Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Litovali jsme, že jsme nepobili více komunistů, píšou Mašínové v knize

MF DNES získala exkluzivně ukázky z knihy, která veřejnosti vůbec poprvé předkládá kompletní zápisky skupiny bratrů Mašínových o jejich legendárním útěku na svobodu přes východní Německo. "Je tam dost věcí, které nebyly ještě nikdy předtím zveřejněny," říká o knize Josef Mašín.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Generál Ugarte - resucitado

Zákon mluví jasně, soudruzi:

Odpor občanů proti tomuto režimu, který ať již jednotlivě či ve skupině na základě demokratického přesvědčení politického, náboženského či mravního projevovali odbojem nebo jinou činností nebo vědomě a veřejně vyjadřovali, na území státu i v zahraničí, a to i ve spojení s cizí demokratickou mocností, byl legitimní, spravedlivý, morálně oprávněný a je hodný úcty.

0/0
23.7.2010 1:30

stonozka

Asi takhle

Já si myslím, že z těch kluků ani nic jiného vyrůst nemohlo-nejdřív jejich rodinu perzekvovali fašisti, pak komunisti... Proto z nich vyrostli prachsprotstí zločinci, kteří nevěřili v nic a nikomu. Jen zabíjet... Dneska takoví lidé taky končí povětšinou v blázinci nebo v kriminále. Myslím, že takové osobnosti psychiatrie označuje jako psychopatické... To sedí. Čí je to vina? Těch, které cestou na Západ zabili? Pochybuju. Psychopati ovšem také svá vražedná řádění všelijak omlouvají... Neshody v rodině, otec alkoholik, matka prostitutka... No, tak Mašínové se holt vymlouvají na komunisty. Oni nic, to "komouši"...

0/0
23.7.2010 1:22

stonozka

Návrat

Dědek se na stará kolena vrátil, protože se mu v  "nejdemokratičtější zemi světa" nepodařilo uchytit tak, jak si představoval... Dobrý akorát tak jen do armády a dál zabíjet ve jménu dekomracie... U nás měl zdravotní pojištění zdarma a nejspíš i důchod. Hanba.

0/0
23.7.2010 0:41

mpixel

ZÁKON č. 198/1993 Sb.

Mrtvej komunista = dobrej komunistahttp://www.kauzy.nazory.cz/?subj=4&id=1&re=0

ZÁKON O PROTIPRÁVNOSTI KOMUNISTICKÉHO REŽIMU  ZÁKON č. 198/1993 Sb. Každý kdo zastřelí komunistu by měl dostat státní vyznamení tak jako kdyby zastřelil fašistu !

Každý kdo zastřelí komunistu by měl dostat státní vyznamení tak jako kdyby zastřelil fašistu !

0/0
22.7.2010 23:45

mpixel

Re: ZÁKON č. 198/1993 Sb.

http://www.kauzy.nazory.cz/?subj=4&id=1&re=0

0/0
22.7.2010 23:45

perpartes

Re: ZÁKON č. 198/1993 Sb.

Tak pokud toto myslíš vážně,připrav si více nežli jeden milion kulek.A modli se,aby jedna z nich neletěla do tvojí rodiny.Jsi pacient

0/0
22.7.2010 23:52

plZeňáČEK

dobře

mu

tak

0/0
22.7.2010 23:41

perpartes

Je to smutné.

O tomto psát.Ono se to k tomu připletlo.Vozilo to grázlíky po okolí,aby mohli krást.Ve dvaceti je každej akčák,ovšem téměř nikdo nevraždí. Který stát adoruje vrahy ?

Írán ?

0/0
22.7.2010 23:38

holkazdaleka3

kolik komunistu opravdu zabili?

proc nezabili stalina nebo gottwalda?

0/0
22.7.2010 23:26

plZeňáČEK

ale mají můj respekt

pro vlastní dobrý život, není přeci špatné zničit několik jiných  životů.A

to je heslo dne, asi..

nebo se pletu?[>-]

0/0
22.7.2010 22:55

alfmy

Re: ale mají můj respekt

V tomhle případě se pleteš, laskavě se rozpleť a něco si o nich přečti.;-D

0/0
22.7.2010 23:07

plZeňáČEK

Kájínek je větší bourák

než tenhle hrdinaRv

0/0
22.7.2010 22:52

alfmy

Re: Kájínek je větší bourák

Kájínek je trouba, který sedí za vraždy, které nespáchal. :-)

0/0
22.7.2010 23:13

FandaFlinta

Re: Kájínek je větší bourák

a Mašíni jsou hrdinové, co měli sedět za vraždy, které spáchali.

0/0
22.7.2010 23:19

transalp96

CEST JEHO PAMATCE

[>-]

0/0
22.7.2010 22:34

alien.cz

Re: CEST JEHO PAMATCE

R^ [>-] R^

0/0
22.7.2010 22:49

acvil

...Mašínové vadí jen rudým vrahům a jejich potomkům...

...proč nepláčou raději nad těmi 16 000 obětmi komunistických lágrů?...nebo nad těmi zhruba 250 popravenými z politických důvodů???...Rv;-ORv

0/0
29.5.2010 21:23

KRUTÁ PRAVDA

Re: ...Mašínové vadí jen rudým vrahům a jejich potomkům...

a kolik lidí mašíni zachránili? A Jak česku pomohli?

0/0
29.5.2010 21:35

alfmy

Re: ...Mašínové vadí jen rudým vrahům a jejich potomkům...

Pomohli tím,že se snažili s tou prolhanou, zlodějskou a vlastizrádnou sebrankou komunistů bojovat. Kdyby jsme si z nich vzali příklad, báli by se komunisté vystrčit nos. Bohužel nejsme národ bojovníků.!![>-]

0/0
22.7.2010 23:11

stonozka

Re: ...Mašínové vadí jen rudým vrahům a jejich potomkům...

To by mě zajímalo, jak by ses ozbrojil... Oni se nesnažili bojovat, oni sobecky zdrhli!!!

0/0
23.7.2010 0:34

libynn

teroristi

0/0
29.5.2010 9:50

roy_batty

Re: teroristi

R^

0/0
29.5.2010 16:51

Jenda Blub

obdiv a respekt

Pane Mašíne, dovolte mi vyjádřit obdiv a respekt nad činy a odvahou Vás a Vašich kolegů. Jste úžasní, jedni z mála Čechů, kteří měli odvahu se postavit proti komunistům a pár jich zlikvidovat. Závidím Vám ten pocit. Diskusi pod článkem a to, že Vás dodnes nechapou, berte jako zadostiučinění. Jedná se vesměs o zbabělce a kolaboranty s komunistickým režimem. Kam až to tito lidé (dnes můžeme říci "národ") dovedli, dokresluje současná situace v ČR. Nelitujte, že jste těch komunistů neposlali na onen svět více - nestáli by za to a bylo by to stejné jako plivnutí do moře. Mají a ještě dlouho budou mít co si zaslouží.

0/0
29.5.2010 3:46

FandaFlinta

Re: obdiv a respekt

Pane Mašíne, dovolte mi vyjádřit hluboké opovržení nad vámi i vašimi činy, které jste spáchali u nás. Jste jenom sprostí vrazi, kteří měli shnít ve vězení. A to, že vás přijala nejdemokratičtější ze všech demokracií, také něco o té demokracii vypovídá.

0/0
29.5.2010 9:49

roy_batty

Re: obdiv a respekt

R^

0/0
29.5.2010 16:51

acvil

Re: obdiv a respekt

Pane Mašíne, dovolte mi vyjádřit hluboký obdiv nad Vámi i Vašimi činy, které jste dokázali v boji proti nejzrůdnějšímu režimu, který kdy existoval. Každý stát by měl být na lidi, kteří se dokáží postavit zrůdnému režimu, hrdý...!!! Naštěstí Vás přijala nejdemokratičtější ze všech demokracií - díky jí... a i Vaše rodná země - i když až po spoustě let - snad konečně patřičně ocení Váš boj proti totalitě rudých vrahů, kteří z politických důvodů umučili ve svých lágrech 16 000 lidí (od r.1948 - 1960)...ještě jednou velké DÍKY...!!!...!!R^R^

0/0
29.5.2010 21:32

alfmy

Re: obdiv a respekt

Pane(paní) FandaFlinta, dovolte,abych vyjádřil údiv nad tím jaké bezmozky tato zem nosí. Vy musíte být úplně zbl.blý komouš, Stydím se za Vás![>-]

0/0
22.7.2010 23:17

FandaFlinta

Re: obdiv a respekt

Po přečtení vašich příspěvků mě vaše výroky nemohou urazit. Stydět byste se mě sám.

0/0
22.7.2010 23:21

stonozka

Re: obdiv a respekt

R^R^R^

0/0
23.7.2010 0:42

stonozka

Re: obdiv a respekt

Vážený pane, pán si jen dovolil vyjádřit svůj názor. Pokud vám vadí, že je jiný než ten váš, neměl byste se zapojovat do diskuze. Demokracie je i o respektu vůči druhým... Nehodlám vás urážet, ale o demokracii víte hov..., ačkoliv jí máte plnou hubu!!!

0/0
23.7.2010 0:38

Pravda a pravice proti burákům

Hitler = Stalin = Gotwald - diktátoři a vrazi

Diktátory je třeba jakoukoliv silou sesadit a zničit.

-

Mašínové bojovali sice jen za svou svobodu, ale i tak udělali víc než většina čecháčků.

0/0
27.5.2010 11:02

lombar

Re: Hitler = Stalin = Gotwald - diktátoři a vrazi

S nadpisem souhlasim, ovsem masini sesazovali (rozumej vrazdili) nejobycenejsi bezvyznamne pesaky! :-P

0/0
27.5.2010 11:44

MF Reader

Re: Hitler = Stalin = Gotwald - diktátoři a vrazi

A koho měli zabíjet? Třeba Gottwalda?

0/0
27.5.2010 11:55

roy_batty

Re: Hitler = Stalin = Gotwald - diktátoři a vrazi

Ano, kdyby byli to co o sobě tvrdí. Gabčík s Kubišem taky nesejmuli pochůzkáře v Riegrových sadech, nebo kolaborantského vedoucího cukrárny, ale zastupujícího říšského protektora

Protektorátu Čechy a Morava obergruppenführera SS Reinharda Heidricha

0/0
29.5.2010 16:56

stonozka

Re: Hitler = Stalin = Gotwald - diktátoři a vrazi

Přesně!!!

0/0
23.7.2010 0:39

MF Reader

Re: Hitler = Stalin = Gotwald - diktátoři a vrazi

R^

Ovšem je potřeba se na to podívat ve dvou fázích.

V té první se snažili zorganizovat odboj a vybojovat svobodu všem. V té druhé pochopili, že většina národa o svobodu nestojí, že to jsou buď komunisti, nebo apatičtí občané, kteří nejsou sto cokoliv podniknout, pro to se rozhodli pro akce na obnovení vlastní svobody a zapojení se do boje na straně "nepřítele" v rámci předpokládaného třetího světového konfliktu.

0/0
27.5.2010 11:54

FandaFlinta

Re: Hitler = Stalin = Gotwald - diktátoři a vrazi

Skvělé akce - zastřelení účetního, který vezl výplaty, podřezání svázaného esenbáka. Můžou být na sebe hrdí!!

0/0
29.5.2010 9:18

stonozka

Re: Hitler = Stalin = Gotwald - diktátoři a vrazi

R^R^R^

0/0
23.7.2010 0:44

Anita76

atentát na Heydricha

Co si myslet o faktu, že se  dnes neobjevila ani zmínka o výročí atentátu na Heydricha , který připadá na dnešní den, ale o Mašínech byl článek včera celý den na hlavní straně. Na ČT už ráno proběhla tahle informace a na internetových denících ani zmínka, no, snad se ještě objeví. Hrdinů, jako byl Kubiš a Gabčík, celá skupina parašutistů, hrdinský boj proti okupantům, bychom si měli vážit a uctívat jejich památku a mě opravdu mrzí, že už tyhle události pomalu mizí z osnov výuky pro školy a je to jen okrajové téma.

0/0
27.5.2010 10:50

Pravda a pravice proti burákům

Re: atentát na Heydricha

Já jsem teda ráno zmínku o atentátu na ČT24 viděl. Na komerční televizi se ráno dívá jen masochista nebo .... volič levice. :-P

0/0
27.5.2010 11:00

MF Reader

Re: atentát na Heydricha

S tím souhlasím. Ve škole se klade v dějepisu přehnaný nárok na celý středověk, například my jsme se museli učit všechny bitvy husitů včetně jejich přesného vývoje a dat a vůbec všech jmen a podrobností a o hrdinství našich občanů ve Druhé světové válce se nemluvilo, z části pro to, že na to nebyl čas a z části pro to, že jim nebylo vyhrazeno samostatné místo v učebních osnovách. O významných bitvách Druhé války, jako byla například bitva u Stalingradu, nebo vylodění v Normandii jsme se pak nedozvěděli vůbec nic. Hlavně, že jsme si museli pamatovat přesný popis Husitských válek...

0/0
27.5.2010 12:05

Moravský Slovák

Re: atentát na Heydricha

To byla pohodlnost učitelů dějepisu.  Některá témata nechtěli uči tak, jak po nich bylo vyžadováno a ntroufali si učit tak jak by to považovali za správné.  Tak prostě středověk roztáhli natolik, že se ke dvacátému století ani nedostali.

u nás na gymplu to bylo podobně.

0/0
27.5.2010 12:10

Rittm. M. A. Frh. von Richthofen

Re: atentát na Heydricha

záleží na učiteli, my atentát probírali celou hodinu i s dokumentem :)

0/0
27.5.2010 12:58

Anita76

Re: atentát na Heydricha

Je už odpoledne a nikde ani zmínka, nevím, co si o tom myslet. Podle mě je to prostě záměr. Nechce se mně věřit, že by byli redaktoři takoví ignoranti.

0/0
27.5.2010 14:28

stonozka

Re: atentát na Heydricha

Ale jo, Anito, klidně tomu věř...

0/0
23.7.2010 0:45

MF Reader

Ohledně toho zabití "pokladníka" jeho vlastní zbraní

při přepadení transportu peněz Bratry Mašínovými hovoří Ctirad Mašín takto:

"Lidi si neuvědomujou asi, že v tý době, když někdo měl povolení dostat pistoli, tak to byl prostě zatraceně dobře a spolehlivě prověřenej komunista. To nedostal ledaskdo. A když on se rozhodl bránit státní majetek, tedy takzvaný státní majetek, neboť to bylo všechno někomu ukradený, celej ten podnik, tak to si o to vlastně říkal..."

0/0
27.5.2010 0:48

jamski

Re: Ohledně toho zabití "pokladníka" jeho vlastní zbraní

Dobře volený citát. Lépe nelze ukázat , jak zcestné bylo jejich uvažování a lépe nelze ukázat jejich lži. Pokladník totiž nebyl ve straně, a byl dokonce poněkud nepohodlným, takže to o prověřeném soudruhovi, nebo dokonce o milicionáři, je jenom pohádka, která má zastřít pravdu o loupežné vraždě, ale věřit jí může jenom ten, kdo o věci neví vůbec nic.

0/0
27.5.2010 8:27

MF Reader

Re: Ohledně toho zabití "pokladníka" jeho vlastní zbraní

No, ale je to pravda - nebo chcete tvrdit, že pistoli mohl po únoru nosit jen tak někdo? Můj praděda například byl v té době stále ještě vrchním ředitelem pošt a telegrafů v Brně (za pár týdnů již dělal dělníka a kopal telefonní vedení), a jako takový ji stejně nesměl mít, protože byl třídně "nespolehlivý".

Mimochodem já o věci vím poměrně hodně - jak můžete soudit z těchto citátů, a tvrdím, že onen pokladník byl členem Lidových Milicí.

0/0
27.5.2010 9:41

jamski

Re: Ohledně toho zabití "pokladníka" jeho vlastní zbraní

Tu pistoli vůbec nechtěl nosit, ale podle předpisu ji nosit musel. Vydali mu ji vždy před odjezdem do banky - na podpis v evidenční knize, po návratu ji zase proti podpisu odevzdal do trezoru. Tak to tam chodilo. Nebyl členem komunistické strany ( naopak ho sledovali jako potencionální problémovou osobu ) a nebyl člene m LM. . . . . . . .víte ono se to většinou odehrávalo v našem regionu, a problémy s stb měl i můj soused, kterému dělali prohlídku domu v souvislosti s akcemi Mašínů, v době kdy už jim byli na stopě. Takže informace, které používám mám od lidí, kteří ty aktéry  znali a rozhodně to nejsou citace zkreslené dobou, ani poplatné té či oné ideologii.

0/0
27.5.2010 10:31

MF Reader

Re: Ohledně toho zabití "pokladníka" jeho vlastní zbraní

Ale tu pistoli použil. Kdyby s ní nezačal šermovat, tak nikdy nezemřel, protože je prokázáno, že Ctirad Mašín zabil onoho pokladníka ve chvíli, kdy on se jej - neozbrojeného, snažil zastavit střelbou z pistole. Následně došlo k potyčce a v ní onen pokladník, který stále držel pistoli ve své ruce a zmáčkl kohoutek právě ve chvíli, kdy mu Ctirad Mašín zkroutil ruku a namířil mu pistoli na jeho tělo v oblasti břišní dutiny. To říkají oficiální protokoly z výslechu Václava Švédy, který byl zadržen v NDR.

Jinak znám podobná svědectví, typu "jedna paní povídala", o kterých tu hovoříte.

Na to, že pokladník byl členem, nebo nebyl členem LM odpovím že informace, ke kterým jsem se zatím dostal hovoří jasně o tom, že byl členem LM a snad i dokonce Závodní stráže, ale to v tom dokumentu nebylo nijak podloženo...

0/0
27.5.2010 10:39





Najdete na iDNES.cz