Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ostrava žaluje stát, nechce už dýchat zamořený vzduch

Rada města Ostravy v úterý rozhodla, že podá žalobu proti České republice. Magistrátu vadí, že stát nijak nepomáhá zamořenému kraji řešit problémy s ovzduším. Chce, aby vláda začala bojovat proti smogu a emisím. Ve městě jsou neustále překračovány mezní hranice znečištění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kacaba11

FANDÍM

FANDÍM TOMU A MOOOOC!!NEŽIJU SI CE V OSTARVĚ,ALE KDO TAM BYL TAK POCHOPÍ!!A NUTNO ŘÍCT,ŽE POKUD NEDÝCHAJÍ TAKOVÝ VZDUCH PŘÍMO VE SNĚMOVNĚ,TAK SE TO NEŘEŠÍ!

0/0
20.5.2010 8:25

jririk

Žalobní petit

Vážení kolegové právníci, po shlédnutí žaloby se mi zdá, že žalobní petit je hrubě neurčitý, a žalobce by měl konkretizovat, čeho se domáhá. Každopádně by tento žalobní petit nebyl vykonatelný. Co vy na to?

0/0
19.5.2010 15:11

Bonelord666

Tak at si tu Ostravu prestehuji do Polska, ne?

:-P

0/0
19.5.2010 14:36

Aldor

Za všechno můžou ekoteroristi!!

0/0
19.5.2010 13:58

Konstrukter

správně

Vzhledem k neustálým smogům na Ostravsku je zřejmé, že stát pochybyl buď:

a) ve stanovení emisních limitů pro velké znečišťovatele ovzduší - čili stanovil limity příliš vysoké, takže znečišťovatel znečišťuje v souladu se zákonem, ale imisní limity značící smogovou situaci jsou několikanásobně překračovány, nebo

b) ve vymáhání zákonem stanovených emisních limitů pro znečišťovatele - tzn. znečišťovatel znečišťuje více než je povoleno, ale nikdo ho za to netrestá, nebo ho trestá nedostatečně.

Doufám, že Ostrava vysoudí pořádný balík, který by pak mohla investovat do opatření na zlepšení životního prostředí.R^

0/0
19.5.2010 13:46

čupakabra naseratá

Re: správně

Článek a reakce některých přispěvatelů jsem pochopil tak, že Ostrava nijak nereguluju individuální dopravu, nedává podnět k uzavření továren ( znečisťovatelů ) za porušování emisních limitů, protože to by se tam zase azvedla nezaměstnanost... A tak žalují stát. Nevím, proč bych jim měl na to nějak přispívat. Pocházím z Příbramska a tam je krajina zdevastovaná důlní činností, ale nějak jsem si nevšiml, že by taková zhovadilost radní města napadla. A taky můžu argumentovat za komoušů vyrabovaným uranem a jak jsme se teď mohli mít.

0/0
19.5.2010 14:20

Konstrukter

Re: správně

2/3 znečištění ovzduší v Ostravě je způsobeno velkými znečišťovateli, Ostrava nemá žádnou páku jak ty velké znečišťovatele regulovat, proto žaluje stát.

Co se týče vašeho příkladu tak ten kulhá. V Ostravě jsou oblasti poškozené důlní činností určitě větší než v Příbrami a taky si na to nikdo nestěžuje, protože to je historie, ale v případě znečišťování ovzduší jde o současnost. Jak by se vám líbilo kdyby v Příbrami zase někdo začal těžit uran, důlní otřesy by vám každý druhý den lomcovaly celým městem a z dolu by vám prosakovala kyselina sírová do studní a vy jako město byste neměli žádnou možnost jak provozovatele dolu donutit aby se choval jinak? A to jen proto, že stát z vašeho pohledu špatně nastavil legislativu a nehodlá s tím ani do budoucna nic dělat...

0/0
19.5.2010 14:33

eizoeizo

Re: správně

Máš pravdu. Ale nezdá se mi, že by emisní limity byly nastaveny nízko. Neselhává spíš místní kontrola těch znečesťujících firem?

0/0
19.5.2010 14:38

čupakabra naseratá

Re: správně

Ta historie je popsaná celkem správně, až na tu kyselinu, ta se u nás nepoužívala. Jenom to doplním vytím motorů "stoosmatřicítek" a dva km vzdáleným vojenským leištěm v té době plným Migů 21 v non-stop provozu. ale to je opravdu historie. Ale k té nedávné historii počítám i Kovohutě Příbram, které celé okolí zaplavovaly spadem desítek tun olova a arzénu. Ale už nějakých 15 let z nich je naprosto ekologický provoz s minimálními dopady na okolí. Takže když se chce, tak to jde. A k výši emisních limitů ( prachu ) se nedokážu vyjádřit. Ale co se týká ostatních jako jsou noxy, kysličníky síry..., tak ty jsou minimálně na úrovni evropského standardu, spíše i tvrdší.

0/0
19.5.2010 14:46

eizoeizo

a pak bude žalovat za nezaměstnanost....

:-/

0/0
19.5.2010 13:15

jmaly.pce@seznam.cz

Re: a pak bude žalovat za nezaměstnanost....

;-DR^

0/0
19.5.2010 13:58

Danny_Kay

Re: a pak bude žalovat za nezaměstnanost....

...to by v podstate mohla a byla by v pravu. Ja osobne bych pozadoval po statu POUZE to, aby byl Ostrave navracen kapital, ktery za dob totality vyprodukovala. To bychom si zili jak v Saudske Arabii...

0/0
19.5.2010 14:06

dual_tip2

Re: a pak bude žalovat za nezaměstnanost....

a pak byste museli vratit to, co se do vas nacpalo na investicich a socialnich davkach ... a budete na tom zas jako ... v Ostrave

0/0
19.5.2010 14:15

Danny_Kay

Re: a pak bude žalovat za nezaměstnanost....

V tom pripade bychom byli tezce v plusu! Ja jsem pro!

0/0
19.5.2010 14:42

eizoeizo

Re: a pak bude žalovat za nezaměstnanost....

a kolik kapitálu jste vyprodukovali a kolik naopak spotřebovali?

0/0
19.5.2010 14:29

Danny_Kay

Re: a pak bude žalovat za nezaměstnanost....

Co se tyce Ostravska, tak je to v exportu porad druhy nejproduktivnejsi kraj v CR (tedy Moravskoslezsky). Pro srovnani mesto Praha je predposledni...(samozrejme ukazatel HDP je pak zcela jiny, tam Praha vede nad celou CR, coz je dano tim,jak se HDP pocita...tedy podle sidla firmy, ne provozovny ci fabriky). Jinak samozrejme plati,ze kde je nerostne bohatstvi, tam se dobre zije, i kdyby se obyvatelstvo flakalo...No a v minulosti se zde tezilo velke mnozstvi vysoce kvalitniho uhli (ano, toto uhli se neda srovnat s tim, co maji v Polsku a jinde...tedy tim nemyslim v Polsku hned za hranicemi, protoze tam jsou na tom v podstate stejne). Dale jsou zde zelezarny a hute...Bez nadsazky lze rict, ze za dob komunismu bylo Ostravsko nejproduktivnejsi casti CR...A ono to ani vzhledem k tomu nerostnemu bohatstvi a prumyslu ani nemohlo byt jinak.

0/0
19.5.2010 14:49

eizoeizo

Re: a pak bude žalovat za nezaměstnanost....

Chtělo by to konkrétní čísla. Neberu ti, že se tam lidi šíleně nadřou, ale obávám se, že víc peněz v dnešní době nesou jiné obory než ty typické pro Ostravsko.

0/0
19.5.2010 14:56

Leo Messi

zdravim

Bydlim v Ostrave, pracuju tady v IT a jsem pro zavreni vsech tovaren, co to tady znecistuji, at si Mittal klidne odejde, mne to vadit nebude.

0/0
19.5.2010 13:09

Bouše

Re: zdravim

... a huťaři nebudou mít co žrát. :-P

0/0
19.5.2010 13:14

Leo Messi

Re: zdravim

At se rekvalifikuji. Tak to v trzni ekonomice chodi, kdyz jedno odvetvi prestane, lidi se preorientuji a kdo se nepreorientuje, tak jeho chyba.

0/0
19.5.2010 14:08

eizoeizo

Re: zdravim

To je pro většinu lidí z tohohle odvětví nerealizovatelné a/nebo pak neseženou v novém oboru práci. To zjistili už před lety v Porúří. Většina z nich skončí na dávkách, s tím je třeba se smířit.

0/0
19.5.2010 14:31

Danny_Kay

Re: zdravim

Tohle mu nevysvetlis...To je zazita predstava predevsim lidi z oboru IT...Ajtaci jsou nejnadhodnocenejsi skupinou pracovniku...Nikdo jiny nedostava za svou praci tak nadhodnocene zaplaceno. Mnozi vedecti pracovnici kteri pracuji hlavou a to na vyssi urovni nez vetsina ajtaku si o takovych platech muze nechat jen zdat...Ano, existuji opravdovi softwarovi a hadrwarove experti, kteri vyviji operacni systemy, renderovaci systemy, systemy pro vypocet stepeni bilkovin ci predpovedi pocasi a pod. kteri si zaslouzi brat spickovy plat...jenze kolik ajtaku tyto cinnosti provadi? Kdejaky koder webovych stranek se povazuje za PC experta...

0/0
19.5.2010 14:54

Konstrukter

Re: zdravim

ta sedla.R^

0/0
19.5.2010 14:56

eizoeizo

Re: zdravim

Nojo, jenomže který horník se dokáže rekvalifikovat aspoň na toho kodéra...:-/ Jiinak souhlasím s tím, že systém odměňování je nespravedlivý.

0/0
19.5.2010 14:59

rychloslimejs

Re: zdravim

což si IT (chápej jako nadávku) nad tebou myslí, že mu do toho nic není. Inu, když nechápe širší souvislosti...

0/0
19.5.2010 14:08

Mjr_Zeman

Re: zdravim

mám podobný názor, ač IT jsem chvíli pracoval v hutích a můžu říct, že z dob první republiky se tam toho moc nezměnilo. Jsem pro to zavřít, protože jediné, co tyhle podniky drží nad vodou, jsou minimální platy, za které jsou tady lidé ochotni pracovat.

0/0
19.5.2010 14:21

Konstrukter

Re: zdravim

Zajímavé, že lidi co pracují v Mittalu jsou jedni z nejlépe placených zaměstnanců na Ostravsku...

0/0
19.5.2010 14:35

Mjr_Zeman

Re: zdravim

to asi myslíte slévače, kovoobráběče, jeřábníky a podobné ?  nějak sem si nevšiml, že by se do práce vozili v mercedesech

0/0
19.5.2010 14:39

Konstrukter

Re: zdravim

V roce 2008 byla průměrná mzda v Mittalu 30 000 Kč. Kdo v Ostravě to má?

0/0
19.5.2010 14:55

Danny_Kay

Re: zdravim

Ono na ty Mercedesykrom podnikatelu nema na ostravsku nikdo...kazdy zamestnavatel zneuziva situaci na zdejsim pracovnim trhu a platy jsou extremne nizke...Proto si takovy kovoobrabec jeste muze piskat...v porovnanim s jinymi. A co se tech podnikatelu tyce, jsou to vetsinou zabehnuti podnikatele, kteri situaci vzali do svych rukou tesne po revoluci...Ten, kdo byl v te dobe jeste decko s mlikem kolem rtu, ma smulu...uz se neprosadi. Ja osobne pracuji pro jednoho podnikatele, ktery tvrdi totez. On je za vodou, ma vsude znamosti a dari se mu dobre. Sam ale tvrdi,ze kdyby mel ted zacinat, tak by radsi sel jinam. Bez pocatecniho kapitalu v radech desitek milionu a hlavne kontaktui ses zde bez sance. Jedine snad muzes delat remeslnika...opravovat auta, delat zamkove dlazby nebo treba weby na zakazku...to jeste jde, ale zakazek je relativne malo. Spatnej kraj... 

0/0
19.5.2010 15:00

Tryskomys Muf

Vyborne

Vyborne. V normalnim state by zodpovedni lide meli byt dohledani, a prislusni poslanci, ministri a urednici statniho aparatu potrestani (nejlepe i s tim, ze musi skodu uhradit). V tomhle Kocourkove to ale zacvakaji danovi poplatnici a zodpovedni politici CSSD a ODS se budou smat az se budou za pupky popadat a zvanit az do aleluja. RvRv

0/0
19.5.2010 13:06

scarleth

a pracují

v těch zlých znečušťujících fabrikách a firmách lidé rádi? jsou rádi za práci ? to by mě např. zajímalo :-) a jinak celý tento problém by se měl asi řešit jiným způsobem a ne stylem - my za nic nemůžem, to oni Rv

0/0
19.5.2010 13:02

Mjr_Zeman

Re: a pracují

to je jako kdybych se u vás na venkově zeptal, jestli vám nevadí smrad hnoje, a jestli vás baví pracovat na statku

0/0
19.5.2010 14:15

scarleth

Re: a pracují

co? to jste trošku nepochopil, viďte. jinak nejsem z venkova, ale dost velkého města, ale je fakt, že v našem kraji se chováme podstatně jinak, abychom tak nedopadli :-)

0/0
19.5.2010 14:51

scarleth

Re: a pracují

ještě jedna vsuvka - kdyby mi vadil smrad z hnoje, tak nebudu pracovat v kravíně :-) = pokud nesouhlasím s praktikami určité firmy, tak pro ni nepracuji - ze zásady a přesvědčení.

0/0
19.5.2010 14:54

Bouše

Vzpomínáte? Jak je to dál?

Žaluji, žaluji podle práva,

že se mi do rána ztratila kráva ... 8-o 

0/0
19.5.2010 13:02

Danny_Kay

Co se tyce toho Mittalu...

...tak ten je v tom trochu nevinne...Ano, je nejvetsim znecistovatelem a je to soukroma firma, jenze....Ten podnik byl v takovem stavu jiz soukromemu majiteli prodan. Na Ostravsku jsou vsechny podniky na tom tak nejak podobne. Za doby komunismu to totiz bylo tak,ze si nikdo s zivotnim prostredim hlavu nelamal...Ostravsko bylo, je a nejakou dobu urcite jeste bude spinavy kraj, protoze to nikdo neresil. Tady slo jen o rubani uhli, vyrobu zeleza a jestli tady nekdo umira na roakovinu nasledkem toho vseho, to nebylo podstatne...proste dojna krava se vsim vsudy...No a ted nastala doba, kdy se zavrely doly...coz tedy znamena desnej pruser, protze nejsou doly, neni prace atd...Do toho prijde "pan Mittal", koupi fabriku v dezolatnim stavu a dela to prospesne,ze zamestnava lidi...Pokud by ta fabrika zustala statu, tak by nastaly dve moznosti...bud by jela jako dnes a znecistovala ovzdusi uplne stejne jako dnes anebo, a to je pravdepodobnejsi, by nebylo dostatek zakazek a lidi by byli bez prace.

0/0
19.5.2010 12:58

Danny_Kay

Re: Co se tyce toho Mittalu...

Samozrejme...mohla tady byt podminka, ze novy majitel a investor ihned zajisti ekologictejsi provoz fabriky, coz by ovsem ale byla takova investice, ze se obavam,ze by Mittal ani nikdo jiny do neceho takoveho vubec nesel...Proste priorita byla dal nezvysovat uz tak tragickou nezamestnanost.

0/0
19.5.2010 13:00

A_Ales

Re: Co se tyce toho Mittalu...

Zapomněl jste dodat, že Mittal přelévá svá aktiva z Ostravy do Beneluxu, kde jimi sanuje provoz svých hutí, které jsou tam díky vysokým personálním nákladům málo efektivní.

Ale ono je to jedno. Mittal se v Ostravě nechová jinak, než se chovala západní Evropa a USA v Indii v 70. a 80. letech minulého stolení - viz Bhophál 1984

0/0
19.5.2010 13:42

Danny_Kay

Re: Co se tyce toho Mittalu...

No, to jsem nezapomnel dodat, ja toho o zahranicnich aktivitach Mittalu prakticky vubec nic nevim, ja znam jen zdejsi situaci. Zbytek jde mimo me...

0/0
19.5.2010 13:49

hinny

Achjaká ukázka socanské neschopnosti řešit skutečné problémy

Krajské zastupitelstvo podalo nejprve žalobu na člověka (vědce) který na toto silné znečistění upozornil a teď na stát -

jak socanské - za vlastní neschopnost žaluji druhé ;-D

0/0
19.5.2010 12:55

gambleralkac

A co kdyby

se uz konecne Jihopolsko oddelilo od CR a pripojilo k Polsku? Warsawa by jim urcite pomohla lip a v CR by uz nemela levice vetsinu.

0/0
19.5.2010 12:42

George63

Re: A co kdyby

ale jdi ty brepto, hi hi hi, to jsem ale zasmál

0/0
19.5.2010 12:59

Mjr_Zeman

Re: A co kdyby

já sem pro, poláci mají aspoň levnější naftu

0/0
19.5.2010 14:17

Leo Messi

Re: A co kdyby

Polsko neni tak kriminalni a mafiansky stat jako CR, maji tam levnejsi benzin, nizsi dane, lepsi podminky pro podnikani. Ja bych s pripojenim k nim souhlasil. CR by se tak stala jeste mensi a bezvyznamnejsi zemickou.

0/0
19.5.2010 14:31

Danny_Kay

Ostrava, Kladno...

...dva mesta, ktera byla za komunistu "dojnou kravou" republiky...Miliardy z techto mest proudily do statniho rozpoctu, ale jen minimum se vracelo zpet. Investovalo se pouze do kratkodobych projektu. Stavely se byty s zivotnosti pro jednu generaci, krajina je stejne poddolovana, takze s nejakymi dlouhodobymi projekty se nepocita...Az ze Ostravsko vytezi, lidi proste budou muset jinam a pak to cele nakonec spadne...Dokonce ani tu CEZ arenu nechteli v Praze kdysi Ostrave povolit...prece nebude mit Ostrava luxusni halu (na tu dobu)! Po revoluci tento system zkrachoval a z Ostravska se zcela logicky stal kraj nezamestnanych. Uhli se uz netezi (jen par dolu na Karvinsku) a Ostravaci jsou povazovani za flakace, protoze pracovni prilezitosti nejsou. Ano, existuje zde jeste dost funkcnich podniku tezkeho prumyslu, coz zpusobuje ono znecisteni a samozrejme je pak prumyslova zona v Ostrave

0/0
19.5.2010 12:30

Danny_Kay

Re: Ostrava, Kladno...

velkych nadnarodnich firem, ktere prisly vyuzit situace vysoke nezamestnanosti a tak zamestnavaji lidi za tretinovy plat oproti jinym krajum, takze dojna krava naveky...To se to pak vyskakuje tem, kteri jsou na tom lip, coz jsou v podstate pak skoro vsichni...

0/0
19.5.2010 12:31

Larrax

Re: Ostrava, Kladno...

Proč je tedy v Kladně čistý vzduch? Proč se tam daří opravovat chodníky, vysazovat stromy, restaurovat parky?? Pokud na tom ta města byla stejně a teď ne, tak bude asi problém v místní samosprávě a v lidech, ne?

0/0
19.5.2010 12:36

anžto

Re: Ostrava, Kladno...

a on je v Kladně ještě nějaký průmysl?

0/0
19.5.2010 12:40

Larrax

Re: Ostrava, Kladno...

Pokud ke mi známo, tak Mittal je v soukromých rukách, neměl by tedy být zažován tento podnik? Nebo snad nějaký průmyslový podnik v Ostravě patří státu? Platí sna pro Ostravu mírnější limity a zákony, než pro zbytek ČR?

0/0
19.5.2010 12:44





Najdete na iDNES.cz