- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nemyslím si, že tím, že chcete do učitelského povolání přivést více učitelů, je otázka finanční (ale pro muže samozřejmě). Bohužel, na ministerstvu, tak jako v jiných resortech je mnoho těch, kteří mají jiná vzdělání. Mám pocit, ale nejen já, coby učitelka 1. stupně, že do těchto služeb nastupují lidé (promiňte), kteří nikdy se školou, školstvím by měli alespoň minimum něco společného.
Už jsem skeptik, zažila jsem za své téměř 30 ti leté éry tolik ministrů. Vždy, tak jako teď se přidá učitelům, to se teď hlásá a mně ředitel dal před nástupem na 40 denní dovolenou nový výměr, že mi musí snížit plat. Proč? Co jsem komu udělala?
Mám super ředitele, super zástupkyni, bohužel jsme v oblasti, kam nám děti nechtějí chodit do školy. Tak máte pocit, že by k nám šli ti mladí? Přijeďte někdy do Ústí nad Labem - Karla IV. 1024/19. Jistě vám všichni včetně vedení zodpoví na tuto otázku.
při představě, jaká morální hrůza musí být dle představ této vlády, "Lepší učitel".
absence lepšího učitele v průběhu těch několika málo let tvé školní docházky způsobyla,že jsi p.k.!
úrovni uklizeček. Často nedostávají v mnoha školkách platovou třídu jak by měly, ale o třídy níže, zkracují se jim nesmylsně úvazky, zvláště těm starším před důchodem, co jsou nejdražší. Je to hanba českého školství. Pořád se tu mluví jen o učitelích ZŠ a že učitelky v MŠ živoří nikoho nezajímá.
V první řadě si uvědomte, že absolvování MŠ je nepovinné. K tomu přidejte to, že ty učitelky v podstatě jen hlídají děti, které si hrají s hračkami, chodí s nimi ven, atd. Dále zvažte, že základní návyky děti už naučili jejich rodiče a na učitelky MŠ toho opravdu moc
nezbývá. Vyjde vám, že je to práce, jejíž přínos pro společnost je znatelně menší, než práce učitelů na ZŠ a SŠ.
Absolutně nesouhlasím se systémem, který sníží tabulkové tarify a bude záležet na libovůli ředitele, kolik kdo dostane.Okamžitě se dostanou na přední místa donašeči a leštiči klik.
Elo
Jojo, na 95% škol to tak zřejmě bude.
To, že větší procento mzdy bude flexibilní, ještě nutně neznamená, že lepší učitel bude mít víc peněz. Spíš tu je větší prostor pro klientelismus... Jinak nic proti tomu,
myšlenka je v jádru správná, ale to měření výkonu by bylo potřeba domyslet, aby bylo nezávislé a nespočívalo jen v tom, jak se která kolegyně či kolega zrovna panu řediteli líbí.
Souhlasím s tím, že ředitelé dostanou pravomoce, které jsou značně zneužitelné. Na druhou stranu, tím pravým důvodem, proč je školství vzdor jeho faktické důležitosti v moderní době takovým otloukánkem, je právě to, že v době posedlé výkonem neumožňuje jeho objektivní měření. To, co dá žákovi kvalitní učitel, se projeví až po letech a prakticky to nelze odlišit od jiných kulturních vlivů. Hodnocení jen určité projekce výsledků vzdělání deformuje systém (např. když se hodnotily poměry přijatých na vyšší stupeň škol, vedlo to řadu učitelů ke změně výuky na dril přijímacích zkoušek na tyto školy).
Tak trochu mě zaráží, kde novináři berou ty průměrné platy učitelů. Já učím na ŽŠ tři roky a 26 344 jsou mé čisté dva platy (i s odměnami). Dle tabulek nemá ani nejstarší učilel dvacet tisíc!!! Co jsem zjišťoval, tak je to u nás v MS kraji všude stejné. Abychom dosáhli průměru, tak někde musí mít učitelé kolem 40.000,- (Popř. 33.000 hrubého, pokud počítáme v hrubých částkách) Kde?
V tabulkách máš taky jenom tarify. Připočti osobní ohodnocení a na 20 jsi hned.
zaměstnancům, kteří každý den nasazují svůj vlastní život ? Třeba takový opravář vysokého napětí, hasič apod., který se splést nemůže. Nástup 50.000Kč by byl Okay?
mas dojem, ze vlezt denne nekolikrat mezi 30 vsehoschopnych parchantu je bezpecnejsi ?
Nejsem ředitel školy, tak si neumím představit rozdělování odměn. Ale zkusila jsem si modelovou situaci pro dvě školy - stejný počet učitelů, stejná praxe. V první škole pracují učitelé různě "kvalitní", mají tedy různé odměny. Někdo si přijde na 500,- Kč, jiný zase na 3000,- Kč. Ředitel druhé školy je muž na svém místě a vytvořil si kolem sebe kvalitní tým - všichni pracují "výborně". Má na ně ale stejný balík peněz jako ředitel první školy. Mně z toho vychází, že mají všichni stejné odměny a ty jsou třeba jen 1000,- Kč. Je to v pořádku?
trochu mimo ne?otázka zní jak chceš rozlišit dobrej či špatnej kantor.nějaké objektivní měřítko.
Učím 11 let na gymnáziu-z přesvědčení.Nemá smysl vysvětlovat lidem, kteří nikdy neučili, že nepracuji 4 hodiny denně a v době, kdy oni skončili svou 8hodinovou pracovní dobu, pracuju dál zadarmo.Nebo zdůvodňovat, že jsem nevystudoval 2 vysoké školy (nikoli pedagogickou fakultu) proto, abych se teď mohl válet.
Ve školství pochopitelně pracují lidé dobří i neschopní - stejně jako jsou dobří a špatní dělníci, švadleny, automechanici, právníci či lékaři. Bohužel dokud budeme (pomocí výjimek ze zákona) umožňovat, aby angličtinu na školách učily servírky po 1leté "praxi" v hospodě v Británii apod.,nebude to lepší.Do školství je skutečně nutné přidat peníze, aby si ředitelé mohli vybírat.
Já mám po 11 letech 19680 hrubého.Odměnou za dobrou práci jsou studenti, kteří mi chodí děkovat za dobrou přípravu na VŠ.Odměna za dobrou práci od ředitele je 600 Kč osobního ohodnocení.
Ne každý "starý" učitel učí špatně.Nejtragičtější jsou bohužel stále čerstvé produkty Pedagogické fakulty UK Praha.