Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obama zopakoval historii. McChrystal skončil jako MacArthur před 59 lety

Barack Obama včera ukázal, kdo je skutečný šéf, když se kvůli neuctivým poznámkám zbavil generála McChrystala. Podobnou událost zažil Washington naposledy v roce 1951, kdy se poroučel prostořeký generál MacArthur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bejvoč_

Tak zatím to byla jen myšlenka,

ale teď jsem si již jist, že v dalších volbách vypráskají voliči Obamu ven z úřadu. R^R^

0/0
25.6.2010 13:43

bitkar

general

vypada jako rovnej a dobrej chlap. Skoda, ze kritika blbcu se nenosi.

0/0
25.6.2010 9:43

tetek.

To je ta pravá americká svoboda...

...konkrétně svoboda slova. ;-€ Rv

0/0
25.6.2010 7:20

bitkar

Re: To je ta pravá americká svoboda...

R^

0/0
25.6.2010 9:42

Nenic mi me kruhy

mlaceni prazdne slamy

v 1.5 km zadny president ropu nezastavi, zbytek je jako loutkove divadlo, Obama udela jako loutka co mu mecenasi naridi. Obama je joke, tlampac, herec, vehicle pro globalizaci. ti co ridi kormidlem jsou znami diky lidem jako je Alex Jones a jemu podobni. Z hlavnich masmedii se nikdo nikdy pravdu nedovi. Nas freedom uz ted je limitovany. Autorita se vydava za pravdu, misto aby pravda byla autoritou. Rv

0/0
25.6.2010 2:44

Larry Matejka

Re: mlaceni prazdne slamy

Alex Jones má dnes větší sledovanost, než mainstream. Lidem v masovém měřítku dochází na jakém podvodu je jejich svět založen...

Zbigniew Brzezinski ve svém posledním projevu na jednání CFR  v Montrealu řekl:  “For the first time in all of human history mankind is politically awakened – that’s a total new reality – it has not been so for most of human history.”

.

Systém je v průšvihu. Otázka, kterou si kladu je: Budem schopni najít cestu ven?

0/0
25.6.2010 3:01

slon75

Re: mlaceni prazdne slamy

Jako bych četl hodně špatnou napodobeninu nějakého spikleneckého webu :-P

0/0
25.6.2010 20:35

tučňák na útěku

Jinak ale v průšvihu Obama bude,

až zjistí, že mu nadávají nejen oškliví vojáci (kterým správný Demokratický politik stejně nedůvěřuje, pokud zrovna barvitě nefabulují o válečných zločinech USA), ale i bývalí voliči Demokratické strany z Louisiany, kteří mají možnost porovnat kritizovanou rychlost Bushovy reakce na Katrinu s rychlostí Obamovy reakce na ropu :-)

Stejně tak se mu vymstí rytí do Arizony kvůli jejich imigračnímu zákonu.

0/0
24.6.2010 17:51

ruger.forever2

Yes We Can.

připomíná mi to film "Byl jsem při tom"

Obama sice nic neumí, ale hezky se usmívá, je sysmbolem, kam to afroameričan v showbusinessu dokáže dotáhnout, dostal nobelovu cenu a jeho žena peče na den heloween skvělé cookies, které celá milá rodina rozdává koledníkům. No není to nádhera.

Také je skvělé se jako prezident USA obklopit smečkou ultralevičáků a levicových intelektuálů. To bude za pár let dřina vymést ten augiášův chléb.

0/0
24.6.2010 17:59

tučňák na útěku

Re: Yes We Can.

Doufejme že to jeho nástupce zvládne. Bush to neudělal (měl v řadě oblastí poněkud staromódní pohledy jako třeba že by se po volbách mělo měnit jen nejvyšší vedení úřadů a institucí) a šeredně na to doplácel (když pominu kiksy, na které si zavařil sám)

0/0
24.6.2010 18:05

slon75

Re: Yes We Can.

Nijak mě to nepřekvapuje, od začátku jsem mu nevěřil, jeho popularita byla postavena na vágních slibech, slovu "change" a milých úsměvech.

Člověk, který prokazatelně lže už během volební kampaně, nemůže být dobrým prezidentem.

0/0
25.6.2010 20:37

greenalien

Re: Jinak ale v průšvihu Obama bude,

Tučňáku promiň, ale jsi mimo. Nevím proč si myslíš že demokrati nějak podkopávají ozbrojené síly tím, že nesouhlasí s válkou, nebo že jsou to nějací patologičtí pacifisté. "Demokrat" je prostě široký pojem který zabírá asi tak polovinu Americké společnosti, takže je jasné, že se tam nějací pomatenci najdou.

Jinak třeba generál Wesley Clark kandidoval v demokratických primárkách.

Co se týče Lousiany, řekl bych že Obama to zvládl celkem dobře. V zásadě nevím jak by se to dalo udělat lépe, respektive co opomenul. BP musí všechno zaplatit, bude všechny hezky informovat jak celá věc postupuje, federální vláda uvolní prostředky pro úklid  pláží a bude se všeobecně angažovat. Co víc má dělat? Znárodnit BP?

0/0
24.6.2010 18:44

tučňák na útěku

Re: Jinak ale v průšvihu Obama bude,

Psal jsem Demokratický politik, ne Demokrat - a sorry, ale Demokratičtí politici (rozhodně na státní úrovni) od konce studené války (ale i před ním) velice často škodili, kde mohli. Carter, Clinton, Obama... A ne, nejde o nějaké "komunistické spiknutí", spíš jde o Chamberlainovský komplex... "diplomacie řeší vše"  a "s každým se domluvíme" - zapomínají na onu základní diplomatickou poučku Teddyho Roosevelta o mírných slovech a velkém klacku ;)

Co se Louisiany týče, rychlost reakce federální vlády byla a je otřesná. Dám srovnání: při Katrině naložil známý známého (má spediční firmu) v Oklahomě okamžitě po zprávách o proržení hrází v New Orleans volné náklaďáky potravinami atd. (co koupil za své) a poslal je na blind k N.O., než tam dojely, už bylo vše zařízené a FEMA tam zásilku převzala a proplatila.

0/0
24.6.2010 19:03

tučňák na útěku

Re: Jinak ale v průšvihu Obama bude,

Teď velký výrobce norných stěn přímo v Louisianě hned po zprávě o úniku

rozjel výrobu na plné obrátky a začal nabízet jak BP, tak pobřežní

stráži (a FEMA) norné stěny s tím, že jsou hned k odebrání a papírování

se vyřídí později. Dva týdny na opakované nabídky žádná odpověď (i když si USCG stěžovala, jak má stěn málo) a až když se podařilo načapat velitele USCG před novináři, slíbil, že "to zváží" (a zvažuje doteď). Louisianský guvernér na vlastní triko rozjel projekt odčerpávání ropy (poté, co se D.C. nedokázal rozhoupat) a hned přišel náraz do zdi - USCG plavidla k odčerpávání zastavila a když byly v pořádku bezpečnostní prvky, aspoň začala řešit drobné formality. Přitom má USCG (tedy federální složka) podle Obamových velkolepých prohlášení primárně řešit tu ropu - Obama zjevně věří tomu, že stačí to říct a stane se to a veškerá upozornění na to, že se tak neděje, jsou ignorována.

0/0
24.6.2010 19:10

greenalien

Re: Jinak ale v průšvihu Obama bude,

No vidíš, tohle jsem třeba nevěděl, a asi je to i důležité. :)

Jinak o prezidentech z Demokratické strany bych klidně rád debatoval dlouhosáhle, ale mám pocit že tu na to asi lidé nejsou moc zvědaví. Nerad bych tu zabíral místo.

Jó kdybych alespoň mohl tvrdit že to jsou nastrčení Keňanští muslimové. ;-)

0/0
24.6.2010 19:31

ruger.forever2

jE to mnohem horší, jsou

to často velmi nekompetentní  levicoví intelektuálové. Praktická implementace jejich politiky často přiváděla západní civilizaci na okraj záhuby.

0/0
25.6.2010 9:54

greenalien

Demokratičtí prezidenti

Kennedy, Lyndon Johnson, Carter - ti všichni sloužili v armádě, a všichni až na Obamu měli dlouhé zkušenosti s angažmá v různých volených či administrativních postech.

Teddy Kennedy - právník co v podstatě byl senátorem už od 80. let.

Hillary Clinton - právnička, taky profesní politik.

Měl by jsi trochu vysadit FOX News.

0/0
25.6.2010 14:40

m. l.

Re: Jinak ale v průšvihu Obama bude,

Mělo by stačit to říct - Obama má přece právo vydat USCG přímý rozkaz :-)

0/0
25.6.2010 15:06

Larry Matejka

Re: Jinak ale v průšvihu Obama bude,

No upřímě ona Bushova reakce na Katrínu byla taky pěkný průšvih a byla demonstrací moci federálů nad státy... FEMA vypínala lokální policii komunikaci, porušoval se ve velkém Druhý dodatek... To samé Oil spill... Federální vláda je víc ke škodě, než k užitku... To je jako by k požáru v Ostravě přilížděly hasičské jednotky z Brusselu... 

To , co se děje na hranici s MEX  je průšvih, který je pokrytý mediálním blackoutem... Ale už je na světě páska, kde Obama jasně přiznává, že celá záležitost s illegal aliens je uměle a schválně vytvořená krize, používaná k protlačení federálního imigračního zákona a v podstatě i NAU... Je to na blití... Mrtví policisté, únosy, mexické drogové kartely si dělají, co chtějí... A to nemluvím o rasovou nenávist provokujícím filmu Roberta Rodrigueze - Machete, který byl státem sponzorovaný!!!!  Hegeliánská dialektika a uměle vytvářené krize fungují dokonale... bohužel...

0/0
24.6.2010 21:56

Larry Matejka

Vojáci nemají rádi prezideny, kteří se bratříčkují

s radikálními levičáky jako je Bill Ayers, Bernadine Dorn, a Jeremiah Wright...

Obamova politická kariéra začala v obýváku Billa Ayerse, člena radikální levicové Weather Underground’s Central Committee, které v sedmdesátých plánovalo útok na vládu, komunistický puč a likvidaci 25 miliónů Američanů... Dodnes se obklopuje marxistickými radikály jako je Van Jones, nebo J.P. Holdren... Takovýhle člověk prostě nemůže mít u generálů respekt...

Pipelinestánské tažení ale není v ruinách díky nedostatečným posilám o které McChrystal marně žádal, ale především proto, že establishment nemůže vyhrát válku jejíž údajný cíl je boj proti Talibanu a al-Qaedě, což není nic než dnes již téměř nefungující propaganda... Vyhrát není cíl této války...

Afghanistán je především zdroj fantastického profitu z obchodu z opiem, který jak dokumentuje Catherine Austin Fitts je zdrojem příjmů držícím Wall Street od kolapsu, který by jinak nastal dávno předtím.

http://solari.com/

0/0
24.6.2010 17:05

cenzura je totalita

Re: Vojáci nemají rádi prezideny, kteří se bratříčkují

Tak za tohle Vás tu sežerou zaživa.:-)

0/0
24.6.2010 17:12

ruger.forever2

Spolupracovníci Obamy jsou strašidelní, což

naivní novináři nechtějí vidět, stačí jim, že je afroameričan (jak symbolické!), dobře vypadá, dává pěkné rozhovory a mile se usmívá při vyslovování claimů (Yes We Can!) , člověk neví, zda se má smát, nebo plakat.

0/0
24.6.2010 17:14

tučňák na útěku

Re: Vojáci nemají rádi prezideny, kteří se bratříčkují

Nedošla ještě zpráva, že je teo "jen o Lithinu"? :-P

Spíš než o jakékoli spiknutí jde o nepříjemnou situaci "dej volovi funkci" - Obama prostě v reálném světě fungovat neumí a z komunální politiky je zvyklý všechny válcovat přes razýzmus a "Chicago political machine". Teď naráží na samé nepříjemné skutečnosti které mu padají do cesty a zatím si myslí, že stačí dobře přečíst projev z napovídátka a vše bude v pohodě.

A to prostě nefunguje - ať na islamisty, nebo na unikající ropu, nebo na voliče. Už teď se asi začne spoléhat na prezidentské výnosy, a to ještě neproběhly podzimní volby (ve kterých to možná dopadne podobně jako u nás - ztratí obě strany a do sněmoven se dostane dost nových lidí) - pak už bude jen v pozici chromé kachny až do konce funkčního období, protože mu sněmovny jeho výnosy budou přehlasovávat.

0/0
24.6.2010 17:34

ruger.forever2

ta nekompetence a apraxie prezidentů

nominovaných Demokraty je příslovečná. Již jsem zde zmiňoval jízlivé komentáře vojáků a rozvědky z doby Clintona (který se proslavil jen tím, že přepisoval učebnice sexuologie v kapitole co je a není sex:-))

Kteří byli vyděšeni nekompetencí Clintna a jeho lidí, kteří rozvědku defacto zrušili a vojáky obrali o peníze i kompetence, za to situaci  podrobili podrobné právní analýze- zmínění  vojáci se pošklebovali, že špičkoví právníci vytvořili tolik dokumentů, že je stačí na fundamentalisty  v danném regionu vysypat a bude po starostech.

0/0
24.6.2010 17:55

tučňák na útěku

Re: ta nekompetence a apraxie prezidentů

Clintonovým dílem bylo do značné míry i 11. září - usiloně ignoroval hrozbu a když už ji ignorovat nemohl (přeci jen útoky na ambasády jen tak okecat nešly), tak postupoval nejméně efektivní možnou cestou.

A koneckonců za Clintona např. skončily pohotovosti na Andrews AFB, která je přímo ve Washingtonu.

A stejně tak skončila řada projektů, které by se dnes sakra hodily a místo nich se rozjely projekty na "moderní lehkou armádu", jako třeba FCS...

0/0
24.6.2010 18:03

ruger.forever2

Veselé byly i kousky, kdy CLinton

systematicky obstruoval  vyzbrojení bezpilotních letounů Predator raketovými střelami, dalším skvělým kouskem bylo demonstrativní bombardování základen AlKaidy , ale teprve po předchozí 48 hodin (!) předcházejícím upozornění  pakistáncům... Vojáci nechápali, Halfbrigtová jim pohrozila vyhazovy a tak byly rozmetány vyklizen  základny... Nejlepším kouskem milovníka orálních praktik ale byl rozkaz, podle kterého vojáci nesměli Usámu zastřelit jinak než v sebeobraně.....A to v době, kdy již Usáma  nechal zavraždit  šéfa severní aliance a nijak se netajil svými  strategiemi vůči západu.

0/0
24.6.2010 18:22

tučňák na útěku

Re: Veselé byly i kousky, kdy CLinton

Technická: Šéf Severní aliance, Másúd, byl zabit až 11.9.2001 - shodou náhod oba údery (proti USA i proti Másúdovi) vyšly na jeden den, jen si Taliban s Usámou nespočítali, že USA tak rychle zareagují (a nejen USA, Severní aliance dostala velké množství techniky od Rusů, na záběrech z té doby jsou vidět tanky a BVP zářící novými nátěry mezi těmi ostatními, omlácenými). Zjevně doufali, že po Másúdově smrti se Aliance rozpadne nebo bude dost oslabená.

0/0
24.6.2010 18:32

ruger.forever2

OK , díky za upřesnění, Masúd byl nicméně

tím, kdo porazil rusáky. nicméně Usámovci měli lepší PR.

Zajímavé je, že Masúd byl loajálním spojencem USA, přesněji  věřil zpravodajcům CIA, se kterými roky spolupracoval. Clinton ho v podstatě nechal vyhladovět a okrajoval materiální pomoc na nulu a totéž učinil is podporou logistickou.

0/0
24.6.2010 22:42

greenalien

Re: ta nekompetence a apraxie prezidentů

Pro lidi co se domnívají že William Clinton byl slabým prezidentem co se bezpečnosti týče, doporučuji následující interview, které začíná zde: http://www.youtube.com/watch?v=Wos_ShIsHmo&feature=related

0/0
25.6.2010 2:00

Larry Matejka

Re: Vojáci nemají rádi prezideny, kteří se bratříčkují

Myslíte lithium? O těch nerostech se ví přes čtyřicet let... (OSN, Rusové...) Spíš si myslím, že se to vytáhlo jako další zámika přítomnosti...

O vládou provozovaném obchodu s drogami mluví Ron Paul léta... Nemám také důvod nevěřit Fittsové nebo Paulovi Craigovi Robbertsovi... 

Fitts je insider Wall Street, dáma, co točila miliardy... Její analýzy dost sedí... Ano, je to bolestná skutečnost tahle phony war on drugs... Sám McCrystal naznačuje, že mu bylo nepříjemné být podřízený CIA a contractors.. Máme Írán Contra atd... Bral bych to vážně.. Čím dříve se k tomu veřejnost postaví čelem, tím lépe.

100% souhlas s tím, že Obama je dezitegrační figurka, ale obávám se, že obě strany dnes hlasují v House i Senate proti Americe... Cap and Trade, Free speech, Health Care atd atd... Prošlo tolik neústavních, neamerických zákonů.. :-(.

0/0
24.6.2010 18:14

tučňák na útěku

Re: Vojáci nemají rádi prezideny, kteří se bratříčkují

¨Rusové vědeli o železe a mědi. A nevěděli o rozsahu ložisek.

Ron Paul je takový Radek John - občas slepý holoubek najde zrnéčko, ale jinak má vztah k reálnému světu asi takový, jako Demokraté. Taky mu nesejde na tom, jestli je to pravda, jen když to dobře zní.

Co se drog týče, proč asi Taliban tak tvrdě bojuje o údolí, kde se pěstuje mák, a to zejména v posledních pár letech? Protože předtím koalice nechávala maková políčka na pokoji, aby nenaštvala místní. Teď místním platí a poskytuje jiné příležitosti a políčka likviduje.

A spoléhání se na "insidery" má jednu nepříjemnou vlastnost - často začnou dobře, ale pak potřebují stále větší a větší lákadla, aby prodávali knihy (a často se dostanou do spirály ze které nemůžou utéct) - John Lear taky začínal celekm rozumně zmínkami o tajných projektech eltadel, ale když ty se postupně odtajnily, přešel na mimozemšťany a teď už je zcela mimo realitu.

0/0
24.6.2010 18:25

Larry Matejka

Re: Vojáci nemají rádi prezideny, kteří se bratříčkují

:-)... Srovnání Rona Paula a zkrachovalého svazáka Radka Johna mě dost mrzí...

Ron Paul není na rozdíl od Johna populista a není placen podnikatelskou lobby...

Možná jsem nenapravitelný romantik, ale co je cennějšího na Americe než její Ústava, Bill of Rights a individuální svoboda?

BTW: Ron Paul se léta snaží o audit FEDu... Snažil se o to i v době, kdy se mu jen smáli... Dnes má v House většinu... Ano Senát se nechal zlobovat... Ale nebylo by nám lépe bez FEDu?

V tomhle se nedokážu smířit s pozicí Neo-cons stejně jako s comunisty typu Hillary Rodham Clinton... Co zbyde s Ameriky, když ji ovládnou globalisté a kolektivisté azelení scums?

0/0
24.6.2010 21:21

greenalien

Re: Vojáci nemají rádi prezideny, kteří se bratříčkují

Ron Paul je blázen co (mimo jiné) chtěl zrušit IRS (berňák!!!) jestli tohle nehraje do karet právě podnikatelským lobby tak už nevim.

0/0
24.6.2010 23:19

Larry Matejka

Re: Vojáci nemají rádi prezideny, kteří se bratříčkují

Zrušit IRS? To by byla tragédie... Tuhle fízlovací tyranskou, neamerickou federální síť státem legalizovaných vyděračů? V minulosti se bez něj USA taky obešly... IRS je protiústavní tyranský moloch... Platit daně zahraničnímu bankovnímu kartelu, který pak půjčuje vládě na úrok??? Vždyť je to podvod postavený na podvodu!!!

Ron Paul ale nechce zrušit IRS ale FED... Jediná cesta z  modelu, kdy soukromá instituce FED tiskne peníze z čistého vzduchu který nemůže skončit jinak, než dluhem,  bankrotem a likvidací střední třídy.

Pohledejte projevy Congressmana MCFadena, jak popisuje dvacetileté řádění FEDu než v roce 1933 musely díky tomu USA vyhlásit bankrot... (HJR192)...   “Federal Reserve Notes, mere promises to pay, are equivalent in value to Monopoly® money”, and you don’t have actual title to your homes, or vehicles either—you only get to use them if you pay your use fees in the form of license, registration, and property tax.”

Tohle hájíte????

0/0
25.6.2010 0:38

Larry Matejka

Re: Vojáci nemají rádi prezideny, kteří se bratříčkují

BTW: když jsme u těch lobby... Je to FED, který vydal skoro miliardu jak jinak než z peněz taxpayers, na lobbying aby neprošel zákon o auditu FEDu v Senátu!!!  A není to congressman Paul, co bere úplatky... Postavit se FEDu nebo IRS je totiž životu nebezpečné... Vzpomeňme na Joea Traficanta, kterého chtěli zabít ve vězení, (70 dní na samotce), kam se dostal na základě vykonstruovaného procesu... A koneckonců na Kennedyho, u kterého to vzalo jasný konec...

Skoro jste mě naštval ;-)

0/0
25.6.2010 0:56

ruger.forever2

Larry, pod Vaše slova o tom, že nejcennější

jsou v usa svobody a ústava se  svobodomyslný člověk může jen podepsat, diskutovat s Greenelinerem je ztráta času, je to fanatický ultralevičák, nemyslím to jako urážku, ale jako smutné konstatování.

0/0
25.6.2010 9:51

greenalien

Re: Larry, pod Vaše slova o tom, že nejcennější

Tak to asi svoboda není v celé západní Evropě, když tu máme finanční úřady, no jo, jsme hotovej gulag. :-P

0/0
25.6.2010 14:54

Larry Matejka

Re: Larry, pod Vaše slova o tom, že nejcennější

:-) Amerika je konstituční republika (měla by být), zaručující nedělitelná práva jedinci i minoritám. Postfeudalistická Evropa nikdy nezažila svobodu v pravém smyslu slova. Demokracie je diktát většiny, kde elity rozhodují kterého filozofa dnes hodíme z útesu (viz Staré Řecko...)  EU ale je postdemokracie, kde vládne nevolená byrokracie. Historie nás učí, že vláda byrokracie vždy vede k tyranii. V evropském kontextu vedla k fašismu. To je bohužel cesta, ke které EU dnes míří... V romto kontextu je berňák v tyranské Evropě akceptovatelný... IRS je ale v rozporu s Americkou cestou. Měli by to být Američané, kteří by měli spravovat a vydávat svou měnu (dle Ústavy)... A ne zahraniční bankovní kartel... FED a na něj navázané IRS jsou nejen neústavní instituce, ale elementární ohrožení svobod, daných Ústavou...     

0/0
25.6.2010 18:35

Larry Matejka

Re: Larry, pod Vaše slova o tom, že nejcennější

Mám obrovskou radost, že v těchto diskuzích ubylo primitivního antiamerikanizmu stejně tak jako primitivního proamerikanismu. A v tomhle ohledu jsou Tučňákovy, Greenalienovy, vaše a s nad i mé příspěvky přínosem, byť každý znás zastává trochu jinou nebo úplně jinou pozici... :-)

0/0
25.6.2010 15:51

cenzura je totalita

:)

Vzhledem k tomu,že se místo McChrystala chystá do funkce neokonzervativec Petrescu,lze očekávát ještě větší dávku emocí v podobě zaručených zpráv o Al-Kajdě a globálních teroristech.

Ale proč taky z Afghanistanu někam spěchat.Vyhrát tam nikdy nemůžou,tak se tato ideální válka povede co nejdéle to pujde.

Aspoň tu budou mít místní diskutéři svého nepřítele.Sice ho nikdo neviděl,ale prostě tam někde je.Je nutné někoho nenávidět.;-D

0/0
24.6.2010 16:34

spinoza

však také 60 let potvrdilo že mcarthur byl pravdě blíž

než truman. komunisti se roztahovali dál a nejen v asii,, usa dostaly válku ve vietnamu, kldr má dnes atomovky, čína se ukazuje nastávající jako supervelmoc a dříve nebo později dojde ke střetnutí. ačkoliv možná že se tehdy rozhodly člr ušetřit jako protiváhu,tehdejšímu, víc agresivnímu cccp.

0/0
24.6.2010 15:53

mode

Re: však také 60 let potvrdilo že mcarthur byl pravdě blíž

MacArthurovi se nemohl nikdo divit,když byl u Pusanu jako v kleští,ztráty děsivé,lodě nemohly dovést materiál, až jeho géniální vyloděni u Incheon natrhlo bolševikům prdel.

0/0
24.6.2010 16:10

ruger.forever2

A to novináři vůbec nedotáhli srovnání

Trumana, který byl ve srovnání s hrdinou Talkshow Hussainem Obamou  skutečným politikem.

0/0
24.6.2010 17:00

tučňák na útěku

Re: však také 60 let potvrdilo že mcarthur byl pravdě blíž

Pusan MacArthura moc netrápil, tam nebyl ;) A inčchon byl jedna věc, katastrofa v zimě proti Číňanům věc druhá (kastastrofa proto, že ignoroval všechna varování a nepřipravil adekvátně obranu ani zásobování takže po Čínském útoku musel ustupovat až na současné hranice) - Dugout Doug měl chvilky, kdy zářil, ale taky chvilky, kdy podělal co mohl a jeho jediné štěstí bylo, že USA potřebovaly v květnu 1942 hrdinu z Pacifiku, za to, jak zoral obranu Filipín by zasloužil spíš vyhazov ;-)

0/0
24.6.2010 17:37

Černoušek Bubu

Ta historie je poněkud častější.

V americké armádě bylo takto odejito, buď do civilu, nebo do důchodu, případně možná shodou náhod rovnou vzhůru, více vrchních velitelů kovbojíčkovského ražení, kteří dříve střílí než myslí a rádi o tom mluví, nejenom MacArthur. Na jejich odchodu se podíleli rovným dílem demokratičtí i republikánští prezidenti. G.Pattona uchránila od vyražení smrtelná nehoda, Luciuse Claye - vojenského guvernéra Západního Berlína (hrdiny Berlínského vzdušného mostu) uklidili okamžitě po tom do civilu, Curtise Lemaye vrchního velitele strategických sil USA (věčného vyhlašovače nukleární války Sovětskému svazu, případně vrácení Vietnamu do doby kamenné), poslali do důchodu. Díky těmto opatřením USA hladce zvítězily ve studené válce, aniž by na území USA padla jediná bomba, o termonukleární ani nemluvě. Toto přesně američtí voliči chtěli, nikoliv další - po našem nadpraporčické hvězdičky, pro výše uvedené zelené mozky, na svých spálených mrtvolách..

0/0
24.6.2010 15:49

ruger.forever2

Mno Bubu

velice jsi mne pobavil svojí rétorikou "kovbojíčkové" ;-D, předpokládám, že takový slovník je ve squotu tradiční a zkracuje se jím diskuse při splétání dredů.

Je hezké ignorovat historická fakta, celkově byla US army vždy ve svých strategiích ve srovnání se sovětským blokem velice konzervativní, a defenzivní. A to jak v rozmis´tování svých armád, tak i rozmis´tování strategických prostředků.

Smutné ale je, že mnozí vojáci ve službách USA měli naprostou pravdu - viz. PAtton :" mám tu dvě nejlepší armády světa, jedné chybí jen munice a dost jídla, dejte mi je obě na povel a zaženu ty asiaty za Ural" . Což by se mu bez pochyby povedlo, koneckonců  sověti by bez  pomoci USA neměli šanci ani ve druhé světové válce.

0/0
24.6.2010 17:06

Černoušek Bubu

Re: Mno Bubu

Chachacha, ach mé dredy, poctivě promaštěné hovězím lojem a popelem ze sloní trávy. Odhalil jste mne. Jsem zákeřný Danakil, z bachmačského skvotu, proti kterému jsou lstiví Afgánci, zamezující pomalým ,upejpavé slečinky. K těm kovbojíčkům a vojákům - pro jednoduchost jen v americké armádě. Vojáci jako Eisenhover, Marshall , Nimitz vypadali jako bezejmenní vojáci, svou výkonnost prokazovali výsledky. Kovbojíčkové prokazovali jen své super ego kukuřičnými šaškovskými dýmkami, případně obří zadnicí v obřích nažehlených pantalónech a zlověstnými protislunečními brýlemi i v noci, než je vyrazili (MacArthur), případně nablýskanou přilbou jak psí testes, pouťovými perleťovými koltíky, rajtkami( asi aby mohl sedět na kanónovém laufu tanku či co, než se mu ti bažanti po honu pomstili (Patton). Voják má vypadat a hlavně se chovat jako voják,  ne jako hysterka.

0/0
24.6.2010 20:13

pepasdepa

paralela

Co sem cet, tak ta zdanliva paralela s McArthurem je tak trochu fabrikace novinaru. McArthur se s Trumanem zasadne rozchazel ve strategii jak se ma valka vest a dovolil si prezidenta otevrene kritizovat a "obchazet", mozna i v kontextu toho, ze byl potencionalni budouci republikansky kandidat na prezidenta.

Naproti tomu McChrystal zadny spor ohledne zvolena strategie nema, vsak ji i sam pomahal formovat.

To brblani McChrystala a jeho stabu smerovalo spis na spatnou komunikaci s civilnim vedenim, kdy na jedne strane za vojenskou situaci v Afganistanu nese odpovednost armada (vylucne McChrystal) zatimco za situaci politickou zdanlive nenese odpovednost nikdo, protoze do toho prez sebe a casto navzdory sobe keca nekolik ruznych osob (Holbrooke, Eykenberry, Biden, Jones..). Ve vysledku tak Karzaii nakonec i politicke zalezitosti resil s McChrystalem protoze ty politici co sou tam vzdy na weekend na vylete nejsou zrovna partner k vyjednavani.

0/0
24.6.2010 15:21

pepasdepa

Re: paralela

McChrystal a jeho team tak urcite upozornili na bordel, ktery ma na krku politicka reprezentace, ale udelaly to tim nejhorsim moznym spusobem (otazka je na kolik to bylo zamerne) - prez media. Coz bylo slapnuti do * takze na odvolani neni nic prekvapivyho.

0/0
24.6.2010 15:25

A.A.

Re: paralela

Naprostý souhlas. Je to tak, jak píšete. Odvolání bylo podle mě přehnanou reakcí... ale u Obamy mě nic nepřekvapí... prostě demokratRv

0/0
24.6.2010 15:31





Najdete na iDNES.cz