- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
..Airbus doporučuje pouze 600 hodin/ rok? To se mi zdá nějak málo. To nejsou ani 2 hodiny denně a znamenalo by to, že to letadlo musí být prakticky pořád na zemi.
Už objednávka se přizpůsobuje budoucím potřebám a vytíženosti. Podle toho se pak určují pravidla provozu a servisu. Osobně třeba naprosto nechápu, proč kvůli dvaceti lidem letí velký Airbus.
Tedy Jan Čech "Droga zvaná letadla". Cituji:"Tu 154 bylo letadlo, které se z dětských nemocí lízalo poměrně dlouho. To marodění stálo dost životů i letadel. .... U ČSA měl tento typ zvláštní historii. Prvně se objevilo na plakátech ... v barvách ČSA na začátku 70. let. ... Protože se snad vedení ČSA zaleklo problémů, které doprovázely zavádění tohoto letadla do provozu a asi také pod dojmem neřízeného pádu letadla Aeroflotu na dráhu 24 v Ruzyni, se TU 154 tehdy do stavu společnosti nedostalo.
Typ M se objevil skoro 15 let po původně ohlášené 154 v parku ČSA." Konec citace.
Názor si udělejte sami. Z české vládní letky nebyla tato letadla vyřazena pro nic za nic.
Z polské bohužel nikoliv. I když šlo pravděpodobně o chybné jednání pilota, letadlo se mohlo na typickém "řetězení" příčin leteckých nehod podílet.Přičiny nehody se tentokrát dozvíme. Je v zájmu Ruska, aby nezůstaly žádné pochybnosti. A věřte, že Putin "umí dohlédnout".
Pokud byly podminky takove, jako byly, prastil by pilot o zem s jakymkoliv strojem, "tucko" za to urcite nemohlo. Pilot to mel obratit na Minsk, sice by nestihli termin akce, ale zustali by nazivu... Pricina nehody? Arogantni polsky prezident, ktery k tomu zrejme vydal rozkaz, no a mekky kapitan letadla, ktery si neuvedomil, ze na palube veli on...
I když letadlo příčinou tragické nehody polského prezidenta pravděpodobně nebylo, vyvolalo diskusi o typu TU 154. A čím méně znalostí, tím byli diskutéři agresivnější. Dal jsem si práci a shrnul dostupné informace. Pochopitelně o typu, nikoliv konkrétním letadle.
Letadlo se skládá (zjednodušeně) z draku, motorů a provozních systémů. Takže dvě letadla, které "z vonku" vypadají stejná se mohou podstatně lišit motory a vybavením, zejména avionikou. Tím se pak budou lišit jejich provozní parametry, zejména ve vztahu k počasí, délce, kvalitě a nadmořské výšce dráhy. Tu 154 koncipoval geniální A.N.Tupolev když mu bylo 75 let. A stálo to za to - nový letoun spojoval přednodsti Tu 104 (rychlost) a Il-18 (dolet). S moderními dvouproudovými motory potřeboval Tu 154 při max. hmotnosti při startu dráhu 2100 a 2400 m, na přistání asi o 200m méně. Koncepce skvělá - jen ji stejně skvěle, t.j. kvalitně realizovat.
Ale o tom více jeden z povolaných, letecký mechanik a publicista Jan Čech.
No, TU 154 a TU 154 M jsou dva zcela rozdilne stroje... M ma zcela predelanou avioniku a diky tomu mezi nejhorsi letadla zdaleka nepatri, tuto nehodu zapricinil lidsky faktor... Problemem ruskych letadel jsou motory, slaby vykon, vysoka spotreba a hlucnost. Proto uz Rusi do svych novych stroju typu IL96, TU204 a Suchoj Superjet montuji motory od renomovanych vyrobcu (RR, GE, PW, Snecma)...
Sbírka
Vyhlašuji sbírku na nákup několika TU154, za účelem výletu všech
našich poslanců, senátorů, dále pak vedení ČSSD, ODS, TOP 09, Zelených,
KDU-ČSL apod. do Katyně. Zn: Začneme znova, jinak se jich nezbavíme pořád se budou držet koryt a nikoho k nim nepustí
Jestli to neni skoda. Mohli poslat vudce na statni navstevu k priteli nejvernejsimu a moh byt treba pokoj.
jeden z nejhloupejsich ministru, co jsme kdy meli, nejaky pan Baudys si TU 154M sestrelil skoro sam, kdyz si hral s pistoli...
Novináři dělají, jak kdyby za to mohl Tupolev, a pokud možno to, že je ruský. Přitom evidentně šlo o chybu pilota, který se neřídil příkazy ze země. Případně o chybu politiků tlačících na něj. Letadlo je v tom zcela nevině. To už by bylo logičtější napsat článek o polských pilotech nebo politicích. I když by to bylo stejně hloupé, nebylo by to alespoň tak absurdní. Jinak Tu 154 nebylo vyřazeno zdaleka jen kvůli sérii poruch, ale spíše kvůli vysoké spotřebě a překračování ekologických limitů.
lepsim letadlem, nez IL 62, jisty kpt. Pazdera, ktery s tim lital do NY, vypravel, ze nejednou na JFK pristaval na jeden motor...