Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zahradě hrozí trest za přesun vzácných nosorožců, mohla by přijít o část zvířat

Zoo ve Dvoře Králové nad Labem hrozí vyloučení z Asociace evropských zoo a akvárií (EAZA), která mimo jiné organizuje výměnu ohrožených zvířat mezi více než třemi stovkami zahrad. Důvodem je mimo jiné i riskantní prosincový přesun severních bílých nosorožců do Afriky. Pokud by k vyloučení došlo, zoo by zřejmě přišla o některá zvířata.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chochola

Z textu článku

nevyplývá, proč by ZOO měla přijít o zvířata, respektive být vyloučena...Nebo je to zase nějaký novinářský zmatek... 

0/0
16.4.2010 15:08

kongolese

A co na to nosorozci?

A co prase bradavicnaty Jirka Paroubek?

0/0
16.4.2010 12:31

starej_vul

:-) ... a taky

No ale taky by se jim několik zvířat určitě vrátilo. Je to všechno bububu. Nějakej úředníček/neznalek zoologie si zase důležitě vyskakuje.

0/0
16.4.2010 11:31

stex

novináři kecaj...

Celé je to zase novinářsky pokřiveno. V rámci EAZY fungují tzv.programy pro vzácné druhy zvířat. Každý program má svého koordinátora, který určuje podle chovných podmínek dané zoo a podle příbuznosti zvířat, do jaké zoo má ZDARMA zvíře jít. Zoo Dvůr Králové na koordinátory kašle a zvířata často prodává. A protože to nemůžou přiznat na veřejnosti a protože je Jiroušek kamarád Holečkové, tak se to teď snaží naroubovat na kauzu nosorožci, abyste se tu mohli rozčilovat v diskusi a zastávat se zoo DK. Takže ta prohnilá organizace není rozhodně EAZA, ale Unie českých a slovenských zahrad (UCSZ), ze které například nedávno vystoupila Zoo Praha...

0/0
16.4.2010 11:22

starej_vul

Re: novináři kecaj...

Jen tak na okraj: z dob PANA Vágnera má ZOO DK docela dost vlastní (nezapůjčených zvířat), které přivezl za své/naše Vágner... Celé mi to připomíná EU ...

0/0
16.4.2010 11:33

sirco

Celá aféra s nosorožci je politikaření

Situace by se dala popsat takto. V rezervaci je šance na zabřehnutí malá, ale i tak to je víc než v ZOO, kde není žádná.

0/0
16.4.2010 10:32

Naked and petrified

Re: Celá aféra s nosorožci je politikaření

zabřeznutí

:)

0/0
16.4.2010 11:16

Brundi

Nosorozes nesouhlasil!

"...v případě zoo v německém Hodenhagenu, která prodala nosorožce bez jeho

souhlasu."

No toto! To by me taky nastvalo, kdyby me prodali i pres muj nesouhlas!

0/0
16.4.2010 10:11

V.I.T.A.

Re: Nosorozes nesouhlasil!

... pravda naštvaný nosorožec není zrovna dobrý diskutér, zřejmě se k němu nikdo neodvážil přijít pro podpis ;-D;-D

0/0
16.4.2010 11:02

Petr Z.

Re: Nosorozes nesouhlasil!

haha

0/0
16.4.2010 11:08

jirkas13

Pravdou je, že nikdo nic neví.

Na jedné straně se můžeme radovat z nosorožců, že se to povedlo. Kdyby se to ale nepovedlo, komentáře by vypadaly jinak. V každém případě se všichni shodli na tom, že ta akce byla dost riskantní. Pakliže jste člen nějakého spolku, kde se k něčemu zavážete a ještě od nich dostáváte prachy, tak jste hajzl, když to nedodržujete. A tady to tak bylo. Pak se nemůžete divit, když vás tam už nechtějí. Mimo to ta paní ředitelka je jak známo velmi kontroverzní. A jestliže k tomu vyloučení dojde, bude to nenahraditelná škoda. Nevěřte na uraženou ješitnost nějaké evropské organizace. Jistě to nebude jen tohle. A na paní ředitelce si nic jako obvykle nevezmeme. Od doby, kdy vymetli Vágnera a jeho syn kvůli místním bolševikům radši odešel do Afriky, žijí jen z toho, co udělal a točí se tam velké peníze. Zda se vracejí do té ZOO nevím, ale vzhledem k tomu, jak se to tam často mele, tomu moc nevěřím.

0/0
16.4.2010 10:10

Brundi

Re: Pravdou je, že nikdo nic neví.

Problem je, ze se ohani riskantnimi prevozy zvirat, ale o zvirata tam jde az na poslednim miste. Kdyby byla zahrada yvloucena, bylo by tech riskantnich presunu zvirat mnohem vic.

0/0
16.4.2010 10:16

jirkas13

Re: Pravdou je, že nikdo nic neví.

Kdo se "ohani"? Ta organizace? A že "o zvirata tam jde az na poslednim miste." Jak to víte?

0/0
16.4.2010 10:18

vlasakb

Re: Pravdou je, že nikdo nic neví.

Nechat zvířata v zahradě znamená odsoudit tento druh k jistému vyhynutí. Přesun dává malinkou šanci, že po těhlech nosorožcích ještě něco bude. Takže je možné je nechat v zahradě, aby se měli lidi na co koukat a aby zahrada měla za co vybírat prachy, dokud žijou. Až chcípnou můžou je vycpat a ukazovat jako poslední exempláře svého druhu. Co je tu důležitější? Přesunem se riskuje život jedinců, nepřesunutím, se jeden druh odepisuje k vyhynutí.

0/0
16.4.2010 10:39

jirkas13

Re: Pravdou je, že nikdo nic neví.

Já s vámi souhlasím. Na druhou stranu v té organizaci, zastřešující všechny zoologické zahrady v EU a přidělující jim peníze, patrně nebudou sedět jen blbci, kteří by nevěděli to, co říkáte. A prosím nešermujte také uraženou ješitností, že oni nemohou vydýchat to, jak se to povedlo, když to oni nedoporučili! Dostali bychom se zase k tomu, jak jsme úžasní a ti ostatní nám to závidějí.

0/0
16.4.2010 10:43

vlasakb

Re: Pravdou je, že nikdo nic neví.

Já o žádné ješitnosti nemluvím. To pro mě není argument. Jako biologovi mi přišlo podivné, že se asociace ohradila proti přesunu. Podle toho, jak se zahrady v posledních letech prezentují a do jakých projektů se zapojují, tj. záložna ohrožených druhů a jejich návrat do přírody, mě tento názor na přesun překvapil. Buď považují za hlavní ukazovat nosorožce lidem, jsou tam nějaké ekonomické tlaky,  nebo v tom je ještě něco jiného, o čem nejsme informováni. Je na denním pořádku, že jsou zprávy v médiích špatně interpretovány. Co vlastně víme? Jen to, že se ohradili, protože přesun je riskantní. Ale proč? Je to jen klima, dlouhá cesta, nebo je zde nějaké nebezpečí v rezervaci?

0/0
16.4.2010 11:20

jirkas13

Re: Pravdou je, že nikdo nic neví.

Ano, souhlasím. Zejména "...nebo v tom je ještě něco jiného, o čem nejsme informováni. Je na denním pořádku, že jsou zprávy v médiích špatně interpretovány. ", platí obecně a dalo by se tesat. Bohužel.

0/0
16.4.2010 11:42

vlasakb

Re: Pravdou je, že nikdo nic neví.

Třeba to náhodou dobře dopadne, budou z toho nosorožčaťa, všichni budou výskat radostí a opěvotat zahradu ;-D

0/0
16.4.2010 11:47

Paton

Re: Pravdou je, že nikdo nic neví.

Drahý Jiříku,Tvoji neodbornost a neschopnost v branži jsi dokázal dokonale.Tak už Ti nezbývá  jen dezinformovat neinformované.Ubohé!

0/0
16.4.2010 11:07

jirkas13

Re: Pravdou je, že nikdo nic neví.

Argument by nebyl? Takhle je to opravdu ubohé, drahý generále! ;-D

0/0
16.4.2010 11:09

karelvesely

-

Nosorožec nesouhlasil a stejně ho prodali. ;-O ;-D

0/0
16.4.2010 9:41

shevek

Re: -

Jj, ta věta drtí mou bránici :-D

0/0
16.4.2010 9:51

Lessfax

Re: -

cetl jsem to petkrat, nez jsem pochopil, ze chybu tam maji oni :D

0/0
16.4.2010 10:21

xmann

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Také mi to připadá spíše jako uražená ješitnost EAZA.Nejlepší by bylo nezakládat tůzné organizace,sdružení a spolky apod.Vždy to totiž dopadne stejně.Nejdřív se založí taková nějaká organizace aby v ní byli lidi se společnýmým zájmem aby spolupracovali a pomáhali si,ale vždy se to nakonec zvrhne ve snahu direktivního řízení ze strany toho vedení vůči jednotlivým členům.

0/0
16.4.2010 9:36

net.Xtreme počtvrté

NIkdo neví

O co jde, ale všichni kritizují:-)

0/0
16.4.2010 9:35

Glaukom

Re: NIkdo neví

přesně tak - ale to je normální - v týhle zemi je každý odborník na vše ;-D, hlavně anonymně na netu.

0/0
16.4.2010 9:46

Glaukom

Doporučuji

http://www.safariarcha.cz/phprs/index.php

0/0
16.4.2010 9:31

Antonina

nechápu

nechápu, jak můžou někoho persekuovat za to, že nedbal něčího doporučení?!

Kdyby se jednalo o nařízení, pochpím, ale doporučení, je prostě doporučení. Měli by si v té organizaci udělat pořádek.

0/0
16.4.2010 9:13

viky151

nechápu

Chápala bych sankce, kdyby ta zvířata uhynula. Ale ono se jim to povedlo, tak co ta komise vlastně řeší? Jedině tak uraženou ješitnost, že si někdo dovolil mít vlastní názor.:-(

0/0
16.4.2010 9:10

persona-non-grata

O zvířata jde až na posledním místě.

Jó, ouředníci jsou všude stejní a všude špatní :-(Rv

0/0
16.4.2010 9:08

Danny_Kay

Neni jak kritizovat ty...

...kteri toho o chovu nosorozcu vi zdaleka nejvic...:-/

0/0
16.4.2010 9:04

doktor_q

Houby tomu rozumíme,

jak už tu zaznělo.... A asi tomu houby rozumí i úředníci v Bruselu. Pokud se nepletu, zoo ve Dvoře Králové byla jediná, komu se podařilo odchovat bílého nosorožce v zajetí. Dá se z toho tedy vyvozovat, že tam jsou odborníci, kteří o chovu těchto zvířat asi vědí sakra hodně. Ta zku...ná evropská komise by jim měla naopak vytvořit podmínky pro to, aby ti odborníci se mohli na té záchraně podílet dlouhodobě i v Africe. A měli by na to dostat slušný grant.

 Jenže to by s tím museli přijít francouzští nebo němečtí náckové, aby to mohlo projít. A ne nějaká regionální zoo z Česka. A co na tom, že se specializuje na Afriku.

0/0
16.4.2010 8:53

BigpetBig

Re: Houby tomu rozumíme,

Otázka první. Co s tím má společného Brusel, otázka druhá kdo je ta zk.rvená komise? ;-D

0/0
16.4.2010 8:57

doktor_q

Re: Houby tomu rozumíme,

Omlouvám se, není to evropská komise, ale EAZA. Je zajímavé, že celý projekt byl pod záštitou a ve spolupráci Světovou asociací zoologických zahrad

a akvárii WAZA.

Asi je tedy chybka někde v Evropě...

0/0
16.4.2010 9:01

BigpetBig

Re: Houby tomu rozumíme,

ok. když se mrknu na složení EAZY tak tam "sedí" samo lidi z různých ZOO po celé evropě, tak snad aspoň trochu ví co dělají.

0/0
16.4.2010 9:08

vasapro

Re: Houby tomu rozumíme,

... pche ... ne vzdy ridi ZOO lide, kteri rozumi chovu zvirat ... povetsinou jsou to dosazeni manazeri ... viz Troja :-/

0/0
16.4.2010 9:52

Kovis

Re: Houby tomu rozumíme,

Nevidím problém v tom, že ředitel ZOO nerozumí chovu zvířat. Ona to ostatně není ani náplň jeho práce. Od toho má (měl by mít) po ruce odborníky. Pokud je to ovšem zkušený chovatel a současně dobrý manažer, tak je to jistě k dobru věci.

0/0
16.4.2010 9:57

Třikrát blokovaný Marík

Komedie

0/0
16.4.2010 8:48

Angi

zoo v německém Hodenhagenu..

...která prodala nosorožce bez jeho souhlasu. ;-D

0/0
16.4.2010 8:48

CM3

Úředník všemu rozumí, no za nic neodpovídá

a když pochybí, není za nic potrestán .........  prostě patent na rozum s razítkem ....

0/0
16.4.2010 8:43

BigpetBig

Re: Úředník všemu rozumí, no za nic neodpovídá

úředník? ty znáš složení EAZY, že vynášíš takové soudy?

0/0
16.4.2010 8:45

CM3

Re: Úředník všemu rozumí, no za nic neodpovídá

a Tvoje kratochvíle je každému odporovat- no zkus zplodit nějaký příspěvek samostatně - děkuji

0/0
16.4.2010 10:39

dan_do

kůň przewalsky

jo jo není nad to řídit se počasím v místě zoo a ne v cílové oblasti.

Loni transportovali stádo koně przewalského do Mongolska z Austrálie.

Jen zapoměli na to, že v tu dobu je v Mongolsku zima a koně z Austrálie měli letní srst a tak v Mongolsku takřka pomrzli

0/0
16.4.2010 8:42

bullterrier.se.usmiva@seznam.cz

Od jisté doby každý,

kdo přede mnou vytáhne vlaječku EU dostane ode mne záušáka a dobrou radu. Jako ten princ v pohádce. Je mu doporučeno, aby ji rychle schoval. Skoro všichni dobrou radu poslechli. Za přestupek jsem ještě vysvětlení nepodával, přece jen jsou eurohujeři spíše zbabělí ;-D. A navíc, já dobré rady rozdávám zdarma ;-D[>-]

0/0
16.4.2010 8:33

konzerva ze spaget

Re: Od jisté doby každý,

lépe bych to nenapsal... :-)

0/0
16.4.2010 8:38

BigpetBig

Re: Od jisté doby každý,

EAZA má s EU asi tolik společného jako ty s členem Mensy ;-)

0/0
16.4.2010 8:43

kernas08

Kdo prohlásil

že je ten přesun riskantní? Odborníci (ale ne ti co přijeli z jiného města), nebo nějací ochránci, nebo úředníci, kteří akorát umí vyrobit další lejstro, ale pokud na něco nemají přesný fahrplan, tak to nejde a hotovo?

0/0
16.4.2010 8:30

tojsouveci

Nevím

Nevíme nikdo, jak to přesně bylo. V článku se píše o riskantním přesunu, který vyšel. Také vyjít nemusel. Nejsou to moc vzácná zvířata na to, aby se muselo riskovat? Nemohl přesun počkat? Víme co navrhovala ta asociace ZOO?

Já jen, abychom nedělali rychle závěry na základě pár informací...

0/0
16.4.2010 8:24

ski MM

Re: Nevím

No podle mého, s ohledem na pravděpodobnost, pokud se ta zvířata nedaří množit v zajetí, je lepší je, byť riskantně, přesunout a něco zkusit pro záchranu jejich druhu, než je prostě nechat dožít, a tudíž i vyhynout, v ZOO...

0/0
16.4.2010 8:28

pavev1

Re: Nevím

Ano, možná, určitě ale není vhodný prosinec.

0/0
16.4.2010 8:30





Najdete na iDNES.cz