Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strašení ve Strašicích způsoboval určitý typ lokomotiv, říká vědec

Příčinou záhadných elektrických jevů, které v závěru minulého roku ztrpčovaly život rodině Mračkových ve Strašicích na Rokycansku, byl provoz určitého typu lokomotiv při opravě železničního koridoru ve dvanáct kilometrů vzdálených Rokycanech. Tvrdí to pracovník ČVUT Praha Ivan Cimbolinec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

007karel

Bludné proudy v Pardubicích?

Záhada, s níž si zatím neví rady ani energetici. Železná svodidla, která žhnou a občas i sama od sebe hoří. K této události v Pardubicích skutečně došlo o uplynulém víkendu. Svědky jevu byli i dopravní policisté. „Měřili jsme kousek od toho místa rychlost. Právě jsme zastavili jednoho řidiče, když se nám za zády začal ozývat zvuk, jako kdyby někdo svařoval. Otočili jsme se a viděli, jak ze svodidel odlétají jiskry.Jeden ze šroubů, kterými jsou svodidla osazena, byl žárem celý rozpálený doběla,“ popsal nezvyklý jev policista Karel Křivánek. „Nevěděli jsme, co se tam děje. Jediné, co nás v té chvíli napadlo, že tam došlo ke zkratu. Uvědomili jsme našeho operačního.Ten si myslel, že si z něj děláme blázny, ale elektrikáře na místo zavolal. I oni nám zpočátku nevěřili,“ prozradil policista.

PARDUBICKÝdeník.cz .13.4.2010

0/0
16.4.2010 9:52

Leopardo di Kardio po bajpásu

Re: Bludné proudy v Pardubicích?

Co kulový blesk, Karlíku ? Ten by to nemohl být ?

0/0
16.4.2010 14:45

007karel

Re: Bludné proudy v Pardubicích?

Ten asi ne, údajně jsou to bludné proudy od ajzlboňáků, ale o lokomotivách nebyla řeč...;-D

0/0
16.4.2010 17:09

007karel

Re: Bludné proudy v Pardubicích?

Určitě stojí za přečtení R^

V Pardubicích hořela svodidla - zdokumentováno:

http://pardubicky.denik.cz/zpravy_region/zahadny-jev-svodidla-ktera-hori20100412.html

0/0
16.4.2010 17:13

Leopardo di Kardio po bajpásu

Re: Bludné proudy v Pardubicích?

Karlíku, zklamu tě, ale ani tohle záhada nebude. Pokud se tam připletl nějaký odborník, už to patrně i vyřešili. Jestli se jedná o bludné proudy z trakce, není problémem to poměrně jednoduše zjistit. Na pardubicku se totiž používá stejnosměrná trakce 3kV, takže obyčejným digitálním voltmetrem za stopade peněz se nechá orientačně určit, jestli se jedná o střídavinu, nebo stejnosměr. Nakonec to bude poškozený kabel v zemi (jako v případě Rudoltic), o kterým soudruzi nemaj ani páru. :-)

0/0
17.4.2010 13:36

007karel

Re: Bludné proudy v Pardubicích?

Inu, Leopardo, je vskutku jasné, že zde nejde o "záhadu" typu domku ve Strašicích. Chtěl jsem jen ukázat, že existují kolem nás  stovky všelijakých (pro laiky) tajemných jevů, za kterými stojí elmg jevy. A když už tu byla řeč o bludných proudech, ty Pardubice jsou přece ukázkový případ opravdového bludného "strašení", no ne ? A navíc je tentokrát na 100 % jasné, že žádný puberťák nic nezapaloval. No a za interpretaci tohoto jevu ani nehrozí elektrikářům žádný bludný balvan....;-D

0/0
17.4.2010 17:10

007karel

Pan novinář vyrábí nesmysly!

Znovu jsem pročetl měření geologů, zveřejněná na stránkách strašického muzea:

"Na obrázku č. 2 jsou zřejmé náhlé změny ve frekvenčním spektru (kmitočet i

amplituda) způsobené připojením blíže neurčené zátěže. Jedná se o výskyt

subharmonické 16,7 Hz a pravděpodobně související jejich vyšší harmonické."

Z těchto 16,7 Hz zřejmě "pan novinář" vyrobil vysokofrekvenční záření o frekvenci 16,7 gigaherzu ....Rv

0/0
15.4.2010 13:53

barbu do

Re: Pan novinář vyrábí nesmysly!

... a co vyrobil ten vědec?

0/0
15.4.2010 14:02

vlmach

Strašení ve Strašicích způsoboval určitý typ lokomotiv

Spletli jste si datum,apríla už bylo.

0/0
15.4.2010 9:31

srst

to si asi policie za rámeček nedá

Pokud by se ukázalo, že lokomotiva je skutečně vrah, tak věřím, že spousta sebevražd śebevraždami ani nejsou. Policie je asi obecně dost náchylná k tomu říkat za vše si můžete sami....seberou vám kolo-vaše chyba, nebylo zabetonované v zemi. Vykradou vám dům-vaše chyba, váš plot je vysoký jen 2 metry. Vyhořel vám dům-vaše chyba, vaše dítě jste naučili používat sirky.

0/0
15.4.2010 8:52

Leopardo di Kardio po bajpásu

Re: to si asi policie za rámeček nedá

Lokomotivou to nebylo, není a ani nebude. Na to vemte jed.. :-)

0/0
15.4.2010 9:04

Jaromír Josef Vít

A co na to říká

pan Blahoš a černokněžník Zababa?

0/0
15.4.2010 6:29

sent

Re: A co na to říká

On si asi smočil i pan Nejvyšši železničář.;-D

0/0
15.4.2010 20:58

gagaryn

***

Jede jede mašinka vyzařuje z komínka.

0/0
15.4.2010 6:22

Eric_Best

Dobrou noc

Tak, dost bylo srandy pro dnešek (vlastně už včerejšek). Pobavili jsme se, umýt zuby a spát.:-)

0/0
15.4.2010 0:38

kluvi

16.7GHz

Už som na tých 16.7GHz došiel.... Som na to hrdý, asi by som mohol byť dobrý krížovkár.

V tej pôvodnej správe sa asi písalo 16.666Hz no a niekto to prečítal ako 16.66GHz,veď 6 a G sú podobné. A .66 správne zaokrúhlil na .7...

0/0
14.4.2010 23:40

kluvi

Huuu

Huuu, hu huuuu Huuuuuu

Tu straší

ale len nejaký redachtor....

8-o

0/0
14.4.2010 22:38

kluvi

Bingo!

Inak keď sme ešte u toho, tak  prenos takej energie a s frekvenciou 16GHz pod zemou vodovodným potrubím na vzdialenosť......12km, to by si mohli nielen patentovať ako nové mikrovlnné prenosové médium, ale myslím,že taký prenos energie na diaľku by závidel i samotný Nikola Grundig. (Či Tesla?)

0/0
14.4.2010 21:57

net.Xtreme bojuje s cenzurou

Re: Bingo!

Já nejsem fyzik, ale stejně by mě zajímalo, jak to má ty jevy vysvětlit, 12km neřeším, ale když mám zásuvku, žárovku a nějaký zdroj v uzavřeném okruhu a dám poblíž vodovodní rouru...jakou lokomotivu(?) musím dát k tomu potrubí, aby žárovky praskaly a zásuvky hořely?

0/0
14.4.2010 22:16

Leopardo di Kardio po bajpásu

Re: Bingo!

;-D;-D;-D

Tuček říkal Hujerovi, že Šlajs ví o lokomotivě. Zeptej se ho..;-)

0/0
14.4.2010 22:28

Eric_Best

Re: Bingo!

:-)R^

0/0
14.4.2010 23:38

meteon

Prosba

Zdvořile prosím redakci, aby už upustila od tohoto tématu a věnovala se nějaké přijatelnější problematice. Děkuji.

0/0
14.4.2010 21:27

Franfišek Dobrota

Re: Prosba

Děkuj spíše Bohu, že novináři nezostudili tvého syna nebo tvé příbuzné...

0/0
15.4.2010 11:13

Brainwashington

To neni vědec, ale rohatej!

Zjistěte si která zařízení používají frekvenci 16,7GHz a jestli vůbec mohou běžné polovodicě pracovat na takové frekvenci. natož lokomotiva! Fyzikálně je to nemožné! ;-DRv

0/0
14.4.2010 21:15

rafol

Kdo je?

Ten Cimbolinec na tom CVUT dela co? Vratneho?

0/0
14.4.2010 20:58

B.A.D.Y.

Re: Kdo je?

udajne "odborny asistent"

https://udb.feld.cvut.cz/udb.phtml?_cmd=show&odn=uid=CIMBOIVA,ou=People,o=feld.cvut.cz&_type=user

0/0
14.4.2010 21:03

Manstein

Re: Kdo je?

Uz jsem ho vygooglil. Dela na FEL asistenta, ale vedec urcite neni. Neni tam dlouho, cely zivot opravoval transformatory u CEZu. Pochybuji, ze se v zivote setkal s jinou frakvenci, nez 50Hz.

0/0
14.4.2010 21:04

Manstein

Re: Kdo je?

Tady mas jeho zivotopis ve zkratce :

http://energetika-poradenstvi.webnode.cz/nas/

0/0
14.4.2010 21:07

kluvi

Re: Kdo je?

Ale asi mu krivdíme... to bude istotne novinárska invencia...

0/0
14.4.2010 21:58

rafol

Regulace motoru

16,7 GHz pro regulaci trakcniho motoru! No to je fofr! Jak to delaji?;-D

0/0
14.4.2010 20:49

Manstein

Re: Regulace motoru

Okopirovali to od Klingonu.

0/0
14.4.2010 20:55

killy

Pan Cimbolinec.....

..by se měl urychleně nechat vyšetřit u MUDr. Chocholouška !

Jinak k článku už nic !;-D

0/0
14.4.2010 20:45

zdeseny obcan

Re: Pan Cimbolinec.....

Soudite na zaklade prevypraveni novinarem. ;-D

0/0
14.4.2010 22:02

Eric_Best

Re: Pan Cimbolinec.....

Pan Cimbolinec? Tak to uveďte na pravou míru.

0/0
14.4.2010 23:40

zdeseny obcan

Re: Pan Cimbolinec.....

Nejsem ale vim  zverstva novinari dokazou. Sveho casu tu byl clanek o tom jak jakemusi decku v Britanii vylecili vzacnou chorobu "zavedenim rakoviny". V puvodnim clanku nic takoveho nebylo, ani naznakem, to jen byl novinar zfetovany ci co.

0/0
15.4.2010 11:18

Smil

tzv.

lokomotiva synator!

0/0
14.4.2010 20:34

net.Xtreme bojuje s cenzurou

PS

Objasnili se tím hořící zásuvky a praskající žárovky nebo jen podivné naměřené hodnoty?

0/0
14.4.2010 20:34

net.Xtreme bojuje s cenzurou

Vysoká frekvence?

Vysoká frekvence čeho?

0/0
14.4.2010 20:22

kgx13

Tak nám zabili Mikeše, paní Mullerová...

A ti naivkové se domnívají, že mazáním všem zavřou oči;-€

0/0
14.4.2010 20:19

killy

O oči nejde ! Jde o hubu !

;-D

0/0
14.4.2010 20:46

Franta 1

Re: Tak nám zabili Mikeše, paní Mullerová...

Švýcarsko a Vatikán se na ně již těší a připravují slavnostní uvítání,když se k nim ostatní státy EU a Kanada chovají nehezky.

0/0
14.4.2010 21:05

Laabus

Poznámka pro úplnost

Pokud vím, tak znalecká pracoviště Policie musí vycházet pouze z nepochybných faktů (zanechaných stop), nemohou spekulovat.  Je zajímavé, že se nikdo nezajímá o jejich výstupy, které byly nepochybně  zpracovány při šetření případu Strašice. Tiskové zprávy Policie také hovoří o tom, že původcem záhad byl člověk (tedy ne jmenovitě ten malý kluk). 

0/0
14.4.2010 19:59

SVN

Jde spíš o novinářský

přepis obsahu zprávy, kterou vydal odborník. Bohužel když ji přeloží do běžné řeči novinář neodborník, tak je z toho blábol. Chce to číst z více zdrojů. Začínám to celkem chápat. Celá původní zpráva má jistě hlavu i patu.

0/0
14.4.2010 19:41

barbu do

Re: Jde spíš o novinářský

... někde někdy jezdil nějaký vlak ...

... někde jinde někdy něco hořelo ...

0/0
14.4.2010 19:45

SVN

Re: Jde spíš o novinářský

:-) jo to je přesný.

0/0
14.4.2010 19:56

Andee

Hm...

Tak tohle je pravděpodobný asi jako že Ghana vyhraje MS v hokeji...;-D

0/0
14.4.2010 19:23

Leopardo di Kardio po bajpásu

16,7 GHz ?

Tak to bude nepochybně "odborník" z ČVUT. Komutátorové loko na našich tratích používají frekvenci 33, 100 a 300Hz. Asynchronní Taurusy do 1kHz. Která lokomotiva používá pro regulaci frekvenci 16,7 GHz ? Toho idiota, co tohle tvrdí chci vidět na vlastní oči.

0/0
14.4.2010 18:02

brix

Re: 16,7 GHz ?

Ten dotyčný není ten odborník, ale redaktor co napsal tenhle článek a neuměl ani přepsat zprávu četky

0/0
14.4.2010 19:57

SVN

Re: 16,7 GHz ?

Přemýšlejte kdo to napsal a uvidíte ho. Není daleko.

0/0
14.4.2010 19:59

Leopardo di Kardio po bajpásu

Re: 16,7 GHz ?

Sama myšlenka, že to způsobovala lokomotiva je hovadina největšího kalibru. Autor článku to svou blbostí jen "připepřil".

0/0
14.4.2010 20:32





Najdete na iDNES.cz