Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč hnali koně takovým tryskem? zlobí se matka sraženého chlapce

Třináctiletého hocha v neděli srazil a poranil kůň, který projížděl s takzvaným královským průvodem Řevnicemi. Chlapcova matka viní z nehody organizátory akce. "Nechápu, proč tam jeli mezi lidmi tak rychle," říká Marie Brzobohatá, kterou zvíře zasáhlo jen do ruky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

tak snad tomu klukovi přinesou organizátoři do nemocnice aspoň nějakou sladkost -třeba koblížky

0/0
8.6.2010 13:32

Nannius

cele to je predevsim chyba

organizatoru akce. Je to jen a pouze jejich odpovednost, zajistit, aby divaci (lhostejno jak stari) neprisli do kontaktu s konmi. Takze byla tam bariera a poradatel, ktery usmernoval dav, nebo ne? Pokud ne, jak jinak bylo zajisteno, aby "pultunova lekava zvirata" nezranila divaky, kteri "se misili mezi kone"? Kde byl onen poradatel, aby poskytl prvni pomoc, pripadne zavolal lekarskou sluzbu?

0/0
8.6.2010 11:38

neumisa

Re: cele to je predevsim chyba

a kde byla inteligence přihlížejících? Mně nepřijde normální lézt do cesty běžícímu koni, mám vcelku vyvinutý pud sebezáchovy ...

0/0
8.6.2010 11:50

sikanovany bonelord

Re: cele to je predevsim chyba

Tvoje argumentace je zcela nesmyslná. Dle této logiky by musel mít každý divák svého pořadatele, který by ho držel, aby neskočil pod koně nebo pod auto!Rv

0/0
8.6.2010 12:13

sikanovany bonelord

Re: cele to je predevsim chyba

Sorry, to patřilo o jeden level výš.

0/0
8.6.2010 12:14

neumisa

Re: cele to je predevsim chyba

no proto ... ;-D nějak mi to nedávalo smysl ;-)

0/0
8.6.2010 13:30

Nannius

Re: cele to je predevsim chyba

Proc myslis, ze se pri VSECH akcich, kde hrozi, ze divaci narusi prubeh (neni dulezite, jestli neopatrnosti, nebo schvalne) stavi ploty a zabrany a jinak se dava najevo, ze "za tuhle caru se nesmi"? Protoze ze zakona je za vsechny nehody odpovedny PORADATEL akce. Jako priklad si vezmi napriklad tehdyejsi prusvih s probodnutim atletickym ostepem, nebo nehody na rallye...

0/0
8.6.2010 13:48

neumisa

Re: cele to je predevsim chyba

když vidím běžet koně, klidím se jim z cesty čára nečára ...

0/0
8.6.2010 14:57

Nannius

Re: cele to je predevsim chyba

Ty mas nejaky duvod si myslet, ze to bylo tak, jak tvrdi organizator (jehoz zajmem je to podat tak, aby se jednalo o zavineni divaka)?

0/0
8.6.2010 13:53

999666999

Jsem přesvědčen že kůň

na dlažbě dupe jako kůň. Dostat se s ním do střetu může jen ............ Za druhé neměla dotyčná na kluka dávat pozor? Pokud je někde taková akce je asi a místě být opatrný ;-);-);-)

0/0
8.6.2010 11:24

Dr No

Spousta lidí si zvykla na to

že na každou blbost jsou bezpečnostní předpisy a že nás kdosi jiný vždycky musí ochránit před jakýmkoliv rizikem. To je samozřejmě hloupost. Člověk se musí za všech okolností před rizikem především chránit sám. Všechna rizika ze života vyloučit nikdy nelze a často jen shoda náhod rozhodne o tom, jestli vyvázneme zdraví z velkého nebezpečí, nebo si vážně ublížíme při zcela banální příležitosti. Vždyť zabít se můžete klidně třeba jen tím, že klopýtnete na schodech .....

0/0
8.6.2010 10:49

pohrobek

Tohle je oficiální vyjádření pořadatelů na webu

V neděli 6. června proběhl druhý den Královského průvodu z Pražského hradu na Karlštejn. Průvod na vozech a na koních procházel obcemi Dobřichovice, Lety, Řevnice, Hlásná Třebaň a nakonec Karlštejn.U obce Rovina došlo ke kontaktu jezdkyně na poníkovi s 13letým chlapcem, který byl zraněn a převezen do nemocnice. Jezdkyně uvádí, že o chlapce, který byl otočen zády a fotil projíždějící koně, zavadila kolenem. „Křičela jsem pozor, ale neslyšel mně.Jezdci jedoucí za mnou na mne volali, že chlapec již vstal a je v pořádku. Proto jsem pokračovala v cestě. Nenapadlo mne, že se stalo něco závažnějšího. Velmi mne tato nehoda mrzí.“Chlapec byl převezen do nemocnice a v současnosti prochází vyšetřením na oddělení ortopedie.Agentura zajišťující realizaci akce vyjadřuje svou lítost a ochotu pomoci. Jsme v kontaktu s chlapcovou rodinou.Doufáme, že zranění nebude vážné a že se chlapec brzy zotaví. V příštím roce zajistíme tento úsek, kde koně stoupají do kopce tak, aby nemohlo k podobné situaci dojít.

0/0
7.6.2010 19:59

Nannius

Re: Tohle je oficiální vyjádření pořadatelů na webu

takze kluka, ktery fotil, prestoze nemel s sebou fotak, kopla jezdkyne, nacez pokracovala dal, protoze na ni kriceli, ze je kluk v pohode? Kluk ma asi poradne podlitiny (prece jen si ho v tom motole nechali), ktera vznikla "zavadenim" takove sily, ze jezdkyne mela duvod si myslet, ze kluk je v pohode. Jasne. A my se mame tvarit, ze tomu verime a ze to neni zlehcovani organizatoru, aby ze sebe sundali vinu...

0/0
8.6.2010 11:44

sikanovany bonelord

Re: Tohle je oficiální vyjádření pořadatelů na webu

Ty zrejme potrebujes hlidat na kazdem kroku, abys neco nevyvedl, ze?:-P

0/0
8.6.2010 12:16

Nannius

Re: Tohle je oficiální vyjádření pořadatelů na webu

ne, ale pokud me srazi na podobne akci kun, tak jsem byl nekde, kde jsem nemel co delat. A bud mi to nekdo rekl (ORGANIZATOR) a pak jsem na vine jen ja (nic to nemeni na tom, ze organizator je povinen mi potom zajistit pomoc), nebo mi to nikdo nerekl a pak za to plne muze ten, kdo mi to nerekl.

0/0
8.6.2010 13:51

Ochlasta_z_vesnice_bez_vodovodu

Človek je pán veškerého tvorstva

Človek je na vrchole potravinovej pyramídy takže ak by si to dovolil kôň urobiť mne tak ho na mieste zastrelím mojou legálne držanou zbraňou. !!

0/0
7.6.2010 19:48

pohrobek

Re: Človek je pán veškerého tvorstva

Tak to jestě že jsi tam nebyl, pač bych tě jespíše sestřelil svojí kuší...!! Fak ten tvůj výrok nechápu..... ZA konem se nestoji, to ví snad kazdej...

0/0
7.6.2010 19:56

Hucul

Nechapu tri veci.

1) Matka tvrdi, ze kone jeli tryskem, jezdkyne priznava, ze kratce nacvalala - matka asi nechape rozdil mezi cvalem a tryskem, ze? Cvalat se da i temer na miste, trysk je pohyb kone, ktery se vyznacuje jednim taktem a pomalu moc provozovat nejde.

2) Chlapec stal v DAVU LIDI a poskytnout prvni pomoc mu pry mela jedina osoba, ktera kdyby byla sesedla z kone, ma predevsim na starosti kone a tim padem by si k nemu nemohla dost dobre ani drepnout. Proc? To jako cekali, ze ma v konskem zadku schovanou lekarnicku nebo ze ho s frakturou nohy vyhodi do sedla a doveze do nemocnice??? Vubec to nedava smysl.

3) Jak to tedy bylo? Kdo jel v pruvodu a kdo ne? Kun vyjel z drahy? Nebo naopak chlapec vystoupil z davu a byl v ceste? To tam nebylo zadne hrazeni, zadne vymezeni toho, kudy jede pruvod a kde stoji divaci? Pokud bylo, stalo se to v prostoru vymezenem pro pruvod nebo pro publikum? Opravdu nevidim jednodussi zpusob, jak zjistit, co se stalo, nez dodat tuto prostou informaci...

0/0
7.6.2010 19:41

Ochlasta_z_vesnice_bez_vodovodu

Re: Nechapu tri veci.

2. Ak niekoho zrazím a niesom chrapúň tak sa ho minimálne osobne opýtam či sa mu niečo nestalo a prípadne sa ospravedlním.

0/0
7.6.2010 19:51

Hucul

Re: Nechapu tri veci.

Ale v clanku se nepise nic o tom, ze se neujistila a neomluvila, jen se tam utoci na to, ze neposkytla prvni pomoc. Jsem si celkem jista, ze kdyz na ni ostatni uz volali, at jede, ze je kluk v poradku, jiste zastavila a alespon se ohledla a ujistila, ze vstal, nejspis se i omluvila, protoze co by take mohla celou tu dobu tou hubou delat - nadavat?

Pokud by nezastavila a neohledla se, nedala by tem ostatnim zadnou prilezitost na ni neco volat, to dava smysl, ne? Tedy z toho, ze na ni ostatni netrpelive volali, at jede, ze je kluk v poradku, usuzuji, ze jezdkyne (a nejen ona, ale nejspis cela jeji skupina) zastavila, na chlapce se minimalne ohledla a tezko si umim predstavit, ze by z ni nevypadla alespon minimalni omluva ci ujisteni se, ze je chlapec v poradku.

0/0
7.6.2010 19:57

Nannius

Re: Nechapu tri veci.

vidis, a proc to na jezdkyni museli volat ostatni, kdyz se podle tveho nazoru ohledla, omluvila a presvedcila?

0/0
8.6.2010 11:48

Jan-Pavel

Doufám, že jezdkyně stane před soudem

za neposkytnutí první pomoci. Zraní dítě a ujede. Hanba. Veškeré ostatní výmluvy jsou hloupé. Rv

0/0
7.6.2010 19:16

notebook.r51

Re: Doufám, že jezdkyně stane před soudem

A jsem zvědavej, kolik jí za způsobenou dopravní nehodu (střet s chodcem) seberou bodů. :-P

0/0
7.6.2010 19:21

Jan-Pavel

Re: Doufám, že jezdkyně stane před soudem

To není vůbec špatný nápad, jezdec na zvířeti je řidič a měli by se zavést průkazy pro jezdce na zvířeti !!

0/0
7.6.2010 19:23

p555

Re: Doufám, že jezdkyně stane před soudem

jojo, a taky pro cyklisty a pro chodce!

pokud byl chlapec na ceste mel jit vlevo - proti konim, pokud ma mene nez 10 let ma jit v doprovodu dospeleho - a pred nim...

pokud byla na ceste skupina mela jit v utvaru - v dvojstupu vpravo a posledni maji mit cervena odrazky a svetla... (drive nez si zacnete delat srandu, podivejte se do zakona, je to tak)

jo a pred soudem by pak meli stanout taky vsichni co byli okolo a neposkytli prvni pomoc, nejen jezdkyne...

0/0
7.6.2010 19:47

vlk-x

Re: Doufám, že jezdkyně stane před soudem

jestli tam jako nebylo vice lidi, kteri meli poskytnout tu prvni pomoc...

0/0
7.6.2010 20:00

sikanovany bonelord

Re: Doufám, že jezdkyně stane před soudem

Jsi úplně mimo.Rv

0/0
8.6.2010 12:16

danny45

Potřebovala nabrat rychlost.....

Tak autor tohoto výroku je opravdu člověk(a) na svém místě...... ;-D ;-D 

(Kdyby to byl kůň táhnoucí povoz/kočár, dejme tomu, ale kůň s jezdcem, že by se před kopcem musel rozjíždět jako náklaďák nebo "sentinel"....)

0/0
7.6.2010 18:57

doktor_bota_2

Re: Potřebovala nabrat rychlost.....

Jel jsi někdy na koni?Rv

0/0
7.6.2010 19:00

Filip Tesař

Re: Potřebovala nabrat rychlost.....

Naprosto souhlasím, nabírat na koni rychlost před mírným stoupáním nacváláním je nesmysl, kůň se nepohybuje jako auto, nejpřirozenější je pro něj stoupání vyklusat a je jedno, jestli kluše předtím nebo se rozkluše až do kopce. Ať to bylo celé jakkoli, tohle je výmluva.

Padlo tu vícekrát, že jezdkyně nemohla zastavit, protože nemohla koně k ničemu přivázat, protože by se jí kůň kvůli stádovému pudu vytrhl a kdesi cosi... Pokud kůň není schopný zastavení, odpojení od skupiny a vedení na ruce, není - stres nestres - dobře přiježděný a na takové akci, kdy se může stát ledacos, nemá co dělat. Pokud jezdkyni do zadku netlačily vozy, měla se osobně přesvědčit, že se nic nestalo a omluvit se. Ohlédnout se a spokojit se tím, že jako dobrý nestačí. Ať už byl na vině kluk nebo ona, byla to ona a její kůň, kdo mu způsobili pěkný šok - vidět zespoda koňské břicho není med - a slovo promiňte není nic, co by slušný člověk neunesl.

0/0
7.6.2010 19:16

doktor_bota_2

Re: Potřebovala nabrat rychlost.....

Jak jsem napsal níže, nikdo z nás nezná realitu. Pokud jezdkyně nevyhodnotila kontakt jako nebezpečný, tak se jí nemůžeme divit, že se po potvrzení neobtěžovala sesednout.

0/0
7.6.2010 19:23

sikanovany bonelord

Re: Potřebovala nabrat rychlost.....

Proč se lidé, kteří o problému vůbec nic nevědí a jejich přirozená inteligence není na posouzení věci dostačující neustále ke všemu "erudovaně" vyjadřují.Rv

0/0
8.6.2010 12:18

Franta 1

Pokud někdo podá nějakou žalobu,

tak bude s velkou pravděpodobností obrazový záznam některého z diváků a soud rozhodne.Divím se,že taková nahrávka ještě není zveřejněna.

0/0
7.6.2010 18:32

George63

tak kolik

chce Matka na tom vytřískat?

0/0
7.6.2010 18:22

doktor_bota_2

Re: tak kolik

Patrně nic, klukovi je třináct, sama říká, že příště půjde znovu. Ačkoliv s ní nesouhlasím, rozumím jí.

0/0
7.6.2010 18:23

Duke Nukem

Re: tak kolik

nesouhlasis s cim konkretne,to se tady zase sesla grupa..8-o

0/0
7.6.2010 18:51

doktor_bota_2

Re: tak kolik

Nelíbí se mi její 100% obviňování jezdkyně, kůň ve cvalu v naprosté většině případů nezpanikaří.

0/0
7.6.2010 18:55

ctenar99

Re: tak kolik

Ne kolik, ale co.

Potřebuje ze sebe smýt pocit viny. A to se často dělá křikem a obviňováním ostatních. ;-D

0/0
7.6.2010 18:24

pohrobek

...

Tak koně jsem viděl, a byli zcela klidní a vycvičení. Nacvíc, když se pod jedoucí povoz vrhají i dospělí, kteří jsou hlasitě napomínáni, tak jak se asi pak mají chovat děti? Navíc, ty koně jeli okolo 35 000 dalších lidí a nic se nestalo, a to že tam bylo dětí nepočítaně. Asi jezdkyně zastavit měla, ale nechce se mi věřit že by schválně   i nerada vjela mezi lidi, S jezdci jsem ztravil 2 dny a jsou to super lidim, kterí maji radi zvirata.... Podle me jen matka histericky nechce uznat svoji chybu, byd nedokaze uhlidat sve dite, kdyz jení rodice to zvladli...

0/0
7.6.2010 18:20

Kqubi

Re: ...

neznám okolnosti,ale když i svědci - co dokonce volali záchranku - viděli totéž, tak asi ty koně prostě do lidí najely..hlavně, že nikomu nic neni..

0/0
7.6.2010 18:25

doktor_bota_2

Re: ...

Byl jsem svědkem menší autonehody, kterou zachytila moje kamera v autě. A byl jsem velmi překvapen, když jsem zjistil, že zachytila něco úplně jiného, než co jsem si pamatoval.

0/0
7.6.2010 18:30

Tuřínek

Re: ...

to jste toho před nehodou asi hodně vypil! ;-)

0/0
7.6.2010 18:56

doktor_bota_2

Re: ...

Já nebyl účastníkem - tedy byl, ale jako svědek. A je zajímavé, že ačkoliv mám poměrně dobrou paměť, viděl jsem něco jiného, než záznam.

0/0
7.6.2010 18:57

notebook.r51

Re: ...

Doktor píše naprosto správně.

Kdyby si lidi pamatovali přesně, co vidí, páni magici by dávno vymřeli hlady.

Stačí vyhodnotit místo subjektivních vzpomínek záznam a je zpravidla jasno.

0/0
7.6.2010 19:27

bar budo

Re: ...

... do paměti se neukládá skutečnost, ale její vyhodnocení pozorovatelem ...

... mimochodem, viděl jsem ženskou, která na mne jela z vedlejší ...

... dívala se na mne a neviděla ...

... prchnul jsem přes dva pruhy do protisměru a všechno dobře dopadlo ...

... dívala se otevřenýma očima a neviděla ...

0/0
7.6.2010 19:48

doktor_bota_2

Myslím, že komentovat tuto nehodu je zbytečné.

Nikdo z nás tam nebyl a článek prezentuje víceméně jen vyjádření matky zraněného chlapce. Koní se nebojím, rád si zajezdím, proto vím, že tohle nádherné zvíře dokáže při svých parametrech hodně ublížit, když zpanikaří, nicméně málokdy zpanikaří během cvalu.

PS: Ve třinácti jsem naprosto nevěřícně zíral na hřebcův...;-)

0/0
7.6.2010 18:19

stefi_ul

Re: Myslím, že komentovat tuto nehodu je zbytečné.

tohle sem chtel taky napsat... ale je dost mozny, ze se v tom vedru zakoukal do nejakyho vystrihu a to pak jeden nevi, kam slape :-)

0/0
7.6.2010 18:38

doktor_bota_2

Re: Myslím, že komentovat tuto nehodu je zbytečné.

Myslíš slečna nebo pedály?;-D

Tohle mi udělal o víkendu pán za mnou na Argentinské, nedobrzdil. Moc se omlouval, pak ukázal prstem na babu, která by vyhrála u 96% chlapů... a ona si toho všimla a šla k nám!;-)

0/0
7.6.2010 18:42

stefi_ul

Re: Myslím, že komentovat tuto nehodu je zbytečné.

Leto je zkratka nebezpecna zbran a ty potvory to vedi :-)

0/0
7.6.2010 18:44

doktor_bota_2

Re: Myslím, že komentovat tuto nehodu je zbytečné.

Řežu se smíchy ještě teď, bylo to skutečně dokonalé.

"No?" (úsměv)

"Já Vám koukal, é"

"No?"

"No na prsa, no." - Ale ten litr mi dal. A slečna byla zjevně potěšena a pobavena.:-)

0/0
7.6.2010 18:47





Najdete na iDNES.cz