Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, kde hrozí v Praze nejčastěji nehoda

Pokud se jako řidič nebo chodec chcete v Praze vyhnout karambolu, je lepší některé ulice minout. Například Jižní spojku, magistrálu nebo Vítězné náměstí. Právě tam vám totiž hrozí největší nebezpečí. Alespoň podle statistiků, kteří zde loni zaznamenali nejvíce dopravních nehod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

doc7

Volny pruh

Nenechava se volny prostor pro zachranku vzdy mezi prvnim a druhym pruhem pocitano zprava?

0/0
31.5.2010 12:12

tomizman

Re: Volny pruh

je to tak....

0/0
31.5.2010 13:02

horma

Re: Volny pruh

Nechava, viz diskuse nize...

0/0
31.5.2010 13:56

Ludvajz123

Inteligentni clanek

Opravdu bezchybna logika!

Nejvice nehod se stane na Jizni spojce a magistrale, takze ridici se pry maji vyhnout temto usekum. A propocital nekdo kolik tech aut tam vlastne projede a jaka je  tedy skutecna pravdepodobnost? To je fajn, ze v ulici "Na samote u lesa" se stane, jedna nehoda rocne ale projede tam 300 aut denne a ulice je slepa a nikam nevede. Magistrala a jizni spojka - to jsou desetitice aut denne.

Rada je asi tak dobra, jako "Vemte si do letadla vlastni bombu, sance, ze se sejdou na palube dve bomby je 0.00000000000001%:. :-)

0/0
31.5.2010 12:02

atvar

já jezdim tak blbě

že mi hrozí nehoda všude.

Vyjíždim radši jen o víkendech, když neni provoz, jinak MHD!

0/0
31.5.2010 11:53

picky

Tak mi laskavě vysvětlej,

kudy tedy mám jet od Hradce směr Plzeň, abych nemusel přes Prahu a konkrétně Jižní spojku a nemusel objížděl půl republiky? No a Evropská? Tam jezdí řidiči jako byci a Policie nejvíc -  s majáky dvě auta dolů s vychechtanými ksichty, dole otočka a hurá zase nahoru. A dostat se přes Evropskou je taky požer to jeden nachodí stovky metrů, aby mohl přejít po přechodu a nemusel kličkovat mezi auty a tramvajemi.

0/0
31.5.2010 11:51

horma

Jizni spojka

Ilustracni foto z jizni spojky - Klasicky obrazek o neznalosti predpisu v silnicnim provozu, kde v pripade kolony ma stat vpravo jen jeden jizdni pruh a vsechny ostatni se radi k levemu kraji. Uz parkrat jsem tam zazil, ze kdyz se clovek chce uhnout dle predpisu z prostredniho pruhu doleva, je pak akorat za blbce ...

0/0
31.5.2010 11:49

horma

Re: Jizni spojka

PS.. toto pravidlo a jeste dalsi (treba pravidlo zipu se stridavym stridanim az na konci sbihani pruhu) by se meli casto lidem opak, protoze to stale spousta lidi nedodrzuje.

0/0
31.5.2010 11:50

tomizman

Re: Jizni spojka

chyba!Podívejte se pořádně do silničních pravidel.V případě 2 pruhů jasný-každej ke kraji,v případě 3 pruhů.Pomalejší 2 pruhy k pravé straně a mezera zůstává mezi nejrychlejším pruhem a prostředním!!Většina lidí ale ani neví že v případě nehybného provozu má uhnout ke kraji ať něco houká nebo ne.Spíš se cpou doprostřed aby viděli jak je kolona dlouhá....

0/0
31.5.2010 12:23

tomizman

Re: Jizni spojka

tady je to černé na bílém-

je-li v jednom směru jízdy tři a více jízdních pruhů, sníží vzájemný boční odstup řidiči vozidel v levém a středním jízdním pruhu nebo středních jízdních pruzích. Řidiči jedoucí v krajních jízdních pruzích v jednom směru jízdy mohou při vytváření průjezdného jízdního pruhu vjet na krajnici nebo na střední dělící pás. Řidičům ostatních vozidel je vjezd do pruhu pro průjezd vozidel s právem přednostní jízdy a jízda v tomto pruhu zakázána; toto neplatí pro vozidla vlastníka pozemní komunikace a vozidla technické pomoci.

pro ty co nechápou-snížemím odstupu vozidel v levém a středním pruhu vznikne mezera mezi pravým a středním pruhem....:-)

0/0
31.5.2010 13:00

horma

Re: Jizni spojka

Ano mezera mezi pravym a strednim pruhem, ale to si odporujete a potvrzujete me prvni sdeleni.

0/0
31.5.2010 13:15

horma

Re: Jizni spojka

Chyba na vasi strane. Podivejte se sem "§41 bod

(8) Pokud hustota provozu na dálnici a rychlostní silnici o dvou jízdních pruzích v jednom směru jízdy vyvolá vznik kolony stojících vozidel, jsou řidiči souběžně jedoucích vozidel povinni před zastavením vozidla vytvořit mezi sebou jeden průjezdný jízdní pruh široký nejméně 3,0 m pro průjezd vozidel s právem přednostní jízdy; je-li v jednom směru jízdy tři a více jízdních pruhů, sníží

vzájemný boční odstup řidiči vozidel v levém a středním jízdním pruhu nebo tředních jízdních pruzích. Řidiči jedoucí v krajních jízdních pruzích v jednom směru jízdy mohou při vytváření průjezdného jízdního pruhu vjet na krajnici nebo na střední dělící pás. Řidičům ostatních vozidel je vjezd do pruhu pro průjezd vozidel s právem přednostní jízdy a jízda v tomto pruhu zakázána; toto

neplatí pro vozidla vlastníka pozemní komunikace a vozidla technické pomoci."

 

0/0
31.5.2010 13:13

horma

Re: Jizni spojka

Tedy laicky receno doprava se radi jen pravy pruh, vsechny ostatni doleva. Nevim, kdoi ten paragraf napsal tak blbe nesrozumitelne. Proto jsou i u vyjezdu a najezdu casto v pravem pruhu zlute cary, kde se nesmi stat aby mohli vozidla IZS najizdet na D/R silnici.

0/0
31.5.2010 13:14

Chytrakz hospody

Takto profesionální novinář nepracuje

O čem  vlastně  P.Švec píše. Vypadá to jakoby  zkopíroval do sebe různé zprávičky, které na sebe nenavazují,  a tak nikdo neví,  o čem je ve skutečnosti řeč.  Korunu všemu dává vložená mapa, kde je něco uvedeno a nikdo neví pořádně co. Pokud by novinář Švec odváděl   práci v této kvalitě  v naší firmě, tak by asi nebyl už naším zaměstnancem ;-O

0/0
26.5.2010 8:30

notebook.r51

Re: Takto profesionální novinář nepracuje

To je tím, že dneska jsou editoři. Tak editujou. ^C ^V... To neznáš? To si zkus, to je sranda.

0/0
29.5.2010 14:38

Tady.mi.psenka.nepokvete

Zkrátka a dobře...

nejvíc nehod hrozí tam, kde jezdí nejvíc aut. Dá se to říct krátkým souvětím a nemusím kvůli tomu popsat celej monitor R^

0/0
25.5.2010 22:24

notebook.r51

Re: Zkrátka a dobře...

a placenej od metru... už někdo byl, že...

0/0
29.5.2010 14:48

Stanley68

Informace

temer nulova. Ona je to jednoducha statistika, kdyz vyjmenovali nejdelsi ulice. To je jasny, ze je tam i nejhustsi provoz, tim padem nejvic nehod. Nekde v zastrcene jednosmerce na starem meste se moc bourat nebude, to je jasny. Cekal jsem, ze aspon uvidime mapu prahy, kde bude barevne vyznacena hustota nehod v jednotlivych mistech, krizovatkach, apod. Kde si treba v te Konevce maji ridici davat vic bacha? No je mi to jasny, maji davat bacha vsude :-))

0/0
25.5.2010 16:07

Koudelka19

Článek úplně o ničem...

Kdyby tam byla alespoň zmínka o tom, jak k tomu došli. Doufám, že to není jen čistě podle počtu nehod, ale je to poměr počet nehod / počet aut, které danou lokalitou projedou, jinak mi to říká asi tolik, že čím víc aut jezdí, tím víc se bourá.

0/0
25.5.2010 12:23

Clar

Re: Článek úplně o ničem...

Oni píšou, kde v Praze hrozí nejpravděpodobněji nehoda. Příčina je z tohoto pohledu nezajímavá. Jestli je to hustotou dopravy, nekvalitním značením, stavem vozovky je fakt jedno. Doporučují vyhnout se Spojce, Kulaťáku atd... S čímž souhlasím. Např. Spojka má úzké pruhy, poměrně prudké zatáčky (vnitřní pruh) a každej to po ní celkem valí...

0/0
25.5.2010 14:54

individual

Re: Článek úplně o ničem...

Úzké pruhy na Jižní spojce??? Byl jsi někdy třeba ve Vídni?

0/0
26.5.2010 8:52

tomizman

Re: Článek úplně o ničem...

Konkrétně zatáčka za sjezdem na D1 ve směru na Hostivař těsně před měřeným úsekem.Prostřední pruh je tam v jednom místě mnohem užší než jinde....Pokud se tam sejdou 3 auta vedle sebe v 80km/h je to zkouška nervů.

0/0
31.5.2010 12:53

notebook.r51

Re: Článek úplně o ničem...

Celkem valí? Jel jsi někdy Paříží po Periférique? tunel - sluníčko - tunel - 70 - 110 - 70 -parkoviště! Pak zas krokem, černý maročan za mnou s kamionem prásk! Jé sorry, kámo, já si prohlížel mapu, no nic moc se nestalo, to je ok, jedeme dál. Byl jsem tam mockrát, jezdím okolo až za Versailles - a (s výjimkou toho kamionu v kufru) vždycky stejné. Naše východní i jižní spojka je proti tomu, příjemná, klidná, přehledná a plynulá jízda.

0/0
29.5.2010 14:36

ZRF5H15S704GHBDF63R14TW1QJPER1

Zase článek o motřinách v autech

jejichž životní úroveň je o 300% vyšší, oproti nám sockám v metru.

0/0
25.5.2010 11:27

StarejHafan

Re: Zase článek o motřinách v autech

To rozhodně mají. Na které bydlíte stanici?

0/0
25.5.2010 11:57

b.vodka

Re: Zase článek o motřinách v autech

my treba jezdime po dalnici a parkujeme na chodove v PR..a pak hura krtkem do prace

0/0
25.5.2010 12:15

Muroň

Re: Zase článek o motřinách v autech

To je jasný, že si můžete vozit zadek v autě po dálnici, když děláte v píár.

0/0
25.5.2010 13:38

notebook.r51

Re: Zase článek o motřinách v autech

Toť otázka. Jde o to, čím to poměřuješ. Pravda, pokaždé, když jsem v poslendích letech jel metrem, stály lístky jinak, naposledy už vůbec nevím, protože posílám SMS, ale zase myslím že 1:4 se životní úroveň neliší. Možná 1:2,5 až 1:3 - navíc podstatnou část ucpávají nejrůznější dodávky apod, jejich řidiči rozhodně k vyšší střední třídě nepatří.

0/0
29.5.2010 14:47





Najdete na iDNES.cz