Diskuze

Česká vládní letka tupolevy vyřadila kvůli sérii poruch při cestách politiků

Také čeští politici donedávna létali ruskými zastaralými dopravními letadly Tu-154, ve kterém v sobotu zahynul polský prezident Lech Kaczynski. Kbelské armádní dopravní letectvo, pro které se vžil název vládní letka, je vyřadilo v roce 2007 poté, co zakoupilo dvojici letounů Airbus A-319 CJ.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ydrhsamot

12. 4. 2010 15:52
Ať jezděj radši

vlakem, papaláši...:-P!

0 0
možnosti

petyo

11. 4. 2010 21:06
Fakt...

..Airbus doporučuje pouze 600 hodin/ rok? To se mi zdá nějak málo. To nejsou ani 2 hodiny denně a znamenalo by to, že to letadlo musí být prakticky pořád na zemi.

0 0
možnosti

sirco

11. 4. 2010 22:36
Re: Fakt...

Už objednávka se přizpůsobuje budoucím potřebám a vytíženosti. Podle toho se pak určují pravidla provozu a servisu. Osobně třeba naprosto nechápu, proč kvůli dvaceti lidem letí velký Airbus.

0 0
možnosti

vítek z prčice

11. 4. 2010 20:07
o TU 154 - pokračování

Tedy Jan Čech "Droga zvaná letadla".  Cituji:"Tu 154 bylo letadlo, které se z dětských nemocí lízalo poměrně dlouho. To marodění stálo dost životů i letadel. .... U ČSA měl tento typ zvláštní historii. Prvně se objevilo na plakátech ... v barvách ČSA na začátku 70. let. ... Protože se snad vedení ČSA zaleklo problémů, které doprovázely zavádění tohoto letadla do provozu a asi také pod dojmem neřízeného pádu letadla Aeroflotu na dráhu 24 v Ruzyni, se TU 154 tehdy do stavu společnosti nedostalo.

Typ M se objevil skoro 15 let po původně ohlášené 154 v parku ČSA." Konec citace.

Názor si udělejte sami. Z české vládní letky nebyla tato letadla vyřazena pro nic za nic.

Z polské bohužel nikoliv. I když šlo pravděpodobně o chybné jednání pilota, letadlo se mohlo na typickém "řetězení" příčin leteckých nehod podílet.Přičiny nehody se tentokrát dozvíme. Je v zájmu Ruska, aby nezůstaly žádné pochybnosti. A věřte, že Putin "umí dohlédnout".

0 0
možnosti

czmario

11. 4. 2010 20:12
Re: o TU 154 - pokračování

Pokud byly podminky takove, jako byly, prastil by pilot o zem s jakymkoliv strojem, "tucko" za to urcite nemohlo. Pilot to mel obratit na Minsk, sice by nestihli termin akce, ale zustali by nazivu... Pricina nehody? Arogantni polsky prezident, ktery k tomu zrejme vydal rozkaz, no a mekky kapitan letadla, ktery si neuvedomil, ze na palube veli on...

0 0
možnosti

vítek z prčice

11. 4. 2010 19:48
ještě o TU 154

I když letadlo příčinou tragické nehody polského prezidenta pravděpodobně nebylo, vyvolalo diskusi o typu TU 154. A čím méně znalostí, tím byli diskutéři agresivnější. Dal jsem si práci a shrnul dostupné informace. Pochopitelně o typu, nikoliv konkrétním letadle.

Letadlo se skládá (zjednodušeně) z draku, motorů a provozních systémů. Takže dvě letadla, které "z vonku" vypadají stejná se mohou podstatně lišit motory a vybavením, zejména avionikou. Tím se pak budou lišit jejich provozní parametry, zejména ve vztahu k počasí, délce, kvalitě a nadmořské výšce dráhy. Tu 154 koncipoval geniální A.N.Tupolev když mu bylo 75 let. A stálo to za to - nový letoun spojoval přednodsti Tu 104 (rychlost) a Il-18 (dolet). S moderními dvouproudovými motory potřeboval Tu 154 při max. hmotnosti při startu dráhu 2100 a 2400 m, na přistání asi o 200m méně. Koncepce skvělá - jen ji stejně skvěle, t.j. kvalitně realizovat.

Ale o tom více jeden z povolaných, letecký mechanik a publicista Jan Čech. 

0 0
možnosti

czmario

11. 4. 2010 19:56
Re: ještě o TU 154

No, TU 154 a TU 154 M jsou dva zcela rozdilne stroje... M ma zcela predelanou avioniku a diky tomu mezi nejhorsi letadla zdaleka nepatri, tuto nehodu zapricinil lidsky faktor... Problemem ruskych letadel jsou motory, slaby vykon, vysoka spotreba a hlucnost. Proto uz Rusi do svych novych stroju typu IL96, TU204 a Suchoj Superjet montuji motory od renomovanych vyrobcu (RR, GE, PW, Snecma)...

0 0
možnosti

vladoooo

11. 4. 2010 14:53
Sbírka

Sbírka

Vyhlašuji sbírku na nákup několika TU154, za účelem výletu všech

našich poslanců, senátorů, dále pak  vedení ČSSD, ODS, TOP 09, Zelených,

KDU-ČSL apod. do Katyně. Zn: Začneme znova, jinak se jich nezbavíme pořád se budou držet koryt a nikoho k nim nepustí

0 0
možnosti

grimosa

11. 4. 2010 15:57
Re: Sbírka

uz je to trapneRv

0 0
možnosti

Tato prezdivka již existuje

11. 4. 2010 14:25
-vladni-letka-tupolevy-vyradila-

Jestli to neni skoda. Mohli poslat vudce na statni navstevu k priteli nejvernejsimu a moh byt treba pokoj.:-P

0 0
možnosti

hovnival

11. 4. 2010 13:58
@@

jen ptaci by meli letat.

0 0
možnosti

czmario

11. 4. 2010 13:43
Letadlo za to obvykle nemuze,

jeden z nejhloupejsich ministru, co jsme kdy meli, nejaky pan Baudys si TU 154M sestrelil skoro sam, kdyz si hral s pistoli...

0 0
možnosti

;-)

11. 4. 2010 12:45
Absurdní článek

Novináři dělají, jak kdyby za to mohl Tupolev, a pokud možno to, že je ruský. Přitom evidentně šlo o chybu pilota, který se neřídil příkazy ze země. Případně o chybu politiků tlačících na něj. Letadlo je v tom zcela nevině. To už by bylo logičtější napsat článek o polských pilotech nebo politicích. I když by to bylo stejně hloupé, nebylo by to alespoň tak absurdní. Jinak Tu 154 nebylo vyřazeno zdaleka jen kvůli sérii poruch, ale spíše kvůli vysoké spotřebě a překračování ekologických limitů.

0 0
možnosti

oticek

11. 4. 2010 15:14
Re: Absurdní článek

R^R^R^

0 0
možnosti

czmario

11. 4. 2010 12:22
Rozhodne byl TU 154 M

lepsim letadlem, nez IL 62, jisty kpt. Pazdera, ktery s tim lital do NY, vypravel, ze nejednou na JFK pristaval na jeden motor...

0 0
možnosti