Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Závodní auto vletělo na Berounsku do diváků a zabilo čtrnáctiletou dívku

Při automobilovém závodu do vrchu na Berounsku vyletěl jeden z vozů z trati a usmrtil čtrnáctiletou dívku. Podle policie nestála v zakázaném prostoru, nikdo jiný zraněn nebyl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mr.jackk

k cemu jsou zavody

to asi nekteri nikdy nepochopite je to proste sport jako kazdy jiny nekdo beha, haze ostepem, lyzuje nebo hraje fotbal a nekdo zase jezdi zavody. Ten ridic nisana je velice dobrej ridic ale na zavodech jede kazdej napno a obcas to nevyjde to se stava i profikum.

..

a ty reci o zakazani jsou take pekna blbost tak rovnou zakazte fotbal ten otravuje a ohrozuje lidi pri poulicnich rvackach podstatne vice nez nejake zavody do vrchu jen se schvalne zamyslete kolikrat televize vysila o rvackach z fotbalu a kolikrat o nehode ze zavodu ja bych to videl tak 50:1 pro fotbal.......

0/0
17.5.2010 11:29

paulo.peppino

Re: k cemu jsou zavody

Vicemene souhlasim. Zavody netreba zakazovat, ale jak je vidno v tomto pripade, poradatele by meli vic dbat na bezpecnost obecne vsude (nejen v zatackach). Tvrdit, ze se nemuze na rovince nic stat je omyl - i sebelepsi jezdec tady muze bourat a ted se to potvrdilo. Nekdo tu v diskusi zminil, ze nikdo necekal, ze by se auto dokutalelo tak daleko - ovsem v takto vysokych rychlostech, pokud vezmeme v potaz fyzikalni zakony, je pravdepodobnost velmi vysoka. A jak urcite tvrdi nektery z murphyho zakonu, cekat by se melo i neocekavane! Co se tyce viny, ridic za to nemuze (a i tak je potrestan do konce zivota - samozrejme se bude citit provinile). Potrestani podminkou budou pravdepodobne poradatele.

0/0
17.5.2010 15:08

hbf

Re: k cemu jsou zavody

Uznejte, že je to dost zvláštní druh sportu, protože v něm nejde zdaleka o schopnosti jezdce, ale především o schopnosti vozidla (počítám, že třeba Opel Corsu 1997/33 kW by asi takhle nerozdráždil :-)

Že není chyba na straně jezdce je asi jasné, nicméně vroubek mají pořadatelé, v takových místech diváci nemají co dělat a je to jejich starost. Jenže to stojí nějaké koruny, takže se to radši riskne ...

0/0
17.5.2010 15:35

mr.jackk

Re: k cemu jsou zavody

k tomuto jsem psal o prizpevek nize ze mi to jako nebezpecne misto neprislo, je pravda ze auto muze vyletet uplne kdekoli.

..

Televize vse strasne zkresli a kdo nevidel jak je misto nehody situovane v realu tak nemuze soudit jestli stala dobre nebo ne i PCR prohlasila ze to byl prehledny usek z dostatecnym vyhledem. takze to byla jen souhra nestastnych nahod

0/0
17.5.2010 15:43

řehoř z řep

Re: k cemu jsou zavody

Až začnou oštěpaři propichovat kolemjdoucí, co třeba venčí psa, jistě budou hlasy, aby byly omezeni i oštěpaři.

0/0
17.8.2010 19:58

Gašpo

Tak to je sila

Tiež som to videl v správach. Zákruta "cez horizont" dokáže narobiť vrásky aj profesionálovi. Postaviť sa za takú zákrutu po vonkajšej strane naviac v prípade amatérskych závodov, kde nadšenie ďaleko prevažuje nad schopnosťami a odhadom svojich možností považujem za pokus o samovraždu. Diváci spravidla o takýchto veciach vedia houby. Ak sa auto dostane mimo kontrolu je totálne nevyspytateľné a je zhovadilosť odhadovať kde pravdepodobne vyletí z trate a kde skončí.

Ak takýto úsek nezakáže divákom organizátor, tak kto preboha? Ak niekto povie že si divák za to može sám tak je úplne na hlavu. O to strašnejší prípad je ak príde o život 14 ročné dievča a je úplne jedno či tam bola s doprovodom alebo nie.

Sú mi ľahostajné životy dospelých magorov, ktorí vedome lezú do vyznačenej zakázanej zóny.

Lenže v tomto prípade mi benevolencia takýchto "amatérskych podujatí" doslova vyrazila dych.

0/0
16.5.2010 21:40

mr.jackk

Re: Tak to je sila

za prve misto kde sedela divcina na zavore vypadalo bezpecne bylo cca 150 - 200m od zatacky a 15-25m od silnice.

za druhe ja jako zavodnik a clovek kterej o tom co nezvladatlne auto dokaze neco vi bych toto misto nepovazoval za nebezpecne.

za treti v teto zatacce jiz par nehod bylo i v hoby ale i v profi a takto daleko nikdy nikdo nedoletel takze nikoho ani nenapadlo co by se tam mohlo stat

ja u v tom beroune byl a je pravda ze v televizi reknou jen to co se jim hodi ale kdo tam nebyl tak nemuze soudit.......

0/0
16.5.2010 22:09

hanick

Mladistvá na závodech snad byla s doprovodem

jinak se jednalo o hazard i jejích rodičů. Je to smutné, že je  zmařen mladý život přes to. že dívka nebyla v zakázaném prostoru. Přesto si myslím, že by prospělo takovým sportovním akcím vzdálit diváky co nejdále od trati: Vždy na závodech nějaký počet z nich se postaví z vnějšku zatáčky - což se rovná téměř sebevraždě a pořadatelé jim to umožní. Stačí se podívat na některé záběry z touring soutěží.

0/0
16.5.2010 19:29

hanick

Re: Mladistvá na závodech snad byla s doprovodem

Koukal jsem se na NOVU a z amatérského záběru kamery je jasné, že dívka stála na nebezpečném místě, auta jsou za vrškem mimo dotyk kol s vozovkou a navíc se stáčí trať hned doleva. Bohužel, dívka stála z vnějšku oblouku - jako bych to tušil.

0/0
16.5.2010 19:45

pjb1

Re: Mladistvá na závodech snad byla s doprovodem

Jelikož to tam znám, chodím kousek nad ono místo, jak byla za tou rovinkou levá zatáčka. Je tam esíčko a daleko lepší výhled než na té rovince. Fakt je, že tam není závora, na které se dá sedět....Jinak  na téhle rovince to byl první takový karambol, z trati se vylítává až v tom esíčku. Ale vzhledem k tomu, co to jezdilo za nazdárky a co při odjezdu předváděli v Berouně v běžném provozu se není co divit, že se to mistrovi takhle splašilo.

0/0
16.5.2010 20:12

mr.jackk

Re: Mladistvá na závodech snad byla s doprovodem

To by me zajimalo co se delo pri odjezdu z berouna ja jsem tam byl a odjezd z berouna byl naprosto v klidu... nehlede na to ze vetsina zavodnich aut se vezla na podvalcich tak uz vidim jak nekdo zavodi nebo driftuje s podvalnikem......

0/0
16.5.2010 21:32

pjb1

Re: Mladistvá na závodech snad byla s doprovodem

Byli to tři mladí neklidní od křižovatky z Lidické směrem na Prahu. Startovní čísla byla, předjíždění a řvaní gum taky, start do "Vlaštovky" famózní. Odpoledne zhruba tak kolem 14.00. Na druhou stranu je fakt, že ta čísla nemusela být ze závodu, ale jak jsem viděl videa, měli je stejně umístěná.

0/0
16.5.2010 21:48

mr.jackk

Re: Mladistvá na závodech snad byla s doprovodem

vzdy se nekdo najde ale nemusis nas hazet vsechny do jednoho pytle treba honza (te je ten ridic nisana) byl fakt klidas nikdy se mi nestalo ze by me cesto na nebo ze zavodu nejak riskantne predjizdel naopak v provozu jezdil fakt v klidu......

0/0
16.5.2010 22:02

pjb1

Re: Mladistvá na závodech snad byla s doprovodem

Neházím a toho řidiče je mi líto, tohle mít před očima....

0/0
17.5.2010 19:24

..hovoří CML..

Ta trať mi amatérská moc nepřijde...

..a jediný to žlutý Ferrari mělo na to,aby dojelo v cajku:-/

0/0
16.5.2010 19:14

Milan.Skalka

Soustrast

Projevuji upřímnou soustrast nad zmařením mladého života.

0/0
16.5.2010 15:25

Jan.Emil

Re: Soustrast

Nejlépe projevenou soustrastí je potrestání viníka.

0/0
16.5.2010 16:00

mr.jackk

Re: Soustrast

jenze z dosavadniho vysetrovani vypliva ze slo o souhru spatnych nahod k cemuz se take priklanim, protoze jsem na tech zavodech byl.

Take prikladam uprimnou soustrast nad ztratou mladeho zivota.

0/0
16.5.2010 21:29

Jan.Pracka

Jsou závody nutností anebo jenom kvůli lobbingu?

Proč ty závody vůbec povolují? Většinu místních lidí jen obtěžují minimálně smradem a hlukem, pro přírodu taky žádný význam nemají, tak nechápu proč to starostové dovolují? Přínos pro obec je mizivý, snad že si lidi koupí pivo s párky u stánků, které stejně neprovozují až na vyjímky místní podnikatelé. Takže zbývá jediná motivace proč povolit závody, korupce od organizátorů. Nevíte někdo kolik starostové za takový souhlas berou? Zadarmo asi vstřícní nejsou ?

0/0
16.5.2010 14:49

smotitakuv návrat

Re: Jsou závody nutností anebo jenom kvůli lobbingu?

Jednou do roka to nemůže nikoho obtěžovat, meleš blbosti.

0/0
16.5.2010 14:57

Jan.Pracka

Re: Jsou závody nutností anebo jenom kvůli lobbingu?

Obtěžuje to pokaždé.

0/0
16.5.2010 15:07

axax

Re: Jsou závody nutností anebo jenom kvůli lobbingu?

Obtěžuje to a zabíjí ...

0/0
16.5.2010 15:59

smotitakuv návrat

Re: Jsou závody nutností anebo jenom kvůli lobbingu?

To třeba rakovina taky, většina jí jde naproti.

0/0
16.5.2010 16:02

asako

Re: Jsou závody nutností anebo jenom kvůli lobbingu?

Vidím, že toho máš v hlavě asi tolik, co ten "závodník".Rv

0/0
16.5.2010 17:11

smotitakuv návrat

Re: Jsou závody nutností anebo jenom kvůli lobbingu?

nemohu posoudit, toho závodníka neznam.

0/0
16.5.2010 17:30

mr.jackk

Re: Jsou závody nutností anebo jenom kvůli lobbingu?

k cemu jsou zavody to asi nikdy nepochopite je to proste sport jako kazdy jiny nekdo beha, haze ostepem, lyzuje nebo hraje fotbal a nekdo zase jezdi zavody. Ten ridic nisana je velice dobrej ridic ale na zavodech jede kazdej napno a obcas to nevyjde to se stava i profikum.

a ty reci o zakazani jsou take pekna blbost tak rovnou zakazte fotbal ten otravuje a ohrozuje lidi pri poulicnich rvackach podstatne vice nez nejake zavody do vrchu jen se schvalne zamyslete kolikrat televize vysila o rvackach z fotbalu a kolikrat o nehode ze zavodu ja bych to videl tak 50:1 pro fotbal.......

0/0
17.5.2010 10:29

smotitakuv návrat

Re: Jsou závody nutností anebo jenom kvůli lobbingu?

To asi není reakce na mne.

0/0
17.5.2010 12:17

mr.jackk

Re: Jsou závody nutností anebo jenom kvůli lobbingu?

Promin to melo byt vejs.....

0/0
17.5.2010 12:21

danny45

Závodní auto?????

Velký kulový - to jen pisálek z ýDěsu zase soutěží o co "nejserioznější" titulek vyprodukovaný NEJLEPŠÍM zpravodajským serverem v ČR..... Bylo to jen auto účastnící se závodu.

0/0
16.5.2010 11:56

petyo

Re: Závodní auto?????

Auto účastnící se závodu = závodní auto.

0/0
16.5.2010 12:08

danny45

Re: Závodní auto?????

účastnící se závodu = závodící auto. Závodní automobil je automobil speciálně kontruovaný nebo upravený pro závodění..... Tohle byl "mejdan namachrovanejch" frajírků 

0/0
16.5.2010 18:01

Deleter

Re: Závodní auto?????

Nemáte pravdu.

0/0
16.5.2010 18:21

petyo

Re: Závodní auto?????

To není pravda. Speciálně upravený automobil je pak závodní speciál.

0/0
16.5.2010 18:46

Nostromo1975

Re: Závodní auto?????

Jen tak projížděl okolo a tím se zúčastnil...:-(:-/

0/0
16.5.2010 13:22

mr.jackk

Re: Závodní auto?????

v triolacupu je vypsana trida "seriove vozy bez uprav" do ktere tento nisan patril.

honza (ridic nisanu) jezdi triolacup jiz tretim rokem a je velice dobry ridic ale pri zavode se muze stat cokoli, protoze kazdej jede naplno.

0/0
17.5.2010 10:32

Nostromo1975

Dobrá a co tedy provozovat závody jen...

na k tomu přizpůsobených závodištích s oddělenými tribunami, kde jsou diváci daleko víc v bezpečí než v náspu u zatáčky v lese?

0/0
16.5.2010 11:11

pjb1

Re: Dobrá a co tedy provozovat závody jen...

Do vrchu by to šlo těžko a větších motoristických podniků možná ještě hůř. Taková Rallye Monte Carlo nebo Paříž-Dakar, to by už asi nebylo ono.

0/0
16.5.2010 11:15

Brundi

Re: Dobrá a co tedy provozovat závody jen...

Ono taky vymyslet formulovy zavod uprostred mesta musela skotucne hlava... A to formule jinak muzu... :-/

0/0
16.5.2010 13:14

smotitakuv návrat

Re: Dobrá a co tedy provozovat závody jen...

Koukni na to, právě to běží, ta myšlenka byla asi dobrá. Ujalo se.

0/0
16.5.2010 14:48

Brundi

Re: Dobrá a co tedy provozovat závody jen...

Ani ne, dik. Snad az na nejaky jiny okruh. :-)

0/0
16.5.2010 14:54

smotitakuv návrat

Re: Dobrá a co tedy provozovat závody jen...

Souhlasím s Tebou, je to blbost a se závodem to nemá nic společného, jde o peníze.

0/0
16.5.2010 14:56

petyo

Re: Dobrá a co tedy provozovat závody jen...

Myslíš toto?

http://www.youtube.com/watch?v=KFI6x2I7AC0

0/0
16.5.2010 11:34

smotitakuv návrat

Re: Dobrá a co tedy provozovat závody jen...

To je taky případ, nikdo nečekal že se to auto  bude kutálet ještě sto metrů za tratí. 

0/0
16.5.2010 14:54

Nostromo1975

...

Závodníci neustále hájí a podporují moto-sport, budiž. Ale bez zájmu o bezpečnost diváků a eliminaci obdobných neštěstí, které jsou prakticky vždy s tragickými následky.

0/0
16.5.2010 9:45

pjb1

Re: ...

Pravda, kdo byl někdy na hokeji a chytil jednu toušem, bude tvrdit něco podobného. Jednodušší je asi smířit se s určitým rizikem, které ta která činnost přináší. Jediná možnost, jak žít zcela bezpečně je zůstat doma, nejlépe vleže na kanapi. Vlastně to také ne, proleženiny jsou pěknou patálií.....:-)

0/0
16.5.2010 9:56

Nostromo1975

Re: ...

;-D:-)R^

0/0
16.5.2010 10:09

kunta_kinte - lovec 300 dukatu

Re: ...

Na golf by ted mel kazdy divak jit s helmou, aby nehrozil uraz mickem od nesikovneho golfisty. EU by to mela naridit, i kdyby to melo zachranit jednu bouliR^!!

0/0
16.5.2010 10:48

ladaxxt

Re: ...

pro ty pomalejší bude dobré udělat si poměr počtu diváků jednotlivých sportů k počtu smrtelných úrazů..;-D

0/0
16.5.2010 10:55

pjb1

Re: ...

V tom případě bude nejbezpečnější volné lezení, při tom asi žádný divák nezahynul.

0/0
16.5.2010 11:00

brekebrekeke

Re: ...

Jo a vubec vsechny freestyly,pze u sachu slitnes z zidle,a to jsou pak urazy!

0/0
16.5.2010 11:04





Najdete na iDNES.cz