Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Troubky pobořené, obnovené a znovu zatopené. Porovnejte snímky

Obyvatelé Troubek se začínají vracet do svých domovů. Voda už z větší části opadla, nyní je zaplavena asi desetina obce. Ve středu se začalo s úklidem, pracuje tu i velkokapacitní čerpadlo. Podívejte se na symbol povodní roku 1997 v proměnách času.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DAVID_M

Ještě jednou copy:

Tady máte vyjádření starosty Troubek staré 3 roky:

"Vesnice stojí na štěrkopískách. Bojíme se tedy, že když stoupne spodní voda, utopíme se za hrázemi jako v rybníce. Navíc tak velké povodně jako v roce 1997 se už v Troubkách budou jen těžko opakovat," řekl už před třemi roky starosta Radek Brázda.

0/0
20.5.2010 22:35

DAVID_M

Copy

Tovacovak: V první řadě se na to vykašlali obyvatelé Troubek a místní samospráva. Před 13 lety přišla povodeň, lidem to strhlo domy, tak je postavili znovu nebo opravili, něco na to dostali a většina to pustila z hlavy. Jo, měly se stavět nějaké poldry, ale lidi nechtěli prodat pozemky, pak nějaké hráze, ale ty taky nechtějí všichni v obci a navíc starosta sám říkal, že taková povodeň už nepřijde. Skutečně by bylo zajímavé, kolik bylo za posledních pár let schůzí, kde lidé tlačili na zastupitele jak je to s těmi protipovodňovými opatřeními, kde všude starosta jednal, atd.? Teď opět přišla povodeň a zase ten "neschopný stát" starosta nic neudělali.

0/0
20.5.2010 22:32

ruger.forever2

je to tragikomické,

prostě smůla  a hloupost zároveň.

podotýkám, že bydlím také u řeky v zóně "stoleté vody" - dům má zvýšené suterény a z e zranitelných zařízení je v něm pouze čerpadlo a kotel, věci , které sestřelíte během deseti minut.

Samozřejmě , že dům není pojištěn proti vodě, třebaže zde podle kronik byla voda , která by naše sklepy ohrozila naposledy před sedmdesáti lety..

Nicméně nechápu jednoho ze sousedů,který postavil nízce položený dům - novostavbu 5 metrůod řeky , s podlahou jeden metr nad hladinou. To mi hlava nebere, Spořil při stavbě a nyní běduje pokaždé, když prší a svými polymorfními stesky způsobenými vlastní hloupostí obtěžuje každého, kdo před ním neprchne.

0/0
20.5.2010 21:04

petyo

Re: je to tragikomické,

Přesně. Postavit domek u vody není technicky vůbec žádný problém, ale musí se to umět.

0/0
20.5.2010 21:38

Michaell

Pomoc je zbytečná

Troubky založil trouba a ti ostatní se přidávali, jako troubkové. Až je to vytopí znovu,což je velmi pravděpodobné s probíhajícími klimatickými změnami,tak jim možná dojde,že Troubky jsou v záplavové zoně a je třeba přemýšlet o jiné lokalitě na bydlení.

0/0
20.5.2010 20:48

difuzer

ČT, jako i Nova, nebo Prima,

 stejné tendenční zpravodajství, jak už ani nemohou. Při rozhovorech s vyplavenými lidmi všichni v jedné  tónině - " a co udělal  stát proti záplavám ?" Jistěže postižení  přitakali, že nic. A   hned do toho střih věty se starostou, (ČSSD), zástupcem hejtmana -  střih  (ČSSD), a třeba místostarosta  - střih - (ČSSD)  a na to hodnocení reportéta,   "že se stát nedovedl dohodnout s majiteli pozemků o výkupu luk na retenč.nádrže ". Takže stav  je tak, že stát, v místě ČSSD, neudělal nic. Ale věc je v tom, že si několik milých, hodných, vzájemně si pomáhajících (!) sousedů, majitelů pozemků

zcela bezohledně k neštěstí svých spoluobčanů, zřejmě z chamtivosti postavilo  hlavu a požadavky na prodej  svých parcel potřebných jako retenční nádrž, poldr,  již několik let bezohledně blokují.  Jo, všichni mílí, dobří  rodáci...

0/0
20.5.2010 20:14

___Radi

ono za chvilku asi bude jedno kde člověk staví

nedávno jsem četl statistiku jakým způsobem se zastavují parcely. Kolik přibylo asfalu a betonu. Oproti dřívějším rokům je to hodně masakr. Potom se není čemu divit, že se ta voda nestihne vsáknout. To je samej satelit, plkánky (tomu se ani nedá říkat baráky) a kolem nich tuny asfaltu :-/

0/0
20.5.2010 20:11

INU

Troubky

Pochopte prosím,ti co sediví opětovné výstavbě domů v Troubkách,že tam bydlí někteří několik desíte roků,v místě,či okolí mají zaměstnání,pozemek je neprodejný,zasažený v rovině,tak co těmto lidem chcete poradit?A to se nevztahuje pouze na Troubky,těchto lokalit je po ČR více.Kdo v posledních 10-15 letech stavěl dům,tak ví,že pozemek přijde ve výši finací skoro stejně,jako samotná výstavba a některých lokalitách i více,takže mnoho tito postižení lidé záplavamy nemají.

0/0
20.5.2010 20:06

xxxxxman

Takze si ty

domky v troubkach trubky opravi a zas mohou čekat na další vodu....sila IQ tykveRvRv

0/0
20.5.2010 19:37

akademik Richard

nerozumim tomu

jednou a dost, uz nidky bych to nechtek zazit a ti lide si postavi dum na tom samem miste, vymazli a ...

0/0
20.5.2010 18:44

Ginny

Re: nerozumim tomu

Akademiku, a co asi mají dělat? Kam se mají přestěhovat? Můžou snad prodat domy a pozemky? Koupil byste něco v Troubkách?

0/0
20.5.2010 19:16

difuzer

Re: nerozumim tomu

a proč by  baráčky, nebo pozemky  po vyplavených  ( pro ně samozřejmě osobní neštěstí ), měl  někdo  kupovat,  vykupovat, nebo nějak proplácet ? Která mafie, nebo nátlaková skupina je přinutila, že si zrovna v záplavové zoně museli  postavit domek ?

0/0
20.5.2010 19:48

gaston4737

Re: nerozumim tomu

Tomu se dá porozumět, jen se podívejte na předvolební guláš, každý z politiků teď ví, co se mělo udělat a tak slibovali třeba občanům Troubek politici před  13 lety . A co dělali? Jistě jste se někdy podívali na zasedání poslanecké sněmovny na to divadlo za peníze nás všech.

0/0
20.5.2010 19:19

Leninovo levé oko

kdo

to všechno platí?8-o

0/0
20.5.2010 18:15

fan12

Re: kdo

No ty taky  ;-D

0/0
20.5.2010 18:38

Leninovo levé oko

Re: kdo

8-o8-o

0/0
20.5.2010 18:39

difuzer

a co by s těmi opuštěnými pozemky

 třeba v těch Troubkách,  pěkně prosím, jako mělo být  ? Buď by je někdo koupil k jiným účelům než k obyvatelné zástavbě od těch majitelů,  nebo nekoupil. A co ?  Stokrát za týden čtu, že by se propuštění  dělnicí měli stěhovat  "za prací", ale k tomu že jsou líní. Ikdyž všichni nemají, ale i mají své domečky, mají jistě své byty. A ptá se jich někdo, jestli své byty, případně domečky, výhodně prodají ? A to si to svoje bydlení předem neznehodnotili  sami výstavbou v zátopové oblasti. Kdo se o ně tak srdceryvně  stará, když už by  " za prací ", někdo svoje bydlení  opustil ?

0/0
20.5.2010 16:24

Terrurek

Re: a co by s těmi opuštěnými pozemky

u nás (krupka) jim byty znehodnostil stát tim že tam nastěhoval cikoše

0/0
20.5.2010 17:21

mistrVápenky

Smekám

Přede všemi, co se postavili proti živlu a i když při záplavách v roce 1997 přišli o svůj vybudovaný majetek, tak se postavili na nohy a dokázali si postavit nová stavení. Jenom díky tomu, že nynější  povodeň je menší intenzity a síly, tak jejich stavení dokázala odolat náporu vody. Když se na tyto lidi stát vykašlal a nebyl schopen postavit slibované zábrany za třináct let, tak se projevila soudržnost lidí, kterým není lhostejný osud postižených lidí a přispívají finančně i materiálně a někteří i přímo při odklizecích a zásobovacích prací. Už jenom to je vzpruhou pro lidi, které ohrozila velká voda. Přispět osobně někomu je dost problematické, ale jistě i formou DNS se lidem hodně pomůže a vybere se hodně peněz na odstarnění škod.

0/0
20.5.2010 16:13

mistrVápenky

Re: Smekám

Ještě kdyby aktivita státu byla vždy tak rychlá jako v případech, když

je postižen cizí stát na druhé straně světa. Jelikož je předvolbami, tak

se najednou všichni předhánějí v tom, jak pomoci postiženým, ale pár

dni po volbách rychle zapomenou na to, co slíbili, jako stejně vláda,

která byla u moci při dřívějších záplavách. Podle toho je potřeba, aby si lidi uvědomili, koho volit a koho ne.

0/0
20.5.2010 16:13

MadHawk

Re: Smekám

Dejme tomu.... ale po těchto povodnich už snad obyvatele pochopili, že jim jejich veřejní činitelé nepomohou - neuvolní se peníze na nějaké slibované hráze atd. Existují domy speciálně projektované, že vydrží zatopení i přes metr nebo tak a likvidování následků je u nich také ulehčeno... Pokud si po této zkušenoti ti, co přišli o dům, zase postaví to stejné... není co řešit.. buď se přizpůsoobí...

0/0
20.5.2010 16:51

Oldis_rab

Re: Smekám

tak nez specialni dum vyjde levneji postavit dum o kilometr dal a deset metru vejs.

0/0
20.5.2010 16:56

MadHawk

Re: Smekám

nojo, ale když jsi v jejich situaci? Máš stavební pozemek, potřebuješ co nejvíc ušetřit... ten pozemek co máš, je neprodejný a musíš investovat do nového pozemku... Nehledě na to, že koupit pozemek v obci není žádná prdel... A proč myslíš, že zam zůstali? Dostali peníze na stavbu nového plus jim asi slíbili protipovodnová opatření...

0/0
20.5.2010 17:18

TrueRobos

Re: Smekám

Nechtějí jiný pozemek? Nechtějí stavět speciálně? Vidím jediné řešení - hausbót...

0/0
20.5.2010 18:09

MadHawk

Re: Smekám

super nápad! Koupíme flotilu hausbótů - na to bych i přispěl - viděl při povodních jak celá vesnice plave :)

0/0
20.5.2010 18:39

machalm

To si snad delaji p.del!

Tak on jim spadne na hlavu barak kvuli povodni, pak dostanou od statu prachy na  novej a postavi si ho na tom samym miste? Jak blbej musi clovek bejt, aby udelal takovou do nebe volajici kravinu?

Dalsi moznost je, ze jsou strasne vychcany, a pocitaj s dalsi pomoci od statu. Ono mit kazdy 3-4 roky novej barak, neni az tak spatny, ze?

Rv pro obcany Troubek za jejich pocinani, pro ktery by se zrejme hrave kvalifikovali do souteze o Darwinovu cenu (pokud by se nejaka takova davala i prezivsim nicitelum lid. genofondu).

0/0
20.5.2010 15:58

tučňák na útěku

Re: To si snad delaji p.del!

Copak o to na tom samým místě... Ale v úrovni země.

Stačilo podezdívku bez sklepa nebo ještě zvednout na piloty a spodek využít jako garáž, verandu, cokoli...

0/0
20.5.2010 16:05

mistrVápenky

Re: To si snad delaji p.del!

Kolik jsi toho postavil ty, když rozdáváš takový moudra? Kdyby jsi to nevěděl, tak povodeň v roce 1997 byla první svého druhu za xxxxxx let v čechách i v dalších státech evropy. Taky by jsi doporučil všem postiženým v evropě, aby si příště postavili stavení jinde a svůj majetek nechali napospas. Nebo si myslíš, že by od nich někdo koupil zbořeninu a pozemek k ní přilehlý?

0/0
20.5.2010 16:18

mistrVápenky

Re: To si snad delaji p.del!

Tohle kdyby jsi řekl někomu na místě, tak by jsi se zdravou kůží neodešel. To si můžeš bejt jistej hňupe..RvRvRv

0/0
20.5.2010 16:24

Kovis

Re: To si snad delaji p.del!

To je sice možné, ale nic to nemění na tom, že má pravdu.

0/0
20.5.2010 18:30

fan12

Re: To si snad delaji p.del!

Však má pravdu...tak ať si to teď postaví za svý hňupe  :-/

0/0
20.5.2010 18:33

akademik Richard

Re: To si snad delaji p.del!

za pravdu se kazdy bije. Ale co, my vam na dalsi domek na tom samem miste prispejeme. Porucime vetru desti, drzime Bohum kule v klestich. Nebo jak je to vase heslo

0/0
20.5.2010 18:47

Peeter

Re: To si snad delaji p.del!

Oni to dneska dělají podle americké metody: tam se jim taky přežene 5x ročně tornádo, barák smete a postaví se novej a jede se znovu od začátku! ;-D

0/0
20.5.2010 17:35

martin5.1-2

At je staví znova

At si ty domy staví znova, ale proč je nepostaví třeba o půl metru nebo o metr výše.

0/0
20.5.2010 15:36

astrix

Re: At je staví znova

Přesně tak...

0/0
20.5.2010 15:48

Tady.mi.psenka.nepokvete

Zákaz výstavby na současných parcelách by stát zaplatil

Diskuze jsou plné "kvalifikovaných" názorů na to, jak by stavební úřady neměly povolovat novou výstavbu na současných stavebních parcelách v zátopových oblastech... Ale jak to udělat? To chcete proti vůli majitelů pozemků převést jejich pozemky na nezastavitelné a snížit tím jejich tržní hodnotu na desetinu? Kam by se potom sami měli stěhovat, když nebudou mít peníze na pořízení nového bydlení, protože jejich majetek bude bezcenný? Měl by tedy stát rozhodnutí úřadu kompenzovat finančními náhradami? Jak si to představujete? 8-o

0/0
20.5.2010 15:35

martin5.1-2

Re: Zákaz výstavby na současných parcelách by stát zaplatil

Postavit dům na pilotech...

Když se staví nový dům a věděli, že tam předtím měli půl metru vody, tak proč ho nepostaví na třeba 70cm vysokém soklu a bez sklepa?8-o

0/0
20.5.2010 15:38

Tady.mi.psenka.nepokvete

Re: Zákaz výstavby na současných parcelách by stát zaplatil

Tak s tím souhlasím, ale tady je řeč o tom, že by se lidé měli přesídlit někam jinam...Nějak mi není jasné, co by s těmi jejich pozemky bylo :-)

0/0
20.5.2010 15:39

astrix

Re: Zákaz výstavby na současných parcelách by stát zaplatil

Přesně tak. Mám chatu na Sázavě, i když ne přímo u vody, ale na kopci. Když se projdete podél řeky, vidíte, jak jsou chaty na březích stavěné. Mnohdy i na 5metrových kamenných soklech. Tak proč by nemohl být takhle postaven rodinný dům v zátopové oblasti?

Nakonec i Klaus říká posunout o pár metrů výš. To nemusí nutně znamenat stěhování, ale posun v ose z.:-)

0/0
20.5.2010 15:45

Dr. Fe(5)

Re: Zákaz výstavby na současných parcelách by stát zaplatil

U novostaveb souhlas, u stávajících budov jde ten posun v ose z poněkud nesnadno.

0/0
20.5.2010 16:58

TrueRobos

Re: Zákaz výstavby na současných parcelách by stát zaplatil

Po pár povodních stávající budovy spadnou, čímž se přesuneme k prvně jmenovanému případu...

0/0
20.5.2010 18:11

mistrVápenky

Re: Zákaz výstavby na současných parcelách by stát zaplatil

R^R^R^R^  Konečně rozumný názor..R^R^R^

0/0
20.5.2010 16:19

lovable

nechápu

nechápu, jak může nekdo stavět na tom samém místě nový dům,kde byl vyplaven. Proc obec nebo stat jim neda pozemky mimo zaplavovou oblast. RvRvRv , a kdyz si nekdo libuje v tom,ze mu tece voda domem,tak at postavi dum,kteremu povodne neuskodi, uz se takove i staveji ...

0/0
20.5.2010 15:29

Satelit999

Zbytečná pomoc???

Jak to že ti lidé dostali peníze na obnovu domu a postavily ho na stejném místě??? Pomoct lidem - to ano, ale s rozumem, naprosto souhlasím s Presidentem Klausem.

0/0
20.5.2010 15:24

tazi

Asi je lepsi opevnit se sám...

jak to udelal jeden vlastnik domu, ktery si obehnal barak desitkami tater se štěrkem. Na stát se spolehnout neda. Ten stavi jen zbytecne a drahe dálnice kde nikdo nejezdí... atd.

když se na tohle dívám necítím litost ale vztek na ty, co před 13ti lety slibovali jak postavi protipovodnove hraze a dalsi opatreni. Jedine o cem jsem slysel že se postavilo byla předražená protipovodnova stena v Praglu po povodni.

Jestli to maji pojisteno tak dobre pro ne, pokud ne, ted jim to žadna pojistovna nepojisti.

0/0
20.5.2010 15:04

Apatheia forever

Re: Asi je lepsi opevnit se sám...

dalnice, kde nikdo nejezdi ;-D Ty jsi mi teda pak0

0/0
20.5.2010 15:10

l.g

Re: Asi je lepsi opevnit se sám...

A co bys chtěl dělat za protipovodňové opatření v ďolíku, kde se slévají dvě velké řeky? Nejlepší oparření je tu obec zrušit. Jinak by se kolem celé vesnice musela postavit třímetrová betonová zeď s vodotěsnýma vratama. A to by bylo křiku od místních že to nechtějí. Nehledě na to, že by to stálo víc než všechny ty domy v té vesnici dohromady.

0/0
20.5.2010 15:16

astrix

Re: Asi je lepsi opevnit se sám...

R^R^R^

0/0
20.5.2010 15:26

zrzavej

Re: Asi je lepsi opevnit se sám...

Jsou místa, kde dálnice chybí a místa, kde asi doopravdy není tolik potřeba a stačila by tam třeba jen levnější rychlostka. Kdykoliv jedu na Hradec, od Kolína je provoz minimální, kolikrát jede člověk jedním směrem kilometry sám.

0/0
20.5.2010 15:28

ulkik

Re: Asi je lepsi opevnit se sám...

1) ta dalnice neni hotova, bude pokracovat jak do Polska, tak jednou, snad do 100 let, i pres R35 do Ostravy. Tak provoz vzroste.

2) obcas tam jezdim, a provoz maly neni i ted. O pulnoci clovek tam auto nepotka, to je pravda.

0/0
20.5.2010 19:37





Najdete na iDNES.cz