Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový ministr dopravy otevře železnici i konkurenčním dopravcům

Dosazení Víta Bárty na post ministra dopravy zřejmě způsobí revoluci na železnici. Budoucí ministr uvedl, že Věci veřejné trvají na podmínce otevření železnice pro konkurenci. Je to špatná zpráva pro České dráhy, potěší ale soukromé dopravce. A možná i cestující.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

citrón123

jo zrovna ods si má tak na co stěžovat

pokud jde o propojení byznysu a politiky. Zrovna voni ;-D;-D;-D

0/0
2.7.2010 9:58

vlmach

Pan Bárta

dělá objevy a vlamuje se do otevřených dveří.

0/0
2.7.2010 9:55

mbfas

Dobrý článek

pokud mu tento přístup vydrží, tak budu spokojený.

0/0
1.7.2010 13:02

BigM

Re: Dobrý článek

nejsou-li to jen líbivé řeči

0/0
1.7.2010 19:45

kiwi007

Panu Bártovi

přeji ostrou tužku a ať už začne škrtat. Prohrabat se těmi papíry z ČD, ČSA a dalších "státních" firem, které slouží pouze jako zástěrka k vydírání "odborářům" nás všech, dá spoustu práce. A dále mu přeji dobré podřízené a ne "držáky koryt", co umí jen říkat "to nejde".

0/0
1.7.2010 12:57

Scarlett from Scottland

ČD by se měla zaměřit hlavně na náklad

ať zmizne ten kamionovej bordel ze silnic a osobní přepravu ať raději nechají na někoho jiného, ta jim moc nejde ;-O

0/0
1.7.2010 12:48

Bery

Re: ČD by se měla zaměřit hlavně na náklad

To by neprekousla kamionova lobby...

0/0
1.7.2010 13:22

lucky_24

Re: ČD by se měla zaměřit hlavně na náklad

Věřte tomu, že kdybyste měl firmu, taky si to necháte odvízt kamionem a ne vlakem, pokud se zrovna nebude například jednat o uhlí, kde ten vlak jasně vyhraje. A ono místo jednoho vlaku 25 kamionů je přínos i pro stát, místo jednoho strojvedoucího 25 řidičů, takže ten stát je rád, že to tak je.

0/0
1.7.2010 14:45

109e

Re: ČD by se měla zaměřit hlavně na náklad

Vypadá, že jsi správně pochopil, že každá doprava má své výhody. Co jsi ovšem nepochopil, je to, jak je kamionová doprava protěžovaná. Přínos pro stát.;-D Vtip (minimálně) měsíce.

0/0
1.7.2010 15:31

Bery

Re: ČD by se měla zaměřit hlavně na náklad

Jasne, takovych 25 ridicu napr. u dopravce z Polska, ktery u nas jen projizdi je jiste pro stat prinos... ale proboha v cem ? Ze si na nasem uzemi da mozna obed ? Pritom prave kamiony devastuji nase silnice nejvice... tedy predevsim kamionove doprave jdou na vrub nakladne opravy. Nejak ten prinos pro stat nevidim... ;-)

0/0
1.7.2010 17:38

109e

Re: ČD by se měla zaměřit hlavně na náklad

Souhlas. Kamion devastuje vozovku přibližně 16000x více než osobák.

0/0
1.7.2010 17:45

Thingie

...

Drzim palce. Cestovani se zlutasky a vetsinou vozoveho parku CD se neda moc srovnat. Ja platim jizdenku a chci mit, tim padem,  pohodli. Ze misto peti bude pracovat jako vyhybkari jen dva , mi je srdecne jedno. Umele zamestnavani prinasi jen ztratu, kterou stejne nakonec zaplatime vsichni. Je mi lito, ale socialismus mame, jak pevne doufam, uz za sebou. Pro krveziznive zastance vseho socialniho: " Pomahat ano, ale jen tem, kteri to SKUTECNE potrebuji". Full stop.

0/0
1.7.2010 12:38

selmakockovita

Re: ...

Asi jsi ještě nepochopil, že stav zaměstnanců v provozu zůstane stejný, pokud se nenajdou peníze na další investice do tratí. Ale s tím nemá Jančura nic společnýho, ale státní SŽDC. Tak jestli bude jezdit Petr nebo Pavel výpravčí(dispečeří), vyhybkáři(signalisté) budou ve stejném počtu a dovolím si tvrdit, že i u obsluhy vlaků nic neušetříš-státsi objedná službu a někdo ji musí pokrýt

0/0
1.7.2010 19:40

Bery

Re: ...

To tu bohuzel nechape spousta lidi...

0/0
1.7.2010 23:21

kiwi007

konečně snad

někdo, kdo zamává s tím státním molochem, který si říká České Dráhy.

0/0
1.7.2010 10:08

vokroj

Nečas?

Ten bude jen čučet, jak to frčí ... a se svou mentalitou vždy jen uhne     Rv

0/0
1.7.2010 10:02

kolos.veliky

Jestli se Vám povede železnici změnit

budete mít můj upřímný obdiv. Já totiž jezdím do práce vlakem denně a neustále nadělávám nějaká zpoždění.

Konkureci na dráhy je potřeba zavést a něco je potřeba udělat i se zaměstnanci ČD. Aby si začali své práce vážit a nestávkovali pokaždé, když se po nich něco chce.

0/0
1.7.2010 9:40

109e

Re: Jestli se Vám povede železnici změnit

Můžete popsat jediný případ, kdy se stávkovalo proto, že někdo chtěl něco po zaměstnancích ? JEDEN !

0/0
1.7.2010 13:30

lucky_24

Re: Jestli se Vám povede železnici změnit

Z poslední doby by jeden byl, kdyby vláda necukla a nenechala se vidírat. Kalousek chtěl po zaměstnancích zaplatit 2200 za roční neomezenou jízdenku místo 200, a jak bylo zle. Teď nás čeká druhý kolo, tak uvidíme.

0/0
1.7.2010 14:47

109e

Re: Jestli se Vám povede železnici změnit

Nepochyboval jsem ani na okamžik, že se v tobě závist točí na plné obrátky (tato nemoc je velmi obtížně léčitelná). Kdyby jsi se stejnou razancí četl pozorně na co reaguji, psal by jsi alespoň jednou k věci. Tak tedy citace specielně pro tebe: "Aby si začali své práce vážit a nestávkovali pokaždé, když se po nich něco chce."

0/0
1.7.2010 15:27

Bery

Re: Jestli se Vám povede železnici změnit

Tak zrovna tohle vidim jako zasadne sporny bod, protoze chtel zaplatit DPH za cenu obvyklou... ale cenu obvykla u teto jizdenky je prave 200 Kc jiz nekolik let. Pravda, pro jeji ziskani musis splnit podminku byt zamestnanec, ale na teto podmince nevidim nic nelogickeho. Je to totez, jako na priznani seniorpasu ti musi byt 70 let a pak take muzes jezdit neomezene zadarmo. Takze argumentovat tim, ze kdo neni zamestnanec, tak na tu cenu nedosahne je stejne liche, jako argumentovat tim, ze ve 30-ti letech nedosahnes na senior pas.

A to nemluvim o tom, ze pojem "cena obvykla" v trzni ekonomice s volnou tvorbou cen silne zavani byvalym rezimem. ;-O

0/0
1.7.2010 17:57

pjotrrrr

ČD zrušit !!!

Místo toho vytvořit státní organizaci která bude pronajímat soukromím vlastníkům koleje a z utržených pěněz bude dělat údržbu kolejí.

0/0
1.7.2010 9:21

Menetekel

Re: ČD zrušit !!!

kdybyste tam neměl takové gramatické hrubky, tak bych snad i uvěřil, že jste odborníkem na dopravu..

0/0
1.7.2010 9:29

jural

Re: ČD zrušit !!!

a co maji co CD spolecneho s dopravni cestou? Vzdyt ty si dopravni cestu pronajimaji zrovna tak stejne jako jakykoliv jiny dopravce. At uz silnicni ci zeleznicni dopravce. Ona totiz drazni infrastruktura patri SZDC, ktera za jeji vyuziti dostava od dopravcu vykonove poplatky.

0/0
1.7.2010 9:32

pjotrrrr

Re: ČD zrušit !!!

Nic, právě proto by měli ČD zrušit. Ruka trhu se o osobní a nákladní dopravu postará. :-)

0/0
1.7.2010 9:37

Ardan

Re: ČD zrušit !!!

Jo,jo, to vidíme jak se ruka trhu stará.Rv

0/0
1.7.2010 9:41

brkowycz

Re: ČD zrušit !!!

Ano, na VOLNÉM trhu se ruka stará!

0/0
1.7.2010 9:53

109e

Re: ČD zrušit !!!

A jak je možné, že mají Švicaři nejdokonalejší železnici ?

0/0
1.7.2010 13:41

109e

Re: ČD zrušit !!!

švýcaři- omluva

0/0
1.7.2010 13:43

kiwi007

Re: ČD zrušit !!!

Mohu Vás ubezpečit, že tržní hospodářství funguje i na železnici (jen ne v ČR) viz. GB.

0/0
1.7.2010 10:15

109e

Re: ČD zrušit !!!

No to je příklad ! Anglie se stala odstrašujícím případem privatizace na kolejích.

0/0
1.7.2010 13:43

Menetekel

Dvě stávky železničářů a ono ho to přejde

;-D

0/0
1.7.2010 9:16

vokroj

Re: Dvě stávky železničářů a ono ho to přejde

No jo, kde jsou vlastně odbory?

0/0
1.7.2010 10:05

certik_bertik

tohle

nesmí udělat, vždyť to bude černá díra v rozpočtu ČR

0/0
1.7.2010 9:09

kunta_kinte - sberatel BANu

Re: tohle

Spis mor na hrady CD. Nebot ty jsou neskutecna cerna dira. :-P

0/0
1.7.2010 9:12

certik_bertik

Re: tohle

ono to tak je i není, ČD mají kromě jiného obrovské dluhy, které nemá kdo zaplatit

0/0
1.7.2010 9:23

lucky_24

Re: tohle

No tak ta firma, stejně jako každá jiná s podobnými problémy, jednoduše zkrachuje. Oni si to pak DB, OBB, ZSSK, Arriva a další rozeberou...

0/0
1.7.2010 11:36

certik_bertik

Re: tohle

to není tak jednoduché, ty dluhy by musely být zaplaceny najednou, což by náš státní rozpočet nezvládnul

0/0
1.7.2010 12:10

kiwi007

Re: tohle

všechno se dá domluvit. I splátky dluhu! Pořád je to levnější, než to co je.

0/0
1.7.2010 13:00

certik_bertik

Re: tohle

to si nemyslím, ČD už má většinu vybavení ve stavu šrotu, pokud tam přijde nějaký lepší management, jistě by dokázali jezdit efektivněji,

0/0
1.7.2010 13:35

lucky_24

Re: tohle

Tak ČD vlastní všechno co po kolejích jezdí, budovy a mají i 20 miliard jako jmění v akciích. Pokud by se to všechno prodalo, ono by z toho káplo dost peněz.

0/0
1.7.2010 14:49

certik_bertik

Re: tohle

to už ČD nemají, za to už dostali prachy a už jsou pryč, ty budovy a ostatní majetek je v hrozném stavu, to nemá žádnou cenu

0/0
1.7.2010 14:56

Bery

Re: tohle

Kaplo dost penez... Hmm... Fakt ? Nova vozidla a rekonstrukce jsou na dluh... stara zase pomalu do srotu. Pravda... neco mezi se najde, ale neni toho mnoho. A budovy ? Spousta se toho nevyuziva, je to pred rozpadem a nikdo o to nestoji. Navic demolice neco stoji. Nedavno dokonce nabizeli celou stanicni budovu v Usti nad Orlici za pouhou 1Kc... ano, tu budovu o kterou byl takovy boj za jeji zachovani. A kdyz ji tedy za 1kc nabidnou, tak ji najednou nikdo nechce... ;-)

0/0
1.7.2010 17:45

number of the beast

není možné,

že by se i na železnici začalo něco dít? třeba reformovat, aby se z černé díry na státní peníze stala normální firma? kdo věřil, že se toho dožijem.....

0/0
1.7.2010 8:34

Scarlett from Scottland

hlavně na vlaky nacpat náklad

aby se omezili kamiony !!

0/0
1.7.2010 8:28

pjotrrrr

Re: hlavně na vlaky nacpat náklad

Přesně tak. Ve velkých městech(Brno, Praha, Ústí, Budějovice, Ostrava) které leží u dálnic a hranic, udělat naložiště kaminů na vlaky a za výhodnou cenu je přeprovavat po ČR, a tranzit po dálnici by se omezil na 50%.

0/0
1.7.2010 9:24

Fatman68

Re: hlavně na vlaky nacpat náklad

No, okolo Budějic, teda těch Českých, zrovna moc dálnic nevede ...

0/0
1.7.2010 10:53

Scarlett from Scottland

Re: hlavně na vlaky nacpat náklad

ne, ale kamionů tu máme mraky, co táhnou dál dolu na jih do Rakous.

0/0
1.7.2010 12:44

vendelin

Re: hlavně na vlaky nacpat náklad

Víte proč se dneska náklad nepřeváží vlakem? Jednak cena, ale hlavně doba dopravy.

Když jsou žně, tak si jednotlivá družstva vypomáhají kombajny (za peníze) jak je potřeba. Loni jsem se bavil u nás s agronomem a říkal. No posekli a pojedou celou noc až do Jižních čech na další. Říkám, proč nejedou vlakem, proč po vlastní ose. On na to: Vlakem, to znamená dneska je přistavíme na dráhu, zítra se naloží, pak den cesty a další den čekat než je z toho vlaku zase sundají. To jsou 3 dny. Po vlastní ose jsou tam ráno a můžou sekat. Tak to máte s železnicí.

0/0
1.7.2010 11:08

Scarlett from Scottland

Re: hlavně na vlaky nacpat náklad

to my víme, ale žádné zboží není nutné mít honem druhý den, lidi si klidně můžou počkat. Takže po silnici můžem převážet tak akorát rohlíky. Ale jestli jsou lidi tak tupoučký, že objednané zboží musí mít rychle dodané a stojí jim to za zdevastované silnice, bouračky, kolony ve městech a pěknej smrad, tak je to pak těžký.

0/0
1.7.2010 12:43





Najdete na iDNES.cz