Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Náklaďák tlačil padesát metrů fabii s policisty, jeden zahynul

Domažličtí policisté vyšetřují tragickou nehodu u Meclova. Před osmou hodinou ráno tam 28letý řidič nákladního auta značky Man nedal přednost fabii. Hrnul ji před sebou asi padesát metrů. Osmapadesátiletý řidič fabie zahynul, pro spolujezdkyni letěl vrtulník. Oba byli policisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Joachim Eichmann bude mluvit!

Proč?

Proč se zde píše o obyčejných nehodách? Jen proto,že raněná a mrtvý byli policisté po službě? Článek jak noha! Vnikl by i kdyby poškození byli soukromí podnikatelé nebo nevyučení autoklempíři?Rv

0/0
3.5.2010 8:56

Mychal.B

50 metrů?

To snad nebrzdil a ještě se tu fábku snažil přetlačit s nohou na plynu...8-o

0/0
29.4.2010 18:15

Theurbanek

.

Hodně ubohý příspěvek;-€

0/0
29.4.2010 14:00

majklmaus

Návrh

A co takhle se vrátit ke koňským povozům?Nebude se třeba vymlouvat na rychlost,stav vozove a pokud pojede (jako vozka) vožralej,tak se nic nestane,protože "koňové" tě zavezou domů automaticky.Pamatují si víc,jak člověk.;-D

0/0
29.4.2010 11:21

zdeseny obcan

Re: Návrh

Splaseni kone zapricinily sveho casu mnohem vice umrti nez dnes auta.

0/0
29.4.2010 15:19

netbooster

Re: Naše soudy mu dají maximálně podmínku

Záměrně jsem se po příspěvkem s tímto nadpisem zeptal na přiměřenou výši trestu, abych si vlastně udělal takový miniprůzkum veřejného mínění a povahových dispozic některých lidí. A celá ta diskuse pod tím vypovídá o přístupu k řízení a k dopravním přestupkům více než kterákoliv statistika. Jak jsem níže psal, v dnešní době se u dopravních nehod i byť lehkého charakteru stávají největším problémem samozvaní vyšetřovatelé, soudci, a v ojedinělých případech dokonce i vykonavatelé trestu. Většinou se rekrutují z řad "svatých", kteří jsou přesvědčeni, že v incidentu figurují výlučně jako poškození, nehoda je vlastně zdržuje, a kdyby bylo po jejich, tak by na místě měla vyšetřovačka rovnou všechny ostatní postřílet, aby se řízení zbytečně neprotahovalo. Tito se pak mohou zalknout při podepisování protokolu, ve kterém nedopadlo vyšetřování ani zdaleka podle jejich představ, či případně při přebírání pokutového bloku... Takže se zamyslete, vy všichni "dokonalí" a "rozhodní"...

0/0
29.4.2010 11:17

rikalJsemToUzVceraNasiHospodske

Re: Naše soudy mu dají maximálně podmínku

R^R^R^!!

0/0
29.4.2010 14:27

Bonelord

Naše soudy mu dají maximálně podmínku

Rv

0/0
29.4.2010 10:37

netbooster

Re: Naše soudy mu dají maximálně podmínku

A kolik by tak byl podle vás adekvátní trest?

0/0
29.4.2010 10:52

doktor_bota

Re: Naše soudy mu dají maximálně podmínku

Nejsou známé podrobnosti, nechte toho oba, pokud mohu prosit.

0/0
29.4.2010 10:54

Bonelord

Re: Naše soudy mu dají maximálně podmínku

Doktore, je známo že náklaďák vjel v plné rychlosti z vedlejší silnice na hlavní a tam sestřelil osobák. Co chceš ještě vědět?

0/0
29.4.2010 10:57

individual

Re: Naše soudy mu dají maximálně podmínku

Třeba podrobnosti o technickém stavu náklaďáku?

0/0
29.4.2010 10:58

doktor_bota

Re: Naše soudy mu dají maximálně podmínku

Stav auta, například. Obecnou situaci, například. Jeho zdravotní stav, například. Víš prd, tak nesuď.

0/0
29.4.2010 10:59

Bonelord

Re: Naše soudy mu dají maximálně podmínku

Prd víš spíše ty. Jak technický stav vozidla, tak i zdravotní stav jsou všechno probémy na straně řidiče náklaďáku.

0/0
29.4.2010 11:57

majklmaus

Re: Naše soudy mu dají maximálně podmínku

Ono se náhodou zjistí,že MANu nešly brzdy a podmínka je na světě.Ale spíš bych řekl,že jelikož v autě byli policisté,tak to bude krátce na tvrdo,max.3 roky.Po 1,5 letech bude opět řídit MAN,nebo nějaký větší kamion.

0/0
29.4.2010 11:14

Bonelord

Re: Naše soudy mu dají maximálně podmínku

Za zabití z důvodu porušení zákonné povinnosti to vidím alespoň na dva roky na tvrdo. Jinak si řidiči vozidel, ve kterých se jim toho při nehodě moc nestane nezačnou dávat pozor.

0/0
29.4.2010 10:56

Yesname

Re: Naše soudy mu dají maximálně podmínku

Nezlobte se, ale za zabití z nedbalosti by měl být nepodmíněný trest v řádu jednoho roku. Říkejte si, co chcete. Nebo z toho tady opravdu chceme mít džungli a na podobné excesy jenom řekneme tytyty? Uvědomujete si, že si v tom případě mohu pořídit zbraň a někoho z nedbalosti zabít, když jsem si ji náhodou prohlížel a nečekaně vyšel výstřel? A to vše v podstatě BEZTRESTNĚ?

0/0
29.4.2010 10:59

IARK

Re: Naše soudy mu dají maximálně podmínku

Beztrestne? takovej "beztrest" jako ten ridic bych ani nechtel :-/

0/0
29.4.2010 11:28

individual

Re: Naše soudy mu dají maximálně podmínku

Adekvátní trest za zaviněnou dopravní nehodu, při které zemře člověk, by měl být automaticky vězení v délce roků (dle míry závažnosti), plus doživotní zákaz řízení, plus doživotní povinnost finančně podporovat pozůstalé odvodem z příjmu nad životní minimum.

0/0
29.4.2010 11:01

doktor_bota

Re: Naše soudy mu dají maximálně podmínku

Znám člověka, kterému vlezla malá holka z pod zaparkovaného auta přímo pod jeho, tzn. zprava mezi přední a zadní kolo, jel pomalu, protože hledal flek na zaparkování. Nepřežila to. Jasné zabití z nedbalosti, kolik bys mu dal?

0/0
29.4.2010 11:05

individual

Re: Naše soudy mu dají maximálně podmínku

Máš bujnou fantazii.

A nevím, kolik bych mu dal. To záleží na mnoha okolnostech, které neznám. A navíc je to mimo oblast, kterou jsem vymezil.

Lépe čti a aspoň trochu mysli.

0/0
29.4.2010 11:11

doktor_bota

Re: Naše soudy mu dají maximálně podmínku

To není bujná fantazie, já toho chlapa znám nejméně 20 let. A odpusť si prosím invektivy.

0/0
29.4.2010 11:15

individual

Re: Naše soudy mu dají maximálně podmínku

Rád si je odpustím, ,když nebudeš demagogicky reagovat na něco, co jsem nenapsal.

0/0
29.4.2010 11:17

Bonelord

Re: Naše soudy mu dají maximálně podmínku

Invektivy používáš především ty.

0/0
29.4.2010 12:00

majklmaus

Re: Naše soudy mu dají maximálně podmínku

Pane "doktore_boto",v tomto případě,který popisujete je řidič absolutně bez viny a tudíž bych mu nebral ani řidičák,natož abych mu dával sebemenší trest.

0/0
29.4.2010 11:17

Bonelord

Re: Naše soudy mu dají maximálně podmínku

Vidím, že jsi úplně mimo obuvníku. Tebou popisovaný příklad zcela postrádá zavinění na straně řidiče. Prosím pokus se napřed něco zjistit o základních právních pojmech a pak se teprve zapojuj do diskusí tohoto typu.

0/0
29.4.2010 12:00

netbooster

Pořád

se všichni odvolávají na neschopnost Policie ČR, špatnou legislativu, špatný stav komunikací, atd. apod., jenomže začít se musí od základního a neoddiskutovatelného faktu: Čeští řidiči jsou velmi špatní, chovají se nepředvídatelně a v mnoha případech nemají své auto vůbec pod kontrolou a nereagují tak na různé situace adekvátně. Denodenně to vidím kolem sebe. Dokud se především nezpřísní pravidla pro vydávání řidičského oprávnění, nezlepší příprava a průprava budoucích řidičů, tak se situace nezlepší. Řidičák není věc nároková, to je třeba si zasloužit, protože de facto opravňuje k ovládání velmi nebezpečné zbraně, která může přivodit smrt okolí vlastníka a vlastníkovi samotnému. Klidně bych to udělal systémem povinného přezkoušení jako u referentských vozidel, třeba jednou za 5 let, kdy by musel držitel ŘO složit test z aktuální vyhlášky a prokázat jízdní dovednost v aktuálním provozu. Kdo by neuspěl, zadržet řidičák až do doby, dokud neprojde. (Pokračov..)

0/0
29.4.2010 10:31

individual

Re: Pořád

To je kravina. To, že půjdeš na nějaký test a prokážeš dovednosti v provozu nijak nezaručí, že nebudeš jezdit jako prase.

Nejúčinnější metodou by byla přítomnost policie na silnicích a přísné a důsledné pokutování závažných přestupků.

0/0
29.4.2010 10:35

freedom_is_for_brave

Re: Pořád

Přesně tak, policajti na silnicích tak maximálně buzerujou, rychlost měří tam kde je jim jasné že lidi jezdí rychle a tak jich víc skasírujou místo toho aby stáli s tím radarem u škol a podobných zařízení.

Na dálnicích jich potkáte hrstku za to blbců plno a nikdo je za to dělaj nepostihuje, každopádně je to v lidech ale nějaké zkoušky a školení asi nikomu nepomůže

0/0
29.4.2010 10:40

netbooster

Re: Pořád

To je kravina. "Jezdit jako prase" může znamenat cokoliv, a nebo také nic. Těch aspektů je mnohem, mnohem více (viz. dopravní psychologie), a problém, že každý z nás má tu hranici "jezdit jako prase" nastavenou jinak a jinde. Já nikde neodmítám represivní přístup Policie (to je řešení "shora", od špičky ledovce), ale říkám, že řešení "odspoda" (tedy od neslabších, tudíž potenciálně nejnebezpečnějších účastníků sil. provozu) musí nutně následovat. Byl jsem nedávno řešit dvě těsně po sobě jdoucí nehody, a obě měli stejnou příčinu - řidiči ty vozy prostě nezvládli, byť v nižšší než v předpisové rychlosti, ale za nepříznivého počasí a nutnosti provést jednoduchý manévr (vyhnutí se překážce u krajnice = tento manévr předtím prokazatelně zvládlo možná několik desítek dalších aut). Neprokázala se žádná technická závada ani zdravotní problémy řidičů. Prostě jen neuměli... A ta jedna dívčina s sebou bohužel vzala 7mi letou dcerku...

0/0
29.4.2010 10:44

individual

Re: Pořád

Tvoje relativizace "ježdění jako prase" je úsměvná.

Nevím kde, jak a kolik toho najezdíš, ale já za sebe a svých více než 500 tis km v osobáku můžu s jistotou říci, že řádově větší počet nebezpečných situací vytvářejí lidé, kteří řídit umí, ale kašlou na předpisy (předjíždějí na plné, nedodržují bezp. vzdálenost, předjíždějí zprava, jezdí nepřiměřenou rychlostí atd.) než lidi, kteří auto nezládají.

Proto jako řádově účinnější řešení vidím přítomnost policie na silnicích než nějaký byrokratický aparát.

0/0
29.4.2010 10:54

netbooster

Re: Pořád

To není úsměvná relativizace, to je konstatování faktu z učebnic. Víte ve statistikách se uvádějí zjednodušené důvody "nesprávný způsob jízdy", případně "nepřiměřená rychlost", protože jsou takto tabulkově definovány, aby bylo snazší statistiky předkládat veřejnosti. Detailní statistická data jsou předkládána jen určitým institucím kvůli analýze. A věřte, že z těchto dat, zejména posledních deset let, kdy se pohybuji přímo "u zdroje" vyplývá, něco trochu jiného. Bohužel už jen samotné zažité stereotypy jsou sami o sobě nebezpečné, nemluvě o agresivitě, kteří ihned hotovi s vlastním "vyšetřováním nehody". Pak ovšem zjistíte, že "vyšetřovatel" nemá ani tušení, podle jaké logiky a pravidel se měla celá situace před kolizí řešit, a zároveň je velmi překvapen z vyměřené pokuty za vinu, o které se domníval, že vůbec neexistuje.To by vydalo na esej.Chtěl jsem jen poukázat,že se velmi často (a bohužel převážně) zabíjejí ti, kteří mají hodně daleko k obecně přijímanímu výkladu "jede jako prase"

0/0
29.4.2010 11:07

individual

Re: Pořád

Opusť učebnice (krom těch o českém pravopise) a vydej se na silnice. Tebou navrhované řešení by mělo minimální dopad na každodenní praxi na silnici, ale stálo by hromadu peněz. Mě připadá zásadně lepší varianta, která by ve svém důsledku nestála ani korunu (naopak by byla v celkovém součtu výdělečná), ale projevila by se velmi viditelně a výrazně.

0/0
29.4.2010 11:15

netbooster

Re: Pořád

Nejste politik? Policie je vlivem nevhodné nebo rovnou špatné legislativy neméně byrokratický aparát. Dramatické personální a legislativní posílení Policie by muselo jít ruku v ruce s rozšiřováním a modernizací služeben a výzbrojové a výstrojové základny, což by stálo bez nadsázky miliardy. Nevěřte na řeči o tom, že je kde brát, že je třeba pouze policisty vyhnat z kanceláří do ulic - to je čirý populismus. Navíc Policie je represivní aparát, nikoliv výchovný, a jako takový tedy řeší následek, nikoliv příčinu. A já osobně zastávám názor, že každá koruna investovaná do prevence, se vrátí tisíckrát více než ta utopená v represi. Aby zmizelo takové obecné přesvědčení "všichni jezdí jako prasata, jen já jezdím skvěle", což je úplně nejtragičtější omyl...

0/0
29.4.2010 11:29

individual

Re: Pořád

Politik fakt nejsem, ale tvůj styl, kdy se snažíš hledat deset důvodů, proč něco nejde, namísto, abys našel jediný způsob, je politikům velmi blízký.

Pokaždé, když jedu např. po D1, vidím několik závažných přestupků nebo porušení zákona. Pokud bych byl Policie a za každý vybral 5-10 tis. Kč na pokutě, na pár cestách Praha-Brno bych si vydělal na auto, služebnu i sebe.

.

Populistické jsou akorát tak řeči, že to nejde. Šlo by to lusknutím prstu, kdyby někdo chtěl. Ale on nechce.

0/0
29.4.2010 11:38

Chytracisko

Re: Pořád

Prostě v osudovou chvíli nedávali dostatečně pozor, na rozdíl od těch desítek ostatních, kteří měli oči na šťopkách. To se stane i jinak dobrým řidičům, kteří mají vůz pod kontrolou a "umí".

Tuhle hořelo v Motole, a hasiči museli málem odnést auto které jim jako první před semaforem blokovalo cestu. Kouk sem do něj, tam babka, sotva vidí přes volant, vůbec netušila která bije, za dlouhou chvíli rychlostí chůze popojela kousek, že už se hasiči protáhly, přitom před sebou měla (na Vipichu) deset metrů místa. To je pak indisponovaný řidič (buď hluchý, nebo slepý, nebo se bojící popoject za červenej semafor když má za zády dvě hasičský cisterny)-

0/0
29.4.2010 10:54

netbooster

Re: Pořád

Počet let, po kterých mám ŘO nerovná se počet let řidičské praxe. Na to je třeba jezdit (min. okolo 10k km ročně), pravidelně sledovat změny v příslušné legislativě a naučit se svůj vůz skutečně ovládat (nemluvě o příšerném technickém stavu některých "aut"). Myslím, že výše uvedený systém by byl zdaleka nejúčinnější z hlediska zvýšení bezpečnosti provozu a snížení nehodovosti, samozřejmě v případě, pokud by se nešlo opět "českou cestou" a potvrzeními o přezkoušení by se volně neobchodovalo - to už je ale věc jiná...

0/0
29.4.2010 10:37

individual

Re: Pořád

A jak by tenhle systém člověka, který umí řídit, zná předpisy, ale prostě chce jezdit jako prasátko, donutil se v provozu chovat slušně?

0/0
29.4.2010 10:39

netbooster

Re: Pořád

Viz. můj příspěvek výše - u takových je úkolem Policie je odbourat represemi, jenomže to není hlavní téma mého příspěvku. Mě šlo teď čistě o represi "odspodu", tedy od samotné dovednosti a schopnosti ovládat zbraň.. pardon... osobní auto.

0/0
29.4.2010 10:46

freedom_is_for_brave

Re: Pořád

tenhle systém by odboural tak maximálně důchodce co už sotva stojej na nohou, toť vše

0/0
29.4.2010 10:42

netbooster

Re: Pořád

Tak to si nemyslím. On by odboural nejspíš všechny řidiče s tzv. "studenými řidičáky" - tedy ty, kteří řídí buď málo nebo vůbec, nicméně oprávnění dlouhá léta mají, a zřejmě i ty, kteří se nikdy řídit nenaučili a asi ani nenaučí. Navíc mnoho nehod se stane jen na základě velmi elementárního nepochopení nového výkladu pravidel nebo nového dopravního řešení, případně neznalosti dopravního značení.

0/0
29.4.2010 10:51

individual

Re: Pořád

Ano, ale to "mnoho nehod" rozhodně není "většina nehod". Navíc, tohle opatření by bylo enormně drahé při mizivé účinnosti.

0/0
29.4.2010 10:56

prezdiv.ka

kamiony

často se mi stává, že řidič kamionu jen aby nemusel brzdit vjede z vedlejší silnice tak, že dost prudce musím brzdit já (to nemluvím o jízdě na dálnici - to je ještě horší). Nedej bože, že byste takhle "omezili" vy jeho - to se pak za volantem může posr.t :-P

0/0
29.4.2010 10:19

rik_killer

Re: kamiony

Zazivam kazdy den..... Kdyby nemely jejich auta tolik tun, to by jim sklaplo. Nebo na parkovisti, to uz takovy hrdinove nejsou....

0/0
29.4.2010 10:38

xmann

Re: kamiony

naprostý souhlas.Kamioňáci a i řidiči nákladních vozů jezdí s pocitem,že jim se nic v 99% případů nestane.U nich by se mělo na dodržování předpisů dbát daleko více a přestupky trestat přísněji...

0/0
29.4.2010 10:48

kpt. Zeman

Re: kamiony hadr

a co takhle jezdci v dodavkach rychlejch kuryru. Mnohdy vytlacej z ty krabice vic nez je zdravo, a jedou hlava nehlava ... hlavne ze tam budou prvni

0/0
29.4.2010 12:33

Mikesus

Re: kamiony

Naprostý souhlas.R^

Řidiči kaminoů jsou buď prasata nebo svině. Samozřejmě na pár velmi malých výjimek. Neustále spoléhají na hmotnoust náklaďáku. Pokud jedu sám s radostí těmto přitepleným šoférům dělám schválnosti. Když jedu 50 v obci a lepí se, tak mu rád rozsvítím brzdová světla. Když mne začne předjíždět, nemá šanci. Jakmile se zařadí zpět, opět brzdy a 50. Samozřejmě až do cedule. Pokud je to mimo obec, kdy se na mně lepí při 95-100, tak tam ty brzdy už raději ne, ale jen uberu plyn, spomalím na 70-80. Pokud začne předjíždět, opět bez šance. A pokud vím, o větším kopci, přibrzdím ho pod kopcem ještě víc. Toto dělám jen lepivým kamioňákům. Hlavně se nenechat předjet, protože pak vám hodí na auto pet lahev.

0/0
29.4.2010 10:49

Mikesus

Re: kamiony

A pokud se ho pořád nemůžete zbavit, tak častokrát pomůže 158. Věřte tomu nebo ne, stačí jim říct, že vás ohrožuje kamioňák, že dělá to a to (klidně si i něco přibravit ) ,že jedete tam a tam a oni opravdu přijedou. A věřte, že někdy tu kontrolu udělají tak, jak ji nedělali ani Němci na hranicích.

0/0
29.4.2010 10:49

akro

Re: kamiony

Onehdá jsem zastavil u hlídky před spojením pruhů na dálnici, kde řidič kamionu kilometr blokoval levý pruh a bránil střídavému řazení. Minimálně šlo o bezdůvodnou jízdu v levém pruhu a o bránění plynulosti. Policistovi jsem ústně sdělil podezření z přestupku a hádejte, co policista udělal?Schválně, kdo uhodne.....

0/0
29.4.2010 11:00

Mikesus

Re: kamiony

V tomto případě záleží na dotyčném policistovi. Předpokládám, že na Vás koukal jak na deb**a

Ale když zavoláte na linku, tak to prověřit musí. A když už tam jsou.....

0/0
29.4.2010 11:10





Najdete na iDNES.cz