Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zkopíroval seminárku z internetu, vyhodili ho za to z Karlovy univerzity

Vysoké školy se potýkají s čím dál větším počtem opsaných seminárních prací. Brání se tvrdými tresty. I za zdánlivě banální přestupek už hrozí podmíněné vyloučení nebo přímý vyhazov. Ukončit studium museli například dva studenti na Karlově univerzitě. Jeden opsal seminárku z internetu, druhý z knihy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kocka Domaci Angorka

dobre mu tak

;-€ Rv

0/0
25.6.2010 20:37

kostej_

to se divím

napsat jeden řádek do bibliografie zase takovou práci přece nedá...

0/0
25.6.2010 0:24

slavomirhorak

Byl jsem u toho II

A ještě něco, studentům témata prací nezadáváme, studenti si je vybírají sami. Nevadí mi, že někdo uplatní stále stejná fakta (jaká jiná by asi chtěl použít!?), ale seminární práce (jak již bylo v této diskusi uvedeno) je o tom, že se člověk naučí vytáhnout z množtství informací to důležité a vyjádřit k tomu třeba i vlastní stanovisko/návrh řešení problému (u témat z mezinárodní politiky to sice nic neovlivní, ale v budoucí práci se to třeba bude hodit).

Rozhodně nepronásledujeme studenty, že u zkoušky neznají přesné datum té či oné události (to se dnes dá dohledat), ale často je možné o těch faktech přemýšlet, dávat si věci do souvislostí, širšího kontextu a ptát se, proč se ta či ona událost děje tak či onak. A to by mělo být smyslem seminární práce.

0/0
24.6.2010 21:14

tonycze

Re: Byl jsem u toho II

Souhlasím s Vámi. S podvodníky je třeba se jednou pro vždy vypořádat.

0/0
25.6.2010 13:07

slon75

Re: Byl jsem u toho II

"Jednou proždy" se to asi nepovede, ale prostě je netolerovat.

0/0
25.6.2010 20:32

Kocka Domaci Angorka

Re: Byl jsem u toho II

presne tak!odjakteziva byla vejska o tom,naucit cloveka samostatnosti,premyslet,umet definovat atd. vystupem snazeni a sprtani bylo nejake rocnikove dilo veledilo!nevim proc by nekterym melo projit,ze vsechno opisou a druzi na tom zamakali!

jsem pro vyhazov,podvodnik nema co delat na vejsce.uz by se ceskym vejskam mela zase vratit jejich dustojnst a povest.to co chrli ted za paplpy,to neni normalni!

kvantita na ukor kvality!;-€

hlavne ze ministerstvo sype za hlavu studenta,ze?jestli v te hlave neco je?koho to zajima?!pak neumi vs ani cestinu,,natoz latinu napr.

tfujtajxl

0/0
25.6.2010 20:41

slon75

Re: Byl jsem u toho II

Hlavně nárůst počtu titulů absolutně neodpovídá růstu IQ populace, což přirozeně znamená devalvaci jejich hodnoty.

A (zejmena státní) vysoké školy dnes často fungují jako odkladiště pro mladé lidi, kteří se po střední ještě nerozhodli, čím se chtějí živit.

0/0
25.6.2010 20:47

net.Xtreme počtvrté

Vyhazov je docela dost tvrdý trest

Na druhou stranu kopírovat a ani při tom necitovat je docela nežádoucí. Pokud by se to přehlíželo, tka pak polovina "vědců" žije z kopírování práce jiných...

0/0
24.6.2010 20:53

slavomirhorak

Byl jsem u toho

Tak se tady hlásí jeden z iniciátorů vyhození. Ty dvě práce byly psány částečně systémem Ctrl+C a Ctrl+V a částečně plnými a neuvedenými citacemi z knih (v jednom případě dokonce z mé vlastní, což naštve ještě více). Žádná samostatná práce v tom nebyla a mám obavu, že jsem obvykle strávil více času dohledáváním míst, kde studenti opsali, než student "vlastní tvorbou". Další práce byly opsané pouze částečně. Jak se potom mám podívat do očí těm poctivým studentům, kteří mi píší originální a dokonce publikovatelné práce a nakonec dostatnou stejný diplom jako tito lidé!?

A teď můžete diskutovat.

Slavomír Horák, FSV UK Praha.

0/0
24.6.2010 20:18

slon75

Re: Byl jsem u toho

R^

0/0
25.6.2010 20:31

S vládou ČSSD za státní bankrot!

Re: Byl jsem u toho

R^R^

0/0
26.6.2010 18:19

Nyx

UK

V tom čistém víně, co si UK nalila ovšem něco plave! Nechť je tedy zveřejněna DP, soudruha Grosse z pražské právnické fakulty, popřípadě zkontrolována, zda není plagiátem!!! O právnické fakultě UK v Praze jsem také již slyšel řadu příběhů, jak tam kdo studoval či jak se tam dostal.....

0/0
24.6.2010 16:09

LimonadovyJoe

Re: UK

A tak to máš na každé škole, tomu snad ani nejde zabránit.

0/0
24.6.2010 16:26

102030abc

Přehnané

Je to přehnané. Boj proti plagiátům je nafuknutá bublina, která m maskovat upadající úroveň těch škol. Plagiáty se mnohdy tvoří proto, že jsou studentům zadávány stupidní úkoly a sepisují se práce o "horkým vzduchu". Nejhorší jsou v tomhle humanitní obry, kterých je u nás příliš mnoho.

0/0
24.6.2010 16:07

Rudla.

Re: Přehnané

Bohužel je to vidět i na technických, kde se vytvořila hromada zbytečných předmětů, jen aby se naplnila kvóta na kredity...

0/0
24.6.2010 17:01

Honza423

příliš velký trest

Při současné úrovni vysokého školství v čechách si myslím že až moc kalí vodu. Lidí s titulem je jako ....... a jestli bude o 2 víc nebo méně je úplně jedno. Jestli si myslí že tímto udělají z podvodníků slušné lidi tak jsou na omylu.

0/0
24.6.2010 15:58

komentator-1

Re: příliš velký trest

cílem není dělat z podvodníků slušné lidi, ale upozornit podvodníky, co jim reálně hrozí. Souhlasím s vyhazovy.

0/0
24.6.2010 16:06

LimonadovyJoe

Re: příliš velký trest

No nevím, dát vyhazov pár vybraným jedincům za to, co dělají všichni asi není úplně správné.

0/0
24.6.2010 16:27

Pardubický Potkan

Re: příliš velký trest

Takže podle Vás by se ti, kteří podvádějí a zaslouží za své jednání trest, neměli trestat, protože existují jiní lidé, kteří za toto jednání potrestáni nebyli, protože nebyli odhaleni? Proč pak vůbec někoho za něco trestat?

0/0
24.6.2010 16:52

citrón123

no vyučující taky nemají zrovna čisté svědomí

jak ukázala fpr plzeň a to byla jen špička ledovce:-)

0/0
24.6.2010 15:17

neumisa

hmm ...

... a mě, trapku, ani nenapadlo opisovat a pěkně jsem tvořila ze své hlavy ... ale taky mě nevylili ...

0/0
24.6.2010 15:01

perpetum

Re: hmm ...

a spolu s tebou nevylili 100 dalších studentů, co opisovali :-D a dobře ti tak

0/0
24.6.2010 15:24

102030abc

Re: hmm ...

Ono se to musí umět. Musíš se "inspirovat" a ne dělat CTR C a CTRL V

Pokud umíš dobře jazyky, můžeš "krást" z cizojazyčných prací. Samozřejmě i na to se dá přijít..ale není to tak snadné.

0/0
24.6.2010 16:10

yamajka89

Re: hmm ...

souhlasím, já tedy zatím o vysoké škole neuvažuji (z jistých rodiných důvodů), ale na gymplu jsem byla profík v psaní taháků a všechny seminárky a referáty, nebo co všechno jsme tam měli, jsem z něčeho opsala, ale vyhrála jsem si s textem.. všechno bylo stejné ale jiné :)

jinak jsem absolutně proti vyhazování z VŠ, je to příliš tvrdý trest. nehledě na to, že opravdu málo lidí s titulem se může pyšnit nějakým větším přínosem naší společnosti.. pilní studenti umí jen poslouchat, co - jak - dokdy mají udělat.. chybí jim vynalézavost.. (samozřejmě neplatí to pro všechny)

0/0
24.6.2010 17:09

dvorza

Kontrolujte také učitele

Myslím si, že nejenom studenti kopírují své práce, ale pokud si přečteme některá skripta tak zjistíme, že i lec jaký kantor svoji práci z části opsal.)

0/0
24.6.2010 14:31

Judge Dredd je o5 tady

Tři další studenti dostali tříletou podmínku.

citoval jsem z textu... tak z toho jasně plyne, že jde o tři roky v podmínce od soudu... Podmínečné vyloučení na tři roky není v předpisech školy...

To, že to jde k soudu, je mi na rozdíl od vás tak jasné, že to nemusím zdůrazňovat... bohužel pro vás asi ano.

To, že za to dávají lidi k soudu je bohužel moc neznáme, ale děje se tak...

0/0
24.6.2010 14:22

Králík z klobouku

Re: Tři další studenti dostali tříletou podmínku.

"Jasně plyne"? Ty jsi vystudoval v Plzni práva? ;-D

0/0
24.6.2010 14:41

kruza_

Mezi náma...

je docela problém pokud se sejde třeba 12 seminárek za semestr... Prostě pak se to takhle šidí... Myslím že pokud vyučující chtějí aby práce byla opravdu kvalitní tak musejí počítat s tím že nad ní student stráví dobře týden... (jde o to jak je dlouhá...)

0/0
24.6.2010 14:19

Judge Dredd je o5 tady

obšlehnutí seminárky trestný čin..

... a ještě TŘI ROKY... byť na podmínku???

To je již uhozené - zejména k těm seminárkám. Chápu trest v rámci akademické půdy nebo dokonce vyhazov - a jsem rpo takév tresty... ale soud. To už je trochu moc silné kafe RvRv8-o

0/0
24.6.2010 14:11

Reeve

Re: obšlehnutí seminárky trestný čin..

Vy se asi v právu moc nevyznáte, že? Vězte, že škola opravdu NEMŮŽE udělit trest odnětí svobody, to může jedině soud.

Tou "podmínkou" se samozřejmě rozumí podmínečné vyloučení (ze školy, upřesňuji).

0/0
24.6.2010 14:15

Judge Dredd je o5 tady

Re: obšlehnutí seminárky trestný čin..

citoval jsem z textu... tak z toho jasně plyne, že jde o tři roky v

podmínce od soudu... Podmínečné vyloučení na tři roky není v předpisech

školy...

To, že to jde k soudu, je mi na rozdíl od vás tak jasné, že to nemusím zdůrazňovat... bohužel pro vás asi ano.

To, že za to dávají lidi k soudu je bohužel moc neznáme, ale děje se tak...

0/0
24.6.2010 14:23

Radek-333

Re: obšlehnutí seminárky trestný čin..

Proč?? Tato práce tě přiblíží k bakalářské, nebo diplomové práci, která ti pak přinese finanční ohodnocení a společenskou prestiž. Je to prostě podvod...

0/0
24.6.2010 14:16

Judge Dredd je o5 tady

Re: obšlehnutí seminárky trestný čin..

Mno ta společenská nebezpečnost mi poněkud pokulhává... když šlohnu pytlík bonbńů, taky nejdu hned do basy, ale na komisi.

0/0
24.6.2010 14:24

sudit

Re: obšlehnutí seminárky trestný čin..

Také je to míněno jako podmínečný vyhazov ;-)

0/0
24.6.2010 14:16

SkyZero

Re: obšlehnutí seminárky trestný čin..

To je  podminecne vylouceni. Udelaj pruser a jdou ze skoly ne do basy.

0/0
24.6.2010 14:16

Big.Daddy

Re: obšlehnutí seminárky trestný čin..

5 let za kasu v Lidlu!!

0/0
24.6.2010 14:19

R.Jan.

Je to trapné

Školy včetně UK jedou systémem jako za totáče, tzn. biflovat se zbytečnosti. Použít existující práce je sice pokleslý způsob využívání toho, co už je, ale je to lepší, než zoufalý, rigorózní, trapný a úplně zbytečný způsob, jak školy fungují.

Kdyby śkoly fungovaly normálnějším způsobem, i využívání internetu a literatury by se zkultivovalo.

Takhle jsou s těma trestama jen ještě trapnější.

A to ani není řeč o tom, jak jsou tam pořád protekční lidi a lidi ponižovaní, protože jsou třeba z ciziny, nebo očividně inteligentnější a schopnější než zapšklej spolek učitelů, alespoň na některých katedrách.

0/0
24.6.2010 13:50

perpetum

Re: Je to trapné

R^R^R^

0/0
24.6.2010 13:52

p266

Re: Je to trapné

Co jste v UK studoval?

0/0
24.6.2010 13:55

R.Jan.

Re: Je to trapné

Já nic, byl jsem jinde, ale zrovna teď tam mám kamarádku na bohemistice (a kromě toho další na jiných jazykových oborech), takže informace jsou úplně čerstvé.

0/0
24.6.2010 13:56

perpetum

Re: Je to trapné

no filozofická rulezz :D

0/0
24.6.2010 13:57

Marcellus75

Re: Je to trapné

A to se mi libi, ze zbytecne negeneralizujete a vychazite z dostatecne sirokeho spektra informaci:-))))))))))))))))))))))))))))

0/0
24.6.2010 14:02

cport

Re: Je to trapné

To je blbost. Zpusob vyuky prece neovlivnuje zpusob, jakym studenti pisou seminarky ;-D Neni spis problem ve zpusobu, jakym studenti chteji zvladat sve povinnost, tzn. kdyz maji moznost projevit se tvurcim zpusobem, tak te moznosti nevyuziji a radsi to "obslehnou"? Pryc ze skol s takovymi! Stejne na to dobra polovina nema ...

0/0
24.6.2010 14:11

Judge Dredd je o5 tady

Re: Je to trapné

R^R^R^R^R^

a na dozaz - já třeba práva...

0/0
24.6.2010 14:11

Reeve

Re: Je to trapné

Pokud se to někomu nelíbí, ať jde studovat jinam. Nebo pracovat.

Nikdo nikoho k pobytu v onom "zoufalém, rigorózním, trapném a úplně zbytečném" systému nenutí.

0/0
24.6.2010 14:18

perpetum

Re: Je to trapné

co třeba zájem o obor a touha využívat výhod akedemického prostředí? stáže atd?

0/0
24.6.2010 14:23

Judge Dredd je o5 tady

Re: Je to trapné

Jinak mak jinam??? Myslíš do ciziny... tady je to všude stejné...

chceš aby lidi utíkali pryč do ciziny???

0/0
24.6.2010 14:26

venoch

Re: Je to trapné

Jako VS vzdelany clovek co ma skolu par let za sebou a vsechny deti (3) na vysokych skolach..........vazne si myslite ze je s nasim skolstvim vsechno v poradku, ze takhle jednoduse reknete....kdyz se ti to nelibi jdi pryc? To me tedy sokuje. Asi vam nic nerika, ze je mozne vsechno zlepsit, asi Vam nic nerika vyvoj, zlepsovani, asi by jste chtel stale 3 tridy ZDS a dost....vsak tehdy se taky rikalo, kdyz se ti to nelibi, tak jdi. To je teda sila. 

0/0
24.6.2010 14:31

venoch

Re: Je to trapné

Nakonec, proc vlastne na tebe reaguju....ja jinam studovat sel, prave kvuli takovym jako jsi ty!!

0/0
24.6.2010 14:32

Yamdena

Re: Je to trapné

Já jsem na PřF UK a tenhlke problém nevidím - něco se sice nabiflovat musíš, ale je to hlavně o tom, jak umíš přemýšlet. Když je někdo tak hloupej, že musí opsat i seminárku, tak si umím představit úroveň jeho diplomky.... Takoví nemají na žádné VŠ co dělat. S ponižováním cizinců jsi vedle, jak jedle, nikdy jsem u nás takové ohlasy nezaregistrovala.

0/0
26.6.2010 8:52





Najdete na iDNES.cz