Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Marek Benda o titul JUDr. nepřijde, žádný totiž nemá

Poslanec ODS a šéf ústavně-právního výboru končící Sněmovny Marek Benda, kterému hrozilo, že by mohl přijít o titul JUDr. získaný na právech v Plzni, o něj nepřijde. Nikdy ho totiž ani nezískal, píše čtvrteční deník Právo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

praveverka

Souhlasíte s tím, aby studenti VŠ platili

http://www.facebook.com/pages/Nechci-skolne/106578029389772

0/0
8.6.2010 20:19

URB-Královna diskusí

Jednou se provalí, že se ani Benda nejmenoval

Že mu tak jen omylem říkali po jeho otci a on o to jméno nikdy nepožádal a tak mu ani nepatří. ;-D

0/0
8.6.2010 16:05

bar budo

Re: Jednou se provalí, že se ani Benda nejmenoval

... hlavně si ho nezaslouží, stejně jako titul ...

0/0
9.6.2010 17:31

scenero

hhee

a to ho Kalousek chválil... :) !!!!

0/0
4.6.2010 20:01

FandaFlinta

Re: hhee

Svůj k svému...

0/0
8.6.2010 15:22

DickLarge

Re: hhee

I pan hrabě se ho zastával.

0/0
9.6.2010 14:50

Apatheia forever

A nezavisi to na obcance?

Podle informaci, ktere mam, se titul muze pouzivat az po tom, co si clovek necha titul dat do obcanskeho prukazu. Pokud v obcance titul nema, nesmi ho pouzivat! Ale je pravda, ze 90proc. dostudovanycj lidi si obcanku nevymeni. Ani ja jsem tak neudelal.

0/0
4.6.2010 7:12

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: A nezavisi to na obcance?

pochybuji o tom, že právo používat titul Ing. dává člověku zápis v OP. Do OP se to stejně zapisuje na základě předložení diplomu, takže ten je dle mého rozhodující.

To jestli si to necháš dát do OP nebo je je jen tvoje rozhodnutí, který nemá vliv na to, že ti můžeme  říkat "pane inženýre" ;-)

0/0
9.6.2010 7:54

tonycze

Lhář a podvodník

Jestli má Benda trochu svědomí, měl by odejít z parlamentu a politiky. Lháři a podvodníci by nám vládnout neměli.

0/0
3.6.2010 17:43

--Judith--

Re: Lhář a podvodník

Někomu se líbí. Kdyby ho nekroužkovali, do sněmovny by se nedostal. Já to sice nechápu, ale je fakt, že voličové ODS si ho v parlamentu přáli mít.

0/0
3.6.2010 18:42

DickLarge

Re: Lhář a podvodník

Proč tam má bejt takový máslo?

0/0
9.6.2010 14:51

pivovarský chasník

Re: Lhář a podvodník

Ale Benda samozřejmě nemá vůbec žádné svědomí. Má jen velkou touhu se dobře živit bez jakékoli práce a odpovědnosti.

A pokud by nám měli přestat vládnout lháři a podvodníci, byla by PS ČR maximálně desetičlenná a Senát by zanikl zcela.

0/0
9.6.2010 14:43

Svědomí národa

Kompletni devastace

Zlate casy, kdyz Kalvoda jeste odstoupil, protoze pouzival neopravnene JUDr. Ale Cesko pokrocilo, dnes je od civilizovane Evropy o hodne dal. Na prikladu Ceska se da studovat zanik moralky a totalni upadek hodnot.

0/0
3.6.2010 17:34

pinguone

..titul nema..

..a co rovny zada...?

0/0
3.6.2010 16:33

--Judith--

Re: ..titul nema..

taky ne

0/0
3.6.2010 18:45

Apatheia forever

A nezavisi to na obcance?

Podle informaci, ktere mam, se titul muze pouzivat az po tom, co si clovek necha titul dat do obcanskeho prukazu. Pokud v obcance titul nema, nesmi ho pouzivat! Ale je pravda, ze 90proc. dostudovanycj lidi si obcanku nevymeni. Ani ja jsem tak neudelal.

0/0
3.6.2010 13:46

Badel

Re: A nezavisi to na obcance?

cos vystudoval, když máš tak nesmyslný informace? co má občanka společnýho s akademickým titulem? a když v občance nemám děti, tak je nemám ani doopravdy?:)

0/0
3.6.2010 14:17

Apatheia forever

Re: A nezavisi to na obcance?

Informatiku, takze jsem pouzil UTFG abych si to info overil a mate pravdu. Titul patri mezi nepovinne udaje. Tu informaci vykrikovala nejaka zenska po statnicich, ze ja blbec verim zenskym ;-D

0/0
3.6.2010 15:35

Vindis

Re: A nezavisi to na obcance?

Používat titul lze až po složení slibu při promoci. Jelikož někteří k promoci ani nechodí, tak titul začne používat až tehdy, kdy dostane diplom. Bez platného diplomu nelze oprávněně využívat titul.Občanka tedy s titulem nemá nic společného. Popravdě řečeno titulovat se nesmí ani po úspěšném složení státnic. Což většina absolventů porušuje ;-). Nemáš diplom, nemáš titul.

0/0
3.6.2010 16:03

Vindis

Re: A nezavisi to na obcance?

I když vlastně na diplomu je uvedeno datum složení státnic. Takže po vykonání státnic by se mohl titul už využívat, ale bez ověřeného záznamu titul nelze používat.

0/0
3.6.2010 16:12

Apatheia forever

Re: A nezavisi to na obcance?

jj, nekdo to tu presne psal: titul lze pouzivat po slozeni slibu pri promoci, nebo od momentu prevzeti diplomu, pricemz v ten moment plati zpetne datum slozeni zkousky, ktery je uveden na diplomu.

0/0
4.6.2010 7:15

Kru-cipísek

Táta by mu dal, klackovi jednomu....

Titul JUDr. tenhle neřád používal do doby, než se mu to rozporovalo. Teď dělá jakože nic, že o tom ví a je to tak správné. Ale kdyby se na to nepřišlo, byl by to pan doktor práv i nadále. Tomuhle spratkovi by jeho táta seřezal zadek, kdyby byl na živu.

Styďte se, pane Marku Bendo, kajte se a za pokus o podvod zmizte z našich očí.....

0/0
3.6.2010 13:38

a+a

Re: Táta by mu dal, klackovi jednomu....

Budoucí ministr spravedlnosti R^R^R^

0/0
3.6.2010 13:41

Valec1

Fraška pokračuje dalším dějstvím,

máte úplnou pravdu. Vzpomínám, jak se Marek Benda kasal tak, že svoji "doktorskou" práci dokonce zprvu hrdě zveřejnil... Podle mě je obsahově slaboučká i na diplomku, no ale ony ty standardy v Plzni byly všelijaké.

Jinak mě zaujalo na volebním lístku pražské ODS, že MB na něm byl uveden bez JAKÉHOKOLI titulu. Sebereflexe možná začíná.;-)

0/0
3.6.2010 15:46

pinguone

Re: Táta by mu dal, klackovi jednomu....

R^

0/0
3.6.2010 16:27

ELAPHURUS

Benda o NĚJ nepříjde,

protože HO nemá.....

0/0
3.6.2010 12:55

pawn

No hlavně jestli se podle toho choval

nevzpomínám si, že by se bránil tomu, když o něm psali jako o JUDr. Bendovi.

0/0
3.6.2010 12:46

bk89322

Jak to teda je

Pokud si dobre vzpominam, prezentoval se Benda v devadesatych letech jako student UK, najednou ma ale tituly z Plzne ...

0/0
3.6.2010 12:46

pinguone

Re: Jak to teda je

.. jego proverili na ukrajinskom  komitete...:-P

0/0
3.6.2010 16:30

pawn

Odkdy titul?

To je věc, kterou zákon výslovně neřeší, takže může být předmětem sporů (od zkoušky či od promoce?). Nikde v zákoně není výslovně napsáno, že splněním podmínek se titul získává a promoce má pouze deklaratorní charakter. Ani se nikde nepíše, že promoce (předání diplömu bez promoce) je rozhodující. Zákon jen říká, že dokladem o nabití titulu je diplom. Ten ale dostanete až při promoci, či v době promoce (pokud se jí nezúčastníte). Možná komentář k přestupku neoprávněného užívání akademických titulů by obsahoval vysvětlení, ale ten nemám.

0/0
3.6.2010 12:44

FandaFlinta

Re: Odkdy titul?

Titul se nabíjí nebo nabývá?

0/0
8.6.2010 15:22

DonZewl

nabytí titulu

Titul člověk nabyde dnem promoce, ovšem zpětně ke dni splnění poslední povinnosti,  tedy státnic

0/0
3.6.2010 12:32

LimonadovyJoe

Tak za prvné

o titul nepřijde nikdo, protože na udělování titulů se správní řád nevztahuje. Za druhé, titul se opravdu získává až dnem promoce, ale otázka je, jestli by se ho nemohl domáhat, když splnil zkoušky a obhájil práci. Myslím, že by měl celkem slušné šance ten diplom dostat.

0/0
3.6.2010 12:15

Si0 po zákazu

Re: Tak za prvné

Pokud existuje platný protokol o vykonaných státnicích a obhajobě dipl. práce, tak má na diplom bezesporu nárok.

0/0
3.6.2010 12:33

LimonadovyJoe

Re: Tak za prvné

To si také myslím. Ale vážně bych řekl, že titul jako takový může užívat až od promoce.

0/0
3.6.2010 12:37

pickup

Je to škůdce,

který osobně zprznil několik přijatých zákonů tak, že do nich propašoval záležitosti s nimi nesouvisející, ale hodící se jeho kamarádům. A jako se škodnou by s ním mělo být naloženo! Jenže teď má znovu imunitu díky hlupákům, kteří tohoto hlupáka nastrčili do parlamentu. Nedělám si o poslancích žádné iluze, ale přesto nechápu, jak takového blba mezi sebou snesou. 8-o

0/0
3.6.2010 11:58

Mik8

expert na korupci Benda :-))

http://zpravy.idnes.cz/vyjednavac-necas-poresi-s-kalouskem-finance-parkanova-s-bendou-justici-13d-/domaci.asp?c=A100602_171637_domaci_bar

0/0
3.6.2010 11:39

m+a+t+y

JUDr nedostal,tak mu seberte alespon Mgr

R^R^R^R^

0/0
3.6.2010 11:17

Si0 po zákazu

Re: JUDr nedostal,tak mu seberte alespon Mgr

Myslím, že na Mgr. všechno do puntíku splnil, tam mu nic odebrat nejde.

0/0
3.6.2010 12:34

LimonadovyJoe

Re: JUDr nedostal,tak mu seberte alespon Mgr

On mu nejde sebrat ani ten JUDr., ale to je fuk, dav chce, aby ten "odesák" dostal na hubu.

0/0
3.6.2010 12:38

mistuch

To je ale trapná šaškárna.

Zhrzenec nemá prý titul,protože mu někdo nevytiskl diplom,tak to je teda lež,on totiž každý,kdo má diplom nemusí mít titul,záleží totiž na jiných dokumentech,než jenom na diplomu.Ale to už se jaksi nepíše.V rámci ovlivňování názoru čtenářů.!!!!

0/0
3.6.2010 11:01

;-)

Re: To je ale trapná šaškárna.

Já na to taky zírám8-o .....titul se získává splněním podmínek, ne diplomem.  V Plzni mají opravdu divné právníky. I ti tzv. poctiví magistři jsou často horší, než bakaláři z jiných fakult.

0/0
3.6.2010 11:52

LimonadovyJoe

Re: To je ale trapná šaškárna.

Já myslím, že až dnem promoce.

0/0
3.6.2010 12:16

Klikotoc

Re: To je ale trapná šaškárna.

Souhlas s předchozím názorem - přesně tak, "titul se získává splněním podmínek, ne diplomem". Odborník na správní právo z Plzně se mýlí...

Předání diplomu není konstitutivní správní akt.

0/0
3.6.2010 13:23

URB-Královna diskusí

Podstatné je, že mu titul neodebrali

Za čtyři roky se najde cesta pro jiný právní výklad.

0/0
3.6.2010 10:35

837

Já myslím že tohle na tom nic nemění

zkrátka nemravný lempl když se to provalilo tak si to tam radši ani nešel vyzvednout.

A to když někdo složí maturitní zkoušku a potom si nepřevezme maturitní vysvědčení tak to také nemá maturitní zkoušku 8-o, nebo řidičák nebo cokoliv jiného ?

0/0
3.6.2010 10:29

zberanek

Hrůza

Je skutečně na pováženou, že tento "člověk" je v Parlamentu, a to jej možná ještě něčím někdo pověří. Fajt hrůza.

0/0
3.6.2010 10:19

halagajda

Re: Hrůza

;-(R^

0/0
3.6.2010 10:29

999

Re: Hrůza

Tak považ: Marka Bendu lidi do sněmovny vyslali osobně, kroužkováním, takže je dvakrát "poslanec". Evidentně proto, že si to zaslouží. Rozhodně ne pro jeho krásný voči.

0/0
3.6.2010 11:00

oskie98

Děkujeme, odejděte

Marku Bendo, máte-li trochu cti v těle, odstupte. (Nechápu, že ho voliči dokroužkovali do volitelné pozice).

0/0
3.6.2010 10:18





Najdete na iDNES.cz