Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České a slovenské volby se podobají jen zdánlivě, komentoval Klaus

Výsledek slovenských voleb je zajímavý, komentoval český prezident Václav Klaus. Nedávnému výběru českých voličů se však podle něj podobá jen na první pohled. Vítězní sociální demokraté na Slovensku zřejmě nesestaví vládu. Ale ne kvůli vlastní ztrátě hlasů, nýbrž kvůli neúspěchu koaličního partnera.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mirek Cikač

Car Pružinskij

Logika monarchy Pružinského. Výhra je ale Vaše Blahorodí vždy výhra. Nezáleží jestli o 3 nebo 13 procent. 

0/0
14.6.2010 23:28

noboty666

Tolik slov ...

A jen proto, aby zakryl fakt, ze proste nepredal zlatou vitezi ... Proste "sportovec".

0/0
14.6.2010 22:42

Kalusek lihový

Co ten Nečas blbě kecá

pokud jde o Slováky , tak Fico vyhrál , převahu pravici dává jen 14 poslanců za Maďary....

0/0
14.6.2010 20:31

Dr.Onufrakova

Ešte raz a pomaly:

Strana Most-Híd má 14 poslancov v pomere 7:7. Z tých siedmych Slovákov sú 4 kompletné vedenie Občianskej konzervatívnej strany, z ktorých sa traja prekrúžkovali z nevoliteľných miest 23 az 43.

A teraz sa sústreď, pôjde o aritmetickú úlohu: koľko je 22,09 % + 11,27 %? (A je správne - sú to českí  socani a komunisti)

0/0
14.6.2010 22:17

libynn

Co tam ten Nečas vidí za podobnost s námi?

Vždyť na Slovensku socialisti naopak posílili a to znamená, že třetina slováků socialistickým slibům důvěřuje!

0/0
14.6.2010 20:18

StanleyP

Re: Co tam ten Nečas vidí za podobnost s námi?

Hlavně že u nás 11% důvěřuje KOMOUŠŮM!!!

0/0
14.6.2010 20:38

libynn

Re: Co tam ten Nečas vidí za podobnost s námi?

Jo, to je bídaRv

0/0
14.6.2010 20:42

marcellina

Re: Co tam ten Nečas vidí za podobnost s námi?

jojo, to je des, na Slovensku maji komousi kolem 1%!!

0/0
15.6.2010 13:13

lrkfa

Zřejmě chtěl naznačit, že Slováci nemají takového

borce jako je Kalousek. Takového neměla ani Uganda a že tam byla svého času pořádná mela.;-D;-D;-D

0/0
14.6.2010 22:06

Dr.Onufrakova

Keby mne zdochýňal partner Mečiar

tiež by som nevedel spočítať 56 + 26 mandátov. Však už som na rade...

0/0
14.6.2010 19:04

m+a+t+y

Jak mohou Slovensky vysledek porovnavat s ceskym,nechapu

Souhlasim s Klausem.Na Slovensku se tam take dostala extremisticka strana.Vitez byl jednoznacne Smer,v CR byl rozdil mezi prvnim a druhym mistem jen 2 %.

0/0
14.6.2010 18:53

cayman77

Re: Jak mohou Slovensky vysledek porovnavat s ceskym,nechapu

mrkneme jednym ockom a co vidime, extremisticka strana KSCM 11%.

0/0
14.6.2010 20:47

lrkfa

Nestraš s KSČM, ti jsou za zenitem, horší

je Kalousek a znovu navrátivší se Benda s Řápkovou. Nedějní studenti.:-(

0/0
14.6.2010 22:08

zoufalec1

Klaus si upravuje

pravidla hry podle okamžité situace, jak se mu to hodí. Měl by si uvědomit, že za své zvolení vděčí komunistům

0/0
14.6.2010 18:39

Moc nenápadnej Qíteček

Mě se u nich líbí...

...Že se u nich komunisti pohybujou naprosto na pokraji zájmu. Tedy ti pravověrní. Bez šance na jakýkoliv mandát.

0/0
14.6.2010 18:26

lrkfa

A u nás je máš ve vládě.

;-D;-D;-D

0/0
14.6.2010 22:09

bledos

To iste...

Podla mna ludia zhruba volili tak isto - iba s tym rozdielom, ze vy mate "bolsevikov" rozdelenych do 2 stran - CSSD a KSC u nas mame len SMER - dokopy je to zhruba tych 30 - 35 %.

Pavica je rozdelena no jednej "klasiky" - ODS a dvoch "skokanov" TOP09 a VV

U nas mame SDKU a tiez 2 skokanov - Most a SaS.

A my este mame specialitu tych madarov...

Cize velke rozdiely tam nie su - dochodcovia z komunizmu postupne vymieraju a "ponovembrova" generacia silnie kazdymi 4 rokmi cim dalej tym viacej...

0/0
14.6.2010 18:12

Ješter 103

Re: To iste...

iba s tym rozdielom, ze vy mate "bolsevikov" rozdelenych do 2 stran - CSSD a KSC u nas mame len SMER ;-DR^ Přesně tak to je máš 100 bodů.R^

0/0
14.6.2010 18:26

mirekzelen

Re: To iste...

výstižné!!

0/0
14.6.2010 18:40

m+a+t+y

Re: To iste...

Cela vlada jsou byvaly komousi,pochybuju o tom ze by to u vas na vychode bylo jine.

0/0
14.6.2010 18:47

ddratm

Re: To iste...

U nás máme ty bolševiky rozdělené hezky skoro do všech velkých stran, které se nějak podílely na vládnutí. Problém je, že pořád nám dorůstají noví politici s bolševickými manýry napříč politickým spektrem. Viz např. soudruzi z ODS, kteří, coby členové Rady Českého rozhlasu, chtěli zakázat rádio Wave, kvůli jedné písničce, ještě k tomu špatně pochopené :-/Rv

0/0
14.6.2010 22:10

sokol68

Je docela zajímavé,

že ty vzdělané a úspěšné pomlouvají a špiní vždycky ti největší pitomci.

0/0
14.6.2010 18:11

0100

Sakra z Klause se stal po klimatologovi politolog, že?

Nebo je to jen dle starého normalizačního hesla:,, musíš být vidět";-D

0/0
14.6.2010 18:01

zajtsef

Re: Sakra z Klause se stal po klimatologovi politolog, že?

Vidět, to zaprvé! A stal se z něj asi klimakterní politolog se specializací Polsko a Slovensko. ;-)

0/0
14.6.2010 18:23

snoopee

hm

papá TUNEL má hodně blízko k Mečiárovi. Když se dělila federace, na čem se ślovně dohodli, to platilo. A toho si papá cení.

Mečiár ale na SVK nikdy nedosáhne to co mr. Tunel. Klesal, klesal a vyklesal. Za podpory pravicové části a zavření Sládka se mu povedlo to, v co ani sám nevěril.

0/0
14.6.2010 17:42

sokol68

Re: hm

Tvůj příspěvek svědčí o tvém mdlém rozumu. Jo a malý dotaz, co mělo zavření Sládka společného s Mečiarem nebo Klausem?

0/0
14.6.2010 17:50

cayman77

Re: hm

On asi ma na mysli Vaclava Havla. Raz ho (ako svojho oblubeneho disidenta) zvolili komunisti a druhykrat bol zvoleny len vdaka tomu ze ste repulikanskeho poslanca Sladka preventivne na cas hlasovania zavreli do basy.

0/0
14.6.2010 20:51

Dabi

Vztah

 ODS k „pražským podnikatelským elitám“ se znovu potvrdil ve volební sobotu ve Žlutých lázních. Pánové Hrdlička, Janoušek, Rittig a spol. patrně nevysublimují s klikou primátora Béma. A s ústeckým kmotrem Alexandrem Novákem si nedávno dala schůzku i pravá ruka „čistého“ Nečase, senátor Alexander Vondra........... tohle není zdánlivé, to je reralita

0/0
14.6.2010 17:20

moebius

dva Chavézové

Fico a Paroubek mají stejný styl alá Mussolini, rozdíl je v tom, že Čechům už to leze na nervy, ale Slovákům ještě ne

0/0
14.6.2010 17:14

To je bomba

Re: dva Chavézové

tak, tak R^

Dokonce jsem jednou viděl Paroubkovu fotku, na které jako by Il Ducemu z oka vypadl... stejná kamenná čelist, stejný nesmiřitelný výraz, stejný zrak upřený do světlých zítřků...

0/0
14.6.2010 17:18

chruyeager

Re: dva Chavézové

Ani nie, Smeru tie hlasy prišli ako jedinej relevantnej ľavicovej (povedzme ľavicovej, čo však nie je úplne pravda) strane na Slovensku. Súčet voličov KSČM a ČSSD je u vás rovnaký ako u nás Smeru.

0/0
14.6.2010 17:42

Kalusek lihový

Re: dva Chavézové

najdi si fota , Paroubek má blíže k Berlusconimu s ohledem na výšku

0/0
14.6.2010 20:35

Johny_S

Jenže Fico vyhrál tak výrazně proto,

že přebral populistickou rétoriku svých koaličních partnerů, mnohdy hraničící s vypjatým nacionalismem. Slavil s ní úspěch, ovšem tím pádem svým koaličním partnerům ubral a HZDS se ani nedostala do Sněmovny.

0/0
14.6.2010 17:03

pablo_arospede

Klaus a Slovensko

Klaus je zvláštní. Na jednu stranu se prezentuje jako pravicový politik, na druhou stranu vždy na Slovensku stranil takovým lidem jako jsou Mečiar, Gašparovič (toho dokonce podpořil v poslední volbě prezidenta) či teď nově Fico místo toho, jejichž názory se pohybují spíš někde v levém středu politického spektra. Člověk by čekal, že pravičák spíš podpoří Dzurindu, Radičovou atd. Ale Klaus je v některých ohledech dost specifický, např. je velkým milovníkem Ruska... Rv

0/0
14.6.2010 16:31

starý muž

Re: Klaus a Slovensko

Zatím co jiní v 60tých letech jsou na kraji společnosti,tak MLADÝ Klaus odjíždí se vzdělávat do USA!!

0/0
14.6.2010 16:35

Paspas

Re: Klaus a Slovensko

Ty jsi byl taky na kraji?

0/0
14.6.2010 16:39

starý muž

Re: Klaus a Slovensko

né,na okraji!!

0/0
14.6.2010 16:42

will.forfreelife

Re: Klaus a Slovensko

R^;-D

0/0
14.6.2010 16:51

Johny_S

Re: Klaus a Slovensko

A to nevíš, že to koncem 60. let šlo? Např. Ivan Havel, bratr Václava Havla, syn velkopodnikatele - a ejhle, byl v USA ve stejné době jako Klaus...

0/0
14.6.2010 17:01

StanleyP

Re: Klaus a Slovensko

je velkým milovníkem Ruska..a nepřítelem EU

0/0
14.6.2010 16:38

KilianNedory nadávající komoušům

Re: Klaus a Slovensko

je to jenom další důkaz toho, že jeho  duševní porucha se zvětšuje...

0/0
14.6.2010 16:44

Lajtnant

Re: Klaus a Slovensko

Duševní porucha je bez argumentu někoho osočovat, ne na základě argumentů upřednostňovat režim jednoho státu před druhým. V čem funguje současná EU lépe než současná Ruská federace? V ničem. Kdo nám v dnešní době bere víc svobody, EU nebo Rusko? !

0/0
14.6.2010 17:16

sokol68

Re: Klaus a Slovensko

Lžeš jako když tiskne (anebo jako socan, což je totéž). Nevím, jestli podpořil Gašparoviče, ale vím naprosto jistě, že před rozdělením státu nestranil před slovenskými volbami v r.1992 Mečiarovi, který chtěl rozdělení, ale naopak Klaus a Havel byli každou chvíli na Slovensku a přesvědčovali Slováky, aby volili strany, které v té době byly proti rozdělení. Slováci se rozhodli jinak, vyhrál Mečiar a tím bylo rozdělení dokonáno. Byl to paradox, většina Slováků rozdělení nechtěla, ale přitom zvolila Mečiara, který rozdělení prosazoval. Fakt je, že při rozdělení ocenil Mečiara za rozumný a u Mečiara kupodivu rozumný přístup. To bylo ale způsobeno tím, že Mečiar měl před Klausem velký respekt a velmi jej uznával. Když o tom nic nevíš, tak o tom nekecej.

0/0
14.6.2010 18:05

To je bomba

Má pravdu, předsedo...

Je tam sice pár paralel, ale dost odlišností.Kromě uvedených ještě toto:

- pravice je roztříštěná do mnoha stran + obtíže koaličních jednání podle mě rostou exponenciálně s počtem členů koalice. Podívejte se u nás - VV už dusí koalici, ještě ani nezačali.

- mají mnohem menší většinu, jen 4 křesla, u nás je to 18 křesel

- Fico dostal šanci, Sobotka ne (což je v pořádku, já osobně jsem moc rád).

Je jasné, že Klaus potřebuje obhájit, proč pověřil Nečase a Gašparovič pověřil Fica; a já s jeho argumenty souhlasím. U nás by to fakt byla akorát ztráta času- natolik VV zase věřím, že by nepřeběhli. I když... jisté to ještě není...

0/0
14.6.2010 16:20

Paspas

Re: Má pravdu, předsedo...

Proč jsi moc rád?

0/0
14.6.2010 16:24

Paspas

Re: Má pravdu, předsedo...

osobně

0/0
14.6.2010 16:25

To je bomba

Re: Má pravdu, předsedo...

a osobně... protože je to můj osobní názor, který nemíním nikomu vnucovat - tak jako mnozí na diskuzích tohoto typu.

0/0
14.6.2010 16:29

Paspas

Re: Má pravdu, předsedo...

A ty máš i jiné názory ne osobní? Třeba nákladní?

0/0
14.6.2010 16:37

To je bomba

Re: Má pravdu, předsedo...

protože jsem pravičák a chci mít vládu "rozpočtové zodpovědnosti" (můžete se začít smát :-) ) A tohle bylo jedno z úskalí kterého jsem se obával; přece jen by tím Sobotka dostal šanci někoho z VV uplatit nebo vydírat.  Pravda, 18 lidí by asi nepřesvědčil, ale jisté riziko to bylo.

0/0
14.6.2010 16:28

starý muž

Re: Má pravdu, předsedo...

Aha;-D;-D jednoduché a pravicový populismusRv

0/0
14.6.2010 16:29





Najdete na iDNES.cz