Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S komunisty jsem nesympatizoval, řekl Jiří Pernes čtenářům iDNES.cz

Kdyby všichni odpůrci režimu postupovali jako bratři Mašínové, těžko by u nás komunismus vydržel čtyřicet let, tvrdí nový ředitel Ústavu pro studium totality Jiří Pernes. V rozhovoru se čtenáři iDNES.cz také kategoricky odmítl své napojení na ČSSD, ze kterého ho jeho odpůrci obviňují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

elissa

Pernes

šmarjá, nechte ho už na pokoji... proč se kolem toho nadělá tolik humbuku... :-P

0/0
12.4.2010 23:02

yjy

Komunisti

Co nestačili zlikvidovad do současnosti, je třeba pod rudooranžovým vedením zlikvidovat dnes !!

0/0
8.4.2010 0:43

--Judith--

Mně to připadá, že ten pan Pernes je ochoten udělat cokoliv,

jen aby byl čehokoliv ředitelem. Za jakéhokoliv režimu. Trochu umaštěné.

0/0
7.4.2010 23:27

woodward6

na vuml jsem chodil

v podstatě z protestu, aby soudruzi viděli, jak mě to nebaví!:-P

0/0
7.4.2010 18:33

--Judith--

Re: na vuml jsem chodil

R^:-)

0/0
7.4.2010 23:28

babacek

Re: na vuml jsem chodil

To se máš opravdu čím chlubit.Rv

0/0
8.4.2010 5:32

Diskuter bude brzy zabanovan!

Jasne, agenti KGB taky nespolupracovali s komancema..

;-D;-D;-DR^

0/0
7.4.2010 18:30

woodward6

Re: Jasne, agenti KGB taky nespolupracovali s komancema..

no, já myslím, že  s nima spolupracovali, ale nesympatizovali;-D

0/0
7.4.2010 18:41

Buckingham

Říkám...

nemorální to asi není...být absolventem VUMLa a bývalým oslavovačem komárů... :-)

ale chtít být (navíc se jím i stát)i teď řiditelem zrovna a právě TÉTO instituce...to by mi bylo vrchovatě trapné... ;-) ...soudruhu Pernesi! :-P

0/0
7.4.2010 17:44

Buckingham

Nojo, je to pěkný, že nesympatizoval... :-))

a že prožil éru komárů...-jak to poudal?- s čistým štítem? :-)) Nojo, ty oslavné prokomoušské ódy...ty ho spolu s tím VUMLem zašťiťují dostatečně, to nemohu říct! :-))

0/0
7.4.2010 17:41

woodward6

Re: Nojo, je to pěkný, že nesympatizoval... :-))

je to vzornej nesympatizant;-D

0/0
7.4.2010 18:47

Normální student

titulek

super, idnes udělalo z mojí otázky rovnou i titulek8-o

0/0
7.4.2010 17:18

swiss111

jinymi slovi, sice jsem se s ni vyspal

ale ani jsem se ji nedotknul...

0/0
7.4.2010 16:15

punčoška

pernesův životopis

v jednom rozhovoru pernes říkal: "V roce 1968 jsem vstoupil do strany socialistické a s dalšími lidmi jsme se snažili přiblížit myšlenkám, které prosazovali národní socialisté před únorem 1948. Jenže po sovětské okupaci a začátku normalizace to už nešlo a nové vedení městský výbor ČSS v Brně rozpustilo. Scházeli jsme se dál po bytech, psali letáky z textů Pavla Tigrida a podobně. V roce 1971 jsme byli rozehnáni, někteří zatčeni. Já byl třikrát zadržen ve vazbě na 12 hodin, ale vždy mne poté propustili. Skončilo to tím, že mne odvezli do restaurace a nabídli spolupráci. Já to odmítl, řekl jsem, že se jich bojím..."

0/0
7.4.2010 16:00

punčoška

Re: pernesův životopis

první univerzitu dokončil 1971, tedy právě v době nabídky stb. v životopisu má od tohoto roku do roku 1977 díru (http://www.usd.cas.cz/cs/pracovnici/jiri-pernes). 1977 -ve 29 letech- začal studovat postgraduálně muzeologii a současně začal pracovat jako muzeolog. co dělal do té doby se neví - neznámých šest let.

od 1984 ředitel slavkovského muzea - slavkov neboli austerlitz byl přitom jistě v hledáčku stb, protože slvané bojiště i před 89 vyhledávali lidé z "nepřátelského" západu....

jeho spis stb prý zlikvidovala....

0/0
7.4.2010 16:01

rbursik

já sice psal před tím trochu na jeho obranu

ale po prvních odpovědích v dsikusi ukázala klasické pre89 vyvřelina. S mírným třesem, aby ho nevyhodil někdo ze sedla. To je jeho boj jak většiny té generace a oni jen ví jak parazitovali či ne na systému. Za kačku v Praze dům.

Radim Buršík

0/0
7.4.2010 15:39

Zákon o dodávkách teplé vody

No nevím, pan Pernes srovnává chození do VUMLu

s chozením do SSM nebo na vojně s PŠM .... je vidět že je to člověk na svém místě.;-D;-D;-D;-D

0/0
7.4.2010 15:03

rbursik

Re: No nevím, pan Pernes srovnává chození do VUMLu

s největší pravděpodobností by jste to dělal jak my všichni ostatní, to žeru tu mládežnickou neposkvrněnost co se jim producírují náckové pod okny a jejich názor je volgarita, řev a vyhrožování. . To je pořád stejné je to boj mládéží a stáří a pořád dokola.

Radim Buršík

0/0
7.4.2010 15:43

punčoška

Re: No nevím, pan Pernes srovnává chození do VUMLu

vuml kromě ssm (tam děti z pionýra na střední škole automaticky přešly - já se členství vyhla neplacením příspěvků :-)) srovnává s povinnými předměty marxismu-leninixmu na univerzitách před 1989 - těmi také prošel a nikdo mu to nevyčítá.

projít vumlem je už ale kolaborace s totalitním režimem, protože jak sám přiznal šlo o místo ředitele a toho prostě a jednoduše dělat nemusel. jediné co by se stalo by bylo to, že by byl řadovým zaměstnancem jako mnoho lidí, kteří na zapletení s komunisty neměla žaludek.

mí rodiče s chutí dali přednost netalentovaným kolegům, kteří talentované předbíhali angažovaností.

pernes tvrdí, že byl ředitelem bezvýznamného muzea - ale slavkov/austerlitz  tak bezvýznamný nebyl především proto, že musel být v kontaktu s francouzy, kteří i před 89 jezdívali slavit na slavné napoleonské bojiště.

0/0
7.4.2010 15:48

milan79

Re: No nevím, pan Pernes srovnává chození do VUMLu

Co je proboha VUML a PŠM? 8-o

0/0
7.4.2010 16:51

KMJ

Re: No nevím, pan Pernes srovnává chození do VUMLu

VUML = Vysoké učení marxismu leninismu .  PŠM = politické školení mužstva .

0/0
7.4.2010 18:19

Lobo - poslední Czarnian

Je mi to jedno.

:-P

0/0
7.4.2010 15:02

babacek

Odporci režimu

Kdyby všichni odpůrci režimu postupovali jako bratři Mašínové...

To je sice pravda, ale já bych skutečně rád věděl co udělal pan Pernes pro pád komunistické strany ? A za další bych chtěl vědět zda bude chtít na MUDr. Kavalírové aby vysvětlila období po propuštění z vězení.

V této souvislosti bych rád upozornil na knihu která právě vychází : Solidarita mezi hranicemi od Tomáše Vilímka.

0/0
7.4.2010 14:51

Semper_Fidelis

Pane Pernesi, absolvent VUMLu

byl vybírán jen z těch nejvěrnějších a nejctižádostivějších aparátčíků, nehrajte tady laskavě tuhle trapnou komedii. Kdybyste měl kouska cti v těle, což u bývalého bolševika opravdu neočekávám, dávno byste po prozrazení vaší minulosti z této instituce sám odešel.

Něco podobného by bylo, kdyby v čele mateřské školy, případně vedoucího skautek stanul všem známý pan Kulínský.

0/0
7.4.2010 14:50

babacek

Re: Pane Pernesi, absolvent VUMLu

Jsem antikomunista vždy jsem jím byl nemohu však souhlasit. Znám mnoho takových co absolvovali VUML a nikdy nebyli členy KSČ.:-/

0/0
7.4.2010 14:53

Semper_Fidelis

Re: Pane Pernesi, absolvent VUMLu

Jistě, kariérní postup - zkouška z ML byla povinná. Paroubek taky nebyl člen KSČ a co je to za člověka.

U Pernese mi vadí hlavně to, že tuto významnou skutečnost zatajil. Proč asi?

0/0
7.4.2010 15:08

babacek

Re: Pane Pernesi, absolvent VUMLu

Byl kandidát strany.

Proč zatajil? On se VUMLem nikdo nechce chlubit pokud to není skutečný trouba.:-)

0/0
7.4.2010 15:19

Forrrest

Re: Pane Pernesi, absolvent VUMLu

Ze své pozice (uchazeče o takový post) ale neměl na zatajování této skutečnosti žádné právo!

0/0
7.4.2010 15:49

babacek

Re: Pane Pernesi, absolvent VUMLu

To je dost sporné zda právo měl či neměl. Ty přece také nemusíš uvést v životopise všechny školy ať jsou jakékoliv uvést i když bys tak možná poškodil sám sebe.

Ovšem jeden Pernes Jiří s krycím jménem Dubský je ve svazcích nevíš který je ročník ?

0/0
8.4.2010 5:31

Semper_Fidelis

Re: Pane Pernesi, absolvent VUMLu

Je pro mě nedůvěryhodná osoba, měl by být odvolán. I po tolika letech jsem schopen základního rozlišení mezi lidmi, kteří byli ve straně, protože neexistovala možnost to odmítnout (bylo to otázkou osobní statečnosti a uzavření jakékoliv možnosti polepšit si v zaměstnání) a lidmi, kteří používali rudou legitimaci, jako výtah k moci. Kdo odmítl, nebo nedejbože vystoupil (především v období normalizace, nesouhlas se vstupem okupačních vojsk apod.) docílil jen toho, že se soudruzi mstili i dětem dotyčného. Sám jsem jedním z tehdejších dětí, takže vím, o čem mluvím.  Ale jakmile se uchází někdo o významnou funkci ve státní správě, nesmí mít Pernesovu minulost. To vážně není lidem, kteří o tom rozhodují stydno před lidmi, kterým KSČ zničila život?

0/0
7.4.2010 15:51

babacek

Re: Pane Pernesi, absolvent VUMLu

Souhlasím aby byl odvolán nic méně jako daleko nebezpečnější vnímám agentku MUDr. Naděždu Kavalírovou. Ta toho tají daleko více a jen se k jejímu spisu zatím bohužel nikdo nedostal a ona souhlas k nahlédnutí nedá.

0/0
8.4.2010 5:35

vokroj

Vyjádření Pernese je prostě absurdní,

chce se udržet a vše tomu podřizuje, což je opak toho, co by měl dělat a jak se chovat   RvRvRv

0/0
7.4.2010 14:39

kenedz

Re: Vyjádření Pernese je prostě absurdní,

Souhlas. Bolševik Topolánek taky vyřvával že nikd nebyl V KSČ a přitom kromě bolševika byl také zelenej mozek. Za druhé neznal jsem ředitele který nebyl v KSČ i taková kapacita jako profesor Komárek aby mohl vést bezvýznamný prognostický ústav musel vstoupit do KSČ.

0/0
7.4.2010 14:49

Zákon o dodávkách teplé vody

Re: Vyjádření Pernese je prostě absurdní,

Topolánek byl v KSČ ? čoveče kam ty na to chodíš ;-D;-D;-D;-D

0/0
7.4.2010 15:01

stip

Dneska se to soudí

Jen nezapomeňte, že ještě když tady Němci nechávali trabanty, netušili jsme, co se blíží. Maximálně jsme doufali v mírný pokrok v mezích zákona.

0/0
7.4.2010 14:37

woodward5

VUML

nebrat!;-O

0/0
7.4.2010 14:36

Několikanásobná Oběť Cenzora

no comment

Reditel a ani nevi, kolik bere, ach jo ;-D;-D;-D

0/0
7.4.2010 14:31

trodas1

Navrhuji...

...změnu názvu téhle instituce na "Ústav pro zkreslování totalitní minulosti". Anebo ještě lépe "Maskovací ústav aneb čistírna pro charaktery mnohých". Vždyť je to směšné. Každej fízl a donašeč z patřičně už upravených seznamů, kterej se soudil dostal výnos, že je čistej jako slovo boží. Je to prosté, listinné důkazy se "záhadně ztratily" a to, co je na mikrofiších není pro soudy (kde sedí většinou "bejvalí" bolševici)důkazem. Taky ve vás vzniká pocit, že ti ze seznamů práskačů byli ti jedinní, kteří nepráskali a donášeli jsme na ně my všichni ostatní? Ale, hlavně, že "nejsme jako oni"! No tak to teď máme! Za chvíli nám zase budou vládnout! Co vy na to, pane Havel se svou pravdou a láskou?

0/0
7.4.2010 14:29

jedna z bílých svi_ ní

Tak jsem si pročetl odpovědi a otázka

Ani jedna otázka se netýkala soudruhova studia na VUMLu. To spíš vypadá, že otázky byly kýmsi "vytříděny" podle důležitosti a na ty nedůležité s.Pernes neodpovídá.

Ale jsem rád, že se vyjádřil k otázce cenzury.

A jeho osoba jako ředitele na tomto ústavu, to je stejné jako by Himler dělal ředitele na ústavu pro studium nacistických zvěrstev anebo Kulinský ředitele ústavu pro zneužívané děti.

0/0
7.4.2010 13:45

tuzemsky um

Re: Tak jsem si pročetl odpovědi a otázka

jednak není pravda co říkáš, ale je zjevné, že ho tato otázka značně rozhodila a reagoval podrážděně!!

0/0
7.4.2010 13:50

Emil Držkatý

Re: Tak jsem si pročetl odpovědi a otázka

asi si budeš muset jako lhář upravit nick, nebo že by to byla stejná nepozornost při čtení otázek , jako pri psaní posledního slova v nicku ???

0/0
7.4.2010 14:09

tybejku50

nejvíc

tu remcaj Ti kteří mají máslo na hlavě a nebo  Ti jejichž datum narozní bude tak kolem r1980 a to znamená že vědí  ..........;-O!!

0/0
7.4.2010 13:42

tuzemsky um

Re: nejvíc

remcám právě jeden příspěvek pod tebou, nemám máslo na hlavě a jsem r. 1949!!

0/0
7.4.2010 13:52

Mirco1

Re: nejvíc

Ne, ti kteří mají máslo na hlavě píší většinou takové příspěvky jako vy.

0/0
7.4.2010 17:17

Diskuter bude brzy zabanovan!

Re: nejvíc

Aha, takze to tady muzou diskutovat jenom agenti stb, nebo co??8-o8-o

0/0
7.4.2010 18:33

tuzemsky um

hm,hm

8-ona online rozhovoru na jiné strane iDnes dal právě teď Pernes !!čestné slovo!!, že nikdy o své nominaci nejednal s žádným členem/představitelem ČSSD a že !osobně ani žádného nezná! Dělal po mnoho let ředitele muzea ve Slavkově u Brna, kde bydlí a je stále zastupitelem města Bohuslav Sobotka. Slavkov je městečko kde každý zná každého. Tvrzení Pernese posuďte sami.

0/0
7.4.2010 13:32

rbursik

to žeru agresivní dav anonmních bezchybných

co řeší své mindráky pod pláštíkem lepšího člověka co nikdy u nich nebyl.

Radim Buršík

0/0
7.4.2010 13:22

wrah

Proč

Existuje banda vyžírků, kteří tahají ze státu miliony pod záminkou že studují totalitní režim?

0/0
7.4.2010 13:06

Buckingham

Re: Proč

No, třeba já osobně jsem hodně rád, že to někdo studuje... jinak by to skoro vypadalo, že co Čech, to osoba toužící po návratu starých pořádků! :-/

0/0
7.4.2010 13:10

Lisen

Re: Proč

Ani po dvaceti letech budování kapitalismu jste si nevšimli, že k návratu starých kapitalistických pořádků došlo právě po převratu v roce 1989?

0/0
7.4.2010 13:27





Najdete na iDNES.cz