- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Původní zamýšlená trasa D byla (Písnice-Krč-)Pankrác-Vršovice-Olšana-Chmelnice-Libeň(-Prosek)
---
Mimo obsloužení jižních sídlišť metrem mělo být další úlohou trasy D vytvoření kapacitního propojení na ose P9-P3-P10-P4, kterou dnes obsluhuje nekonečně dlouhá a přetížená linka busu 136.
---
Na politickou objednávku, bez odborných dopravních studií, se začala před před několika lety trasa D měnit tak, aby od Pankráce kopírovala trasu C a končila v centru. Krycím důvodem je údajná generální oprava Nuselského mostu. Jedná se o absolutní nesmysl, první svého druhu v historii pražského metra.
Omyl, druhý nesmysl. Prvním je nesmyslné zatočení C na Prosek s přiblížením k B (metro si vlastně spádově konkuruje a při tom C vynechává obrovské sídlištní celky Bohnic, Čimic a Kobylis). A vlastně vzhledem k časové posloupnosti to bude nesmysl třetí, protože druhý se už staví - nesmyslná "chalupoida" na A do Motola, kdy si metro třikrát kříží vlastní napaječ - tramvaje, dále chybí smysluplná možnost záchytného parkování a v neposlední řadě se kroucením stává neatraktivním pro plánovanou obsluhu letiště.
Jasně - chápu ve Vídni jim to trvalo dlouho,ale postupně vybavili i stávající stanice. tady se člověk dočte,že byla zrekonstruována stanice metra a ani zmínka o výtahu.
Jasně,v Praze jsou stanice hlubší a v projektu se s výtahy nepočítalo - pouze jsme se chlubili,jak máme nejdelší schody - až v poslední době jsem slyšel diskusi vozíčkářů,maminek s kočárky,že raději objíždějí to tramvají...já taky - mám závrate..
Myslím, že stanic metra je až až... Nevidím důvod, proč stavět další, jsou to vyhozené peníze.
Moc by mě zajímalo,jestli se vůbec uvažuje o vybudování výtahů nejen v nových,ale i stávajících stanicích metra,jak mají např. ve Vídni,kde za 20 let co tam jezdím,vybavili téměř všechny stávající stanice výtahy. Nové je již mají automaticky v projektu,i když jde třeba jen o "pár" schodů. Jsme v a státe zaostáváme.
Dovolím si reagovat. Zkuste si všimnout, že výtahy v řadě stávajících "starých" stanicích již byly vybudovány. Je potřeba si uvědomit, že dodatečně budovat někde něco, s čím se původně nepočítalo, nemusí být úplně snadné nebo třeba ani technicky možné. Finanční otázku snad ani nemusím zmiňovat.
To jsou nesmysly. Vyhozené peníze. Na nové autobusy nejsou peníze a plánujete takové megalománské stavby...
To by mně zajímalo, která kebule (nebo koleno) vymyslela projekt lehkého metra. To nikomu nevadí, že to nebude moct jezdit na ostatních trasách. Zase přijde povodeň nebo něco podobného, bude třeba improvizovat, ale to bohužel nepůjde, protože o tom rozhodl nějaký "inteligent"
Spíš bych řekl, že rozhodují prachy a ne inteligent...
Metro D nikdy nemelo jet na namesti republiky. To metro jwe prece smerovany z hlavaku na kbely. Opravte si tu chybu na namesti republiky prece nebude. Hlavni nadrazi je posledni a stanice bude nekde vedle VSE - jak by se pak chtelo metro dostat na namesti republiky? To metro pak prece bude pokracovat na ohradu Vysocanskou a Kbely.
chybu tam máš ty, to metro má skutečně jít na náměstí republiky, původná návrh s ohradou už neplatí
Účastník, který byl ze soutěže vyřazen mimo jiné i proto, že nabídl nejnižší cenu...
To je přece logické, čím nižší cena, tím méně peněz bokem. Ne nadarmo se Bémovi přezdívá "pan 2%" . A pokud to tato nejlevnější firma vzdala, tak jedině proto, že ta, která to měla vyhrát, si tuto zakázku u té levnější objednala - obvyklý postup.
To už v posledních 30 letech zaznělo asi desetkrát.