Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Šumavě spadlo sportovní letadlo, jeden ze dvou lidí na palubě zemřel

Do lesa nedaleko javornické rozhledny na Prachaticku se kolem 13. hodiny zřítil malý sportovní letoun cessna. Letěli v něm dva lidé. Čtyřicetiletou pilotku v kritickém stavu přepravil vrtulník do budějovické nemocnice, o padesát let starší muž zraněním podlehl. V době nehody byla nad Javorníkem hustá mlha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vrah je zahradník

Předpokládám že to byl zase zkušený pilot.

Všichni v Česku co se rozmlátili na kečup byli podle zpráv vždycky zkušení piloti.

0/0
14.5.2010 8:44

Antivirus

Re: Předpokládám že to byl zase zkušený pilot.

Jak jinak Češi vždycky jedničky!

0/0
15.5.2010 20:18

skrbling

Kvalita informací

Dovoluji si upozornit, že Cessna 152 rozhodně není "ultralajt". A řízení není provozu leteckého, nýbrž letového. Hmm....

0/0
13.5.2010 20:22

inkognito79

Re: Kvalita informací

o ultralightu mluvil pouze svědek, který volal záchranáře, to bych neřešil...

0/0
14.5.2010 8:37

velevezir

Ultralight nebo Cessna???

Tak co tam teda spadlo??? Z fotek to na ultralight nevypadá, i ta zmínka o oprávnění "soukromého pilota letounu".

0/0
13.5.2010 19:18

Abdullah 31

Re: Ultralight nebo Cessna???

Už jsem říkal, bylo to letadlo. Cessna 150. OK-WWW.

0/0
13.5.2010 19:56

Léčitel pitomců

Kam tak nutně spěchali,

že potřebovali letět letadlem?

0/0
13.5.2010 15:43

Blackhawks

Re: Kam tak nutně spěchali,

Na svatebni cestu....

0/0
14.5.2010 9:21

Abdullah 31

Chyba

Nebyl to ultralight. Policie se spletla.

0/0
13.5.2010 15:20

Chytrakz hospody

Zřítlo nebo havarovalo

Vono by to trochu chtělo znát trminoligii. C¨172 u strakonic se nezřátila, ale pilot, dle závěrů vyšetřování uděla chybu při přibližování. Tady to vypadá, že si brknul o stromy. To je zapřičinilo hladinou letu při VFR, která je 300 m. nad terénem.  Pokud je mlha obvykle klesne tlak a barometrický výškoměr ukazuje vyšší hladinu, než éro letí a neštěstí je hotovo. Pokud má letadlo odpovídač, je vždy bezpečnější vlítnou do banu, než se rozbát čumák vo zem

0/0
13.5.2010 15:19

Jones

Re: Zřítlo nebo havarovalo

Hmmm chytrej :-) Az na to, ze

1) vyskomer neukazuje hladiny, ale aktualni vysku nad hladinou more (letova hladina je trosku neco jineho)

2) Podle barometrickeho vyskomeru se neda letet 300m nad zemi, nebot aktualni vyska zeme neni znama (z mapy ji muzeme odhadnout)

3) Za VFR se do mlhy ani mraků lítat prostě nesmí.

Ale s tou výškou souhlasím. Když už v tom člověk je, měl by si nastoupat.

0/0
13.5.2010 18:45

Ochlupoun

Re: Zřítlo nebo havarovalo

Jo chytrák z hospody. Samotná terminologie ti je k ničemu, když tomu nerozumíš. C172 u Strakonic havarovala souhrou vice okolnosti:

1) pilot chybně nastavil bohatost směsi v rozporu s letovou příručkou. 2) zvolil nevhodný způsob přiblížení, takže když mu díky chybě 1 motor nepodával potřebný výkon, tak neměl kam nouzově přistát. 3) Měl prostě smůlu.

Dále. Let VFR není limitován výškou 300m nad terénem. Bez odpovídače mohu při VFR letu až do letové hladiny 65, což je zhruba 2km nadmořské výšky. S  odpovídačem mohu ještě výše.

Tahle nehoda je stejně jako většina nehod prostě důsledkem snahy letět za každou cenu, ale je i možné, že pilotka se dostala do potíží např. po té, co jí zamrzl karburátor a v kopcovitém terénu už nenašla žádnou plochu vhodnou pro nouzák. To vše jsou ale spekulace a nic jen spekulace. Klidně tak mohla dostat infarkt, nebo mohla mít neřešitelnou závadu na letounu.

0/0
13.5.2010 21:33

Bonelord666

Ultralight a hustá mlha?

To nějak nejde dohromady.:-/

0/0
13.5.2010 14:28

Pepa z Honkongu

Re: Ultralight a hustá mlha?

Proč myslíš?

0/0
13.5.2010 14:34

Bonelord666

Re: Ultralight a hustá mlha?

Protože ultraligty nesmějí létat mimo podmínky pro VFR a navíc na IFR nejsou obvykle ani vybaveny.

0/0
13.5.2010 14:42

u.boat

Re: Ultralight a hustá mlha?

ale lidi na nich dost často vyvádějí pěkné voloviny. Stačí podcenit předpověď...

0/0
13.5.2010 14:45

Ochlupoun

Re: Ultralight a hustá mlha?

Voloviny dělají piloti na všech letadlech. Naposledy tragická akrobacie s proudovou cesnou. Není podstatné, jestli je to "dospělé letadlo" nebo ultralight, pilot, který chce dělat kraviny je bude dělat v každém letadle, ve kterém bude sedět. ULL je díky snadné údržbě, levnému provozu a menší úřední buzeraci nejrozšířenější a nejdostupnější letadlo, které si může dovolit koupit i slušně vydělávající zaměstnanec. Z toho vyplývá mnohem větší počet nalétaných hodin než u malých "dospělých" letadel a plyne z toho i větší množství nehod. Kdybychom byly ty nehody schopny přepočítat na počet startů, nebo počet hodin, možná že bychom se všichni velmi divili. Bohužel to není možné,protože ty údaje se nesledují.

0/0
13.5.2010 21:42

Pepa z Honkongu

Re: Ultralight a hustá mlha?

Tak IFRový asi opravdu nejsou, ale že nebyly dodrženy podmínky VFR není chyba toho ultalightu ale pilota. Ten UL letí stejně za předepsané dohlednosti jako v mlze (dokud nenarazí).

0/0
13.5.2010 14:55

Ochlupoun

Re: Ultralight a hustá mlha?

Řeknu to takhle. Celé to je ve třech rovinách: Ta první je vybavení letadla. Letadlo bez umělého horizontu nebo alespoň  zatáčkoměru je v mlze ztracené. Pokud ty přístroje mám mohu teoreticky (pokud pomineme legislativu a schopnosti pilota) v mlze letět. Mnoho UL je dnes vybaveno tak, že i některá dopravní letadla by mohla závidět. Je to jen otázka peněz. Druhá rovina jsou schopnosti pilota. Pokud pilot nebude schopen ty přístroje používat a letět podle nich,  tak mu jsou na nic. Třetí věc je věc legislativní. Pilot musí mít přístrojovou doložku, musí mít IFR certifikované letadlo, podaný IFR letový plán... Pokud to nemá a přejde na IFR z důvodu např. nechtěného vlétnutí do oblačnosti tak je z toho vždy menší nebo větší průser, ale pravda lepší než koukat na kytky zespoda. ULL nemůže být pro IFR certifikováno a pilot jen s ULL licencí pro to nemůže být vycvičen. Proto za IFR létat nemůže a když ano a provalí se to, a má odpovídající průser.

0/0
13.5.2010 22:00

Larrax

Re: Ultralight a hustá mlha?

Taky mě překvapilo, že s ultralightem vlétly do mlhy.

0/0
13.5.2010 14:47

mig-21mfn

Re: Ultralight a hustá mlha?

a když by tam vletěl s IFRovým érem, tak by se jako změnilo co? :) vubec ale vubec nic. to že máš IFR výbavu neznamená, že v mlze nemužeš narazit do kopce

0/0
13.5.2010 17:23

smějící se bestie

***

Ještě že tam nespadlo velké sportovní letadlo.

0/0
13.5.2010 14:26

Glock Mark V

Re: ***

Čmelák nebo Andula. :-P

0/0
13.5.2010 14:41

u.boat

Re: ***

myslíš otuněný B737?

0/0
13.5.2010 14:44

jiricek19

Nedaleko?

LOL. Tak to je síla. Strakonice nedaleko Javorníku. ;-D

0/0
13.5.2010 14:24

Glock Mark V

Re: Nedaleko?

Marjápanno podsrpenská, TY TO VIDÍŠ!!!! :-P;-O;-€

0/0
13.5.2010 14:41

Kladýnko

Re: Nedaleko?

Uklidni se synu, nevědomost hříchu nečiní. Musíme odpouštět...;-)

0/0
13.5.2010 15:13

Glock Mark V

vida

Důkaz, že česká PVO funguje. :-P;-)

0/0
13.5.2010 13:56

Rob Halford

Než...

Než tam záchranáři dojedou, tak aby tam nebyly dvě mrtvoly. Přeju jim hodně štěstí.R^R^R^

0/0
13.5.2010 13:52





Najdete na iDNES.cz