Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výzvu k hromadné výpovědi doktoři ignorují, v nemocnicích zůstanou

Lékařský odborový klub (LOK) vyzval doktory v nemocnicích, aby podali hromadně výpovědi, pokud jim politici nezvýší platy. Očekává, že se připojí tisíce lékařů. Těm se zatím do výpovědi příliš nechce. MF DNES obvolala dvanáct nemocnic – fakultních i těch menších – a jen v jedné šéfové tamního odborového klubu otevřeně řekli: Ano, jdeme do toho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Píítr

Doktoři k ničemu

Neustále slyším jak je potřeba aby doktoři dostali přidáno, ale má osobní zkušenost je jiná. Jž 3 týdny se snažím objednat do Vinohradské nemocnice k očaři, bezúspěšně, paní doktorka nebere telefon. Když volám na centrálu tak mi řeknou hmmmmm. Nebo že ve 13 hodin tam již není. Provolal jsem již 100 Kč,- na telefonu jsem strávil již 3 hodiny. Kdyby to byla vyjímka budiž, ale má přítelkyně má stejnou zkušenost, hrozně byla unavená, reakce doktorů, nevím co vám je běžte domu a kdyžtak (pokud nechcípnete) příjďte za týden. Doporučuji ať tyto doktoři(vychcaní jak mraky) táhnou do Německa a sem příjdou doktoři(slušní) z Východu , a ne že budeme z našich daní platit tyto šméčkaRvRv

0/0
7.9.2010 9:00

Petr 35

Všeho dočasu

Zůstanou, ale ne dlouho. Už nebudou dlouho sponzorem systému. Výzva pro všechny mladší kolegy: OKAMŽITĚ VEN !! V tomhle koncentráku nám pšenka nepokvete. Prý "socialistická péče"! Léčba infarktu na jednom z předních míst na světě. Ten socík tady teprve uvidíte.;-)

P.S. Katango, tady nemá smysl diskutovat. zdraví Ignácius.

0/0
18.5.2010 18:55

katango

Re: Všeho dočasu

Zdravím,Ignácie a zvedám k přípitku sklenku Svěženky Dr.Nuta !!!

0/0
18.5.2010 20:14

Píítr

Re: Všeho dočasu

Přesně tak táhněte do Německa vy šmejdi vychcaní

0/0
7.9.2010 9:02

GEORGE MICHAEL

Jak by řekl...

...Vlastík Brodský... "Víte co jsou Češi? Smějící se svině." To si z nás ten odborář dělá snad srandu? Ukažte mi jedinou zemi na naší drahé planetě, kde takhle skokově došlo k valorziaci platů? A pokud ano - tak ať nepoukazuje na země s hyperinflací...

0/0
18.5.2010 13:35

katango

pokračování

Tam jsou vysoké ceny materiálu - stentů,kloubních náhrad...a tedy provize pro management.Peníze se masivně investují do betonu a drahých přístrojů,kterými se pak ředitelé nemocnic a krajští hejtmani chlubí v masmédiích.Pro zdravotníky už nejsou.přitom základ kvalitní péče jsou lidi - sehraný tým odborníků.Na co třeba magnetická rezonance,když tu nebude nikdo,kdo umí výsledky vyšetření vyhodnotit ? To ten přístroj sám neudělá.Atd atd...Jak situaci sleduji,každej má plnou hubu povinností zdravotníků....ovšem je třeba zajistit takové podmínky,aby ty povinnosti mohli plnit.A peníze,které stálo jejich studium ? Právníci a ekonomové ( vyjma Plzně ) za svá studia taky platili ? A věřte,lékaři by za studia platili rádi,protože to by implikovalo takové příjmy,aby byli schopni to zaplatit.Takhle to lékaři platí celý život tím,že mají nízké příjmy a drží naše zdravotnictví na jednom z prvních míst ve světe co se týká poměru náklady / výkon.

0/0
18.5.2010 11:38

lombar

To snad bylo jasné hned od začátku ne

Kam by asi tak šli?;-D;-D

0/0
18.5.2010 10:55

Dennys

Re: To snad bylo jasné hned od začátku ne

Treba do SRN za (v prepoctu) 100.000 Kc mes. netto a vice, casto za pul prace nez v Bananistanu.

0/0
18.5.2010 10:59

lombar

Re: To snad bylo jasné hned od začátku ne

Viz níže, ono to tak nelítá v reálném životě. Pouze na papíře. K tomu musíš umět jazyk a docela dobře a navíc jsou zde sociální problémy. :-P

0/0
18.5.2010 11:00

Dennys

Re: To snad bylo jasné hned od začátku ne

Kde jsou socialni problemy ??? V Bananistanu ??? To preci vim, proto jsem z bananistanoveho zdravotnictvi utekl par desitek km za caru uz davno.;-D

A diskuse nize mne opet presvedcila (vedle meho platu), ze jsem udelal dobre.

0/0
18.5.2010 11:30

lombar

Re: To snad bylo jasné hned od začátku ne

Kde? No v rodině, kdo má manželku a potomky a majetek a přátele tomu se odchází daleko hůře než když jsi sám mladý cucák bez ženský a bez majetku.:-P Plus samozřejmě jazyk na dobré úrovni. Njn to že ty jsi šel neznamená že je to jako lusknutí prstů, spíš naopak.

0/0
18.5.2010 11:35

psychonaut

Re: To snad bylo jasné hned od začátku ne

presne tak, a proto by mladi meli odejit ihned po skole a v bananistanu ani nezacinat. Je to naprosta ztrata casu. V Nemecku si udela atestaci stejne jako v CR za 5 let, za lepsich podminek a po tech 5-ti letech bude mit nasetreno 2-3 miliony na bydleni. V CR na to bude setrit 40 let. Nejlepsi je, pokud clovek bydli u hranic, pak je po problemu hned. Ale odejit se da i s rodinou. Mam par kolegu co to udelali. Jeden sbalil deli i manzelku s odstehoval se do Anglie.  

0/0
18.5.2010 11:42

lombar

Re: To snad bylo jasné hned od začátku ne

Jo jde to ale je to už problém, manželka ani děti nemusí být ochotny se stěhovat do tramtárie apod. A navíc ten jazyk je fakt na českých školách bídnej, kdo se neučí a nestará sám v jazykovce a cestě do zahraničí tak nic neumí.

0/0
18.5.2010 11:45

psychonaut

Re: To snad bylo jasné hned od začátku ne

anglicky dnes umi kazdy vysokoskolak. Je to stejne nutna dovednost jako umet ridit auto, obsluhovat pocitac. Pokud neumi anglicky, tak na VS nema vubec co delat. Ja jsem s jazykem nemel problem, protoze jsem studoval dvojjazycne nemecko-ceske gymnazium a maturoval jsem v nemcine. Anglicky umim taky vyborne, protoze jsem stravil 1.5 roku v USA. A to rikam jen jako priklad. Pokud muzu posoudit sve kolegy z VS, tak jeden jazyk umel kazdy, nekteri i 2 nebo 3 jazyky. Problem ma jen starsi generace, ktera se ucila rustinu

0/0
18.5.2010 11:49

lombar

Re: To snad bylo jasné hned od začátku ne

Heh, ano je to nutné ale věř mi že většina vysokoškoláků ji fakt neumí. Jsou s tím velké problémy. A navíc nemůžeš brát sebe jako bernou minci, to že ty umíš ...... a máš........ nic neznamená.

0/0
18.5.2010 11:56

psychonaut

Re: To snad bylo jasné hned od začátku ne

mozna dneska jsou decka hloupe, protoze neni konkurence. Ja pochazim z generace husakovych deti, kdy byly silne rocniky, a tudiz velka konkurence. Prijimacky na medicinu byly tehdy sance 1:10. Dnes nejsou deti a mozna berou temer bez prijimacek, a protoze skoly si nemuzoudovolit vsechny vyhodit, tak je nizsi i kvalita absolventu. Slysim to ze vsech stran, i z technickych fakult, z prirodovednych oboru. Decka jsou dnes mnohem hloupesi nez pred dvaceti lety a vystudouji skolu i ti, co by tehdy byli nemilosrdne vyhozeni. Podle meho by maturita z anglictiny mela byt povinna a statni (aby byly nastaveny standardy)

0/0
18.5.2010 12:15

katango

Re: To snad bylo jasné hned od začátku ne

Maturita z cizího jazyka,většinou z AJ,povinná je.

0/0
18.5.2010 20:15

pavelknap20

Re: To snad bylo jasné hned od začátku ne

STRASNE by me zajimalo vase dosazene vzdelani,jelikoz se zrejme dokonale orientujete v ceskem skolstvi. vtip :)

aj je povinna, k vasemu prekvapeni se nebere bez primacek skoro nikde,teda k lopate a na pracak stale...

zrejme si neuvedomujete jake hlouposti tady pronasite...kdyby ta starsi generace byla tak dokonala,proc by bylo tak malo doktoru a tez jakto ze by se ta mladsi generace vubec uchytila,kdyz ta starsi ma podle vas lepsi vzdelani,chytrejsi a byla nemilosrdne bicovana k vysledku :) :) :) nebo je vas nazor,ze se chyta jen diky tomu ze jsme mladsi a krasnejsi :)

0/0
16.8.2010 0:52

Tomasex

a kam by šli?

to není moc vypočítavej nápad v době krize....

0/0
18.5.2010 10:22

oId fashioned Vince III..

Re: a kam by šli?

za trojnásobek kamkoli do EU:-)

0/0
18.5.2010 10:58

lombar

Re: a kam by šli?

Ono to tak nelítá víme, obvykle potřebuješ umět jazyk a docela dobře:-)Plus sociální problémy

0/0
18.5.2010 10:59

Tomasex

Re: a kam by šli?

i s celou rodinou a opustit domov? to neni zase tak jednoduchy, jako tvuj argument... a o jazyk nejde, ten by meli umet vsichni(reakce na prispevek nize)

0/0
18.5.2010 19:40

oId fashioned Vince III..

holt nezbude nic jiného,

než si paralen či aspirin naordinovat sám;-D

0/0
18.5.2010 10:19

jamski

On ten problém

má ještě jednu rovinu o které se moc nemluví. A tou je výše tzv průměrné mzdy, která ovšem není podložena reálnými výkony. Ano mluvím o ČEZU, mluvím o RWE, mluvím obecně o zaměstnancích státní správy a o polostátních firmách a o bankovním sektoru, kde se vyplácejí mzdy, které naprosto neodrážejí skutečně odvedenou práci.  Tam je totiž počátek všech problémů. Na průměrnou mzdu se odvolávají všichni. Nikdo se ale nezamýšlí nad tím, zda je to opravdu reálná veličina, nebo jenom prostý průměr nereálných a zkreslených čísel. . . . . . . . čili jinými slovy - možná že lékaři ten jedenapůlnásobek průměrné mzdy ve skutečnosti mají , jen o tom nevědí :-) . . . . . . . . .( a mám na mysli tu opravdu reálnou průměrnou mzdu. Ne tu, jíž téměř nikdo v tomto státě nedosahuje.)

0/0
18.5.2010 9:57

To koukáš

Standartní wyděračské chowání odborářů.......

0/0
18.5.2010 9:41

maník Janík

Re: Standartní wyděračské chowání odborářů.......

Odboráři patří k parazitům, kvůli kterým se tato země zadlužuje.

0/0
18.5.2010 10:12

ODSakEda

Argument odborářů základnou...

Viděl jsem v TV často vedení odborů argumentovat takto: "Nás nemůže vláda ignorovat, "my" zastupujemem členskou základnu o xx set tisíc zaměstnanců!"

A vida, často argumentují jen počtem členů, al euž to neodráží, kolik dělníků s konkrétním vydíráním zákonodárců i pro neodboráře (ted yne jen užší zájmovou skupinu!!!...) s vedením odborů souhlasí?!...

To jak kdy noviny hodily všechny lidi z řecka do jednoho pytle - prej: stávkují řekové"... a pak se divili, že přes 65% lidí v řecku jsou pro i tvrdá úsporná opatřní ;-D No jo , když oni nestávnkovali řekové, milánci, ale někteří(!!!!!!!!!!!!!!!!) lidé (!) v řecku!

Tedy nyní jsou nespokojeni jen něktří(!!!!!!!!!) doktoři, ale odbory zesilují i názor jen menšiny a vydávaj jej obecně za většinový a media tomu dají korunu, a napíší často, že stávkují lékaři (čili jako všcí i soukromí???...)

0/0
18.5.2010 9:41

Dennys

Re: Argument odborářů základnou...

No jiste, vy "Simbole" - vzdelany volyc pravyce ????;-D

to mate jako s temi studentskymi volbami - zucastnili se pouze NEKTERI  (ne vsichni) studenti ...... a mlada fronta z toho udelala div ne studentske hnuti.;-DRv

Ti chytrejsi tento nesmysl ignorovali. 

0/0
18.5.2010 11:34

mous007

učitelé, vědci, policisté aj...

Dobrý nápad.

nástupní plat pedagogů je hluboce pod průměrnou mzdou, stejně tak vědců (nástupní plat cca 18000,- hrubého na VŠ) a dalších profesí.

Jsem pro to, aby všichni, kdo nejsou spokojeni se svou mzdou dali výpověď....

S největší pravděpodobností by se zjistilo, že nikdo nebude dělat nic...

Ve zdravotnictví je to dle mého názoru způsobeno především nesprávným rozdělením finančních prostředků od zdravotních pojišťoven mezi soukromé lékaře a nemocnice.  Dle mého názoru je to v současné době "pěkný svinstvo" a vydírání.

0/0
18.5.2010 9:37

kiurcher

Re: učitelé, vědci, policisté aj...

Konečně někdo s otevřenýma očima !!!

0/0
18.5.2010 9:44

ODSakEda

Re: učitelé, vědci, policisté aj...

Zdravotnictví je stále socialistické, tak co se divíte že jsou nespravedlivě přerozdělováný finanční porostředky, kdy ceny všeho diktuje stát až po extrém nehrazeno vůbec, dle rathovy úhradové vyhlášky..., nehrazeno vůbec?!...

Zdravotní jen tzv. "pojištění" jev čR stále od komunistů daní , počítá se % z příjmu, u OSVč dokonce ze zisku(!!!...) a neovlivníte nic, není v něm motivae pro obě strany v podobě skutečné spoluúčasti, kterou y jste si přímo výší pojistného sám zvolil, ale jen simbolická 30-ti korunová a i ta je děravá plná vyjímek, kdy líky nechám u kámoše lékaře napsat na Rč dcery a tedy zadarmo, neb děti, důchodci a studenti a a a mají vyjímku "díky" levici, čím, alespon jykouž takouž snahu pravice zase zhatili!...Rv;-€

0/0
18.5.2010 10:01

katango

Re: učitelé, vědci, policisté aj...

Lékaři čekají už dvacet let.Drželi se zpátky v rámci sociálního smíru,Pro ně nikdy peníze  nebyly.Nejdřív byl sociální smír,pak byly povodně,teď je krize.Co se ambulantní sféry týče,nejdou do ní ani dvě procenta výdajů na zdravotnictví.Mimoto,což se běžně neví,nejsou propláceny zdaleka všechny výkony,ani prokazatelně provedené a potřebné.Ambulantní lékaři podléhají tzv regulacvím ze strany zdrav.pojišťoven,což znamení,že vám seberou peníze.Lékař,který se o své pacienty stará a předepisuje jim nejmodernější léky,obvykle platí nejvyšší regulace.V ambulantní sféře platí,že za dobrou práci je lékař potrestán.Oněch pověstných 30 kaček ? Ambulantním specialistům se o ně snížily úhrady od zdra.pojišťoven.Ano,někteří ambulantní lékaři podvádějí,to nepopírám,ale jedině tak si aspoň trochu slušně vydělají.A farmafirmy ? Ty uplácejí jiné kapacity než ambulanty.Velké peníze se točí v nemocnicích a na klinikách fakultních nemocnic,hlavně v materiálově náročných oborech - ortopedie,kardiologie....

0/0
18.5.2010 11:31

mous007

Re: učitelé, vědci, policisté aj...

Ano...

stejně tak čekají další profese. Např. pedagog je poslání, akademický pracovník na VŠ je prestižní záležitost apod...

Přijde mi opravdu nesmysl, aby člověk se dvěma doktoráty na VŠ po deseti letech praxe bral polovinu toho co začínající lékař....

0/0
18.5.2010 11:36

katango

Re: učitelé, vědci, policisté aj...

Jo.Soused má krávu,místo toho,abych se snažil mít taky kráývu,tak ať sousedovi chcípne.A nepleťte si základní plat s,který u nastupujících lékařů nepřesahuje 17 tisíc hrubého,s příjmem zahrnujícím přesčasy.Ovšem přesčasy - u lékařů to není hodinka dvě,ale téměř celý další plný úvazek.O odpovědnostui lékaře a pedagoga sbnad mluvit nemusíme,i když jsem ve své praxi i osobním životě potkala dost pedagogů,kteří dokázali zničit život dítěti takovým způsobem,za který by lékař šel na deset let za mříže.Dle mé matky,která učila na  VŠ a jako angličtinářka jezdila na kurzy jazyka do zahraničí a setkávala se tam s kolegy z celého světa,nemají kantoři vysoké platy nikde.

0/0
18.5.2010 11:44

mous007

Re: učitelé, vědci, policisté aj...

Nemyslím 17 000,- současných, ale těch navrhovaných...

0/0
18.5.2010 18:53

katango

Re: učitelé, vědci, policisté aj...

No tak navrhujte i vy ! Brání vám v tom někdo ? Mluvte o tom taky a ne,že budete nadávat doktorům,co si to dovolujou !

0/0
18.5.2010 20:17

avatar1

Tohle tato země nezaplatí.

0/0
18.5.2010 9:37

habakuk1

předražené léky

Zásadní problém, mimo jiné, je fakt, že se ze zdravotnictví pomalu ale jistě stal tvrdý byznys.

Kdyby nemocnice nemusely nakupovat X-krát předražené léky a zdravotní prostředky, tak by měly dostatek finančních prostředků na výplaty doktorů a sester. Takhle ty peníze opět skončí v kapsách pár jedinců L

0/0
18.5.2010 9:36

jamski

Re: předražené léky

Ale v tom to právě je. Ten problém není v nedostatku peněz ve zdravotnictví. Ten problém je v hospodaření s nimi. A to je také důvod, proč se nemocnice tolik brání, aby se z nich staly akciové společnosti. V tom okamžiku totiž musí vést standardní účetnictví, které jasně ukáže, kde peníze utíkají. . . . .a prosím neosočujte mne z toho, že chci nemocnice provatizovat. Jediným akcionářem může přece zůstat stát. Jde ale o průhlednou formu hospodaření, což mnozí nechtějí a chtít nebudou . Proč asi ?

0/0
18.5.2010 9:44

MiroTR

Re: předražené léky

Přesně.  Nevidím jiný rozdíl mezi příspěvkovou organizací a akciovkou, kde je jediným majitelem kraj.  Jen v tom, že akciovka musí zveřejňovat výsledky hospodaření. ;-)

0/0
18.5.2010 9:46

kiurcher

Re: předražené léky

Ono těch peněz v nemocnicích tolik není. Když se na zdravotnictví podíváme jako celek tak najdeme cílovou stanici peněz. Tak začnu:

Pojišťovny - stav -200mld, sice moc dobře nehospodaří ale takový schodek se nedá vyrobit jen investováním do paláců, prostě pojišťovny nejsou ti co bohatnou

Nemocnice - stav cca -jednotky miliard na každou větší, tady taky asi peníze nekončí

Praktici - stav balancovaní nad nulou ( až na pár vyjímek co ví jak pumpnout pojišťovny ) taky asi nejsou cílovou stanicí

Lékarny - +10mld dohromady aha přihořívá

Farmaceutický průmysl +200mld hoří

0/0
18.5.2010 9:48

MiroTR

Re: předražené léky

Jenomže ty léky jim zpravidla proplácí zdravotní pojišťovna a pacient. 

0/0
18.5.2010 9:44

ODSakEda

Re: předražené léky

ceny léků, pomůcek, ale iúkonů stanovuje po socialisticku stát!!!!!!!!! Akorát pan Dr Rath, určil úhradovou vyhláškou, kterou se dodnes ODS nepodařilo v PS přehlasovat (díky vám volíčům levice...), že existují extrémní kontrastx -léky, pomůcky ale i úkony (i operace) ZADARMO a naproti tomu NEZHRAZENY vůbec!!! Jako by jste ani nebyl pojištěn!...

 No ale však nejste, zdravotní jen tzv. "pojištění" není pojištěním, ale další daní(!) počítanou % z příjmů u OSVč ze zisku(!!!...) a neovlivníte nic...

 Opravdové pojištění je dobrovolné nebo i  povinné (jako poviné ručení zodpovednosti u automobilů) , kde si sám zvolíte výši pojistného a tím přímo skuečnou spoluúčast % z ceny léků, pomůcek a úkonů :-)

Pak by vám nehrozil extrém ála čSSD a Rathova vyhláška: invalitní vozík ruční ZADARMO ale krám stamndartní a čeká se na něj rok...) a nebo elektrický za 100% ceny a tedy za 75.000kč! Namísto jen třeba 5% doplatku u skutečného pojištění a spoluúčastí lepší motivace pro pacienty ai doktory.

0/0
18.5.2010 9:49

MiroTR

Re: předražené léky

No a stejné je to u zubaře.  Místo doplatku dvě stovky za "nadstandard" (který je jinde standardem), zaplatíte vše. :-/

0/0
18.5.2010 10:41

ondib

A co takhle každý za sebe, doktoři?

Anebo soukromé nemocnice, které budou mít svého šéfa a fakturovat budou zdravotním pojišťovnám stejně jako soukromí lékaři. Budou muset dobře hospodařit a ne být v mínusu a čekat na záplaty od státu (od nás všech). Pak vyhází mizerný doktory a těm dobrým budou moci hodně zaplatit. Je to v jádru jednoduché. Takovéto nátlakové akce když stát je finančně v .......... jsou trapné a neetické.

0/0
18.5.2010 9:34

katango

Re: A co takhle každý za sebe, doktoři?

O situaci soukromých ( tzv soukromých,čili na pojišťovnu ) lékařů evidentně nejste informován.

0/0
18.5.2010 11:47

Kocourek_69

Nemálo doktorům by ty platy měli spíše snížit

za tu fušerskou práci kterou odvádějí

0/0
18.5.2010 9:28

kiurcher

Re: Nemálo doktorům by ty platy měli spíše snížit

Tak se kuríruj sám. A z nemocí nechoď za doktory. Ono zdravý kecá a kecá a jak onemocní tak přiběhne za doktorem. Jinak fušeři jsou v každém oboru lekaře nevýjimaje. Jenže za podmínek které panují v českém zdravotnictví nám nakonec zůstanou jen ti fušeři. Já se opravdu divím, že se někomu chce studovat 6 let. A je to navíc jedno z nejtěžších studií. Pak 5 let za almužnu makat. Pak znovu složit státnice ( atestaci ) a pak zase za almužnu makat.

0/0
18.5.2010 9:43

František Potřebný

Umírněné platy lékařů

Umírněné platy lékařů jsou i přirozeným regulačním prostředkem, který brání zbytečnému předimenzování systému zdravotnictví a ponechává v něm pouze ty, kteří mají pro toto povolání morální předpoklady. V sociálním státě, který především počítá se snižováním sociálního napětí, nemůžeme toto úsilí negovat navyšováním životní úrovně určité skupiny občanů na úkor obyčejných lidí. Sociální apravedlnost musí být hlavním kritériem pro všechny ekonomické kroky příští vlády sociální koalice a proto nelze na podobné požadavky přistoupit.

0/0
18.5.2010 9:24

sůva

Re: Umírněné platy lékařů

Pane,nejdůležitější k životu je voda , bez ní umřete za 4 dny . Měla by být levnější a ve vodárenství by měli pracovat jen morálně zdatní pracovníci za mírnou mzdu , vodárny by měly snížit ceny a vlastníci by se měli vzdát nemravného zisku - podle vaší zvrhlé logiky....

0/0
18.5.2010 9:58





Najdete na iDNES.cz