Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bohuslav Sobotka: Měli jsme víc vnímat názory lidí, než průzkumy

ČSSD vyhrála volby tak nevýrazně, že skládání vlády může jen sledovat. Bohuslav Sobotka, který stranu po pádu Jiřího Paroubka vede, vyjmenoval příčiny pádu. "Lidé nám před volbami říkali i negativní názory, ale průzkumy nás utvrdily, že kampaň je dobrá," popsal Sobotka jeden z omylů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JJJaaajjjaaa

Z Bohouškova života:

Již mnoho let udržuje intimní poměr s jednou majitelkou pražských lékáren. Té dámě nyní je bohatě přes šedesát. Před nějakým tím rokem Bohouškovi dala nůž na krk - buď se oženíš nebo s tebou skončím. Bohoušek se oženil a pohádkový vztah pokračuje dál..... ;-D

0/0
21.6.2010 23:56

JJJaaajjjaaa

Bohoušku, máš tam přebrept:

".... a pokud mám být úspěšný, musím být také razantní. Zejména směrem dovnitř sociální demokracie."

Správně mělo být:

" a pokud mám být úspěšný, musím být také razantní. Zejména směrem k získávání dalších poslaneckých náhrad na pořizování luxusních bytů.".

0/0
21.6.2010 23:53

zberanek

Má pravdu - neposlech hlas lidu

Sobotka byl dokonce inzultován, ale ponaučení si z toho očividně nevzal.

0/0
21.6.2010 18:05

Petr Z.

Bohuzel

Bohuzel tema pro senatni a komunalni volby maji:

Zastavit pravici a kroky proti "obycejnym lidem", zrusit poplatky ve zdravotnictvi, zrusit skolne a kdovi co jeste...

Obavam se, ze na to tupe hlavy budou sluset.

0/0
21.6.2010 15:33

fonteyn

Re: Bohuzel

Snad se budou lidi hlasitě ptát, kde na plnění těchto slibů chtějí potom vzít, a snad se nespokojí s tím, že se bude "bohatým brát a chudým dávat"!

Školné je jediná cesta, jak zlepšit úroveň výuky na našich VŠ.

0/0
21.6.2010 15:45

Petr Z.

Bohuze;

0/0
21.6.2010 15:32

čelo

Volební

kampaň postavená na 30-i korunovém poplatku zaúčinkovala, tak proč nezkusit něco ještě blbějšího-postavit se za ,,obyčejného člověka". Bohudík, i ten obyčejný člověk začal trochu přemýšlet a řecká cesta ho nějak nelákala. Což je dobře pro tento stát. Nemám nic proti západoevropské sociální demokracii, ale ta naše byla spíše z Balkánu nebo odněkud z Asie. Tvrdit, že Řecko přivedla na pokraj bídy pravice, pramení z neinformovanosti. To samé je neustálé omílání toho, že naši republiku zadlužil Topolánek. Nemusím, ho, ale hlavně pan Sobotka by se měl zamyslet nad bezhlavým utrácením v době svého panování na MF. Stačí pouhý matematický součet a je jasno.

0/0
21.6.2010 15:26

moebius

skvělé. ČSSD je nepoučitelná

Bohoušek Sobotků ukazuje, že takhle porážka byla málo, že ČSSD potřebuje prožít něco mnohem horšího, aby se probrala. Můžou si stále lhát do vlastní kapsy, vybírat si důvody, které se jim hodí, ale skuitečná změna nastane, až pochopí ty pravé důvody. Ale to budou muset udělat asi úplně jiní lidé než je Sobotka

0/0
21.6.2010 15:16

B.Walsh

Re: skvělé. ČSSD je nepoučitelná

Ale to už bude pro ČSSD pozdě. Protože lidé typu Sobotka, Hašek, Zaorálek nikdy nepřipustí, že udělali chybu a od koryta se netrhnou.

Nejsem příznivec levice, ale mám za to, že je potřeba mít ve státě kvalitní, důvěryhodnou levicovou stranu a to ČSSD se svým současným vedením není a nebude.

0/0
21.6.2010 15:33

KecaK

Re: skvělé. ČSSD je nepoučitelná

R^

0/0
21.6.2010 16:07

leather-man

A chyba v titulku stále visí a stále visí

8-o

0/0
21.6.2010 15:10

Mitchell

Redaktor ho měl přerušit, asi takhle:

0/0
21.6.2010 14:47

Mitchell

Re: Redaktor ho měl přerušit, asi takhle:

Bohuslav Sobotka: "Měli jsme ..."Redaktor: "... ale už nemáte.":-)

0/0
21.6.2010 14:48

fonteyn

Ach jo, to není moc změna k lepšímu

Ano, Paroubek byl nesympatický, arogantní a říkal, co se mu hodilo - klidně každých pár hodin něco jiného, a Sobotka vystupuje sympatičtěji, ale ty jeho proslovy to je hrůza! Postavení kampaně na 30 Kč u lékaře byl šílený populismus! Že se nestydí teď to ještě připomínat! Ty poplatky mnoha nemocnicím velmi pomohly a v krajích, kde je ČSSD hejtmani platili za lidi, co chtěli šetřit, se na úhradu těchto poplatků "rozpustily" záložní fondy, co našetřilo předchozí vedení na různé akutní potřeby jako třeba povodně atd. To je neskutečný Kocourkov! A navíc co je těch 30 Kč. Kolik lidí kouří a kolik stojí krabička? 30Kč stojí bageta v trafice. Fakt nechápu, že se lidi tenkrát tak dali zaprodat a pak se ukázalo, ja ty řeči ČSSD byly úplné pitomosti. Oni ty poplatky jen využili a kritizovali je jen, aby se zalíbili, ne z důvodů, že by ty poplatky nefungovaly a nebo nebyly dobré! ČSSD asi nemá na změnu šanci.

0/0
21.6.2010 14:42

čelo

Re: Ach jo, to není moc změna k lepšímu

R^R^R^R^

0/0
21.6.2010 15:16

JuraKot

Regulační poplatky

Je vidět, že regulační poplatky posloužili jen jako lákadlo na voliče a vůbec nešlo o to pomoct sociálně slabým. Přiznává to i sám Dluhoslav Sobotka. :-P

0/0
21.6.2010 14:32

999666999

Re: Regulační poplatky

S tím Dluhoslavem opatrně, nedávno ekonomové HN potvrdili to co píšu už několik let a to, že ODS a CSSD zadlužují stát naprosto stejně ;-) A co se poplatků týče vážně nechápu jakej mají význam v lekárnách 8-o Tam nic regulovat nemohou neb dostanu to co je na receptu a předpokládám že doktor ví co činí. A z čistě ekonomického hlediska je to také nesmysl, neb lekárny měly za loňský rok zisk 1.9 mld ;-D

0/0
21.6.2010 14:39

fonteyn

Re: Regulační poplatky

To jo, ale lidi si často nechali něco napsat, jen pro "případ", nebo léky užívali třeba dva dny a potom to měli ve skříňce. Poplatky v lékárně dost snížily plýtvání s léky. Lidi si více vyzvedávají léky, kterými se opravdu plánují léčit.

0/0
21.6.2010 14:46

999666999

Re: Regulační poplatky

Poslední statistiky ukazují že počet odebraných léků neustále stoupá, tak to asi pravda nebude. Protože jak píšu doktor asi ví, kolik čeho komu předepsal. Tím neříkám, že ztrátám je možné vyhnout se úplně.

0/0
21.6.2010 14:50

fonteyn

Re: Regulační poplatky

Jsou ty statistiky, ze kterých vycházíte přístupné online? Moc díky. Podle různých článků, které se právě o statistiky opírají, výrazně klesly zbytečné návštěvy u lékaře a i spotřeba léků.

0/0
21.6.2010 15:49

doktor_bota_2

Re: Regulační poplatky

Poplatky nemají pomáhat lékárnám (a nepomáhají), ale pojišťovnám. Prostě preskripce léčiv do určité ceny nesmí být ekonomicky výhodná. Ano, ať čověk, který na to nemá, dostane zadarmo cokoliv, pokud mu to pomůže, ale před zavedením poplatků bylo naprosto běžné "dělání zásob". Čili si důchodce nechal předepsat několik balení léků na ischemické choroby s tím, že je nikdy nemohl vybrat před expirací. Tohle zavedením poplatků skončilo. Výsledek? 3 mld na úsporách.

0/0
21.6.2010 14:49

999666999

Re: Regulační poplatky

Já už to píšu nahoře, doktor by asi měl vědět kolik čeho komu předepsal.

0/0
21.6.2010 14:53

Karel_dnes

Re: Regulační poplatky

Nechci Vám brát iluzi, ale doktor je obyčejný obchodník jen "jede" v jiném  kšeftu. Co se týká léků - tak za prvé předepisuje to za co mu jdou (neviditelné) dividendy. (Školení ve Španělsku , kde se přímo v místě firmy vyrábějící léky dozví ty nejnovější informace). Pak musí plnit jistý "limit", aby byl pro další "kolo" školení perspektivní atd atd.

Ani jedna z uvedených podmínek nijak pana doktora neomezuje v množství předepsaných léků nebo ve výběru těch s nízkým doplatkem. (Stačí jít se stejnou diagnozou k různým lékařům a uvidíte ty recepty...).

A smysl poplatků v lékárně je jasný - když už jdu k doktorovi a za prohlídku platím 30,*- Kč - no tak si nechám něco (to je celkem jedno - třeba vitamíny) napsat, jen aby se mi těch 30,- Kč rentovalo (jsme přece v Čechách...). Neviděl jste nikdy předpis na aspirin nebo na obinadlo? Já ano.

0/0
21.6.2010 16:29

fonteyn

Re: Regulační poplatky

Ano, ale nikde není omezeno, aby pacient nechodil třeba ke dvěma specialistům najednou, takže mohou mít v podstatě recepty dva. Biti jsou na tom potom ti lékaři, protože druhému už tu návštěvu pojišťovna neproplatí. V zahraničí by hned přišel účet pacientovi. Tady snad to také bude podobné, že pacienti budou více odpovědní za svoji zdravotní péči. K druhému lékaři třeba jít může, ale jen na konzultaci, zda jeho léčba probíhá správně. To pojišťovna proplatí, ale nelze stabilně chodit ke dvěma lékařům a také má pojišťovna evidováno, kolik léků bylo na toho pacienta napsáno. V ČR to asi také je evidováno, ale žádné postihy pro pacienty z nadužívání zdravotní péče nejsou.

0/0
21.6.2010 20:30

k o z a k 5 2

co člověk to názor ,

 jak bys to chtěl dělat , to potom není politik ale populista , který touží po moci a jen slibuje , je to jako by říkal měli jsme slibovat něco jiného;-D

0/0
21.6.2010 14:16

woodward2.2

Re: co člověk to názor ,

to je přesně ono.já sice žádný nápady nemám, ale co si řeknete to bude.trochu to připomíná "blba z horní dolní", ten si to představoval podobně. jenže jeho ods vypláchla,zatímco v čssd ozubená pleš pevně sedí na místě;-)

0/0
21.6.2010 14:25

999666999

Ty průzkumy musely být nutně

kontraproduktivní ;-D, řepák si řekl, náskok je dost velkej a krmil králiky, či dřepěl v putice, místo aby šel k volbám. A za druhé, modráci se dokázali svého burana zbavit včas ;-D;-D;-D

0/0
21.6.2010 14:14

vzdyt_to_rikam

chudák Bohouš

Bohouš asi dosud nepochopil, že program se sestavuje podle toho, jaká je filozofie, směr strany, ne podle toho, co jim kdo řekne, že by kdo chtěl. Socani nemají žádnou snahu, filozofii, směr, program, kromě toho, že se jen ptají Co chcete?? a kdo jim řekne, co chce, tak oni řeknou TAk my ti to dáme, vol nás. To je přece naprostá ptákovina. Mají předložit, co chtějí dělat, co si myslí, že je správné, co k něčemu vede, a hledat, čím se komu zavděčit. Ať je každý jaký chce, tak od knížete přes Kalouse po modré straky a stranu televize Nova - každý ukázal, co bude dělat, když zvolí. A lidi řekli, ano to bychom chtěli. Socani se vyptávali a snažili se zavděčit co nejvíc lidem - jenže lidi neumí formulovat, co chtějí, takže pak se to rozplizne a je to k ničemu. Pak strana tupých opakovačů se snaží zavděčit tupým požadavkům - jenže naštěstí většina nejsou tupci, jak se ukázalo....

0/0
21.6.2010 14:11

woodward2.2

Re: chudák Bohouš

BOHUŠU, POSPĚŠ!;-D KOUKEJ UŽ MAZAT!

0/0
21.6.2010 14:31

Karel_dnes

Re: chudák Bohouš

Souhlas.

 A navíc, když se zeptáš lidí co chtějí  - tak je spousta věcí co by chtěli. Ale když se zeptáš, které z nich chtějí platit, tak se ti ten "výběr " pěkně zúží...

 A ta druhá otázka ze strany ČSSD nepadne a nepadne,...

0/0
21.6.2010 16:34

Paxa

Je patrné, že ten pán nepochopil vůbec nic

a taky nikdy nic nepochopí. On a celá ČSSD pořád hledá strategii, jak a koho zaujmout, na jakou myšlenku koho přilákat. Ale problém je hlavně naprostá absence autonomní myšlenky (myšlenek). Něco si myslím, něčeho chci dosáhnout - a hledám pro to spojence a příznivce. Jenže oni primárně hledají příznivce (kdekoliv a kohokoliv) a jsou jim ochotni nabídnout cokoliv, podle toho, oč si myslí, že tito potenciální příznivci stojí.

0/0
21.6.2010 14:06

999666999

Re: Je patrné, že ten pán nepochopil vůbec nic

V podstatě se dá souhlasit, ale kdyby si modráci ponechali svého burana, skončili by až za komoušema ;-)

0/0
21.6.2010 14:16

lopee

Bohušů, Bohušů....

Mohli jste se alespoň zamyslet nad tím, proč ODSka tak bleskurychle vyšoupla Topolánka. A co to udělá v předvolební kampani. Kdybyste vyšoupli i Paroubka, který tedy byl opravdu oblíbená figurka - pokud jste si udělal průzkumy i na tohle, měly průzkumy pravdu. Jenže bylo potřeba to dočíst i do konce - že je oblíbená figurka z všelijakých vtipů a narážek.

0/0
21.6.2010 14:05

ettienne

Out of reality

"Došlo k velké proměně jak politické scény, tak myšlení lidí." - Nedošlo p.Sobotko, myšlení lidí je pořád stejné, už x let. Problém je v tom, že jste se ve své kampani snažili lidem podsunout umělé marketingové konstrukty, které se ukázaly být natolik neslučitelné právě s tímto "myšlením lidí" až to začalo generovat úplný opak toto, co jste zamýšleli - korekci politické scény (viz úspěch "nových" stran, kongres ODS ..). Pokud si to nepřiznáte a nevyloučíte ze svých řad hlupáky, zejména na krajské úrovni,ČSSD čeká za pár let osud KDU-ČSL.

0/0
21.6.2010 14:04

cruton

Re: Out of reality

R^

Já už bych to rozpustil hned. Poslední ať zhasne.

0/0
21.6.2010 14:05

peppermint

Když na vás lítala vejce,

tak jste si vedli svou. Teď najednou chytračíš, jak jsi měl poslouchat.

0/0
21.6.2010 14:03

lopee

Re: Když na vás lítala vejce,

Tak zrovna ta vejce bylo něco naprosto ubohého.

0/0
21.6.2010 14:06

Svoboda je otroctví

Re: Když na vás lítala vejce,

Mě se to třeba líbilo....

0/0
21.6.2010 14:12

rudej-bolsevickej-nok

Re: Když na vás lítala vejce,

Me se to taky libilo...

0/0
21.6.2010 14:18

velký jarda

Re: Když na vás lítala vejce,

tak si měli okamžitě uvědomit, že něco není v pořádku. Když neposlouchají názory ostatních a nečtou diskuze lidí pod různými články a zabývají se jen a jen průzkumy tak vejce je dostatečný argument.  Bohužel Sobotka nic nového straně nepřinese. On se je schopný naučit několik frází a ty neustále v různých obměnách papouškuje pořád dokola. Stačilo by kdyby alespoň trochu rozuměl ekonomice.

0/0
21.6.2010 14:43

demokrat

kafemlejnek

Pan Sobotka je dobře fungující kafemlejnek. Mele pořád dokola svoje mantry, možná jim i sám věří. Celkem se mi líbí, že i přes tak výraznou facku ve volbách  neotočil. Jaho přežvykování nesmyslů zajistí oranžádám další a další kotrmelce. A DaliborX asi pukne žalem ( nebo vztekem).

0/0
21.6.2010 14:01

Zachvat

Bohoušku,

hlavně to bylo o lidech. Jyrka, Škromach, Jandák, Pecina, ty a spol, to jsou odpudivé typy na první pohled.

0/0
21.6.2010 14:00

diviznaT no.4

Nevnímali jste je vy, pane Sobotko,

nevnímal je ani madqwert na zdejší diskuzi. Bohužel :-/

0/0
21.6.2010 13:59

Mitchell

Re: Nevnímali jste je vy, pane Sobotko,

Bohužel pro socialisty, bohudík pro budoucnost tohoto státu.

0/0
21.6.2010 14:04

bob52

Sobotko

Politik má dělat to co je pro lidi nejlepší a ne to co lidi chtějí. Politik má být odborník a řešit problémy, kterým rozumí. Ten váš "obyčejnej občan" nemůže rozumět všemu a nikdo to po něm ani nemůže chtít. Proto si volíme zástupce, proto si volíme lidi kteří tomu rozumí. Právník nerozumí ekonomice a ekonom nerozumí zase problematice výchovy mládeže. To už komunisti říkaly "Vychovali jsme si třídu odborníků" .

0/0
21.6.2010 13:56

kunta_kinte - sberatel BANu

Re: Sobotko

No a takovej sobotka, ten nerozumi vubec nicemu.:-P

0/0
21.6.2010 13:57

Zachvat

Re: Sobotko

Jak to, že ne? Sbotka byl přece ministr národního zadlužení.

0/0
21.6.2010 13:59

Ficcino

Re: Sobotko

Bohušek umí zadlužovat, jako nikdo jinej. Dělat dluhy při 7% růstu by nezvládl jen tak kdokoliv.

0/0
21.6.2010 13:59

kunta_kinte - sberatel BANu

Re: Sobotko

No jestli to berete jako schopnost...;-D

0/0
21.6.2010 14:02

bob52

Re: Sobotko

Přinesl zisky těm co státu půjčují. Slovy Jyrka, pracoval v žoldu pirátů z Wall Streetu

0/0
21.6.2010 14:07





Najdete na iDNES.cz