto názorů. Kdyby se tito lidé rozhodli dobrovolně ukázat, že i v těchto místech lze žít plnohodnotný a spokojený život, dodalo by to jejich slovům na důvěryhodnosti. :-)

V praxi to bohužel vypadá tak, že ten kdo zbohatne na přeměně druhdy malebné krajiny na toto  http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/fotogalerie/foto/296832/?cid=663774 si postaví dům v někde srdci národního parku. X

Když má někdo žaludek na to, aby tohle ultrasvinstvo hájil, protože uhlí "potřebujeme," měl by mít i koule na to ukázat, že se neděje nic hrozného. Se vším ostatním dtto.

0/0
2.7.2010 13:17

Fai Rodis

Re: zvláštní, všichni tu mluví o ekoteroristech

Mne staci, kdyz tu vytezenou krajinu zase uvede do pouzitelneho stavu. A to se deje, ne ze ne!

0/0
2.7.2010 22:48





Najdete na iDNES.cz