Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi jsou nejšťastnější v manželství, zvlášť s dětmi

Ač se z mnoha vtipů zdá, že manželství je nejhorším žalářem, opak je pravda. Manželé jsou podle průzkumu nejspokojenější lidé. Rozzáření "singles", plnící stránky časopisů a tvrdící, jak jsou šťastní, tvoří menšinu. Tvrdí to studie Výzkumného ústavu práce a sociálních věcí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cyankáli v šampaňském

no já nevím

ale každý to má jinak, někdo je rád sám, někdo kolem sebe potřebuje "tlupu", a pasovat všechny do jednoho mustru je hloupost. Ano, je fajn, pokud najdete někoho kdo vás bude mít rád, ale ne vždy se to povede. A zase být za každou cenu s někým, jen aby člověk nebyl sám, mi přijde dost zoufalé.

0/0
7.6.2010 17:32

Deleter

Re: no já nevím

Nikdo nikoho nikam nepasuje. Byl proveden nějaký průzkum a jeho výsledky jsou, že podíl lidí, kteří si myslí, že jsou šťastní, je nejvyšší ve skupině married with children. To neznamená, že v jiných skupinách neexistují lidé, kteří se cítí být šťastnými.

0/0
7.6.2010 21:27

Žába.kuňk.pao

Re: no já nevím

Přesně tak, taky nesnáším paušalizaci. ;-D

0/0
7.6.2010 22:04

kocourek96

No fuj, manželství s dětmi....

0/0
7.6.2010 16:34

prolhani.novinari

Re: No fuj, manželství s dětmi....

No, lepší než manželství bez dětí, to je teprva obludnost. :-)

0/0
7.6.2010 16:37

lenny002

Re: No fuj, manželství s dětmi....

podle čeho tak usuzujete, soudruhu ???

0/0
8.6.2010 7:41

janny - ban za vrhačku mimin

Re: No fuj, manželství s dětmi....

jednou budete s velkou pravděpodobností mluvit jinak. Přeji vám to. ;-)

Je to i o zralosti, zralý človek dovede dát na první místo druhé, např. své děti.

Nezralý těžko, ten vidí všude jen sebe, sebe, sebeeeee

;-)

0/0
7.6.2010 16:58

prolhani.novinari

Re: No fuj, manželství s dětmi....

Někdo na to prostě nemá náturu. Lepší je děti nemít než být špatným rodičem. Když víte, že nedokážete z objektivních důvodů potomkům dát, to co by potřebovali, je lepší se rodičovství vyhnout. A proč žít s někým, kdo vás terorizuje jen proto aby jstě měli děti?

0/0
7.6.2010 17:04

kocourek96

Re: No fuj, manželství s dětmi....

nepochopila´s. Čeština je krásná.....:-)

0/0
7.6.2010 20:28

Žába.kuňk.pao

Re: No fuj, manželství s dětmi....

Někomu pasuje to a jinému zase ono - smiřte se s tím, že lidé jsou různí a nikoho apriori neodsuzujte. Život bez dětí a rodiny není úplně nejšťastnější. Ale nikdo a nic na světě vám nezaručí, že s rodinou a dětmi bude váš život automaticky šťastnější. Nechte každého, aby si vybral sám, jakou cestou se vydá, a nesuďte.  

0/0
7.6.2010 22:15

Scarlett from Scottland

na to aby měl člověk hezký vztah

k tomu nepotřebuje papír. Ten nezaručí nic. Ani lásku, ani věrnost. Jen případné problémy v případě rozchodu.:-/

0/0
7.6.2010 15:19

prolhani.novinari

Re: na to aby měl člověk hezký vztah

R^

0/0
7.6.2010 15:50

ingchemik

Re: na to aby měl člověk hezký vztah

Názory:

1) My papír nepotřebujeme, máme se rádi i bez něj.

2) My papír nepotřebujeme, v případě problémů se snadněji rozejdeme.

Divná láska...

0/0
7.6.2010 16:08

prolhani.novinari

Re: na to aby měl člověk hezký vztah

To je dost normální, že láska není odvozená od papíru. Lepší, je neslibovat lasáku až do smrti, než si nalhávat, že za 50 let bude váš vztah stejně romantický jako je teď... Manželství má smysl jen pokud pár plánuje potomstvo, jinak ne.

0/0
7.6.2010 16:26

janny - ban za vrhačku mimin

Re: na to aby měl člověk hezký vztah

nejde totiž o papír, ale o ten VEŘEJNĚ deklarovaný slib. Pokud skutečně chci s daným člověkem vytrvat a společně vychovávat děti, nemám problém slíbit a říct mu to i veřejně. Není to o papíru, ale o ochotě vázat se a vydržet. R^

0/0
7.6.2010 16:57

prolhani.novinari

Re: na to aby měl člověk hezký vztah

To je právě to ochota vázat se a vydržet. A pak si uvážete na krk někoho, kdo se ukáže jako pěkný parchant... Ten kdo myslí svojí lásku vážně jí nemá potřebu okolí demonstrovat velikášskými gesty.

0/0
7.6.2010 17:08

Ginny

Re: na to aby měl člověk hezký vztah

Dobrý, Janny. To je přesné. Jde o to říct si to přede všemi. Dát všem najevo, že k sobě dva patří v dobrém i zlém.

0/0
7.6.2010 20:15

Scarlett from Scottland

Re: na to aby měl člověk hezký vztah

ale pak už se všem hůř říká, jakou jste udělali blbost, ale hlavně že se dělal velký cirkus kolem svatby a velký sliby, gesta a pak nic z toho :-/ např.

0/0
8.6.2010 9:19

Scarlett from Scottland

Re: na to aby měl člověk hezký vztah

vyhnete se stresu, že jste k někomu přivázaný a když můžete svobodně dýchat, tak i láska je lépe živená :-)

0/0
8.6.2010 9:22

R@VI

Homer Simpson

Manzelstvi je jako rakve a kazde dite je dalsi hrebicek ...

0/0
7.6.2010 15:17

Scarlett from Scottland

Re: Homer Simpson

;-D

0/0
7.6.2010 15:22

Scarlett from Scottland

Re: Homer Simpson

;-D

0/0
7.6.2010 15:27

prolhani.novinari

Re: Homer Simpson

:-)

0/0
7.6.2010 15:50

Sladek

Pro udrzeni populace je treba 2.2 deti na rodinu.

Kdyz zhruba 70% lidi planuje 2 a mene, tak se mi zda, ze to tak slave v te CR nebude.  Prave lidem s malymi detmi bych  dal danove ulevy, financni uprednostneni atd. aby meli prostredi pro vetsi rodiny.

0/0
7.6.2010 15:07

prolhani.novinari

Re: Pro udrzeni populace je treba 2.2 deti na rodinu.

Ale snadnější, z krátkodobého hlediska je přidusit důchodce... :-)

0/0
7.6.2010 16:27

BajnyPhoenix

A proč to řešíte?

Staří mládenci a staré panny byly vždy ,to že se to přejmenovalo,aby to nemelo negativní nadech ve stylu premalujem stit a jedem dal ,Cikan-Rom,SPT Telekom - Telefonica,staří mladenci a panny - single na veci nic nemeni. Po stastne rodine touzi kazdy,ne kazdy ma to stesti potkat super partnera. Bud diky vlastni povaze,pripadne lokalite kde se pohybuje.Proto ty silacke reci ja jsem happy single.

0/0
7.6.2010 14:24

Scarlett from Scottland

Re: A proč to řešíte?

částečně pravda :-) ale každý po dětech netouží :-) někdo se spokojí s partnerem a pěkným životem :-)

0/0
7.6.2010 15:13

fanfan_celofan

Re: A proč to řešíte?

cikan rom telekom to je nejaka basen?

0/0
7.6.2010 16:21

prolhani.novinari

Re: A proč to řešíte?

Ne každý touží po tom mít děti, ale každý touží být milován. Život je otázka priorit a každý je má trošku jiné. Někdo raději skousne život s někým, kdo mu poleze na nervy, někdo raději zůstane sám. Je pravda, že dnes se většina manželství tak nějak moc nepodaří. Lidi chtějí po vzoru reklam na prací prášky maximální výkon za minimální cenu. Navzájem k sobě lidi dost často přistupují jako k "výrobním" prostředkům pro uspokojení jejich vlastních potřeb. Ze vztahů se často vytrácí vzájemná úcta. Proto ty silácké řeči, o šťastnějších manželstvích než singles, kterými sami sebe vdaní chlácholí. Pravda je taková, že Evropa a západní civilizace vůbec vymírá. Mladí lidé nejsou moc motivování mít potomstvo a zakládat rodiny. Západní způsob života a hodnotový žebříček je prostě v úzkých. Ale lidstvo nevymře, jen se vesla časem chopí reprodukčně produktivnější přistěhovalci...

0/0
7.6.2010 16:21

Žába.kuňk.pao

Re: A proč to řešíte?

Velmi hezký a především hluboce pravdivý příspěvek. :-)

0/0
7.6.2010 22:07

Dyvan Bezper

Jestli ona ta spokojenost vdaných a ženatých

nebude v jistém dodržování zajetých norem, že žena je žena a muž je muž. Že žena vaří, uklízí, pere, chlap se stará o barák, seče trávník, nosí domů víc peněz z práce. Není vyloučen jistý průnik těchto činností. Já taky doma vysávám náš 200m2 velký byt, starám se o děti a psa, často vařím a tak dále, zatímco manželka tu a tam dělá chlapskou práci, třeba tu a tam poseče trávník. Naprostá selanka. Jakmile se začne chlap trvale montovat do babských a ženská do chlapských rolí, je to v čudu. Tisíciletí se vztahy samců a samic formovaly a dnes to chce pár hloupých slepic negovat. Není nic horšího, než takzvaně uvědomělá ženská, která si myslí, že je soběstačná. To být může, ale u těchto ženských, které, mimochodem, znám dobře osobně,  mi chybí jakákoli živočišnost. A to já nechci. A počítám, že žádný normální chlap taky ne.

0/0
7.6.2010 14:11

komentator-1

Re: Jestli ona ta spokojenost vdaných a ženatých

R^ hřebíček na hlavičku! V dnešní přegenderované době je vhodné připomenout elementární skutečnost "muži jsou muži a ženy ženy".

0/0
7.6.2010 14:30

Scarlett from Scottland

Re: Jestli ona ta spokojenost vdaných a ženatých

no nazdar, velký samec napsal názor ;-D

0/0
7.6.2010 15:15

prolhani.novinari

Re: Jestli ona ta spokojenost vdaných a ženatých

Tak to bejvávalo za časů mé prababičky. :-) Něco na tom sice bylo, ale dnes tohle moc nefunguje...

0/0
7.6.2010 16:29

janny - ban za vrhačku mimin

Re: Jestli ona ta spokojenost vdaných a ženatých

na tom něco je, souhlasím. MMch, dnes mají mladé ženy naprostou svobodu, nezávislost, možnosti, kariéru.... a.t.d. Avšak hodně z nich má deprese, chlastá, chodí k psycho, trápí se..............?!!

0/0
7.6.2010 17:00

Vedoucí kolotoče je zpátky!

No, a potom prijde rozvod...

...pretahovana o decko, psychofarmaka misto bonbonu, deziluze stredniho veku, pocit zeny "jsem uz stara" a cela pohadka konci prohlizenim fotoalb a vzpominanim a tunama prosmrkanych kapesnicku... :-)

0/0
7.6.2010 14:04

Deleter

Re: No, a potom prijde rozvod...

No ale to už není v manželství, takže to spadá do jiné kategórie.

0/0
7.6.2010 14:07

prolhani.novinari

Re: No, a potom prijde rozvod...

To právě nikoli. Dost často je tohle právě jediným logickým vyústěním vztahu s někým s kým si člověk úplně nesedne.

0/0
7.6.2010 16:31

pravda je nepříjemná, že ano?

Já bych řekl, že je to asi takhle

Když máte štěstí, najdete někoho kvalitního do manželství. A když máte smůlu, jste rozvedemý nebo singles. :-/

0/0
7.6.2010 13:38

veselabublinka

Re: Já bych řekl, že je to asi takhle

Ale znám manželství kde jsou šťastný, ale zároveň je štastných i pár slečen!!!8-o

0/0
7.6.2010 13:40

enol

Re: Já bych řekl, že je to asi takhle

pár slečen??.. to jako milenek toho manžela ze šťastnýho manželství? 8-o:-P

0/0
7.6.2010 13:46

Neumětel

Není všechno ztraceno

Nedávno jsem v restauraci vyslechl zajímavý rozhovor dvou žen kolem 30 let. Nejlepší byla tato věta: "Vlastně ani nevím, proč jsem se s ním rozešla. Vždyť on mě ani nebil."

0/0
7.6.2010 13:21

anžto

Re: Není všechno ztraceno

;-D no a to jsou právě zas ty tlaky, že každý musí někoho mít jinak je divnej - proto spoustu lidí žije s někým jen aby nebyli sami:-P ale když se nechaj takhle společností manipulovat tak dobře jim tak  

0/0
7.6.2010 13:23

Žába.kuňk.pao

Re: Není všechno ztraceno

Sto bodů;-D ano, česká společnost na ženy strašně tlačí, že mají mít  za každou cenu chlapa a když ho nemají, jsou divné, neplnocenné... Pak si ženy vybírají i kdejaké pobudy, jen aby někoího měly, no a dopadá to rozvody... a tohle nikdo nebere v potaz...

0/0
7.6.2010 13:28

Deleter

Re: Není všechno ztraceno

Prosímvás jaká společnost na koho tlačí? Nepozoruji.

0/0
7.6.2010 13:30

anžto

Re: Není všechno ztraceno

no tak vy ani nemůžete - vzheldem k tomu že jste ten v té rodině - ale moc bych za to nedala, že když vidíte třicítku bez chlapa tak se nad tím taky pozastavujete

0/0
7.6.2010 13:32

Žába.kuňk.pao

Re: Není všechno ztraceno

;-DPředsudky, reklamy a vymývání mozků v pipičasopisech a podobně, je toho dost

0/0
7.6.2010 13:33

pravda je nepříjemná, že ano?

Re: Není všechno ztraceno

pipičasopisy, to je dobrý ;-D

0/0
7.6.2010 13:35

veselabublinka

Re: Není všechno ztraceno

R^;-D

0/0
7.6.2010 13:36

prolhani.novinari

Re: Není všechno ztraceno

Souhlas.

0/0
7.6.2010 16:32





Najdete na iDNES.cz