Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

NÁZOR: Pánové už vědí aneb ve třech se to lépe táhne

Všeobecné veselí, pozvání Petra Nečase na Hrad a zrušená schůzka Radka Johna s Bohuslavem Sobotkou. Co může lépe vyjadřovat bezmračný úsvit koalice pravého středu? Ve skutečnosti se situace od úterního špičkování, povytažených obočí a skrývané nervozity změnila o necelou píď.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pitošek

Rovná daň?

Ano, je krásná myšlenka, ale jen do té doby, když zjistíte, že na plat se vztahuje také sociální a zdravotní pojištění. Je v pořádku, že jej platíme... ALE pro oboje pojištění je stanovena hranice 80.000,- Kč, tzn. vyděláš-li víc než 80. tis., platíš už jen daň, soc. a zdrav. pojištění ti vypočítají z částky 80. tis. A TOTO NENÍ ROVNÉ. Můj osobní názor na Kalouska a Bendu je takový, že lidé s jejich aférama a morálním základem nemají v politice co dělat. Oba lžou všem do očí a tváří se jako zachránci země.

0/0
3.6.2010 20:32

AK-47

Úsměvné je,

jak šikovně před sebe Kalousek, který je v tom stále diskutovaném dluhu namočený až po uši, nastrčil knížete, s kterým si bude podle své libovůle manipulovat. Ona nová strana se starými ksichty nemůže dělat novou politiku. Jen mě zaráží, kolik lidí mu ta to skočilo. Vzpomeňte si na tehdejší novou, neotřelou, transparentní Únii svobody. Kdepak dneska je? Až se bažina jednou zavře i nad TOP 09, věřte tomu, že Kalousek opět přežije. Buď se vetře do jiné strany, pro koryto byl ochoten jednat i s komunisty, nebo si založí stranu novou. S lidmi jeho typu je nutno zacházet jako s plevelem - vytrhnout i s kořínky, jinak nám to tady zaplevelí zase.

0/0
3.6.2010 13:27

konquistador

Re: Úsměvné je,

pokud vím tak ještě žádná z menších stran ani ksčm nikdy nedostala 41 mandátů, to už mi přijde nad operačním minimem

a já si dovolím kalouskovi věřit, má zkušenosti, a program zněl rozumně, nic nestojí před tím aby byl naplněn

0/0
3.6.2010 18:39

viper

Jen se podívejte jak si na té fotce lebedí.

Vypadají snad na to,že je trápí nějaké dluhy?!!

0/0
3.6.2010 11:57

komentator-1

Re: Jen se podívejte jak si na té fotce lebedí.

aha, takže když si po jednání sednou ke kafi, mají kvůli Vám držet smutek, aby bylo vidět, jak je trápí dluhy? Bože.....

0/0
3.6.2010 13:03

viper

Re: Jen se podívejte jak si na té fotce lebedí.

Kvůli mně rozhodně ne.Myslíte,že podnikatel,s takovým dluhem se také veselí?

0/0
3.6.2010 13:16

thx

Re: Jen se podívejte jak si na té fotce lebedí.

Stát dluží 1200 miliard, podnikatelé 1500 miliard......!!

0/0
3.6.2010 13:59

bar budo

Re: Jen se podívejte jak si na té fotce lebedí.

... už se přece nemusíme ničeho bát ...

... z rozpočtové krize nás vyvede dlouholetý člen rozpočtového výboru ...

0/0
3.6.2010 13:15

viper

Dva jsou rada,tři jsou zrada.

To je staré přísloví,ne názor,Kamarád říkal"holport je holport,ale dva jsou moc"Když jsou spolu dva Češi,jeden už chce být vedoucí.Nevím,nevím.Mě se spíš zdá,když dva kradou,třetí hlídá.?

0/0
3.6.2010 11:41

Ardan

Re: Dva jsou rada,tři jsou zrada.

Tady bude problém že vedoucím se budou chtít stát dva.

0/0
3.6.2010 12:49

Kalusek lihový

Re: Dva jsou rada,tři jsou zrada.

a nejhorší je švédská trojka jak říká Topolánek

0/0
3.6.2010 13:15

Mirco1

Tenhle komentář na konci prozrazuje víc...

... než by sám Komárek chtěl. Vlastně skrytou hrozbu politikům "my už si nějaké vaše rozpory vyrobíme, to si buďte jistí. A pak se budete divit, takže bacha na nás".

Paroubek měl pravdu, co se mediakracie  (nikoli mediokracie - to je vláda průměrnosti, což se hodí především na něj) týče, nicméně jako obvykle to vztáhl trapně jen na sebe  - média ovšem neustále štvou proti všem politikům, snaží se vyrobit rozpory, kde nejsou, vytvářet "situace", na ty se pak oslovený druhý politiky chytí, zareaguje, a už to jede jak podle scénáře.

0/0
3.6.2010 11:25

Ardan

Re: Tenhle komentář na konci prozrazuje víc...

Souhlas. Moje velmi špatná osobní zkušenost s pisálky s MFD mi to jen potvrzuje.

0/0
3.6.2010 12:47

rejca

pánové nevidí statisíce či milióny lidí,

které svými reformami mohou poslat ke dnu - je sice pěkné, že trvají na rovné dani, ale spousta lidem půjde v následujících letech o holou existenci

0/0
3.6.2010 11:17

rejca

Re: pánové nevidí statisíce či milióny lidí,

a to mluvím o lidech, co pracují...

0/0
3.6.2010 11:17

pablo_arospede

Re: pánové nevidí statisíce či milióny lidí,

Nicméně lidé rozhodli tak, jak rozhodli... Pochybuji, že by všechny hlasy, které získala ODS, TOP 09 a VV, byly hlasy od horních deseti tisíc, jak tvrdí ČSSD. To bychom byli národem milionářů, což při vší úctě určitě nejsme. Rv Nicméně souhlasím s vámi, že rovná daň je nesmysl, který se neosvědčil ani v pobaltských státech, kde to zkoušli zavést. Dokonce i v USA, která jsou pro pravicové strany v mnoha věcech vzorem, je progresivní daň. Potíž je v tom, že ČSSD, kterou jste nepochybně volil, by sice progresivní daň zavedla, ale financovala by z toho takové nesmysly jakou jsou 13. důchody, takže by se stát dál zadlužoval... Dobrý program, který si bere to dobré z pravicových a levicových řešení, měla Fischerova vláda. Škoda, že končí.

0/0
3.6.2010 11:23

Kladýnko

Re: pánové nevidí statisíce či milióny lidí,

Poměrně hezky  řečeno,  jen bych podotkl, že 13 důchody - jakkoliv je to nesmysl - vyjdou možná levněji, než mnohonásobně předražené veřejné zakázky.  Jinak spousta šťastných voličů pravice do půl roku vysřízliví, vždyť 2/3 nebo možná i 3/4 lidí bere nižší než průměrný příjem a za to se moc nedá žít ani teď a bude hůř...

0/0
3.6.2010 11:36

OK313

Re: pánové nevidí statisíce či milióny lidí,

Konstatoval jsi fakta. Souhlasím. Chceš tím ale naznačit, že v případě, že by vládla ČSSD, by vládní zakázky nebyly předražené a počet lidí sprůměrnými a nadprůměrnými příjmy by se zvýšil?

0/0
3.6.2010 11:50

Kladýnko

Re: pánové nevidí statisíce či milióny lidí,

To nevím, nicméně propojení ODS (a nově i TOP) s různými šíbry typu Řebíček, je daleko větší. Navíc ČSSD si vzhledem k tomu, že musí alespoň předstírat levicovou politiku nemůže tolik dovolit. Takže vlastně si to myslím. A řeknu ti, že i když se ženou dáme dohromady asi 4 průměrné platy, tak se dvěma dětma mám z budoucnosti pod vedením ODS obavy.:-/

0/0
3.6.2010 12:09

kyk

Re: pánové nevidí statisíce či milióny lidí,

a bývalí STBci uvnitř levicových stran a jejich kamarádi s podobnou minulostí vám nevadí? Co je větší zlo?

0/0
3.6.2010 13:02

Kladýnko

Re: pánové nevidí statisíce či milióny lidí,

V pravicových stranách je to jiné? Naivko!

0/0
3.6.2010 13:45

OK313

Re: pánové nevidí statisíce či milióny lidí,

Pocity se těžko vyvrací. Se čtyřmi průměrnými platy by vám ale ČSSD začala brzo sahat do kapsy. Některými diskutéry bys tu byl označen za zbohatlíka.

0/0
3.6.2010 13:04

Kladýnko

Re: pánové nevidí statisíce či milióny lidí,

No zbohatlík, realita je bohužel jiná... Jinak privatizované placené zdravotnictví, a školství, vyšší nepřímé daně (jejich dopad na poplatníka, tedy mne, je mnohem horší než u přímých), neregulovaný a nekontrolovatelný růst ce energií a paliv, to není jen pocit...

0/0
3.6.2010 13:43

OK313

Re: pánové nevidí statisíce či milióny lidí,

No víš ono je to tak. Když diskuteješ s levicovým voličem a kladeš otázky stylem - chceš aby bylo na vysokých školách školné - odpověď je NE. Když ale položíš otázku - cheš přispívat sousedovic klukovi na školu, chceš přispívat na moje stavební spoření, chceš přispívat na to aby Jolana měla ještě 4 děti - slyšíš také NE. A soukromé zdravotnictví moje zkušenost je zatím jen kladná. Výkony bez čekání - ve fakultní nemocnici v HK čekací doba 3 měsíce, v SANUSu 1 týden. Pravda, musel jsem zaplatit 160,- Kč denně za nadtandartní ubytování a stravu.

0/0
3.6.2010 13:59

Kladýnko

Re: pánové nevidí statisíce či milióny lidí,

Osobně raději dám svoje daně na sousedovo kluka a stavební spoření, než na dálnici, která stojí 4x tolik, než je její skutečná hodnota. Soukromé zdravotnictví je možná hezké, dokud na něj máš a i velmi dobře zajištěný člověk se snadno může ocitnout v situaci, kdy nebude mít z čeho platit (těžký úraz, nemoc). A doktor podnikatel na dluh neléčí - viz USA... Hezká diskuse, ale my dva se asi neshodneme...

0/0
3.6.2010 14:33

OK313

Re: pánové nevidí statisíce či milióny lidí,

Hele, já nemám před očima modro. Ale když už jsi zmínil ty dálnice. Ono se za osmileté vlády ČSSD stavělo 4x levněji než za ODS. Tomu přece ani sám nevěříš. A s tím zdravotnictvím. V Česku je přeci každý zdravotně pojištěn, takže ten příklad USA nesedí. Ano, tam žijí lidé bez pojištění a platí výkony cash. U nás v soukromé nemocnici za vlastní výkon taky nic neplatíš. Platíš jen nadstandard za ubytování a stravu.  Jinak dík za pokec.

0/0
3.6.2010 14:43

Kladýnko

Re: pánové nevidí statisíce či milióny lidí,

OK, to bylo jen konstatování. Taky díky:-), tady na těch diskusích je to dost vzácný jev s někým si zapolemizovat, aniž by člověk za odlišný názor sklidil hromadu urážek. Měj se a zas někdy... 

0/0
3.6.2010 15:02

zoufalec1

Re: pánové nevidí statisíce či milióny lidí,

13 důchod rozpočítaný na měsíce činí 200 Kč, tedy přibližně tolik, kolik by činila valorizace která bylá důchodcům upřena na základě údajů o nedostatečné inflaci. To, že došlo k navýšení DPH, že se zvedly daně z budov na více než dojnásoobek, že zdražily léky, že pohonné hmoty zdražují trvale, že je dražšší plyn na to se zde nehledí. Jen ty dvě stokoruny pro důchodce by stát položily. Přestaňte s tím prosím už operovat, v tom, jak se zde krade je to opravdu částka minimální

0/0
3.6.2010 12:13

kyk

Re: pánové nevidí statisíce či milióny lidí,

pokud neumí šetřit a půjčují si ač vědí, že na to nemají, tak ano. Ale to je jejich problém.

Bez reforem bysme šli do kelu všichni, jen by to trvalo pár let a bolelo by to ještě víc.

Co máte proti rovné dani?

0/0
3.6.2010 11:34

cod

Re: pánové nevidí statisíce či milióny lidí,

rovná daň může být jen v rovném systému,ale to v tehle zastaralé verzi kapitalismu neplatí,kdo má prachy má různé výhody,tuhle diskriminaci musí řešit progrese,kdyby byly parametry sytému,nastaveny,že pracující budou mít vyšší kupní sílu,mohlˇi by se přímé daně zrušit a zvýšit nepřímé daně.Za současného stavu buď snížíte příjmy státu a zvednete dluh,nebo snížíte koupěschopnost většiny obyvatel,což by u nás byl krach ekonomiky.

0/0
3.6.2010 12:18

kyk

Re: pánové nevidí statisíce či milióny lidí,

souhlasím že je systém nastaven dost blbě, nicméně "rovná daň se mi jeví jako menší zlo". Progrese spíš nahrává tzv. optimalizacím, relativně snižuje výběr daně a zvyšuje náklady na inkaso (úředníci, kontrolní systém).

Pokud už ji tu máme, tak bych se zaměřil spíše na zvýšení výběru nepřímé daně, na které se podílí celá společnost než vybrané skupiny. Nepřímá daň nepodkopává tolik investice jako přímá, zaměřená na výrobu, nikoli spotřebu.

0/0
3.6.2010 12:59





Najdete na iDNES.cz