Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ústup Švédska od jádra končí, bude stavět nové reaktory

Švédský parlament těsnou většinou schválil obnovení výstavby jaderných elektráren. Ta byla zakázána na základě referenda před třiceti lety. Návrh předložila vláda konzervativního premiéra Frederika Reinfeldta. Z jádra se už teď vyrábí polovina švédské spotřeby elektřiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

a.je.to

maji štěstí

že nemají rakouské zabedněné vidláky za sousedy!

0/0
18.6.2010 1:12

kocour Mikeš

Re: maji štěstí

Zabednění vidláci sami o sobě nestačí. To ještě musí přijít např. eon, aby je popíchl.

0/0
18.6.2010 12:18

Nenic mi me kruhy

do prkynka to budou mit Izrael na krku

co by dup ;-D

0/0
17.6.2010 13:44

Lobo se (z)vrací

Re: do prkynka to budou mit Izrael na krku

Měl by ses léčitR^

0/0
17.6.2010 13:45

IARK - BAN za králíčka.

Proc se takove hezke tema

propada 3x rychleji nez vsechny ostatni? Behem 2 hodin to proplulo z hlavni stranky az za vcerejsi temata :-/

0/0
17.6.2010 13:43

petr.n_22

.

Zdá se, že v Evropě začíná vládnout rozom. Středopravé vlády, renezance jádra, počínající kritika doposavaď bezkritického ekofanatismu...

0/0
17.6.2010 11:53

Fai Rodis

Takova Francie

ma tusim 80% energie z jadra. A nikdo si tam nestezuje. Nejvic jsem rvala smichy, kdyz jsem videla na pozemku jaderky v Tricastinu u Rhony stat vetrnik.

Ze by zaloha???

0/0
17.6.2010 11:01

pavel.61.

Re: Takova Francie

ale stěžuje. Zelení ve vládě dokonce ukončili projekt Phenix2 - pokusná JE 4. generace "spalující a neprodukující jaderný odpad" 

0/0
17.6.2010 11:04

Fai Rodis

Re: Takova Francie

A do prtky na krtky.

0/0
17.6.2010 11:08

Lobo se (z)vrací

Re: Takova Francie

Tihle ekologisti jsou nejhorší lůza v evropské politice.

0/0
17.6.2010 11:36

uss-topeka

Re: Takova Francie

jo,ekologisti a ti od multikultury...ty to v evrope slusne solej

0/0
18.6.2010 9:34

kocour Mikeš

Re: Takova Francie

To nejsou ekologisti. To jsou zabedněnci s teroristickými sklony, kteří se za ekologii schovávají. A o ekologii nemají ani ponětí.

0/0
18.6.2010 12:15

Lobo se (z)vrací

Re: Takova Francie

Ponětí o ekologii mají ekologové. Proto píšu ekologisti, myslím že tenhle termín je pro ty zabedněnce celkem zažitej.

0/0
18.6.2010 12:21

mildapr

Jestli se někdo chce

poučit o tom, jak funguje jaderná elektrárna, zajeďte si do Temelína nebo do Dukovan, kde mají opravdu pěkná informační centra. Vstupné je zdarma a materiály jsou kompletně i v angličtině a v němčině. Naproti tomu úsměvná expozice energetiky je ve vídeňském technickém muzeu. Velkou většinu tvoří exponáty, které propagují obnovitelné zdroje, pak je tam něco málo o uhelných elektrárnách a jeden panel, který upozorňuje na rizika jaderné energetiky. Takže průměrný Rakušák musí nabýt dojmu, že veškerá elektřina v Rakousku je z větrníků a ne z Temelína, jak tomu ve skutečnosti je.

0/0
17.6.2010 10:45

Dux Mea Lux

Re: Jestli se někdo chce

R^

0/0
17.6.2010 10:48

mildapr

Re: Jestli se někdo chce

Další úsměvné zastavení je pomníku rakouské jaderné energetiky - jediné (nespuštěné a zavřené) rakouské jaderné elektrárny, která stojí na břehu Dunaje asi 30 km nad Vídní. Budova a areál jako hrom a na ní ani jediná cedule, o co se jedná a  komu to patří. Připadá mě to, že se stydí za to, že ji nespustili, nebo že ji postavili nebo za obojí.

0/0
17.6.2010 10:52

Fai Rodis

Re: Jestli se někdo chce

Akorat v ni poradali koncert na pamatku Michaela Jacksona a pri te prilezitosti tam pronaseli proslovy na tema, jak to bylo sqele rozhodnuti ten dokonceny Zwentendorf nespustit.

0/0
17.6.2010 10:59

mildapr

Re: Jestli se někdo chce

Což o to, jestli by ten koncert neměli kde jinde udělat, bylo to tenkrát jistě skvělé rozhodnutí. Jenom je to dle mého názoru trošku drahá stage ;-D

0/0
18.6.2010 13:33

mpscz

Re: Jestli se někdo chce

Takhle to dopadá, když se o věcech, o kterých téměř nikdo neví která bije rozhoduje v referendu:-P

0/0
17.6.2010 10:59

slon75

Re: Jestli se někdo chce

Přesně tak. Je to obrovský pomník rozhodnutí "lidu".

0/0
17.6.2010 11:03

Fai Rodis

Re: Jestli se někdo chce

Mne spis zarazilo, ze se to referendum poradalo pred spustenim. Rozumnej clovek by ho usporadal pred zapocetim stavby. Nevidim nic spatneho na tom, kdyz si nekde lid demokraticky rozhodne, ze nechce jaderku, nebo treba vetrniky, nebo uhelku.

Ale proc takhle?

0/0
17.6.2010 11:07

slon75

Re: Jestli se někdo chce

Když můžou mít ministrem obrany pacifistu, proč by si nemohli odhlasovat nespuštění hotové JE? Máte něco proti Rakušákům? ;-)

0/0
17.6.2010 11:30

Lobo se (z)vrací

Re: Jestli se někdo chce

Ještě by si mohli odhlasovat zákaz používání atomovejch hodinR^

0/0
17.6.2010 11:34

mildapr

Re: Jestli se někdo chce

Těžko by mohli řvát kvůli Temelínu a Dukovanům, když by měli vlastní JE. Pokud dáte lidem v referendu rozhodnout: chcete JE nebo ne? je odpověď předem jasná.

Na druhou stranu: snaha firem stavět za kažkou cenu jaderné elektrárny může být motivována klidně jinak než zajištěním levné a čisté energie. Proto si myslím, že ohledně energetiky je na místě opravdu odborná diskuze, která bude seriozně monitorována sdělovacími prostředky a veřejností. A by potom měl vůči energetickým firmám uplatňovat energetickou politiku, která vzejde z této diskuze. To, co se děje u nás, je přesně opačné: stát se snaží vyhovět ČEZu v jeho honbě za co nejvyšším ziskem. Takže se není co divit, že Rakousko se na snahy ČEZu o další budování JE dívá s podezřením. :-/

0/0
18.6.2010 13:45

pavel.61.

Re: Jestli se někdo chce

hned vedle své JE postavili uhelnou a uhlí "plné" radioaktivity vozí od nás a z Polska. Denně si tak rozpráší 1kg radiaktivního uranu do ovzduší. (ta JE by rozprášila 0kg)

A traktory zůstávají stát!

0/0
17.6.2010 11:07

jiho3

Vyhořelé palivo

To je záhada: podle všech projaderných budovatelů bude vyhořelé palivo v blízké budoucnosti cenné palivo do nových generací JE, tak proč ho nikdo nechce a chystají se za desítky miliard složitá úložiště za tisíciletí? ;-D;-D

0/0
17.6.2010 10:38

slon75

Re: Vyhořelé palivo

Odpověď je stejná jako na otázku, proč se budují pole slunečních a větrných elektráren, když to jsou ve skutečnosti velmi drahé a neekologické zdroje.

0/0
17.6.2010 10:42

pavel.61.

Re: Vyhořelé palivo

to sotva, velmi dobře si  každý ten "odpad"chrání. V dlouhodobém uložišti není na celem světě ani gram. Dokonce JE4.gen potřebuje k rozjezdu dost plutonia, takže likvidace zbraní má jasný cíl

Jen kdyby to ekoteroristi furt nezdržovali...

0/0
17.6.2010 11:12

Rizo

vyhorele palivo?

se proste ulozi do dlouhodeho skladiste odpadu? staci ho jen vybudovat, jediny problem jsou ekopaka a dalsi otrapove co to blokuji stejne jako treba dalnice, ve skladisti muze byt odpad treba 100 a nebo i 1000 let, do te doby udela lidstvo takovy pokrok ze ho vsechen zpracuje a nebo treva vystreli do slunce, co ja vim

0/0
17.6.2010 10:02

Rizo

Re: vyhorele palivo?

ja bych doporucil vybudovat obri skladiste v cr, kd eby s emohlo svazet i z okolnich zemi, za 100 let to bude cenna surovina ve ktere je spousta energie

0/0
17.6.2010 10:05

mildapr

Re: vyhorele palivo?

Není to tak jednoduché. Musí se zajistit bezpečnost na nesmírně dlouhou dobu. Za dobu, než se palivo vyzáří, můžou kontejnery zkorodovat. Manipuluje se s tím špatně, musí se to odvětrávat, protože vznikají plynné zplodiny, které jsou také radioaktivní. Může se tam dostat voda, která se pak musí deaktivovat. A nebezpečí je také od případných teroristů, takže se to musí dobře hlídat. Čili, čím je toho víc na jednom místě - tím vyšší riziko.

0/0
17.6.2010 10:37

swiss112-1

prosim zelene mozky, aby se podivali jak

takova elektrarna (ne ruskeho typu) funguje...

0/0
17.6.2010 9:53

Linde CZ

Re: prosim zelene mozky, aby se podivali jak

mozek je zenskeho rodu ;-)

0/0
17.6.2010 10:00

Tomaskom

Re: prosim zelene mozky, aby se podivali jak

Ne, mozek je mužského rodu, vzor Hrad.

0/0
17.6.2010 10:03

Linde CZ

Re: prosim zelene mozky, aby se podivali jak

kruci. Presto je tam tvrde y ;-D

0/0
17.6.2010 10:05

armyshop

Re: prosim zelene mozky, aby se podivali jak

zelený mozek je speciální, bezpohlavní, proto vymýšlí kraviny.....

0/0
17.6.2010 10:05

hizeh

Re: prosim zelene mozky, aby se podivali jak

jakože ta mozek?;-D

0/0
17.6.2010 10:37

IARK - BAN za králíčka.

Re: prosim zelene mozky, aby se podivali jak

O energetice nic nevis, o ekonomice nic nevis a o cestine nic nevis a presto se do obojiho pletes Rv

0/0
17.6.2010 11:22

IARK - BAN za králíčka.

Re: prosim zelene mozky, aby se podivali jak

*vseho

0/0
17.6.2010 11:23

štvavá vysílačka Admira

Rozumne rozhodnuti !

R^R^R^

0/0
17.6.2010 9:33

Linde CZ

Kdyz uz jaderna energie, tak radne zdanena...

Pac jaderny odpad + rizika + uredni monopol na jadro davaji k daneni vic nez dost duvodu.

0/0
17.6.2010 9:32

IARK - Mazani je cenzorovo hobby

Re: Kdyz uz jaderna energie, tak radne zdanena...

riziko temer 0, odpad temer 0, proc to tedy chces danit? jen kvuli urednimu monopolu? Vzdyt nemas jedineho dodavatele, navic, kdyz si postavim elektrarnu a budu dodavat mestu, mam platit dane navic, za to, ze jsem pro mesto monopolem?

0/0
17.6.2010 9:34

Linde CZ

Re: Kdyz uz jaderna energie, tak radne zdanena...

Ty duvody jsem napsal a plati presto ze je bagatelizujes. Pokud je odpadu 0, vymysli co s tou nuloou. Do Dukovan se te nuly uz o moc vic nevejde.

Danit jadernou energii kvuli externalitam neni nijak svetoborny napaad. Vis ze specialnidan je treba i na benzin? ;-)

0/0
17.6.2010 9:39

IARK - Mazani je cenzorovo hobby

Re: Kdyz uz jaderna energie, tak radne zdanena...

nepsal jsem 0, ale temer nula, samozrejme jaderny odpad je, ale ten se da dal zpracovavat, ze prave z neho temer nic nezbude, pokud si to Dukovany neumi moc zaridit, proc by z toho meli ostatni JE platit dane, kdyz oni zadny odpad nemaji?

0/0
17.6.2010 9:50

Linde CZ

Re: Kdyz uz jaderna energie, tak radne zdanena...

Tak vymysli co s tou temer nulou, ktera uz se pomalu taky nikam nevejde :-) Ktera elektrarna nema simtebe zadnej odpad? Nove mezisklady se maji stavet jak v Temeline tak v Dukovanech. Hele, ze ty vidis jenom to co chces videt? Je mi ta tvoje argumentace naka podezrela ;-)

0/0
17.6.2010 9:53

IARK - Mazani je cenzorovo hobby

Re: Kdyz uz jaderna energie, tak radne zdanena...

ze ty si vymyslis, co si chces vymyslet je tvuj boj, ano odpad je vzdy, ale tam uz jde o dalsi zpracovani, tim padem je to dalsi surovina, tak proc za to budes platit jako za odpad?

0/0
17.6.2010 9:55

Linde CZ

Re: Kdyz uz jaderna energie, tak radne zdanena...

Je to surovina, kterou nikdo nevyuziva a kazdy je ochotny zaplatit za to ze se ji zbavi. Jestli ji umis nekomu prodat, a nebude to zrovna teroristum, tak nabidni svoje sluzby ceske vlade. Bude jiste rada. Ja se zatim podrzim znameho faktu, ze se s vyhorelym palivem neda nic delat, krom moznosti zakopat ho do zeme (vetsina zemi) nebo ho treba hodit do more (Rusko).

0/0
17.6.2010 10:00

mpscz

Re: Kdyz uz jaderna energie, tak radne zdanena...

Jsou zcela zanedbatelné proti jiným typům elektráren a jejich odpadům.

0/0
17.6.2010 9:56

Linde CZ

Re: Kdyz uz jaderna energie, tak radne zdanena...

Tak s necim srovnej ty mezisklady, cece. Aaach jo.

0/0
17.6.2010 9:58

mpscz

Re: Kdyz uz jaderna energie, tak radne zdanena...

Tak třeba to můžeme srovnat s uhelnými haldami a popílkem...

0/0
17.6.2010 10:01





Najdete na iDNES.cz