Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pernes se uvedl v ústavu pro výzkum totality personální čistkou

Nový ředitel ústavu pro výzkum totality Jiří Pernes zahájil čistku. První den ve své funkci propustil z funkcí oba náměstky, šéfa své kanceláře a ředitele odboru ekonomiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

OK1

Bratři Bendovi

NÁVŠTĚVOU NĚKOLIKA PŘEDNÁŠEK VUMLU SE NIKDO NEMOHL STÁT KOVANÝM  a spousta z nás tam chodila jen proto, že tam byli pěkní chlapi.  Úroveň přednášek byla daleko nižší než při studiu na vejšce za socialismu, kterou se pyšní dnes kdekdo z našich ctihodných vladařů.  Ústav by měl bádat a ne poskytovat útulek nedoukům, proto se nedivte, že každý šéf má právo si vybrat kvalitní podřízené a ne jen křiklouny.

0/0
2.4.2010 23:19

dubanová

vzhůru do socializmu!

VUML a STBa to bysme se na to podívali, abych se svoji kvalifikací "neuřídil" ÚSTR, vím totiž úplně přesně cože to ta totalita vlastně je a proto mohu posoudit, lépe nežli ti ostatní jak se ten komunismus MÁ STUDOVAT!!! Tu Večerní univerzitu marx leninismu jsem sice nevystudoval celou, ale i tak mám přehled!

Po dvaceti letech VZHŮRU DO SOCIALISMU..Velice by mě zajímalo, kdyby žil Gottwald, tak jakou by nyní, po těch 20ti letech dostal funkci?

0/0
2.4.2010 22:45

rundlik

Pryč s komunistou Pernesem !!

0/0
2.4.2010 11:38

rundlik

Nějak se mi ten soudruh Pernes nezdá.

0/0
2.4.2010 11:32

rundlik

Re: Nějak se mi ten soudruh Pernes nezdá.

...asi tam vtrhnu s KPVČ a uděláme tam pořádek.[>-]

0/0
2.4.2010 11:35

perpartes

Té nenávisti je hodně.

Ovšem lhaní je dobré utlumit.

0/0
2.4.2010 0:32

Bříza 2

Opravdu? Skutečně?

   A co jste čekali, hlupáci! Komunisté a socani vždy začínají čistkami! Jinak by totiž nemohli zametat svá bývalá svinstva, která tu dlouhá léta dělali, do ztracena. To by mu kamoši z KSČSSD neodpustili! Pernes Rv!!

0/0
2.4.2010 0:26

rundlik

Re: Opravdu? Skutečně?

Ano,máte pravdu.Je tam zřejmě dosazen komunisty,St-báky a podobnou svoločí.[>-]

0/0
2.4.2010 11:34

moš

Všeobecná naštvanost je převládajícím tónem diskuze.

 Ano podvádí nás bývalí komunisté,jejich děti a vnuci.Snaží se omezit naši svobodu a nechtějí dovolit abychom poznali jejich brutální zločiny a technologii moci,kterou nás stále do jisté míry ovládají.Je však jen na nás jestli se pokusíme pochopit vlastní minulost nebo se necháme ovládat těmi,kteří ji stále manipulují,jichž je stále naprostá většina,zejména v televizi a většině periodik.Je to naše volba,jak využijeme čas relativní svobody jež nám byl dán.

0/0
1.4.2010 22:24

Fai Rodis

Re: Všeobecná naštvanost je převládajícím tónem diskuze.

Prosim vas.

O ideologii prece vubec nejde - to je naprosto zavadejici pristup. Jde jen o typ lidi, kteri se holt "vyznaji" a tuto schopnost dostat se k moci vyuziji za kazdeho rezimu. Pred plysakem byli ve strane, dnes ve spravni rade. A kdyby to tady prevzal Taliban, do tejdne chodi s bradkou a v turbanu.

A ti mene aktivni budou zas jen zirat a nadavat, jako driv.

0/0
2.4.2010 11:03

Mitchell

Pane Pernesi,

dokud jste vedl muzea ve Slavkoě a v Brně, tak jsem si Vás vážil. Ale pokud popřete svá slova a hned první den uděláte v ústavu čistku v celém vedení, tak alespoň v mých očích Váš kredit velmi velmi klesl. Myslel jsem, že u vědce není lež normou jako u politika. Je mi z toho divně.

0/0
1.4.2010 20:09

rundlik

Re: Pane Pernesi,

Je to tak.

0/0
2.4.2010 11:36

vokroj

Před nástupem sdělil, že změny nebudou

PROSTĚ BOLŠEVIK, KTERÉMU SE VĚŘIT NIKTERAK NEDÁ ... SNAŽÍ SE ZALÍBIT    Rv

0/0
1.4.2010 20:07

noorange

Ty bolševiky byl čert dlužen...

0/0
1.4.2010 19:50

rundlik

Re: Ty bolševiky byl čert dlužen...

To tedy byl.Tihle pánové jsou ale prazvláštní odrůda bolšánů.Budou zde škodit na "věčné časy".[>-]

0/0
2.4.2010 11:37

Pyroman Bob

To je hořekování....!!

Musel jsem si dojít pro hadr a vytřít kolem compu, co jsem tady měl vody od toho hořekování modráků! Evidentně mají obavu že přijdou zrovna před volbami o vliv v tom "Ústavu prznění dějin ODS". Až si ten absolvent VUMLu udělá audit hospodaření to bude radosti! Asi jim tam nebude platné ani to, že vyguglovali pokus o atentát na Gottwalda kterého se měli dopustit Mašínové! Jinak pro "politiky" kteří v r.1989 tahali za provázek dřevěného kačera, všichni kdo studovali před r.1989 mají zkoušku z Marx-Len.!! Tedy i podstatná část gremia ODS (mimo turbostudentů)!!

0/0
1.4.2010 19:38

juklíček

Re: To je hořekování....!!

což nic nemění na tom, zatočit s komoušema

0/0
1.4.2010 19:42

Pyroman Bob

Re: To je hořekování....!!

Juklíčku, zkus je třeba porazit lepším volebním programem a ne zlodějnama a tunelem! Zatím mají pořád přes 10 % hlasů!;-D

0/0
1.4.2010 19:59

Fai Rodis

Re: To je hořekování....!!

Jo, s temi Masiny a atentatem na Gottwalda, to byla docela sranda. Jako ze by atentat provedli, kdyby se naskytla prilezitost - mimochodem, spis to vypadalo, ze toho dotycneho tak nejak vysetrovatele prinutili, aby to rekl, aby bylo vic pritezujiciho materialu.

Podobny pristup prece popisoval Artur London v Doznani.

0/0
2.4.2010 11:07

modrý JUDr Pilsner

Rozpustit....drahé hnojiště za 300 mil

s pravdou je ta jako se zdravím , kdo ji potřebuje ke svému prospěchu ,tvrdě platit jako za léky....

0/0
1.4.2010 17:53

--Judith--

Re: Rozpustit....drahé hnojiště za 300 mil

Jaká to moudrá slova o pravdě! Sic!

0/0
1.4.2010 18:51

šohaj

Zrušit ústav a rozpustit osazenstvo,

které by se mělo začít živit prací a ne rozeštváváním lidí.Což dělá od svého založení.Podle potřeby účelově vytahuje jen to co se hodí jim do krámu.Ještě jsem se např.nikde nedočetl jak je možné,že třeba Klaus studoval v minulm režimu v zahraničí a kupodivu nebyl ve straně,ani nepracoval pro Stb.A neje o něm,ale o spoustě dalších.Snad ten ústav nebyl založen jen pro to aby tyhle různé informace o někom zničil,a o druhém vynášel na veřejnost.Vskutku zajímavý ústav,jen co je pravda!

0/0
1.4.2010 17:48

prasak.1

konečně je fšechno, jak má být,

na hradě je člověk, který za komančů jezdil na západ, což bylo vyhrazeno pouze prověřeným soudruhům, povětšinou příslušníkům rozvědky, premiéra - komoušského pingla, vystřídal příslušník ČSLA a toho zase žid-komunista no a teď na to dohlíží student VUMLu. Čověk na svém místě ... :-P

P.S. Zítra se bude tančit všude ...;-€[>-]Rv

0/0
1.4.2010 17:47

tuzemsky um

Re: konečně je fšechno, jak má být,

máš v tom drobné;-D nedostatky. Premier cestující na západ tam i studoval, z jeho angažmá v Prognostickém ústavu lze s jistotou vyčíst jeho angažmá v KGB, jiní tam nebyli. Vždyť sám šéf ústavu býval rudým poručníkem Fidela a Che. U nynějšího premiera to máš v obráceném pořadí. A u příslušníka ČSLA bych přidal "silně rudě angažovaný". Student VUMLu byl, podle své tvorby, i patolízalským ideologem a překrucovačem dějin. Takže v ústavu pro výzkum totality, "kdo, když ne on".

Už je to tady!!

0/0
1.4.2010 17:57

Nemesiss

Re: konečně je fšechno, jak má být,

...na hradě je člověk, který za komančů jezdil na západ - to máš pravdu...jezdil nejdříve jako juniorský reprezentant ČSSR, pak na 1 semestr v itálii a v r. 1969 několik měséců v USA - to bylo v době, kdy ještě nezačala normalizace...pak až do r. 1987 si nebrnkl...takže on prověřený soudruh určitě nebyl - zeptej se svého táty milicionáře...:-)

0/0
1.4.2010 19:05

Pyroman Bob

Re: konečně je fšechno, jak má být,

No a ty se podívej na jméno tchána toho pána, a co ten tchán dělal!! A pak mudruj!!

0/0
1.4.2010 19:16

I-va

Re: konečně je fšechno, jak má být,

R^

0/0
1.4.2010 19:31

tuzemsky um

Re: konečně je fšechno, jak má být,

brnknul, nemel kraviny. Ve Vídni obhajoval socialismus!

0/0
1.4.2010 22:31

tuzemsky um

hm,hm

Šustrová je HavlovoV pacholice a musí dohlížet na striktní dodržování sametu. To by se také mohli začít zlobit ultrakomunisté z charty 77, jako Dienstbier, Pithart, Kantůrkovic a podobně, také by se to nelíbilo Havlovu poručníku Čalfovi. Tak na to bacha!! To by jim dali, zkoumat totalitu.;-O

0/0
1.4.2010 17:45

pes Muki

no jo

To ze musel lhat a zatajit neco ze sve minulosti automaticky dikvalifikuje. Pokud by jednal cestne a  vysvetlil to, slo by to pochopit a prominout. Je zajimave, ze kdyz nekdo podvadi, vyvola to okamzite sympatie u hodne lidi a pak se divi, ze mame tak zkorumplovany stat

0/0
1.4.2010 17:40

oId fashioned Vince III..

co vystudoval na VUMLu,

uvádí do praxe...pukeRv

0/0
1.4.2010 17:16

vatty

Hmmm,

udělali kozla zahradníkem. A Šustrová mě opravdu překvapila ...

0/0
1.4.2010 17:12

--Judith--

Re: Hmmm,

Mně překvapila taky. Možná je sama překvapená, protože udělal přesně pravý opak toho, co před jmenováním prohlašoval.

0/0
1.4.2010 17:22

František Potřebný

Výměny jsou nutné

Výměny jsou nutné, personální obsazení předchozího vedení, ale i práce celého týmu nejsou v souladu s očekávanými společensko-politickým změnami a zejména novými úkoly, které před ústavem stojí.

0/0
1.4.2010 17:24

Tangua

Re: Výměny jsou nutné

Máte na mysli vedoucí úlohu KSČ?

0/0
1.4.2010 17:34

juklíček

Re: Výměny jsou nutné

ano, má

0/0
1.4.2010 17:48

František Potřebný

O KSČ

O KSČ jsem nenapsal ani slovo. Ta kapitola je dávno mrtvá. Bavme se o moderní levici tvořenou ČSSD a KSČM. Bavme se o regulovaném prostředí, které potlačí negativní vlivy neviditelné pracky trhu. Bavme se o sociálním smíru a sociálním státu, který se bude umět postarat o potřebné.

0/0
1.4.2010 19:40

--Judith--

Re: Hmmm,

Mně překvapila taky. Možná je sama překvapená, protože udělal přesně pravý opak toho, co před jmenováním prohlašoval.

0/0
1.4.2010 18:46

--Judith--

Jak praví jedno ruské přísloví:

Jeden zatluče hřebík a jiný si na něj pověsí klobouk.

Pan Žážek celých 20 let se snažil cosi vytvořit, a když to dokázel, přišel Peres a všechno zničil. Nebo ne? Vsaďme se!

0/0
1.4.2010 16:32

semafor

Re: Jak praví jedno ruské přísloví:

Vytvářel něco, co polovina republiky považuje za zcela zbytečné!!

0/0
1.4.2010 16:36

Tangua

Re: Jak praví jedno ruské přísloví:

Vy jste tu polovinu republiky spočítal?

0/0
1.4.2010 17:35

I-va

Re: Jak praví jedno ruské přísloví:

R^

0/0
1.4.2010 19:33

Fai Rodis

Re: Jak praví jedno ruské přísloví:

Zacek tvoril ten "ustav" celych dlouhych 20 let? To musel zacit hned jak vystoupil ze SSM.

0/0
2.4.2010 16:25

František Potřebný

Je třeba změnit pohled

Je třeba změnit pohled na uplynulou historii a dosud provedené závěry ústavu je nutno znovu analyzovat a přehodnotit. Ustav teď čeká mnoho práce. Veřejnost, ale i odborná obec a žurnalisté by měli nechat novému týmu dostatek času, aby napravil škody, které předchozí vedení ve vědomí lidu vědecky nesprávným pojetím zkoumání historie napáchalo.

0/0
1.4.2010 16:00

buranumdopamatniku

Re: Je třeba změnit pohled

Nerikej, zase se budou prepisovat dejiny  ?  vzdyd to posledni vydani jeste  neprodali.

0/0
1.4.2010 16:05

František Potřebný

Dosavadní výklad dějin

Dosavadní výklad dějin napáchal mnoho škod zejména mezi mládeží, která tak pohlíží na dobu, v níž žili její rodiče a prarodiče, veskrze negativně, což stejným negativním způsobem ovlivňuje i jejich přístup k myšlenkám sociálního státu.

Na minulost nelze pohlížet jen negativně, ja ústav dosud činil, ale musí se  zdůraznit i kladné stránky života té doby, aby celková informace byla více vyvážena a umožnila hladší navázání na tradiční pojetí sociálního státu.

0/0
1.4.2010 16:17

buranumdopamatniku

Re: Dosavadní výklad dějin

Komuniste drzeli obyvatelstvo za ostnatym dratem a ono bude chtit na tento system navazat :))))  Ale ja chapu :)))    jen socialne pokracovat :))) ..   ale kde na to vzit, bez ostnateho dratu tyhle myslenky nefunguji.

0/0
1.4.2010 16:22

semafor

Re: Dosavadní výklad dějin

Mládež minulost nezajímá.

0/0
1.4.2010 16:38

pes Muki

Re: Dosavadní výklad dějin

Proto ji vzdy musi opakovat.

0/0
1.4.2010 17:44

Cynyc

Re: Dosavadní výklad dějin

Jakéže jsou přesně pozitivní stránky života v koncentráku? Leda podle Nohavici: "Za komunistů se špatně nežilo, v létě bylo vedro, v zimě sněžilo. Zjara ledy tály, byly povodně, to jste, milé děti, přišly o hodně." ;-D

0/0
1.4.2010 16:45





Najdete na iDNES.cz