Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Školné jako první chod

Ptám se každého kolem, ale nikdo mi neumí vysvětlit, co znamenají výsledky voleb pro české vysoké školství. Včera se strany rodící se koalice shodovaly na školném, až se snad skoro shodly. Co bylo dvacet roků ve vzduchu, se tedy podle očekávání rychle zhmotňuje. Dobrá. Ale jinak?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

senil

**

Mládí vpřed!!!! Jak jste si to odvolili tak to máte, nechali jste se zblbnout a teď kňučíte;-D Ještě jste zažili tak kulové ale chcete radit bábě a dědkovi ;-D naučte se nejdřív číst mezi řádky a programy stran.  Naprosto souhlasím, šetřit a utahovat opasky musíme, přece tu nechceme řicko, pardon Řecko;-D

0/0
9.6.2010 17:43

praveverka

Nechceme školné

http://www.facebook.com/pages/Nechci-skolne/106578029389772?ref=mf

0/0
9.6.2010 17:05

Deleter

---

Jasně, chcete se válet u FB a nic nedělat, parchanti.

0/0
10.6.2010 8:54

jmkb

S odloženým školným

souhlasím, protože studiem na vysoké škole si defakto zvyšuje životní úroveň a po dostudování již dnes předpokládají, že budou mít vyšší plat. Tak je vpořádku, aby po dosažení určité výše platu škole zaplatily za přípravu. Já když studoval, tak jsem také musel podepsat, že z firmy neodejdu 3 roky. A ještě bych to přitvrdil, že pokud nevystuduje vlastní vinou, tak nestudium zaplatí kompletně.

0/0
9.6.2010 16:04

cartouche

Re: S odloženým školným

Vy když jste studoval? Podle pravopisu tak zvláštní školu, ne?

0/0
10.6.2010 12:57

BlackMax

Studium na VŠ je sociální služba???

Vysoké školství je takové, jaké si občané zaplatí. Mám kolegyni, které je přes 50 a má na nejmenované severočeské vysoké škole hrubý plat 14.800. Národ se bouří proti školnému, ale nějak pozapomíná, že na těch školách taky někdo musí učit (tedy mezi sháněním obživy). Zatím se podařilo předchozím vládám dovést mnohé obory na úroveň spolků žebravých mnichů.

0/0
9.6.2010 15:13

Meescha

Bylo to slíbeno ve volebních programech, tak se to realizuje

Kde je problém? Všechny tři strany dopředu deklarovaly, že zavedou školné, je tudíž logické, že jej zavedou, když dohromady mají výraznou většinu ve sněmovně. Že není školné samo spásné řešení? Není, ale změny byly potřeba a pokud se někdo dívá na anglické vzory, mohl by též dodat, že tamní socialisté školné vesele realizovali...

0/0
9.6.2010 14:42

JiPot

Re: Bylo to slíbeno ve volebních programech, tak se to realizuje

problem vetsiny lidi je, ze neumi cist, takze takove ty brozurky pojmenovane "Program strany xz" jim nic nerikaji.

Ale s clankem rozhodne souhlasim, i kdyz je prirovnani k restauracim je samoucelne, protoze nechodite do te same restaurace pet let.

0/0
9.6.2010 15:09

bar budo

Re: Bylo to slíbeno ve volebních programech, tak se to realizuje

... na tlamoknize žádné programy nebyly ...

... tam bylo jen, že je Paroblbek hroznej ...

0/0
9.6.2010 15:11

pan Rosomak

Re: Bylo to slíbeno ve volebních programech, tak se to realizuje

no tak se holt cca 20% volicu pravice zachovalo tak jak se chova cca 95% volicu levice.......aspon vite jak se mi pravicove smyslejici citime kdyz vidime levicaka vykrikovat nesmysli......u vas je ale tech co programy nectou a nezajimaji se o ne procentualne mnohem vic

0/0
9.6.2010 18:57

bar budo

A to si robátka nemyslete, že s takovým dluhem ...

... dostanete hypošku ...

... a dědek s bábou vám byt s regulovaným nájmem nepřenechají ...

... žádný už nebude ...

0/0
9.6.2010 14:29

Deleter

Re:

Aspoň si každej rozmyslí, jestli opravdu potřebuje pět let bádat nad západoafrickou filologií v kombinaci s ukrajinskou lingvistikou.

0/0
9.6.2010 14:38

Meescha

Re: Re:

:-) Je pravda, že nejvíce kvičí studenti humanitních studií, asi ví proč...

0/0
9.6.2010 14:43

bar budo

Re: Re:

... to jistě ...

... ale rozhodně nebude tady chcípat hlady pod mostem v ČR...

... anóbrž vypadne za kopečky ...

... a to se vyplatí ...

0/0
9.6.2010 14:43

Deleter

Re: Re:

To už tu funguje dávno.

0/0
9.6.2010 14:53

bar budo

Re: Re:

... ovšem teď kníže donutí k emigraci všechny ...

0/0
9.6.2010 14:55

Deleter

Re: Re:

Jít do světa na zkušenou je hezká tradice.

0/0
9.6.2010 15:02

rozsévač

Re: Re:

 I v tom zahraničí si musíte vše zaplatit. Když jsem odešla v 68. a chtěla jsem vystudovat,musela jsem si vydělat na školné a ještě si dávat pozor,abych uděla všechny zkoušky , opakování každé zkoušky se totiž také platilo.Jo a bylo to v Rakousku.Roz

0/0
9.6.2010 15:12

bar budo

Re: Re:

... ale oni vystudují tady a emigrují ...

... i s dluhem ...

0/0
9.6.2010 17:23

Deleter

Re: Re:

Kdo není neschopnej lempl, tak si těch 100k hravě během studia vydělá. Je to např. jedno léto v USA.

0/0
10.6.2010 8:55

senil

Re: A to si robátka nemyslete, že s takovým dluhem ...

;-DR^

0/0
9.6.2010 17:34

lapisor

školné

Všichni, co teď zadlužujete studenty jste vystudovali za komančů zdarma. Jen co obyčejní studenti vylezou ze škol, už má dluhy a;-€ bude platit. Vašich děcek se to jasně netýká, Vy hrabete z našich peněz a pěkné hromady. Pěkně hnusná  Kalouskovina .

0/0
9.6.2010 14:02

topič elektrárenský

Zavedení školného má smysl pouze v případě,

že vybrané peníze půjdou vysokým školám navíc k příspěvku od státu. Obávám se však, že o co škola získá víc od studentů, o to víc jí stát ubere, aby měl na své nesmyslné nákupy obrněných transportérů, obřích armádních letadel a podobných "neobyčejně potřebných" věcí. Stejně jako u takzvaných regulačních poplatků ve zdravotnictví, kde o to, co vybere lékař v ordinaci, mu krátí platbu pojišťovna. Jednoduše řečeno, lidé zaplatí víc, ale nic jiného se nezmění. Protože státu primárně nejde o to zvýšit kvalitu vysokých škol, státu jde o to ušetřit za každou cenu v rozpočtu tam, kde lze očekávat nejmenší odpor. Jiné způsoby šetření, třeba snížení obrovského počtu úředníků, jsou pro existenci silných odborů a hrozbu stávky prakticky nerealizovatelné..

0/0
9.6.2010 12:53

URB-Královna diskusí

Po prvním chodu teprve nastane ta správná chuť

Těším se na letos slíbené zvýšené nájemné i na DPH na potraviny a dopravu na 19%. To vše mně velice vyhovuje, jen prosím ještě pořádně zvednout ceny pohonných hmot, aby se lidem nevyplatilo si jezdit jinam, než ke mně. Když jsem to vše uvážila, tak se sama sobě divím, proč jsem volila KSČM, ta mně takovou šanci na lepší příjmy nenabízela. R^

0/0
9.6.2010 12:07

Meescha

Re: Po prvním chodu teprve nastane ta správná chuť

Zvýšené nájemné? To asi myslíte regulované, jinak byste podobný nesmysl jistě neřekla... Jedna sazba DPH bude, dříve nebo později, ale bude a rozhodně to nevidím jako zlo.

0/0
9.6.2010 14:36

Lea26

Re: Po prvním chodu teprve nastane ta správná chuť

Já to jako zlo vidím. Protože DPH budou platit POUZE zákazníci. Když ale dotyčný nedovede státu daň a pak se dá do konkurzu, tak se nic neděje. Ono totiž neplatit daně není trestné a to už dnes mnozí vědí. Ostatně všude, kde nakoupíte od "s.r.o." a zaplatíte DPH, tak ještě není jisté, že toto DPH stát dostane....

0/0
9.6.2010 15:16

tempe

Čas zůštování nastal

On vám to studentíci Vámi oblíbený kníže Karlík spočítá .Školné je jen první chod :-)

Ty další chody budou ještě chutnější :-) a já sem pro:-)    

0/0
9.6.2010 11:56

sajk

Konečně.

Hezký den Dámy a Pánové.  Odvážní rozhodli. Proč by měl platit studia zedník právníkovi? Vzdělání je  investice.

0/0
9.6.2010 11:54

briza

Re: Konečně.

No, pokud zaroven nebude zednik vyuzivat pozdejsi vysoke dane pravnika zejmena pokud pracuje v nekterymi opevovanem svarc systemu a uspesne "setri" na socialnim a zdravotnim pojisteni. Pak je takova uvaha spravna.

0/0
9.6.2010 12:30

Reeve

Re: Konečně.

A proč právník zedníkovi? Vyučení zedníka v učilišti stojí stát zhruba o třetinu více než středoškolské studium gymnazisty.

0/0
9.6.2010 13:31

Quasar

Re: Konečně.

Gymnazista má gympl zadarmo, zrovna tak, jako zedník učiliště. Zedník asi ale nebude pokračovat vysokou školou, gymnazista ano.

0/0
9.6.2010 14:43





Najdete na iDNES.cz