Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český kutil vyrazil na Haiti spravit pragovku. Říkali mu MacGyver

Šestadvacetiletý Filip Hlásný z Býště je dobrodruh. Po motorkářských cestách do Egypta a na Ukrajinu, které podnikl s bratrem Vojtou, se vydal v lednu na svou první velkou expedici sám. Na zemětřesením zachvácené Haiti odjel opravit pragovku, kterou jako nezbytné dopravní vozidlo používá zdejší český duchovní na misii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rommik

V3S.............................

Kdo s ní jezdil ( vč. mě ) ví, že je to nejlepší terénní auto na světě. Terénní ! Né pohodlné. Je to poctivá kovářská práce, která se dá opravit kdekoliv. Samozřejmě , že je dnes překonaná, ale - na ty jejich podmínky na Haiti je dokonalá. A kde skončí ty armádní? Je o ně docela rvačka, hlavně o sklopky a s hydraulickou rukou. No když jedete podhorskými vesnicemi, kde lidé topí dřevem, no tak tam. Používají se na dovoz dřeva a jiné práce a ještě nějakých 50 let budou jezdit. O tom co umí asi nemá cenu psát, ten kdo jezdil ví, kdo né, neuvěří. A srovnání s Defendrem- to je blbost. Defendr není auto, ale kraksna co se pořád kazí. To už není starý dobrý který hrál ve lvici Elze..........

0/0
19.4.2010 16:44

vdd

Re: V3S.............................

Kam nevyjela PV3S tam se dostala Tatra 805.

0/0
19.4.2010 21:13

CM3

Re: V3S.............................

nebylo to jednoznačné, byl jsem u lapiduchů a měli  PV3S i kačeny,  vzpomínám si, že jsem  naloženou vétřéskou naloženou kanystry s benzínem a naftou  táhl  do kopce  na laně kačenu....  ale i  kačeny vyjely tam, kde  ani vétřéska .... ale už si nevybavuji detaily...

0/0
19.4.2010 22:00

prolhani.novinari

Sólokapr

bravo redakce ;-D

0/0
19.4.2010 13:45

ČSSD je klidna sila

Tento človek je borec jako Paroubek.

Vic takovych lidi.V

0/0
19.4.2010 13:21

aerhaa

Vejtřaska je opředená neuvěřitelnou legendou

Jenže, milé děti, vejtřaska je dávno překonaný šrot, existují mnohem modernější, kvalitnější a dokonalejší nákaďáky vhodné pro třetí svět, jenže něco stojí !!!!

Tohle je poměrně nechutný, zbavování se starého šrotu a jeho expedice nevědomým do zemí třetího světa, za nadšeného hýkání ofčanů Rv

Ta vejtřaska tráví třikrát tolik času opravama než ježděním, děláme si ze třetího světa skládku veteše a nazýváme to humanitární pomocí. Hanba Rv

0/0
19.4.2010 12:59

Miki123456

Re: Vejtřaska je opředená neuvěřitelnou legendou

Uveď příklad.

0/0
19.4.2010 13:12

ohorele nohy

Re: Vejtřaska je opředená neuvěřitelnou legendou

Co Ti brani nakoupit ty skvele stroje a darovat je cernym bratrum? IMHO je lepsi vyuzivat veci, dokud funguji, nez kupovat porad nove a nove, ktere jsou casto na 2 veci. Ale hlavne, ze jsou nove ;-D

0/0
19.4.2010 13:15

Zakov

Re: Vejtřaska je opředená neuvěřitelnou legendou

Nechci Vam kazit iluze, ale tek typek ma pravdu. Ne nadarmo se rika, ze v jednoduchosti je krasa... Muj otec jezdi s nakladaky vseho druhu cely zivot, a jediny auta na ktery nenadaval byly pragovky a tatry. Letos jezdil prvni zimu s novym Ivecem a proklina ho skoro denne. Skvelej keramikou potazenej ram co nikdy nezrezne uz rezavi, nadrze jsou tak shnile, ze pujdou na reklamaci, neustale jsou nejake problemy s elektrikou... A to jezdilo jednu zimu! Proste auto za trest. Kdyz pry to pujde, vezme si zpatky 10 let starou tatru, ktera je o dva rady spolehlivejsi... Takze tolik k tem skvelym, modernim, elektronikou narvanym nakladakum :)

0/0
19.4.2010 14:07

semafor

Re: Vejtřaska je opředená neuvěřitelnou legendou

V3S, S5T, to byla AUTA. Nevíš o čem píšeš!!

0/0
19.4.2010 14:29

von Kleist

Re: Vejtřaska je opředená neuvěřitelnou legendou

Uz to, ze to "neco stoji", z toho dela vec pro treti svet nevhodnou.... nemluve o situaci, kdy by nektere opravy byly vazany na autorizovanou servisni sit...

0/0
19.4.2010 14:34

sirco

Re: Vejtřaska je opředená neuvěřitelnou legendou

A co Ti brání? Rozbij prasátko, nakup mercedesy a vydej se na cestu. Pan Filip Hlásný, místo v česku oblíbeného kecání, si zabalil věci a jel opravdu pomoct. Za to mu patří dík.

0/0
19.4.2010 15:06

petepek

řekl bych,

 že k slušnějšímu životu v takové a takto postižené zemi,  je rozhodně víc potřebná hygienická  latrina, nebo dokonce splachovací WC, než jakákoliv kaple s jakýmkoliv svatým.

0/0
19.4.2010 12:49

celim

Re: řekl bych,

Víte ti lidé, kde se ty kaple staví nijak zemětřesením poškozeni nebyli, neboť je to 30 km daleko. K lepšímu životu jim dle jejich názorů chybí právě ta kaple, a proto si ji staví. U nás si lidé ty kostely stavěli také sami. Někdy jim na to přispěl hradní pán či někdo jiný, kdo měl peníze a chtěl je na tu stavbu dát.Prostě sakrální stavby lidé nestaví pro někoho, ale především pro sebe a rozhodují se obvykle podle svých priorit.

0/0
19.4.2010 13:20

celim

Re: řekl bych,

Pardon, ne 30km, ale 300 km. Tam je to tak daleko, že je vlastně ani nezajímá, co se v hlavním městě stalo a žijí si svými problémy.

0/0
19.4.2010 13:23

1.lennon

Smutné je, když vyspělá země posílá jako

humanitární pomoc šrot;-)

0/0
19.4.2010 12:46

beda venerabilis

Re: Smutné je, když vyspělá země posílá jako

Přečti si pořádně článek i diskusi. Pokud by na místě místo vejtřasky byl nějaký high tec zázrak, pak by se při každé poruše musela vyměnit přesně určená elktronická komponenta, již by bylo možné určit teprve po otestování na speciálním diagnostickém počitáčovém systému, a to pouze v autorizovaném servisu.

To vše tu nahradil jeden český šikula. Co myslíš, že bylo lepší?

0/0
19.4.2010 13:01

ohorele nohy

Re: Smutné je, když vyspělá země posílá jako

on nemysli, voli totiz komance

0/0
19.4.2010 13:16

von-bis

místo škol kaple?

Je to šikula. Spíš mě zarazilo v článku ...Jeli jsme pro pytle cementu, protože v sousedních vesnicích se budují

kaple. Na faře jsem zase pomáhal budovat novou zahradu, plot, bránu... Typičtí misionáři. Zde je vidět do jakých nezbytností se cpou prachy ze sbírek.;-O

0/0
19.4.2010 12:03

Naked and petrified

Re: místo škol kaple?

Wou, to je najednou znalcu pomeru... Skoda, ze drepis od 8 do 4 v kanclu, misto toho, abys jim to tam sel vysvetlit a prilozil pomocnou ruku.

0/0
19.4.2010 12:15

celim

Re: místo škol kaple?

Poněkud mluvíte z cesty, protože neznáte situaci. Viděl jsem v TV dokument o tom, jak to tam chodí. Náš misionář tam žije dost skromně a snaží se místním pomáhat co to jen jde a je v jeho silách. To že se snaží alespoň trochu zvelebit svoje sídlo(žádná honosná fara, ale spíš taková chudá pastouška) bych mu nezazlíval. A je docela chvályhodné, že mu s tím někdo pomůže zdarma. On těch peněz má míň než málo a sám to těžko pro množství práce, kterou má, asi těžko zvládá. Dělá tam obdivuhodnou práci. To že si tam lidé někde chtějí postavit kapli, aby nemuseli všichni tak daleko chodit, je jen chvályhodné a navíc jim tam on dopraví materiál. Dokument jsem viděl už minimálně před rokem, tak si to moc nepamatuji, ale vím, že má farnost velkou jak okres a tak je stále na cestách. Vy coby ateista asi těžko pochopíte jeho práci a proč jsou tamní lidé tak rádi, že tam je a pomáhá jim s kdečím.

0/0
19.4.2010 12:15

von-bis

Re: místo škol kaple?

Já si pod obnovou infrastruktury představuji něco zcela jiného.

0/0
19.4.2010 12:36

celim

Re: místo škol kaple?

Asi jste nepostřehl, že se jedná o oblast vzdálenou 300 km od místa, kde bylo to zemětřesení.

0/0
19.4.2010 13:10

ac97c

Respekt

R^  O takových by se mělo co nejvíce psát, ne o "célebritách" nebo inzertní citově vyděračské články s číslem dárcovského konta na konci o činnosti nějaké neziskovky, jejiž veškerá aktivita je založena jen na přerozdělování vybraných peněz od naivních dárců a ze státní kasy, ještě s vysokými režijními náklady na provoz organizace.

0/0
19.4.2010 11:59

Tajemník ÚV KSČ

Poctivý komunistický auto

Do takovýho pravicový člověk nevleze ani omylem. Ten radši pojede nějakým kapitalistickým brakem, který uvízne i v louži na dětském pískovišti.

0/0
19.4.2010 11:52

Naked and petrified

Re: Poctivý komunistický auto

O tom sni dal.

Nevim, ze kdy je jeji navrh, ale tipuji na dedictvi prvni republiky.

Je to jedna z mala veci, ktere komanci zjevne nedokazali zcela zmrvit. Stejne jako prvni skodovky.

0/0
19.4.2010 12:14

MiroTR

Re: Poctivý komunistický auto

Ano, V3S vychází z toho, co se mělo vyrábět okolo roku 40.

0/0
19.4.2010 12:36

MiroTR

Re: Poctivý komunistický auto

Proto také začátkem 50. let byla navržena a začala se vyrábět během necelého půl roku. :-) 

0/0
19.4.2010 12:40

beda venerabilis

Re: Poctivý komunistický auto

Vyrábět se začala v roce 1953, před tím se už 20 let (od 1933) vyráběla neméně proslulá Praga RN a RND (erena), jejíž je mladší sestrou. 

Komunisti se o její vznik zasloužili jen minimálně.

Z vojny si ještě pamatuji, že na ni šoféři nedali dopustit (na rozdíl od "modernějších" Tater).

0/0
19.4.2010 12:55

baloun

Re: Poctivý komunistický auto

Šásko je kopií šasi z amerického lehkého válečného náklaďáku Dodge a motor je půlka vidlicového dvanáctiválce Tatra.

Je to geniální kombinace jednoduchosti a dokonalosti. Pamatuju se, jak jsme na Libavě tahali vejtřaskou zapadlý vyprošťovací jeřáb na podvozku Tatra 8x8.

To auto spraví šikovnej kovář, motoro může pracovat celý hodiny v kuse, dokonce i v poušti...

Důvodem, proč je dnes upozaděno, je jeho pomalost, hlučnost a nepohodlnost. Nicméně jsou místa a situace, kdy je důležité projet a dojet, nikoliv poslouchat cédéčko a chladit si pr*el klimatizovanou sedačkou. 

Vejtřaska je větší brácha Land Roveru Defender, jen bohužel prošvihla správnou dobu pro rozšíření po celém světě... Howgh.

0/0
19.4.2010 12:50

celim

Re: Poctivý komunistický auto

No to prošvihli spíš komunističtí mocipáni!Rv Ale ti toho prošvihli daleko víc. Stačilo se dívat na seriál zašlapané projekty!!!

0/0
19.4.2010 13:13

Miki123456

Re: Poctivý komunistický auto

Defender žral prázdnej 16-18l/100km nafty, PV3S 22-24l/100km.

0/0
19.4.2010 13:16

osmera

Re: Poctivý komunistický auto

no taky v3s asi uveze daleko vice nez defender a navic je to o nekolik generaci starsi auto, takze z toho pohledu je vlastne pragovka velmi usporne auto.

Kdyz jsem delal ridice na vojne tak nas instruktori honili do takovych naklonu ze si byl uvnitr clovek jistej ze se to musi prevratit a pritom se to porad projelo.

Akorat nas gumy nastvali, kdyz jsme se v zime museli vytahovat navijakem, ktery jsme predtim museli zakopat do zmrzli zeme, makacka jako krava, pravda nebyla nam vubec zima :-)

0/0
19.4.2010 16:32

sirco

Pragovky

Docela by mě zajímalo, kam poputují armádní vejtřasky. Sice jsou většinou ve slušném stavu, ale v Evropě už se nechytají.

0/0
19.4.2010 11:31

celim

Re: Pragovky

No s těmi to bude tak, že se někdo armádě zaváže, že se postará o jejich likvidaci, ta mu je dodá, vysolí prachy a on je pak prodá do Afriky za docela slušný peníz. Všichni budou spokojeni. Armáda s nimi už nebude mít starosti, naopak pro nedostatek aut dostane nová, obchodník bude v pohodě, protože dostane peníze od armády a ještě od kupce a kupec bude také rád, protože získá ideální auto pro tamní cesty necesty a personál, který se s bídou naučí točit volantem a potřebuje tudíž auto typu bombenfest und idiotensicher! Jen státní pokladna zapláče, ale to se nikomu neřekne.Rv

0/0
19.4.2010 11:46

sirco

Re: Pragovky

Nene, pragovky jdou do dražby a určitě se prodají. Technicky sice dávno překonané, pomalé a se spotřebou jak tank, ale zase levné ND (které jdou navíc často udělat doma na "koleni") a jednoduchý provoz. Do zapadlých koutů ideální, protože potřebuješ jezdit a ne měsíc čekat, než pošlou origoš z továrny.

0/0
19.4.2010 14:38

celim

Re: Pragovky

No ta dražba by byla ideální, ale jen aby nebyla nějak zmanipulovaná.

0/0
19.4.2010 14:59

javaho

zajímavé

Je mi záhadou, kde se takovýhle jedinci berou a že je naše vypečená společnost ještě nestačila vyhubit! Jen houšťR^R^R^

0/0
19.4.2010 11:23

Muf007

Re: zajímavé

R^R^R^

0/0
19.4.2010 11:52

ac97c

Re: zajímavé

R^

0/0
19.4.2010 11:59

zdeseny obcan

Re: zajímavé

Ona je to takova zvlastni rodinka, takovi dost lehkomyslni dobrodruzi. Mlademu je vzorem otec, to byl cestovatel uz za socialismu.

Tady maji web:

http://www.hlasny.borec.cz/

0/0
19.4.2010 16:53

sittingsnake

V3S, Karel, Otík...

A uši sis myl ? Včera jsme byli pro cement, dnes naprší a v uších budeš mít beton...;-)

0/0
19.4.2010 11:19

ou_Jo

Je dobře, že se ještě najdou "zlaté české ručičky"...

..v podmínkách Haiti teprve mohou vyniknout...a "vejtřeska" je nesmírně vděčné auto...souhlasím s p. "MacGyverem" !! R^

0/0
19.4.2010 11:17

pašík Holden

A co s vejtrou teda bylo?

To jsem se z článku nedozvěděl. :-(. jinak pán je Borec R^.

0/0
19.4.2010 11:10

gagaryn

Re: A co s vejtrou teda bylo?

Na vině byla vadná elektronka DDR3 z Katody Olomóc

0/0
19.4.2010 11:17

pašík Holden

Re: A co s vejtrou teda bylo?

:-) nojo ale u vejtry je nejsložitější elektronikou přerušovač blinkrů. Kdepak, Holomóóčáky bych z toho nevinil.

0/0
19.4.2010 11:25

líný workoholik

Re: A co s vejtrou teda bylo?

Dík:-P

0/0
19.4.2010 14:23

Miki123456

PV3S

PV3S je skutečně auto do nepohody, jednoduché, blbuvzdorné, nastartuješ v letě v zimě (-25, -30 žádnej problém)

0/0
19.4.2010 11:09

semafor

Re: PV3S

Nesouhlasím! V zimě jsi ji musel dát "přečíst" noviny!!

0/0
19.4.2010 18:32

benway

Nachystejte uzenáče, na snídani jsem zpátky

To je frajer!

0/0
19.4.2010 11:08





Najdete na iDNES.cz