Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obdivoval Horákovou a pak měl zvednout ruku pro její smrt

Je to přesně šedesát let, co dal komunistický režim popravit Miladu Horákovou. Odsouzení političky k smrti vyvolalo bouři nesouhlasu v celém světě, udělení milosti požadovala řada osobností, například Albert Einstein. Pro trest smrti museli zvedat ruce lidé po celé zemi. Souhlasit měli i ti, kteří Horákovou obdivovali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ploutvice

MH

Pred nedavnem jsem si koupila knizku od pana Miroslava Ivanova - Justicni vrazda aneb smrt Milady Horakove - doporucuji.

0/0
28.6.2010 17:19

Bejvoč_

Zemřelí hrdinové mají

alespoň maličkou útěchu v tom, že na ně vzdělaní a inteligentní lidé vzpomínají s láskou a úctou, zatímco na genetické zmetky typu Gottwald atd. jako na nevzdělané, strachem pos... a v alkoholu se utápějící odpady lidstva. R^

0/0
28.6.2010 9:05

expreso

hm

Tak tady máme opravdu dost hloupých a nevzdělaných a navíc ještě takových, kteří o životě toho vědí sakramentsky málo, ti by měli chodit na jiné diskuze a neurážet.

0/0
27.6.2010 21:43

nazdravi

Re: hm

Nekdo vas zde urazi tim, ze odsuzuje politicke vrazdy?

0/0
27.6.2010 22:00

expreso

Re: hm

Zřejmě jste nepochopil můj příspěvek, samozřejmě že mne uráží, když nevzdělanec obhajuje komunistický režim !!!!

0/0
27.6.2010 22:23

nazdravi

Re: hm

Tak to vam dam za pravdu

0/0
27.6.2010 22:56

Čechzčech

My jsme tenkrát popravili sami sebe.

My, Češi, všichni co byli zticha.

Komunismus by měl být zakázán.

0/0
27.6.2010 18:42

wrah

Re: My jsme tenkrát popravili sami sebe.

Pardon, ale paní Horáková spolupracovala na svržení (tehdy ještě doopravdy) legálně zvoleného režimu se zahraničními agenty. To je tuším stále ještě vlastizrada. Dnes by byla v nejlepším případě brána jako extrémistka a též by měla potíže.

0/0
27.6.2010 19:12

holkazdaleka2

Re: My jsme tenkrát popravili sami sebe.

obeseni jsou potize? 8-o

0/0
27.6.2010 19:39

wrah

Re: My jsme tenkrát popravili sami sebe.

Změnily se zákony.  Ale říkám, podle tehdejších to byla vlastizrada, ostatně snad i podle současných. Tehdy ji popravili, dnes by ji jen čekalo mnoho let vězení, není to tak velký rozdíl..

0/0
27.6.2010 22:05

EMT

Re: My jsme tenkrát popravili sami sebe.

Blb. Ke všemu naprosto neznalý. Rv

0/0
27.6.2010 21:18

franta.k

Re: My jsme tenkrát popravili sami sebe.

Soudruhu, kdyby hloupost nadnášela....

0/0
27.6.2010 21:57

mlady volic kscm

takovy je jiz nekdy zivot

0/0
27.6.2010 14:39

Moc nenápadnej Qíteček

Re: takovy je jiz nekdy zivot

S tvým nickem by ti slušelo trochu víc pokory, aspoň před Horákovou.

0/0
27.6.2010 14:44

mlady volic kscm

Re: takovy je jiz nekdy zivot

pokorny jsem pane

0/0
27.6.2010 14:48

wiki5.5

Re: takovy je jiz nekdy zivot

ja bych vam napsal co jste, ale za 100 dukatu mi nestojite

0/0
27.6.2010 14:56

mlady volic kscm

Re: takovy je jiz nekdy zivot

to chapu pane, nezlobim se na vas

0/0
27.6.2010 14:56

bohuzel

Re: takovy je jiz nekdy zivot

??? Tak už běž někam jinam.

0/0
27.6.2010 17:58

Paul Sulc

Re: takovy je jiz nekdy zivot

Myslite za Horakova, tedy jest ne Horakova, byla v 18 roce pokorna, kdyz lezla z provazem na Mariansky sloup aby tento "symbol prokletych Habsburku" mohl byt zbouran? Asi v 50 roce hodne vzpominala na ten"krvavy zalar narodu", kde mohla za demonstraci dostat nanejvys pokutu ci tri dny vezeni.

0/0
27.6.2010 18:34

MHHH

Re: takovy je jiz nekdy zivot

Copak nechápete, že člověk, který si dá takový nick, že žádným voličem KSČM není?

0/0
27.6.2010 15:47

holkazdaleka2

Re: takovy je jiz nekdy zivot

jen provokuje a jeste dost hloupe

0/0
27.6.2010 15:53

bohuzel

Re: takovy je jiz nekdy zivot

No a co?

0/0
27.6.2010 17:59

tojedobry

Jsem tady

V roce 1946 byly poslední demokratické volby u nás. Volilo se podle stejných zákonů jako za 1. republiky. Národní fronta neměla s volbama nic společného ta měla právě po volbách 1946 skončit. To bylo po válce kvůli kolaborantům zrádcům znárodnění atd.

0/0
27.6.2010 13:35

Johny_S

Re: Jsem tady

Národní fronta byla jasným omezením politické soutěže. Nehledě na to, že vlastně vůbec neexistovala opozice, všechny strany se podílely na vládě. A přituhovalo už před rokem 1948. Ty volby ale ještě cinknuté nebyly.

0/0
27.6.2010 14:37

martinLL

Re: Jsem tady

Poslední demokratické volby byly před válkou. "Volby" v roce 1946 nebyly volby v pravém slova smyslu, protože nebylo povoleno svovodně volit koho kdo chtěl. Čtyři nikým nezvolené strany, více méně levicové, rozhodly, že bude možné volit pouze a jen je. Žádná jiné strany ani nové nebyly k volbám připuštěny, navíc bylo možné na kohokoliv poukázat jako státně nespolehlivého. To pak znamenalo že dotyčný nemohl volit nikoho, což využívali hojně komunisté.

Ihned po válce 45-48 byl znárodněn veškerý průmysl ČSR, doly, banky a pojištovny. Tento majetek nebyl ukraden zrádcům ani kolaboratům ale všem i těm co byli v exilu nebo přežili koncentrák. V Benešových dekretech, na kterých je podepsán také Gottwald a které se týkají znárodnění průmyslu atd. není ani zmínka o Němcích, kolaborantech a zrádcích.

0/0
27.6.2010 17:24

martinLL

Re: Jsem tady

Další vlna znárodňování po roce únoru 1948 už nebyla tak velká,

protože se

znárodnili pouze drobní živnostníci, tzn. to co zbylo. Do teď nic z

toho co bylo před rokem 1948 ukradeno nebylo vráceno. Všechen ten nakradený majetek byl po roce 1989 rozkraden znovu, zprivatizován a vetšinou vytunelován.

0/0
27.6.2010 17:26

bohuzel

Re: Jsem tady

Já jsem nenapsal, že znárodňoval pouze majetek zrádcům a kolaborantům. Znáš Benešovi dekrety?

0/0
27.6.2010 18:01

trdelnik

Prokleti

Prokleti navzdy budiz vsichni komuniste, kteri se ani neomluvili, ani nedistancovali od  techto komunistickych vrazd !

0/0
27.6.2010 13:25

čombák

Re: Prokleti

to ti říkal tatínek nebo pan farář? 8-o  každopádně ti lhali!

0/0
27.6.2010 13:47

bohuzel

Re: Prokleti

Copak copak. Znáš to o té potrefené huse?

0/0
27.6.2010 18:03

jiho3

Re: Prokleti

Jak se to vezme, dokonce i když budeme uvažovat tehdejší KSČ.

Komunisté začali už v těch 50. let docela tvrdě účtovat s pachateli těchto "procesů", padlo za to hodně trestů smrti a tisíce let žalářů. Mimochodem tak dopadlo i pár prokurátorů a soudců přímo z procesu s Horákovou. Komunisté také v sérii amnestií 1953-1960 prakticky všechny zavřené propustili, protože nebyli schopni jednotlivě posuzovat ty procesy. O to se snažili v letech 1960-1968 při rehabilitacích. Jednoho z těch muklů co byl mučen a těsně unikl popravě KSČ zvolila svým generálním tajemníkem a prezidentem. Nenapadá mě jak vyjádřit : procesy byly svi*stvo a ti lidé si zaslouží úctu. Už v 60. letech z těch hlavních aktérů a motorů procesů 1948-1953 nezbyl v justici skoro nikdo.

Reakce komunistů byla trestuhodně pomalá, nedostatečná, málo hluboká ale rozhodně se nedá říct, že by se KSČ od procesů v 50. letech nedistancovala. V normalizaci pak o tom řekněme odmítali mluvit a chtěli to dát k ledu.

0/0
27.6.2010 13:58

Fare.l

Re: Prokleti

Správně je ten rok 1953.....tzn. že zásluhu na tom má zase CCCP;-D Kdyby se tam po r. 53 situace zhoršila tak se zhorší i tady. Ty naše opičáky bych neobhajoval.

0/0
27.6.2010 14:15

jiho3

Re: Prokleti

Ano, smrt diktátora Stalina byla zlomová, spousta lidí se přestala bát. Ale to "odhalení Stalina" se stejně v SSSR konalo až od roku 1956.

A kupříkladu první hvězdná chvíle komunistické justice, když po intervenci komunistické buňky na vojenské prokuratuře a UV KSČ zaútočilo ozbrojené komando na "hradčanský domeček" kde mučili mj. hokejisty (Bubín atd.) a ty mučitele popravili a pozavírali se konala už v roce 1951... Nebylo to tak černobílé, jak dnešní propaganda ráda tvrdí.

0/0
27.6.2010 14:24

Johny_S

Re: Prokleti

Ale jo, bylo to celkem černobílé. To, o čem píšeš ty, byl spíše boj o moc uvnitř komunistické strany. Krom toho Stalin tlačil na to, aby byli popraveni i někteří čelní komunisté ("zostřování třídního boje"), což poté postihlo Slánského a další. I když byly poté některé oběti represí rehabilitovány, politické procesy pokračovaly až do roku 1989. Jen už režim postupně přestal vraždit a posílat na nucené práce.

0/0
27.6.2010 14:40

Johny_S

Re: Prokleti

Nemáš tak docela pravdu. Ty amnestie se týkaly jen členů KSČ, nikoli členů jiných stran, příslušníků poražených elit či odbojových skupin. Ti byli plně rehabilitování až po roce 1989. Za justiční vraždu Milady Horákové se mimochodem KSČM neomluvila nikdy a není to zase tak dlouho, kdy její představitelé prohlašovali, že si tu popravu Horáková zaloužila, protože porušila tehdejší zákony a moc dobře věděla, do čeho jde. Vojta Filip pak vraždu relativizoval, že byla "následkem bipolárního rozdělení světa". Tož asi tak.

0/0
27.6.2010 14:35

bohuzel

Re: Prokleti

R^R^R^

0/0
27.6.2010 18:05

Paul Sulc

Re: Prokleti

Nechte komouse komousema ! Kdo zabranil potrestani teto zvere ? No prece ten milovany Pravda-Laska. "Nejsme jako oni", "Udelame tlustou caru". Ale Cechackove se mohli potento, jak si fandili "Havla nam svet zavidi", "Svet se nam obdivuje". Zkratka, milovany pan president , vladce Vsehomira. A co pani soudkyne, co Horakovou odsoudila? Upi ve vezeni?  Ale kdez, nanejvejs fesackej kriminal, a nejspise uz je doma, chudinka uboha. A co starej lamac zeber Grabenicek, co se jemu stalo? Nic. Tak proc, proboha, by se komousi meli omlouvat. Tim spise ze pul blbeho naroda ma bratry Masiny za vrahy>

0/0
27.6.2010 18:45

tojedobry

Franta 1

Stalin se vyspal a řekl, co udělá a hned druhý den se to začalo realizovat. Americký prezidnet musí o tom přesvdčitr svůj národ, musí mu dát souhlas kongres a hlavně mu schválit peníze a Nejvyšší soud USA  v tom nesmí shledat porušení ústavy. POCHOPIL  JSI TEN ROZDÍL MEZI DIKTATUROU A DEMOKRACIÍ?  

0/0
27.6.2010 12:52

nazdravi

Re: Franta 1

To je dobry priklad pro vsechny nase politiky. Americky president aby si tak dovolil mit milenku, to by byl konec s jeho karierou. Ale nasi politici se vylozene chlubi  mladyma milenkama, to prvni co udelaji je, ze se rozvedou. A ten skandal, kdyz byli vyfoceni nazi v Italii ve spolecnosti s pochybnyma damama. U nas se nesmi nic kritizovat. Oni jsou preci pani a konec.

0/0
27.6.2010 22:14

kerim003

smutne dedictvi komunismu

Buhuzel ti co bojovali jsou dodnes nepravem povazovani za vrahy - myslim

br. Masiny a spol. Vsude jinde by to byli narodni hrdinove..........

0/0
27.6.2010 12:48

tojedobry

Re: smutne dedictvi komunismu

R^R^R^R^

0/0
27.6.2010 12:50

diviznaT

Re: smutne dedictvi komunismu

v Německu například by šli sedět :-)

0/0
27.6.2010 12:54

Moc nenápadnej Qíteček

Re: smutne dedictvi komunismu

Aha, oni asi utekli do ruska....

0/0
27.6.2010 12:56

diviznaT

Re: smutne dedictvi komunismu

utekli i z Německa, museli

0/0
27.6.2010 12:58

Johny_S

Re: smutne dedictvi komunismu

Neutekli z Německa. Nechali se naverbovat do US Army a ještě nějakou dobu v Německu působili. Pak se odstěhovali do USA.

0/0
27.6.2010 14:41

Jsem tady

Re: smutne dedictvi komunismu

Jsou to hrdinové.

Mimochodem velice zajímavý příběh se udál r. 76 na letišti v Hakodate Hokkaido, Japonsku. Sovětská přísně tajná stíhačka Mig-25 přistává zde na letišti a budí poprask, lidé se chtějí podívat na stíhačku a zjistit, co se to děje, ale sovětský pilot vyléza stříli do vzduchu a předává anglicky psaný papírek "Spojte mne s americkou ambasádou, nesahejte na letadlo, je to přísně tajný letoun. Žádám o politický azyl."

0/0
27.6.2010 12:56

čombák

Re: smutne dedictvi komunismu

ano, mašinové a spol. jsou sprostí vrazi! Rv

už se tě poněkolikáté ptám: co udělali hrdinského, jmenuj konkrétní "hrdinský čin"! zdůrazńuji KONKRÉTNÍ (obvyklá "vynášení vrahounů do nebes si nech pro ty, kteří si rádi poslechnou pohádkyRv EU)

0/0
27.6.2010 13:49

kerim003

Re: smutne dedictvi komunismu

Hrdinove jsou proto ze necekali jako ovce az je zavrou na desitky let a nebo dokonce popravi proste sli za svobodou nic vic a nic min - je to tak tezke pochopit????

0/0
27.6.2010 14:47

čombák

Re: smutne dedictvi komunismu

tak tohle těžké pochopit není, ovšem pořád chybí KONKRÉTNÍ čin ...! kromě těch vražd teda ...Rv !

V německu by je zabásli ještě teď, pokud se nemýlím, tam se taková vražda nepromíjí, tam se nepromlčí, takže "hrdinové jsou zalezlí v USA a hrdinně  vydávají rozumy do světaRv

0/0
27.6.2010 14:55

alfmy

Re: smutne dedictvi komunismu

Konkrétním hrdinským činem byla skutečnost, že dokázali zvednout zbraň proti komunistům. Je pochopitelné, že jim komunisté a jejich současní přib.lblí fandové nasazují psí hlavu. Přečtěte si něco o jejich anabázi. Až se zbavíme zločinných komunistů a jejich na hlavu padlých přicmr.dovačů, dostatnou Mašínové řád bílého lva, který jim bezesporu patří. Na tom čombáku nic nezměníte.:-P

0/0
27.6.2010 16:45





Najdete na iDNES.cz